Olen ollut kuukauden töissä ja ikinä ei ole vituttanut
näin paljoa kuin tämän kuukauden ajan on tehnyt. Mä olen joka päivä ja ilta niin väsynytkin, etten jaksa mitään muuta tehdä kuin maata sohvalla töiden jälkeen. Miten te jaksatte harrastaa?! Tai käydä edes ruokakaupassa!
Työpaikkakin on niin syvältä, että lasken vain koko ajan päiviä viikonloppuun ja seuraavaan lomaan. Tekisi mieli ottaa lopputili jo nyt!
Loppuisi edes tämä väsymys.
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 13:40"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 00:11"]
Minä olin töissä Lidlissä puoli vuotta ja meinasin suoraan sanoen menettää järkeni. Koko ajan saat ravata kassaneidin, siivoojan ja hyllyttäjän roolissa. Asiakas on kaatanut lattialle jotain joka on pakko siivota välittömästi, samaan aikaan toinen asiakas mulkoilee sinua vihaisesti ja ärisee, että eikö saisi toista kassaa auki. Jätät siivouksen koska asiakas on kingi > vuoropäällikkö tulee nipottamaan keskenjääneestä siivoushommasta, kuulemma jos tarkastaja näkee niin siitä tulee vuoropäällikölle kuraa niskaan.
Tupakat on piilotettu kaappeihin jonne alle 175 cm pitkä ihminen ei yletä, auta armias jos olet ainoa kassahenkilö. Kiipeät kaapille ja mietit mitähän "malboroa" se asiakas haluaa, näitä kun on täällä tuhat ja yksi eri mallia. Kysyt ja asiakas tiuskaisee että no se sininen tietysti! Siinä sitten imet päivän aikana kertyneen vitutuksen ja hymyilet nätisti, voi anteeksi kun en ole vielä oppinut ajatustenluvun jaloa taitoa, kyllähän herra tottakai tarkoitti sinistä malboroa.
Sitten se roskiin mätettävän ruuan määrä tekee oikeasti pahaa. Ja mitään ei saa ottaa koska joku natsi on suunnittelemassa suomen terveyslainsäädäntöjä.
Jatkuvaa kyttäystä ovatko kaikki varmasti tarpeeksi tuottavia, taukoja ei ehdi pitää ja vessaan ei saa mennä työajalla. Sinulla on kaksi kymmenen minuutin taukoa per päivä, se on voi voi jos et pysty ajoittamaan vessakäyntejäsi näihin saumoihin.
En enää koskaan mene ko. puljuun töihin. Asiakkaana voin siellä käydä, mutta mieluummin otan konkurssin kun menen tuonne hullujenhuoneelle enää.
[/quote]
Varovasti... Lidl on haastanut vähemmästäkin entisiä/nykyisiä työntekijöitään oikeuteen. Sinähän teet työsopimuksen alussa sopimuksen, jossa mainitaan että työpaikan asioista ei saa puhua työsuhteen aikana eikä sen jälkeen.
[/quote]
Ilmiannoin Lidlille, taukojen määrästä ei saa käsittääkseni puhua, eikä esimiesketjun toiminnasta.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 22:55"]Mä olen ollut 25 vuotta työssä, joka vituttaa ihan joka päivä, ja vuosi vuodelta enemmän.
Omaa tyhmyyttä, tuli aikanaan kouluttauduttua ammattiin, josta en tykkää ja jonka vaihtaminen toiseen yhtä hyvin palkattuun ei onnistu ilman uudelleenkoulutusta.
No, mitäpä ihminen ei tekisi rahan eteen.
[/quote]
Mikä ala, mikä ala???? Nimim. Kohtalotoveriko.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 22:30"]Minä olen ollut 28 vuotta töissä ja ikinä ei ole vituttanut. Olisiko kyse asenteesta?
[/quote] Vahingossa tuli yläpeukku. Kai se riippuu työpaikastakin. Veikkaan että suakin vtuttaisi jos olisi tarpeeksi kurja työpaikka.
Onko täällä taas joku avohoito tapaus trollaamassa ^^
Käy sanoon ittes irti, se helpottaa nimim.kokemusta on. Toki helpompaa jos on uus duuni odottamassa niinku mulla...
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 00:11"]
Minä olin töissä Lidlissä puoli vuotta ja meinasin suoraan sanoen menettää järkeni. Koko ajan saat ravata kassaneidin, siivoojan ja hyllyttäjän roolissa. Asiakas on kaatanut lattialle jotain joka on pakko siivota välittömästi, samaan aikaan toinen asiakas mulkoilee sinua vihaisesti ja ärisee, että eikö saisi toista kassaa auki. Jätät siivouksen koska asiakas on kingi > vuoropäällikkö tulee nipottamaan keskenjääneestä siivoushommasta, kuulemma jos tarkastaja näkee niin siitä tulee vuoropäällikölle kuraa niskaan.
Tupakat on piilotettu kaappeihin jonne alle 175 cm pitkä ihminen ei yletä, auta armias jos olet ainoa kassahenkilö. Kiipeät kaapille ja mietit mitähän "malboroa" se asiakas haluaa, näitä kun on täällä tuhat ja yksi eri mallia. Kysyt ja asiakas tiuskaisee että no se sininen tietysti! Siinä sitten imet päivän aikana kertyneen vitutuksen ja hymyilet nätisti, voi anteeksi kun en ole vielä oppinut ajatustenluvun jaloa taitoa, kyllähän herra tottakai tarkoitti sinistä malboroa.
Sitten se roskiin mätettävän ruuan määrä tekee oikeasti pahaa. Ja mitään ei saa ottaa koska joku natsi on suunnittelemassa suomen terveyslainsäädäntöjä.
Jatkuvaa kyttäystä ovatko kaikki varmasti tarpeeksi tuottavia, taukoja ei ehdi pitää ja vessaan ei saa mennä työajalla. Sinulla on kaksi kymmenen minuutin taukoa per päivä, se on voi voi jos et pysty ajoittamaan vessakäyntejäsi näihin saumoihin.
En enää koskaan mene ko. puljuun töihin. Asiakkaana voin siellä käydä, mutta mieluummin otan konkurssin kun menen tuonne hullujenhuoneelle enää.
[/quote]
Varovasti... Lidl on haastanut vähemmästäkin entisiä/nykyisiä työntekijöitään oikeuteen. Sinähän teet työsopimuksen alussa sopimuksen, jossa mainitaan että työpaikan asioista ei saa puhua työsuhteen aikana eikä sen jälkeen.
[/quote]Mitä hemmettiä? Ei se nyt mikään Nokia ole jossa kirjoitetaan salassapitosopimus.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 00:15"]
Siis karenssin enkä konkurssia.
[/quote]
Same thing :D
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 00:23"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 00:11"]
[/quote]
Olen kuullut Lidlistä paljon vastaavaa. Ruokaahan heitetään pois jokaisessa kaupassa, mutta onko se Lidlissä sitten poikkeuksellisen suurta kun siitä moni valittaa..
[/quote]
jep, meillä on pidempi "tuoreustakaraja" kuin monilla muilla kaupoilla ja siten ruokaa menee paljon roskiin. Paistopistejuttuja myös.
-se 2v ollut-
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 23:04"]Mulla 2 vuotta lidlissä työskentelyä takana ja vitutus on ollut läsnä kokoajan. Onneksi tänä vuonna on viimein aika irtisanoutua ja löytää muuta työtä kun edessä muutto ja AMK..
[/quote]Tsemppiä sulle ! Jotenkin kun lidlissä käy niin huomaa työtekijöiden vitutuksen "Esimiestä kaivataan kassalla" kuuluu jatkuvasti
[/quote]
Ai kassojen vitutuksen takiako se esimies kassalle tuleekin?
Mä luulen kans, että toi on vaan sitä, että uusi työ väsyttää. Mua ainakin väsyttää mikä tahansa merkittävä rytminvaihdos elämässä. Uudessa työpaikassa joutuu käyttämään paljon enemmän energiaa kuin vanhassa, koska kaikki työtehtävät pitää opetella, sosiaaliset kuviot pitää hahmottaa ja sit saattaa olla kaikkea epävarmuutta ja jännitystä yms.
Kokeile pinnistää vielä kuukausi tai pari. Jos ei ala helpottaa, jossain vaiheessa pitää alkaa miettiä työpaikan vaihtoa. Tähän aikaan se on tietenkin hirveen vaikeeta. Niin ja sit erilaisia työaikajärjestelyjä voi miettiä kanssa, jos ne on mahdollisia.
En usko, että kyse on laiskuudesta, jos työ väsyttää. Mun piti kerran vetäistä itteni kunnolla piippuun, että tajusin tän ja sen, että ihmiset on erilaisia sen suhteen, mikä niiden energiaa kuluttaa eniten.
Nyt ymmärrät miksi työttömiä vihataan niin paljon...
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 22:29"]Nyt ymmärrät miksi työttömiä vihataan niin paljon...
[/quote]
Eivät kaikki vihaa. Itsekin heittäydyn välillä työttömäksi huilailemaan. Tekee välillä todella hyvää vain olla!
Minä olen ollut 28 vuotta töissä ja ikinä ei ole vituttanut. Olisiko kyse asenteesta?
Kannattaa ettii sellain työ jossa viihtyy..
Ihanaa et jotain vituttaa työssäkäynti. Mua vituttaa se etten saa koulusta papereit käteen ennenkun toinen harjottelu suoritettu. Vuoden ettiny paikkaa eikä irtoa mistään edes palkatonta 3kk ajaksi.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 00:11"]
[/quote]