Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiallista pohdintaa alkoholin juomisesta absolutismin näkökulmasta

Vierailija
06.07.2022 |

Okei lueskelin tossa "Asiallista pohdintaa absolutismista alkoholia juovan näkökulmasta' ketjua ja mulle tuli mieleen pari asiaa jota haluaisin pohdiskella.

Miksi joillekin ihmisille absolutismi on ongelma? Miksi joillakin ihmisillä on vaikeuksia hyväksyä sitä että toinen ei halua kokeilla alkoholijuomia?
Miksi pitäisi maistaa/kokeilla jotta voi olla varma asiasta?
Miksi jotkut alkoholia juovat yrittävät väkisin tuputtaa alkoholia tai alkavat v*ttuilemaan jos toinen ei juo?
Miksi on pakko perustella juomattomuutta?

Asiallista pohdintaa kommenteissa!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuseri

Vierailija
2/11 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskin toiseen ketjuun vastanneena:

Ei se olekaan mikään ongelma, jos siitä ei kumpikaan osapuoli tee sellaista

Jos toinen ei juo, niin sitten ei juo. Ei sitä tarvitse perustella.

Jos toinen taas juo, niin sitten juo. Sitäkään ei tarvitse perustella, eikä muiden moralisoida siitä.

Usein kuitenkin viatonkin puhuminen asiasta otetaan joko perustelujen penäämiseksi tai saarnaamiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo on absolutisti, eikä asiassa ole ollut mitään ongelmaa 20 vuoteen. Sen sijaan tunnen joitain absolutisteja, joille minun tai muiden juominen tuntuu olevan ongelma. Kai sen moralisoinnin taustalla on jonkinlaista yhtenäiskulttuurin kaipuuta, että kaikki tekisivät asiat samoin.

Vierailija
4/11 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen kollega (akka) sanoi minulle, että olen jäänyt paljosta paitsi, kun kerroin olevani absolutisti. Ja ei, en ole uskis. En vain näe mitään syytä käyttää alkoholia. Noh, sanoin akalle, että vittuako sinä luulet, että olisin hukannut elämäni? Ei sanonut mitään. Ei edes pyytänyt junttiuttaan anteeksi. Ei varmaan tule yllätyksenä, että akka on korkeasti koulutettu ja ylipainoinen läski. M27

Vierailija
5/11 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen kollega (akka) sanoi minulle, että olen jäänyt paljosta paitsi, kun kerroin olevani absolutisti. Ja ei, en ole uskis. En vain näe mitään syytä käyttää alkoholia. Noh, sanoin akalle, että vittuako sinä luulet, että olisin hukannut elämäni? Ei sanonut mitään. Ei edes pyytänyt junttiuttaan anteeksi. Ei varmaan tule yllätyksenä, että akka on korkeasti koulutettu ja ylipainoinen läski. M27

Tekisikö kuitenkin sinulle hyvää kokeilla jotain päihteitä? Tai mitä vaan tuohon asennevammaan?

Vierailija
6/11 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ketjut kirjoittaja oli huikean itsekäs, joka pystyy ajattelemaan vain omia tunteitaan ja näkee toiset ihmiset jonain tavarana tai hyödykkeenä, jonka tulee palvella häntä.

Vierailija
7/11 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisikö kuitenkin sinulle hyvää kokeilla jotain päihteitä? Tai mitä vaan tuohon asennevammaan?

Päihteet ei tee kenellekkään hyvää ja jo olemassa olevaa asenne vammaa ne vaan pahentaa.

8/11 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole absolutisti, mutta käytän alkoholia erittäin vähän ja harvoin.

Se on juuri niin, että alkoholittomuutta ei pitäisi tarvita perustella, vaan ennemminkin sitä jos käyttää alkoholia. Se on kuitenkin myrkky.

Vierailija
9/11 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normista poikkeava käytös kiinnostaa. Normi on kuitenkin tässä maassa että otetaan. Siksi usein yritän virittää keskustelua asiasta, kun absolutismiin törmään. Toivottavasti muut eivät koe tätä, niin että heidän pitäisi asiaa selitellä minulle.

Myös tarjoan, jos en tiedä tai muista ihmisen olevan absolutisti, useaa erilaista juomavaihtoehtoa, koska moni juo vain tiettyjä juomia. Siksi tulee aina litania, otatko olutta? Siideriä? Lonkeroa? Viinä? Skumppaa? Drinkkejä? Ja sitten vasta kahvi, tee, kokis, mehu jne. En siis tuputa, vaan yritän selvittää, että erilaisia on. Toki, jos sanoo heti ettei juo alkoholia, niin alan luettelemaan ne alkoholittomat vaihtoehdot.

Vierailija
10/11 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi alkoholisti omassa elementissään: haukkumassa absolutisteja. Eli nyt absolutismi on jo asennevamma. Huoh... Kuinka juntti ihminen voikaan olla... -.- M27

Akka, uskis, sanoin akalle, että vittuako, junttiuttaan, ylipainoinen läski.

Kyllä tosiaan absolutismi oli tässä se asennevamma.

Vierailija
11/11 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole ihme, jos nuoriso potee vähemmistöstressiä, jos omia mieltymyksiään pitäisi olla koko ajan selittelemässä. Sehän on pikemminkin pelkurimaista tehdä asioita, mistä ei nauti vain koska enemmistö kuitenkin nauttii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän