Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko miehillä, jotka haluavat maksaa kaiken, jokin outo ja ylivoimaisen vahva hoivavietti? (Omakohtaiseen kokemukseeni perustuva teoria)

Vierailija
03.11.2021 |

Olen työkyvytön, rutiköyhä, mielenterveysongelmainen 33-vuotias nainen.

Avomiehen tili on kuusinkertainen.

Hän oli tietoinen vaikeuksistani heti ensialkuun, koska kerroin. Hän oli alun perin se, joka teki aloitteen. Hän pyysi treffeille uudestaan ja uudestaan, ja hän oli se joka halusi maksaa.

Nyt on takana vuosi avoliittoa, ja mies maksaa edelleen. Hän siis elättää, minä olen elätti.

Meillä ei ole vallankäyttöä, henkistä väkivaltaa, mies ei päätä kaikesta, olemme arjessa tasavertaisia. Niin, ja mies ei ole ns. paperilla tyhmä.

Olen kuitenkin aivan snanmoinen kuluerä.

Onko tällaisilla miehillä jokin erityisen voimakas hoivavietti? Vai mikä ihme ajaa ihmisen vapaaehtoisesti maksamaan toisen ihmisen elämisen, siis silloin, kun on varmaa ettei tilanne tule koskaan meidän ihmisten elämän aikana olemaan toisin päin?

Eikä varmasti ole kiveenhakattua, mutta tämä on yksi arvaukseni.

Miehiä paikalla?

Naiset, mitä te arvaatte?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoivavietti tai omistamisen halu. Riitatilanteessa se sit selviää...

No saattaahan se olla ihan muuten vaan myös hyvä ihminen.

Vierailija
2/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös kokemusta näistä miehistä. Nykyiseni ei tarvitse minua elättää, mutta tiedän, että hän tekisi sen. Hänelle se on kunnia-asia, että tienaa niin paljon, että voi elättää perheen. Ikää on 50+.

Ajattelen, että se nostaa miehen omanarvontuntoa, että pystyy elättää. Jenkeissähän tämä on enemmän normi; siellä ei ole mies eikä mikään, jos ei tienaa niin paljoa, että moiseen pystyy.

Tällä miehelläni ei ole mitään hoivaviettiä, mutta on kuitenkin vahvasti reviiriä puolustava tyyppi.

Eksäni oli samanlainen, ja hänellä oli hoivavietti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ankea miehen elämä olisi jos eläisi kuyen sinulla on varaa ja jätyäisi ravintolassa käydessään sinut ulos odottamaan jne.

Vierailija
4/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuo olisi ihan normaali tilanne koska parisuhteessa rahat ovat mielestäni yhteisiä ja molemmilla sama elintaso. Enkä katso parinvalinnassa kumppanin tulotasoa. Mutta, minä olenkin tällainen tyypillinen kilttis, joten sitä valinnanvaraakaan ei ole.

Vierailija
5/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tunne yhtää miestä joka HALUAISI maksaa mutta tunnen monta pariskuntaa jossa nainen PAKOTTAA maksamaan kiristämällä seksillä

Vierailija
6/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en tunne yhtää miestä joka HALUAISI maksaa mutta tunnen monta pariskuntaa jossa nainen PAKOTTAA maksamaan kiristämällä seksillä

Etkä tunne. Ei sinulla ole tuttaviakaan pololla.

Vierailija
7/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä tunne. Ei sinulla ole tuttaviakaan pololla.

Onneksi tältä palstalta löytyy aina päivän piristys kun saa lukea kuinka naiset ei hyväksy todellisuutta mutta kyllä minulla ystäviä ja tuttavia on paljon enemmän kun se mitä minulla on aikaa heille

Vierailija
8/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ottaa kantaa kysymykseesi ap, mutta ihanan virkistävästi kuvasit itseäsi ja tilannettanne, tuli rehellinen ja aito viba. Mukavaa päivää sinne! +1

Vierailija
9/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoivavietti ikään kuin valuu alaspäin mieheltä naiselle ja naiselta sitten lapsille.

Vierailija
10/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen työkyvytön, rutiköyhä, mielenterveysongelmainen 33-vuotias nainen.

Avomiehen tili on kuusinkertainen."

Eli miehelläsi on jotain 300€ tilillä?

Vierailija
11/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan mies elättäisi satunnaista ja kiristykseen perustuvaa seksiä vastaan, kun halvemmaksi tulisi vaikka ostaa seksiä sitä aivan vapaaehtoisesti tarjoavilta ammattilaisilta?

Vierailija
12/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me miehet välitämme rahasta vain siksi, että sillä saa ylläpidettyä naisen. Pitää olla päästään sekaisin, jos antaa rahalle jotain muutakin arvoa.

Vierailija
13/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun omasta puolestani eli tällaiseen avokätisyyteen, jossa mies voisi antaa vaikka paidan päältään perheen vuoksi, vaikuttavat seuraavat asiat: 

- kulttuurinen piirre (ei-suomalainen)

- koetaan että mies on vastuussa perheestä ja kaikista sen jäsenistä vaivoja säästämättä

- itsearvostuksen puute. Kokee ettei itse ansaitse mitään, muut ovat tärkeämpiä. Tämä kai yleisesti koetaan uhrautuvien naisten ominaisuudeksi

- kokenut köyhiä jaksoja ja haluaa viimeiseen asti välttää sitä, että itse tai perhe joutuisi vastaavaan tilanteeseen

- luonteeltaan avulias ja auttavainen 

- aikapulan vuoksi ei itse harrasta mitään, joten rahaa ei kulu vaatteisiin tai harrastuksiin. 

Vierailija
14/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoivavietti ikään kuin valuu alaspäin mieheltä naiselle ja naiselta sitten lapsille.

Näin juuri. 

Ja lisäksi takaisin naiselta miehelle. 

Vierailija
15/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelen, että miehesi todella rakastaa sinua ja osoittaa sen teoillaan. Se että "joutuu" maksamaan enemmän, on pikkujuttu jos todella tahtoo pitää toisesta huolta.

Olen itsekin työkyvytön mielenterveyskuntoutuja ja välillä ihmetyttää miten miehet ovat ihan oma-aloitteisesti halunneet maksaa puolestani kaikenlaista, tietäen ettei minun takuueläkkeelläni osteta mitään yhtä kalliita vastalahjoja.

Vierailija
16/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin miehen kanssa joka maksoi ruuat ja muut menot, kun tienasi monta kertaa enemmän mitä minä. Tämä vaikutti olevan kummallekin ok. Tuli tunne että mies huolehtii minusta ja haluaa tarjota parempaa kuin mitä itselläni olisi ollut varaa. Viehättävä piirre miehessä.

Vierailija
17/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan mies elättäisi satunnaista ja kiristykseen perustuvaa seksiä vastaan, kun halvemmaksi tulisi vaikka ostaa seksiä sitä aivan vapaaehtoisesti tarjoavilta ammattilaisilta?

Naiset pakottavat tuohon. Itse mielelläni maksaisin pelkästä seksistä mutta en jaksa sitä joka toiselta naiselta tulevaa syyttelyä ja moralisointia maksullisten käytöstä

Vierailija
18/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös kokemusta näistä miehistä. Nykyiseni ei tarvitse minua elättää, mutta tiedän, että hän tekisi sen. Hänelle se on kunnia-asia, että tienaa niin paljon, että voi elättää perheen. Ikää on 50+.

Ajattelen, että se nostaa miehen omanarvontuntoa, että pystyy elättää. Jenkeissähän tämä on enemmän normi; siellä ei ole mies eikä mikään, jos ei tienaa niin paljoa, että moiseen pystyy.

Tällä miehelläni ei ole mitään hoivaviettiä, mutta on kuitenkin vahvasti reviiriä puolustava tyyppi.

Eksäni oli samanlainen, ja hänellä oli hoivavietti.

Et tiedä mitään nyky-Jenkeistä :)

Vierailija
19/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me miehet välitämme rahasta vain siksi, että sillä saa ylläpidettyä naisen. Pitää olla päästään sekaisin, jos antaa rahalle jotain muutakin arvoa.

Kerrankin rehellinen vastaus.

Vierailija
20/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda hoivavietti lähisuhdeväkivaltaan niin alat osua maaliin.