Onko miehillä, jotka haluavat maksaa kaiken, jokin outo ja ylivoimaisen vahva hoivavietti? (Omakohtaiseen kokemukseeni perustuva teoria)
Olen työkyvytön, rutiköyhä, mielenterveysongelmainen 33-vuotias nainen.
Avomiehen tili on kuusinkertainen.
Hän oli tietoinen vaikeuksistani heti ensialkuun, koska kerroin. Hän oli alun perin se, joka teki aloitteen. Hän pyysi treffeille uudestaan ja uudestaan, ja hän oli se joka halusi maksaa.
Nyt on takana vuosi avoliittoa, ja mies maksaa edelleen. Hän siis elättää, minä olen elätti.
Meillä ei ole vallankäyttöä, henkistä väkivaltaa, mies ei päätä kaikesta, olemme arjessa tasavertaisia. Niin, ja mies ei ole ns. paperilla tyhmä.
Olen kuitenkin aivan snanmoinen kuluerä.
Onko tällaisilla miehillä jokin erityisen voimakas hoivavietti? Vai mikä ihme ajaa ihmisen vapaaehtoisesti maksamaan toisen ihmisen elämisen, siis silloin, kun on varmaa ettei tilanne tule koskaan meidän ihmisten elämän aikana olemaan toisin päin?
Eikä varmasti ole kiveenhakattua, mutta tämä on yksi arvaukseni.
Miehiä paikalla?
Naiset, mitä te arvaatte?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä vastenmielisempää kuin se, että mies maksaa ja elättää. Tulisi ostettu olo. En ole koskaan pystynyt ottamaan mitään miehen maksamisia vastaan. Ravintoloissa ratkaisimme exän kanssa asian niin, että mies sai suurieleisesti maksaa molempien ruuat ja minä maksoin omani hänelle takaisin, kun lähdimme ravintolasta pois. Euron euroa en ole eläissäni miehiltä ottanut ja olen pirun ylpeä siitä!
T: nainen, 50 v.
Samaa mieltä. Jotkut naiset oikein kehuskelevat sillä miten mies osti sitä ja tätä heille.🤮
Vai voisiko vaan olla,että hän rakastaa sinua ja haluaa että sinulla on hyvä olla suhteessanne?
Meillä on vuoroteltu elättinä ololla opiskellessa ja nyt tehdään yhdessä töitä yhteiseen pottiin. Ei täällä ole koskaan eroteltu sun ja mun rahoja.
Se on sellaista kun on tuota cashiä niin paljon kertynyt.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä vastenmielisempää kuin se, että mies maksaa ja elättää. Tulisi ostettu olo. En ole koskaan pystynyt ottamaan mitään miehen maksamisia vastaan. Ravintoloissa ratkaisimme exän kanssa asian niin, että mies sai suurieleisesti maksaa molempien ruuat ja minä maksoin omani hänelle takaisin, kun lähdimme ravintolasta pois. Euron euroa en ole eläissäni miehiltä ottanut ja olen pirun ylpeä siitä!
Sama täällä. En kokisi olevani tasavertainen kumppani, jos mieheni elättäisi minua, vaan jonkinlaisessa alisteisessa suhteessa mieheen, vähän kuin lapsi. Minulle on tärkeää maksaa puolet/oma osuuteni kaikesta.
Se, että et usko miehesi motiiviksi ihan vaan rakkautta, on kyllä surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. En kokisi olevani tasavertainen kumppani, jos mieheni elättäisi minua, vaan jonkinlaisessa alisteisessa suhteessa mieheen, vähän kuin lapsi. Minulle on tärkeää maksaa puolet/oma osuuteni kaikesta.
Oletpa hieno suomalainen nainen, lisää tämmösiä !
Vierailija kirjoitti:
Todella yllättävää, että on exä (not)...
Meillä se olin ensin minä, joka opiskeluaikoina kävi töissä, sitten molemmat maksoi likipitäen puoliksi. Sit kun päätettiin perustaa perhe, päätimme, että minä jään kotiin ja silloin tietenkin mies maksaa enemmän.
En koe, että kyse olisi toisen hoivavietistä tai ”maksamisen pakosta” vaan ihan vain järkevyydestä, elämäntilanteesta ja yhteisestä päätöksestä.
Kyllä minä miehenä maksan ihan mielelläni suuremman osuuden koska pankkitilikin on sata kertaa suurempi kuin vaimolla.
Ehkä sillä rahalla ei vain ole hänelle sillä tavalla väliä. Siis jos ne sinusta tulevat kulut ovat niin pienet verrattuna hänen tuloihin.
Tunnen joitakin pareja, joissa mies tienaa niin hyvin, että naisen työssäkäynti ei ole pakollista. Elintaso ei riipu yhtään naisen työtilanteesta. Ihan tasa-arvoisia näyttävät silti olevan.