Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miehillä, jotka haluavat maksaa kaiken, jokin outo ja ylivoimaisen vahva hoivavietti? (Omakohtaiseen kokemukseeni perustuva teoria)

Vierailija
03.11.2021 |

Olen työkyvytön, rutiköyhä, mielenterveysongelmainen 33-vuotias nainen.

Avomiehen tili on kuusinkertainen.

Hän oli tietoinen vaikeuksistani heti ensialkuun, koska kerroin. Hän oli alun perin se, joka teki aloitteen. Hän pyysi treffeille uudestaan ja uudestaan, ja hän oli se joka halusi maksaa.

Nyt on takana vuosi avoliittoa, ja mies maksaa edelleen. Hän siis elättää, minä olen elätti.

Meillä ei ole vallankäyttöä, henkistä väkivaltaa, mies ei päätä kaikesta, olemme arjessa tasavertaisia. Niin, ja mies ei ole ns. paperilla tyhmä.

Olen kuitenkin aivan snanmoinen kuluerä.

Onko tällaisilla miehillä jokin erityisen voimakas hoivavietti? Vai mikä ihme ajaa ihmisen vapaaehtoisesti maksamaan toisen ihmisen elämisen, siis silloin, kun on varmaa ettei tilanne tule koskaan meidän ihmisten elämän aikana olemaan toisin päin?

Eikä varmasti ole kiveenhakattua, mutta tämä on yksi arvaukseni.

Miehiä paikalla?

Naiset, mitä te arvaatte?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan heikko itsetunto ja tarve päteä rahalla. Ei ikinä jatkoon.

Vierailija
22/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vastenmielisempää kuin se, että mies maksaa ja elättää. Tulisi ostettu olo. En ole koskaan pystynyt ottamaan mitään miehen maksamisia vastaan. Ravintoloissa ratkaisimme exän kanssa asian niin, että mies sai suurieleisesti maksaa molempien ruuat ja minä maksoin omani hänelle takaisin, kun lähdimme ravintolasta pois. Euron euroa en ole eläissäni miehiltä ottanut ja olen pirun ylpeä siitä!

T: nainen, 50 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluna on hyvä olla .

Vierailija
24/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös kokemusta näistä miehistä. Nykyiseni ei tarvitse minua elättää, mutta tiedän, että hän tekisi sen. Hänelle se on kunnia-asia, että tienaa niin paljon, että voi elättää perheen. Ikää on 50+.

Ajattelen, että se nostaa miehen omanarvontuntoa, että pystyy elättää. Jenkeissähän tämä on enemmän normi; siellä ei ole mies eikä mikään, jos ei tienaa niin paljoa, että moiseen pystyy.

Tällä miehelläni ei ole mitään hoivaviettiä, mutta on kuitenkin vahvasti reviiriä puolustava tyyppi.

Eksäni oli samanlainen, ja hänellä oli hoivavietti.

En halua miestä, joka tarvitsee omanarvontunteen nostamista naisen elättämisen kautta. Jos itsetunto on noin huono, niin ei jatkoon.

Vierailija
25/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni mies on yhteiskunnallinen luonne etsii kunnan parasta eli kaikkien . Ymmärtää että on maksettava koulut ja ammatti pitää olla sekä asunto ja työpaikat luo parempaa elintasoa joten heillä voi olla kyky luoda työpaikkoja . Voi olla opettajan näkemys myös että kaikille koulutus. Työn luominen vaatii viisautta .

Vierailija
26/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahempia on noi gigolot elää naisten rahoilla ilmaiseksi .....

Vierailija
27/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen työkyvytön, rutiköyhä, mielenterveysongelmainen 33-vuotias nainen.

Avomiehen tili on kuusinkertainen."

Eli miehelläsi on jotain 300€ tilillä?

Kerrankin saa nauraa !!!! Vastaavasti ajatellen millainen tili rutiköyhällä kuitenkin mahtaa olla jos laskee rikas avo puoliso ....6 kertainen ... Eikä se määrä vaan laatu .

Vierailija
28/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko haluaa pitää huolta, on avulias ja/tai kokenut mitä se on, kun ei ole rahaa. Tai sitten on vahvasti omistamishaluinen. Mulla oli tällainen jälkimmäinen.  Aluksihan se oli ihan mukavaa, mutta hiljalleen alkoi ihmetyttää kun ukko vaikutti maanisen maksuintoiselta jos jossain oltiin. Se myös alkoi murjottaa, jos pidin pääni ja sanoin että minä maksan tällä kertaa. Yleisesti ottaen päädyin maksamaan asioita yhteisissä menoissa melko tasantarkkaan puolet, hän suurempituloisena vähän enemmän. Koin aina välillä syyllisyyttä, mutta tiedustellessani että onko ihan varmasti okei, mies vastasi lämpimästi että totta kai on koska hän käy töissä ja minä olen opiskelija.

Myöhemmin sillä sitten tuli taloudellisesti huono "kausi", kun joutui parina kuukautena odottamaan palkkojaan jonkun firman sekoilun vuoksi. Luonne muuttui kertaheitolla ja alkoi taukoamaton kitinä että minun pitäisi maksaa hänen juttunsa ja hänen asiansa. Ja puuttuminen minun rahankäyttööni. Nekin rahat olisi kuulemma pitänyt käyttää MEIDÄN ja HÄNEN siihen ja siihen asiaan, kuten hänen puhelinlaskuun jne. Emme asuneet yhdessä tai olleet seurustelleet kuin puoli vuotta, eli mitään yhteistä taloutta ei ollut vaan käsitykseni oli että olimme olleet hyvässä yhteisymmärryksessä asian tiimoilta. Alkoi myös syyllistäminen siitä, että hänkin oli maksanut minun kahvejani ja jotain yhteiseksi tarkoitettua ruokaa yms.  Vahtasi myös tekemisiäni ja alkoi tivata mitä olin tehnyt ja kenen kanssa, kuinka paljon olin käyttänyt rahaa esimerkiksi jos näin ystäviäni jne. Ja siis hän ei ollut tosiaankaan puilla paljailla siitäkään huolimatta, että rahan saanti viivästyi itsellään.

Sanomattakin selvää, että homma meni puihin aika nopeasti. Sen syyllistämisen takia käytin häneen omia rahojani, neuvottelin omien laskuaikojeni pidennystä ja suostuin muutenkin kynnysmatoksi joka kumarteli ukkoa sen vähän aikaa, mitä vielä vietimme tuon todellisen luonteen paljastuttua yhdessä. 

Nykyään nousee karvat pystyyn, jos joku tuntuu liian avuliaalta ja hyväntahtoiselta maksamaan minun puolestani asioita.  

Vierailija
29/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut elättävää miestä vastaan, vain näitä naisen lompakolla lokkeilijoita.

Mistä niitä löytää? En haluaisi maksaa min. 500 euroa kuussa miehestä. Itsensä elättävä mieskin olisi jo huima parannus.

Vierailija
30/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän se johtuu  että  koko maapalloa  ajatellen se on ihan  normi  Sandinaaavian ulkopuolella  että aivomies   elättää  vaimon  ja lapset. Minäkin olen kokopäivätyössä,  mutta mieheni antaa  minulle aina käteistä  ja  maksaa kaikki  laskut.  Ja ystäväni   parisuhteessa on  sama systeemi.  Hänen miehensä on suuren firman  omistajasukua ja  maksaa  aina kaiki menot. Heillä  omaisuus  on molepien  nimissä ja niin on  meilläkin kaikki  molempien nimissä.  Minulla oli kyllä  kiinteistöjä  jo ennen  naimisinnmenoa. Eno le koskaaan käynyt nostamassa koko tiliäni, vaan se jää  vararahaksi ja on muitakin tuloja kuin  palkka. Yhteisiä  lapsia on ja heilläkin vakituiset   virat ja tulot. Käytämme  samoja  loma -asuntoja.On siis Suomessakin     vanhantavan miehiä.  Olen  yksinhuoltajan lapsi  Helsingin keskustasta kuten  miehenikin. Töitä kyllä  ollaan  tehty  paljon elämässä, samoin  meidän  sisarukset.

Vierailija
31/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä herrasmies tyyliset ja hyvä ihminen tyyliset miehet harrastaa tälläistä. on usein aitoa rakkautta.tunnen miehen, joka rakastui vakavasti ja pysyvästi sairaaseen naiseen, taitaa olla yli 40 vuotta jo kestänyt suhde.

itse pidän täysin outona suomalaista tapaa, ettei auteta kumppania yhtään on myös auttavavaisia sukuja suomeskin muttei paljoo.

Vierailija
32/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mulla on vain paljon rahaa

Vierailija
33/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole missään vaiheessa puolisoani elättänyt (asumme eri osoitteissa), mutta aika pitkän aikaa maksoin ulkona käydessämme kaiken. Ihan vaan siitä syystä, että tuloni olivat aika tavalla hänen tulojaan isommat. Jos olisimme menneet hänen budjettinsa mukaan, emme olisi voineet käydä vähänkään hintavammissa paikoissa syömässä.

Vierailija
34/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö parisuhteessa ollaan yhdessä ja mies maksaa parisuhteen kuluja? En ymmärrä miksi se vaatisi erityistä hoivaviettiä, että kun yhdessä ollaan niin maksetaan yhteisistä tuloista. Tienaan nettona noin kuusinkertaisesti puolisoon verrattuna enkä ole ajatellut että puolisoni loisii lompakolla. Paha olo tulee siitä että minun eläkekertymä kasvaa paljon nopeammin kuin puolison.

Vierailija
35/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Vähän suhtaudun skeptisesti voiko tehdä pelkästään hyvää hyvyyttään... Jos tekee niin ihanan miehet olet löytänyt, ei tuollaista voi keneltäkään odottaa.

Vierailija
36/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinut on luotu miestä varten ja ei se ihan ilmaista ole. Sinulla on fiksu mies, ole onnellinen.

mies53v

Vierailija
37/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki päässä miehiä kirjoitti:

Aika moni mies on yhteiskunnallinen luonne etsii kunnan parasta eli kaikkien . Ymmärtää että on maksettava koulut ja ammatti pitää olla sekä asunto ja työpaikat luo parempaa elintasoa joten heillä voi olla kyky luoda työpaikkoja . Voi olla opettajan näkemys myös että kaikille koulutus. Työn luominen vaatii viisautta .

Miesversio uhrautuvasta naisesta, kunnollisuus ja kulissit. Työpaikkoja luo yleensä ne oman tien kulkijat ja kekseliäät, ei niinkään lähtökohtaisesti kaikkien parasta ajattelevat.

Vierailija
38/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan ja ostan paljon asioita vaimolle, ihan vaan koska mä pystyn ja ei tunnu mun taloudessa mitenkään. En odota mitään vastapainoksi, silkasta jakamisen ilosta teen tämän.

Vierailija
39/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hyvä, että luin tämän. Nyt tiedän, ettei varakkaana miehenä kannata seurustella vähävaraisen naisen kanssa vaikka kuinka pitäisin hänestä. Olisinhan huonoitsetuntoinen taloudellisen ylivoiman vallankäyttäjä, joka siis maksaisi seksistä ja alistaisi puolisoaan. Täytyy siis etsiä taloudellisesti tasavertainen kumppani, se palstalaisten mukaan on kuitenkin tärkein ominaisuus.

Vierailija
40/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen kautta mies pääsee lähemmäksi Jumalaa. Kyllä siitä etuoikeudesta sietääkin maksaa ja haluta pitää huolta tästä ihmeestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi