Miten olet kertonut kissallesi ettet ole hänen oikea äitinsä?
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:57"]Tuo nyt oli vielä helppo juttu. Kissa otti sen oikein hyvin, oli jo arvellutkin jotain sen suuntaista. Sanoi, että mä olen kuitenkin hänen oikea emonsa. Edessä taitaa vielä olla se, että kissa tajuaa joku päivä olevansa palliton eunukki. En tiedä, miten sen selittäisin. Vähän hirvittää.
[/quote]
yritä valehdella että hänen sulupuolensa oli hiukan epäselvä syntyessä. Pallitpoistettiin tämän vuoksi. Meillä meni tämä.selitys hyvin läpi. Kuulemma on sitten ihan sama mitä hännän alla on tai on olematta.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:58"]
Joskus kun kissani kiukuttelee niin muistan pikemminkin kertoa, että "Minä olen sinut synnyttänyt, kauheiden kipujen kanssa ja yötkin valvonut että nyt jos saisi äiti vähän kunnioitusta!" Ei olisi enää kauhean johdonmukaista toruminenkaan jos kertoisin että siellä synnytyksessä oli ihan joku muu. [/quote]
:D
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:57"]Tuo nyt oli vielä helppo juttu. Kissa otti sen oikein hyvin, oli jo arvellutkin jotain sen suuntaista. Sanoi, että mä olen kuitenkin hänen oikea emonsa. Edessä taitaa vielä olla se, että kissa tajuaa joku päivä olevansa palliton eunukki. En tiedä, miten sen selittäisin. Vähän hirvittää. [/quote] yritä valehdella että hänen sulupuolensa oli hiukan epäselvä syntyessä. Pallitpoistettiin tämän vuoksi. Meillä meni tämä.selitys hyvin läpi. Kuulemma on sitten ihan sama mitä hännän alla on tai on olematta.
[/quote]
Tuo onkin hyvä! Valkoinen valhe on joskus paras. Mä olen kasvattanutkin hänet aika sukupuolineutraalisti ja koittanut näyttää, ettei elimet määrittele ketään. Luulen, että hän hyväksyisi tämän selityksen.
Kissa tietää, eikä vaikuta kiinnostuneelta bioäidin tapaamiseen. Olen hieman siloitellut kissan wt-taustaa, äiti on tehnyt pentuja joka vuosi aina eri isille. Muuten makaa vain kotona ja pennuista ei huolehdi kolmea kuukautta pidempään. Kissani kuvittelee olevansa kuninkaallista, ellei jopa jumalallista alkuperää.
Meidän kissa tietää. On muuttanu asumaan meille vasta teini-ikäisenä, parempi elämä toiveessa. Edellisen perheen asioista/tapahtumista emme edes puhu. Pitää minua oikeana äitinään ja on hyvin sopeutunut uuteen perheeseen ja sisaruksiinsa.
Hohooo taas näitä vitun kehari kissa avautumisia. Vanha juttu jo
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:59"]
Ilmeisesti teillä muillakin on samanlaista tämän leikkausasian kanssa... Onko joku ottanut tämän puheeksi kissansa kanssa? Miten kissa reagoi? Miten perustelitte tämän. Itse voin tietty aina vedota siihen, että kissa leikattiin ennen kuin sain viedä hänet kotiin, mutta... Joudunko vielä etsimään terapeutin kissalleni?
-21
[/quote]
Meillä jäi kissalle hyvin näkyvät kivespussit vaikka sisältö poistettiinkin leikkauksessa. En ole raskinut kertoa ettei niissä ole enää täytettä eikä kissa ole itse huomannut mitään. Valehtelin kissalle hänen olleen hammaslääkärissä kun oli joskus puhetta siitä, että miksi hänet nukutettiin. Läpi meni.
Jutellaan aina joskus kollin biologisesta äidistä, mutta aihe on selvästi hyvin kipeä asia muisteltavaksi, etenkin, kun iso osa sisaruspuolista on kokenut kovan kohtalon maalla. Katsoo yleensä poispäin keskustelun aikana ja haluaa tulla syliin vähän myöhemmin.
Siis etten olisi äiti omille kissimirreilleni??? Nu förstår jag ingenting vad ni pratar här...
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 22:06"]
Hohooo taas näitä vitun kehari kissa avautumisia. Vanha juttu jo
[/quote]
Näyttää sua silti kiinnostavan...
Vanhempien kissat taitaa ihmetellä kun niillä on kolme äitiä ja yksi isä.
Ajattelin että asia on hyvä kertoa rennon illanvieton merkeissä rauhallisessa ilmapiirissä, joten ehdotin tyttöjen saunailtaa. Kun olimme menossa saunaan, sanoin että meillä olisi juteltavaa. Laskin housuni varovasti ja valkoinen kissa näki mustan häpykarvoitukseni. Juttelimme asiasta lisää saunassa.
Tämä palliasia oli meillä aika helppo käsitellä kun sain tehdä kissan mummusta syntipukin. Hän silloin päätti viedä ainoalta pojaltani pallit ja riistää minulta oikeuden mummuuteen. Teimme yhdessä kissan kanssa hänestä sen pahiksen, asetuin kissan puolelle. Vaikka oikeasti olin äitini kanssa sopinut tämän jutun, sitä en ole paljastanut. Suosittelen tätä taktiikkaa! Ajan kanssa kissa unohtaa..
Meillä kissa oli epäillyt jo pitkään eikä se ihan yllätyksenä tullut, aika raskaasti otti silti. Tsemppiä ap, vaikka kertominen varmasti on vaikeaa eikä oikeita sanoja helposti löydy, mielestäni kissalla on oikeus kuitenkin saada tietää tosiasiat. Kivempi kuitenkin kuulla sinulta kuin vaikka kavereiltaan.
Minä kerroin kaiken kerralla, eli että he ovat oikeasti savolaisia, ja että minä leikkautin heiltä pallit kun olivat vauvoja. Sen jälkeen on ollut keskustelupuolella aika hiljaista. Sen sijaan he tuhosivat yhteistuumin neljän tuolin päälliset ja molemmilla on ollut vuorotellen ripuli ja oksentelu on jokapäiväistä. En tiedä miten tästä selvitään:( tiedän että tuo savolaisuus on tässä se kipein asia
Kerron vasta sitten kun kissani on täysi-ikäinen.
Kissa on jo vainaa. En pystynyt koskaan kertomaan sille totuutta. Olen varma ettei se olisi ymmärtänyt.
Meillä on siinä mielessä erilainen tilanne, että kissa on jäänyt jo muutaman päivän ikäisenä orvoksi. Luonnollinen kiintymyssuhde syntyi varhain, kun oli ruokittava pikkuraukkaa maitopullolla monta kertaa vuorokaudessa kuukausien ajan.
Jo pienestä pitäen kerroin kissalle, miten ihmeellisesti hän selviytyi, mutta luultavasti ajatus siitä, että joku muu kuin minä on synnyttänyt hänet, on hänelle liian abstrakti. On myös jännä huomata, miten olemme niin samannäköisiä. Hän voisi olla biologinenkin lapseni.
Lässytän kissalle. Sitten työpaikalla lässytän ihmisille siis ihmisille siitä miten lässytän kissalleni. Lopulta lässytän internetissä siitä miten minä lässytin kissalle ja ihmisille ja lopulta kissa on ihminen. Miksi minulla ei ihmistä? Koska minulla on kissa.
Ilmeisesti teillä muillakin on samanlaista tämän leikkausasian kanssa... Onko joku ottanut tämän puheeksi kissansa kanssa? Miten kissa reagoi? Miten perustelitte tämän. Itse voin tietty aina vedota siihen, että kissa leikattiin ennen kuin sain viedä hänet kotiin, mutta... Joudunko vielä etsimään terapeutin kissalleni?
-21