Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka jännitätte vatsalla pieniäkin tapahtumia

Vierailija
13.01.2015 |

Miten saatte itsenne psyykattua jonnekin "tapahtumaan" joka jännittää? Oon tosi huono lähtemään minnekään, kun pakki sekaisin ja oksettaa, joten kysyisin nyt muilta jännittäjiltä miten pystytte elämään normaalisti?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan ripulilääkettä ennen tlaisuutta. Esimerkiksi ennen pääsykokeita otin kaksi Imodiumia. Muuten olisin paskonut housuihini. Vatsani reagoi eniten silloin kun tiedän etten pääse nopeasti vessaan. Esimerkiksi bussissa matkustaminen on erittäin stressaavaa, maha menee sekaisin jo ajatuksesta etten pääse vessaan.

Vierailija
22/37 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mä en voi aamulla syödä enkä juoda mitään. Menee heti vatsa sekaisin. 11,12,14

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on tuommoinen.. Jos johonki pitää lähteä niin viettää suurimman osan aamua vessassa ja kaikki lähtövalmistelut jää mulle. Sillä se onneks rauhoittuu kun lähdetään liikkeelle. Viimeaikoina se on alkanu ottaa imodiumia jo edellisenä iltana ennen reissuunlähtöä tms. Ottaa sitten vielä aamulla lisää. Tolla tavalla käy sitten vaan pari kertaa vessassa. Ilman imodiumia sen 5-7 kertaa.

Vierailija
24/37 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
25/37 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs pahoinvointi? Mulla jännitysvatsa oireilee nimenomaan pahoinvointina, ja oksennusfoobikkona tämä EI ole kivaa!!! :( Ennen mitä tahansa esiintymistä joudun ottamaan pahoinvointilääkkeen tai esiintyminen menee pilalle pyörrytyksen, hikoilun ja pahoinvoinnin takia. Tilanteisiin rohkeasti meneminen ei ole auttanut kuin hiukan, ja siksi olenkin alkanut hyväksyä etten koskaan parane tästä. Nykyään sentään pystyn matkustamaan lyhyitä matkoja bussilla ja autolla ilman lääkettä, mikä on jo suuri kehitys parempaan.

Vierailija
26/37 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on stressivatsa ja ulseratiivinen koliitti, ainoa keino on olla syömättä tunteja ennen tilannetta ja muuten välttää pahimpia ruoka-aineita kokonaan. Mikäli stressi on kova, edellisenä paivänä lihaa ja pastaa niin ei ihan kuihdu kun vatsa on sekaisin myöhemmin.

Vierailija
27/37 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imodium! Toimii aina. Olen ennenmin "tukalan" täydellä suolistolla, kuin ripulit housussa.

Vierailija
28/37 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imodium täälläkin tiukkoihin tilanteisiin. Ja Diapam, sos.pelon/paniikkihäiriön takia.

Vierailija
29/37 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 01:36"]

Entäs pahoinvointi? Mulla jännitysvatsa oireilee nimenomaan pahoinvointina, ja oksennusfoobikkona tämä EI ole kivaa!!! :( Ennen mitä tahansa esiintymistä joudun ottamaan pahoinvointilääkkeen tai esiintyminen menee pilalle pyörrytyksen, hikoilun ja pahoinvoinnin takia. Tilanteisiin rohkeasti meneminen ei ole auttanut kuin hiukan, ja siksi olenkin alkanut hyväksyä etten koskaan parane tästä. Nykyään sentään pystyn matkustamaan lyhyitä matkoja bussilla ja autolla ilman lääkettä, mikä on jo suuri kehitys parempaan.

[/quote]

Mitä pahoinvointilääkettä otat? Bussimatkat on suoraan helvetistä.. Kaukobussit vielä kivoja, kun on vessa lähellä mutta "pitkät" lähibussimatkat kaameita.

Vierailija
30/37 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imodium/Lopex. Ei nekään 100% varma apukeino ole, mutta varmaan jo helpottaa se pelkkä ajatus siitä, että nyt maha ei voi mennä niin helposti sekaisin. Tietääkö muuten joku onko säännöllisellä käytöllä jotakin haittavaikutuksia?

Vierailija
31/37 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
32/37 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tutkituttaneet vatsanne ja suolistonne? Jos ette ole, niin pikainen lääkärikäynti olisi paikallaan. On olemassa useita tauteja, jotka sopisivat teidän oireisiinne. 

Vierailija
33/37 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin Imodium, yleensä riittää yksi (pakkauksen mukaan aloitusannos on kaksi tablettia) ja monesti olen pärjännyt pelkällä tiedolla siitä, että Imodoum on tarvittaessa lähellä. Kannan aina käsilaukussa paria tablettia.

Vierailija
34/37 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

28, on tutkittu ja monesti, mutta vika ei löydy -> ärtynyt suoli. Kuten varmaan monella muulla vastaajalla.

Vierailija
35/37 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystykään elämään normaalisti. yritin hengitysharjitteita ja joogaa mutteivat auttaneetm lääkäriltä en kehtaa hakea apua.

Vierailija
36/37 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:30"]

Miten saatte itsenne psyykattua jonnekin "tapahtumaan" joka jännittää? Oon tosi huono lähtemään minnekään, kun pakki sekaisin ja oksettaa, joten kysyisin nyt muilta jännittäjiltä miten pystytte elämään normaalisti?

[/quote]Otan diapamin tai en mene ollenkaan, siinä vaihtoehdot.

Vierailija
37/37 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni helpottaa ajatus elämän mielettömyydestä. Ajattelen hetken kuinka järjetöntä elämä on. Hupsista vaan ja se on ohi ihmiskunnan osalta. Tän jälkeen oma elämä tuntuu vähemmän merkitykselliseltä. Mitä väliä vaikka sattuisin mokaamaan. Kohta ei täällä ole ketään sitä muistelemassa. Elä nyt ja koe!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme