Nyt se taas alkoi! Ensitreffit alttarilla!
Kommentit (4307)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 21:05"]
Oli muuten hauska kun se Violan äiti kävi siellä niiden asunnossa. Vaikutti olevan vävy-Esa kovasti mieluinen, ja viimeistään se Esan koirataulu taisi tuoda anopillekin sellaisen fiiliksen, että tässä on jotain mystistä taustalla.
[/quote]
Onko tuo Satu-Marja ollut jossain ohjelmassa itse? Jotain tuttua. En muista tuntevani ketään Satu-Marjaa.
Hauskaa lukea teidän kommenttejanne Ollista ja Jussista. Aluksi Jussi oli kaikkien mielestä epäkohtelias ja samalla lytättiin hänen ulkonäkönsäkin. Nyt ohjelmaan on leikattu Jussista muitakin piirteitä, esim. kohteliaisuus ja kärsivällisyys ja johan alkoi olla ulkonäkökin hyvä! Olli oli aluksi niin ihana ja komea kun oli Miiasta innoissaan, mutta tässä parin jakson aikana hänestä on tullutkin ei niin hyvännäköinen ja mutiseekin koko ajan :D
Mutta hei, näinhän se oikeastaan menee oikeassa elämässäkin. Joku ihminen voi olla todella komea/kaunis, mutta huono luonne saa hänet näyttämään rumemmalta. Vastaavasti taas ihan tavallisen näköisestä tulee hyvällä käytöksellä ja luonteella toisten silmissä paljon paremman näköinen.
No minusta Olli ja Jussi olevan ok. Eivät mitään tyrmäävän koneita, mutta ihan ok näköisiä. Olivat alussa ja ovat yhä. Mutta Jussi on vähän pelottavan näköinen ja Ollin puheesta ei tosiaankaan saa selvää.
Ehkä Miia pitää tauon blogistaan, jos ne eroavatkin Ollin kanssa nyt "vasta"!
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 21:35"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 21:05"]
Oli muuten hauska kun se Violan äiti kävi siellä niiden asunnossa. Vaikutti olevan vävy-Esa kovasti mieluinen, ja viimeistään se Esan koirataulu taisi tuoda anopillekin sellaisen fiiliksen, että tässä on jotain mystistä taustalla.
[/quote]
Onko tuo Satu-Marja ollut jossain ohjelmassa itse? Jotain tuttua. En muista tuntevani ketään Satu-Marjaa.
[/quote]
Ettet nyt sekoittaisi Marja-Sisko nimeen.
Tämän lemmentarinan luettuani ensitreffi-parit vaikuttavat enemmänkin vastaeronneilta kuin vastarakastuneilta:
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 20:56"]Mä katon aina nää jaksot niin että samalla luen tätä keskustelua ja peukuttelen teidän kommentteja. Nyt kuitenkin huolestuin koska tajusin että multa on jääny huomaamatta pastorin kulmakoru!!!!!!
[/quote]
Kai olet sentään man boobsit huomannut?
Mä en ymmärrä, miksi kukaan noista ihmisistä ei ole tullut ajatelleeksi että ne kamalat tatuoinnit vaan ovat niin turn-off, että on ihan samantekevää, onko tyyppi muuten ok. Mä en ainakaan katsoisi päivääkään naista, jolla on pienikään tatska, saatika että sellainen kun tolla Miialla.
Totta. Minunkin silmiin pisti ihan ensimmäiseksi Mian tatuointi ja Ollin ilme kun näki sen "mosiamensa" astuessa alttarille.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 00:17"]
Mä en ymmärrä, miksi kukaan noista ihmisistä ei ole tullut ajatelleeksi että ne kamalat tatuoinnit vaan ovat niin turn-off, että on ihan samantekevää, onko tyyppi muuten ok. Mä en ainakaan katsoisi päivääkään naista, jolla on pienikään tatska, saatika että sellainen kun tolla Miialla.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 00:17"]
[/quote]Jos ihminen muuten on ihana tai tosi miellyttävä niin mulle aivan sama vaikka ois kuinka tatuoitu, pinnalliselta kuulostaa jos pelkkä se riittää torjumaan hyvän tyypin.
On paljon pahempia ja vakavampia asioita kuin tatuoinnit parisuhteessa :)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 21:30"]
No ehkä Miia on hiukan ikäistään vanhemman näköinen, voi johtua paljosta valvomisesta ja epäsäännöllisestä työstä. Lisäksi on ollut paljon auringossa, ja sehän vanhentaa ihoa. Mutta ei siitä pääse mihinkään, että kaunis ja herttainen hän on. Ei normipäivänä juuri paremman näköiseen naiseen törmää.
[/quote]Onko se ikäistään vanhemman näköinen tai teräväpiirteinen? Hassua, musta on nimenomaan pehmeät piirteet ja suloisen nuoren näköinen. Niin eri tavoinko me ihmiset toisiamme näemme :D
Ois hauska tietää, kuinka monta hakijaa tähän ohjelmaan kaikkiaan oli. Ei oo varmaan kerrottu missään?
On tosiaan pahempia asioita kuin tatuointi. On tosiaankin pahempiakin asioita kuin hampaattomuus. On tosiaankin pahempia asioita kuin luomi poskessa. On tosiaankin pahempiakin asioita kuin...
Mutta tatuointi on nyt kerta kamala. Naisella ja miehellä. Jpten yurha miettiä, miksei "kelpaa", Varmaan kelpaisi, mutta sen tatuoinnin kanssa eläminen ei vaan onnistu. Ei.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 11:48"]
Pisti silmään ruoanvalmistus kahdella parilla, toisen parin rouva hehkutti kuinka kivaa on, kun on apupoika mukana. Ja toisesta parista huokui yhdessä tekeminen, olivat vierekkäin lieden edessä tekemässä ruokaa.
[/quote]
Niin no sen toinen pari kuvattiin selin kameraan musiikin soidessa taustalla, että mistäs me tiedetään vaikka siellä olis ihan samanlainen apukokkijako meneillään... Hirveen vähän jotenkin muutenkin Violan ja Esan keskenäistä kanssakäymistä, vaan aina toinen tai molemmat selittämässä fiiliksiään verrattuna Piiaan ja Jussiin sekä Miiaan ja Olliin.
Muuten Esakin voisi olla unelmamies mutta silläkin on tatska.... Joten pitäköön Viola Esansa. Ja toivottavasti Esa pitää julkisuudessa paidan päällään. ettei tatuointi näy.
Siis ihan oikeesti: Älkää ottako noita rumia tatskoja. Älkääkä kauniitakaan! ne rumentavat kauniinkin ihmisen. Eivätkä kaunista rumaa. Ja ovat ihan vaan tatuointiyrittäjien lanseeraamia.
Luulenpa, että kuvoimaton (tatskaton, rei'ittämätön... etc) ihminen on tulevaisuudessa se IN-tyttö ja kundi.
Ihan on jokaisen oma asiansa ottaako tatuointeja vai ei. Tatuoitu tuskin sellaisen kanssa seurustelemaan alkaa, joka ei tatuoinneista tykkää ja sama toisin päin. Kaikki tatuoinnit eivät ole kauniita, mutta pääasia että tatuoinnin kantaja siitä tykkää. Tuskinpa tatuoidut aattelevat ovatko in vai ei, tärkeintä että on omanlaisensa persoona. Ja todellakaan kaikki eivät mieti mitä muut heistä ajattelevat vaan keskittyvät elämään omaa elämää. Suosittelen sitä myös muille.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 01:03"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 11:48"]
Pisti silmään ruoanvalmistus kahdella parilla, toisen parin rouva hehkutti kuinka kivaa on, kun on apupoika mukana. Ja toisesta parista huokui yhdessä tekeminen, olivat vierekkäin lieden edessä tekemässä ruokaa.
[/quote]
Niin no sen toinen pari kuvattiin selin kameraan musiikin soidessa taustalla, että mistäs me tiedetään vaikka siellä olis ihan samanlainen apukokkijako meneillään... Hirveen vähän jotenkin muutenkin Violan ja Esan keskenäistä kanssakäymistä, vaan aina toinen tai molemmat selittämässä fiiliksiään verrattuna Piiaan ja Jussiin sekä Miiaan ja Olliin.
[/quote]
Tää on kyllä totta. Esaa ja Violaa näytetään vähiten, olis kiva nähdä ja kuulla enemmän sellaista arkista sanailua niiden välillä.
Mä tykkään Pian ja Jussin välisestä rennon humorisistisesta sanailusta, missä en kyllä koe kummankaan olevan epäkohteliaita toisilleen. Ihan kuin tajuttuaan, että rakkaussuhdetta ei tule, olisivat päättäneet viedä ohjelman läpi kavereina ilman muutoin asiaan kuuluvia paineita.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 01:37"]
Mä tykkään Pian ja Jussin välisestä rennon humorisistisesta sanailusta, missä en kyllä koe kummankaan olevan epäkohteliaita toisilleen. Ihan kuin tajuttuaan, että rakkaussuhdetta ei tule, olisivat päättäneet viedä ohjelman läpi kavereina ilman muutoin asiaan kuuluvia paineita.
[/quote]
Mul tuli kans mieleen. Olen ajatellut, et ne on häämatkalla kameroiden poissa ollessa jo keskustelleet asiat selviksi ja päättäneet leikkiä ja pitää hauskaa kuvausten loppuun, kun ovat ohjelmaan kerran suostuneet ja sitoutuneet. Ohjelmantekijöiden iloksi puhuvat noita höpöjä "Tässä mun vieressä saattaa olla sen mun oikea..."
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:35"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:43"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 00:53"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 22:19"]
Piia oli minusta aika töykeä puhuessaan Jussille ruoanlaiton lomassa "sä voit tehdä/sä voit hakea/". Tutulle voi voi sanoa noin, mutta ei se silloinkaan ole nätisti sanottu. Oli kuin työnantaja ja työntekijä.
[/quote]
No ei kyllä tullut noin negatiivisia ajatuksia samoista repliikeistä ohjelmaa katsoessa. Päin vastoin se tuntui käskemisen sijaan luottamuksen osoittamiselta - voit katsoa mun kaappeihin ja ottaa mun huolella vaalitusta parvekekasvimaasta.
[/quote]
Pia on käsittääkseni ruotsinkielinen (?) ja se saattaa vaikuttaa vivahteisiin todella paljon. Ruotsiksi "du kan hämta, du kan göra"-tyyppinen rakenne on ihan kohteliaasti puhuttu, "gör/hämta" olisi tönkömpää. Samoin korvaani töksähti aluksi todella paljon "sä tulit nyt" (kun Jussi muutti Pian luo) mutta suomenruotsalaiset sukulaiseni "toteavat" usein tuontyyppisiä juttuja kun joku tulee vaikka mökille, ilman että siinä on mitään piilomerkityksiä.
[/quote]
Hassua kun täällä ihmiset arvostelevat parien kielenkäyttöä. Haluaisinpa nähdä monessako perheessä pyydetään aina kohteliaasti että "voisitko tehdä sitä ja tätä". Kyllä taitaa olla monella aika paljon tylympää. Mutta jos todellakin on superystävällistä, niin pisteet siitä.
[/quote]
Meidän lapsuudenkodissa on aina puhuttu kohteliaasti, samoin ilmeisesti sulhon kotona, kerta molemmat pidämme sitä normaalina käytöksenä. "Voisitko hakea" on tietty aika pitkä muoto, mutta "hakisitko" ei ole kovin paljon vaadittu.
Toki kaikilla on erilaisia tapoja kommunikoida, varmasti joku pariskunta voi puhua toisilleen jörömmin mutta esimerkiksi lempeällä katseella tai äänellä osoittaa toiselle tämän olevan tärkeä.