Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se taas alkoi! Ensitreffit alttarilla!

Vierailija
13.01.2015 |

Keskustelua kehiin... :)

Kommentit (4307)

Vierailija
3461/4307 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 10:08"]

Terkkuja Miialle, hyvin sä vedät!!

Ihana pari olette! Tämä ohjelma asiantuntijalaustuntoineen kaikkineen on kyllä saanut itseni pohtimaan omaa parisuhdettanikin. Mieheni muistuttaa sekä ulkoisesti että sisäisesti hyvin paljon Ollia. Suhteemme alkuaikoina hain huomiota muilta "pahoilta" miehiltä, koska oma mieheni oli niin kiltti ja mukava. Sittemmin olen tajunnut mikä aarre minulla kotona onkaan. Tällä hetkellä olen taas niin rakastunut mieheeni, eikä vähääkään ohjelman ansiosta <3 Takana 15 v yhdessä oloa..

[/quote]

Kuin olisit puhunut minun suullani! Mulla on myös kotona "Olli", ja olen taas alkanut arvostaa häntä uudella tavalla. Mieheni jopa ymmärsi Ollin tarpeen vetäytyä häämatkalla miettimään, mitä oikeastaan tuntee ja haluaa. Se ei kuulemma ole viesti siitä, ettei kiinosta, vaan se vaan on välttämätön tapa miehelle selvittää tunteitaan. Telkkariohjelmilla on mielenkiintoisia vaikutuksia :) 

Vierailija
3462/4307 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näen Miiassa huonon itsetunnon. Eikä tämä millään pahalla, jotenkin pystyin samaistumaan hänen "tenttaukseen", olen itse ollut samanlainen aikanaan.
Uskon, että hän on pikemminkin tottunut olemaan miesten huomionkohteena ja on voinut tuollaiset "ei ehkä kiinnosta" jättää huomiotta. Hän uskoi todennäköisesti Ollin olevan kiinnostunut heti alunalkain, ja siksi tuo ei ehkä olekkaan oli shokki.
Miialla myös tuntuu olevan vaikeuksia hallita tunteitaan. Ja siitä tulee ne töksähdykset ja aikamääreet milloin pitää olla päättänyt suhteesta.
Se on vähän sellaista "tykkää musta, mä tykkään susta, mutta jos et tykkää musta niin en mäkään oikeasti oo susta tykännytkään" leikkiä.
Eli kun itsekkin huomaa, että on ollut vähän liian "tyrkyttävä" niin tulee päästettyä suusta jotakin tämän kumoavaa. Esim. se pelko, että rupeaa oksettamaan toinen.
Vähän leipoo sitä paikkaa, että toinen sanookin, ettei kiinnosta.

Piiasta en tykännyt heti ensimetreiltä alkaen. Jussissa on myös jonkinlainen "kylmyys" jota on vaikea selittää.
Olisin todella ihmetellyt, jos näistä olisi pari tullut. Ei sopineet alkuunkaan yhteen.
Piia on selkeästi rikkaan perheen kasvatti. Hän todella etsii itselleen rikasta miestä, ja se myös näkyy.
Hänenkään itsetunto ei tunnu olevan aivan paras mahdollinen. Tuntuu, että yrittää esittää jotakin rempseää hipsteriä, mutta se ei vain luontaisesti ole sitä mitä Piia on, ja siksi se kuulostaa vian piikittelyltä ja tylyltä.
Hän on selkeästi pettynyt siitä, että puoliso ei ole rikas elättäjä ja jotenkin testailee sitä "elatuskykyä" koko ajan, ja maksattaa miehellä.
Uskon, että hänen unelma on jotakin amerikkalaisten tv-sarjojen rikas kotirouva tyyppistä.
Jussissa taas on joku hämäävä piirre. Viime jaksosta sai ihan kivan mielikuvan hänestä, mutta siltikin joku "tutka" päässä hälyyttää. 

Esa ja Viola voisi olla loistava pariskunta. Mutta Esa ei ulkoisesti miellyttänyt Violaa.
Hän yrittää itselleenkin koko ajan korostaa noita Esan hyviä luonteenpiirteitä, mutta jotenkin vaikuttaa, että taistelee koko ajan tuon ulkonäköasian kanssa. Siitä myös se kaverillisuus. Seksuaalisesti ei miellytä.
Esa on komea ja hieno mies. Hänestä tulee mielikuva aidosti välittävästä ja toiset huomioonottavasta rauhallisesta ihmisestä. Toki myös ammattinsa kertoo tästä. Psykoterapeutit harvemmin mitään hirveän räiskyviä persoonia ovat.
Toivottavasti Viola onnistuu näkemään Esan komeudenkin ja löytää myös sen ulkoisen mielenkiinnon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3463/4307 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi! Vauva-palstaankin taas viitattu ja kommentteja lainattu. Siis Miianomassa blogissa.

Vierailija
3464/4307 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 10:37"]

Esa ja Viola voisi olla loistava pariskunta. Mutta Esa ei ulkoisesti miellyttänyt Violaa.
Hän yrittää itselleenkin koko ajan korostaa noita Esan hyviä luonteenpiirteitä, mutta jotenkin vaikuttaa, että taistelee koko ajan tuon ulkonäköasian kanssa. Siitä myös se kaverillisuus. Seksuaalisesti ei miellytä.
Esa on komea ja hieno mies. Hänestä tulee mielikuva aidosti välittävästä ja toiset huomioonottavasta rauhallisesta ihmisestä. Toki myös ammattinsa kertoo tästä. Psykoterapeutit harvemmin mitään hirveän räiskyviä persoonia ovat.
Toivottavasti Viola onnistuu näkemään Esan komeudenkin ja löytää myös sen ulkoisen mielenkiinnon.

[/quote]

Esa ei ole psykoterapeutti ( LL) vaan psykologi ( PsL)

Vierailija
3465/4307 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Miia on oikealla asenteella tuossa sarjassa. Ei pidetä harhakuvia vaan reilusti kaikki kortit esillä alusta alkaen.

Jos itse olisin samassa tilanteessa ja kuullut Ollin töksäytykset, olisin itse tod. näk. käyttäytynyt samalla tavalla kuin Miia. Ymmärrettävää. Luulen Ollin olevan vain hitaasti lämpiävää sorttia. Mies joka haluaa aina olla _ihan varma_. Ettei tarvitse yhtään epäillä. Sitten ollaan hiljaa itsekseen eikä puhuta ja ihmetellään miksi toinen meni paniikkiin, kun hyvinhän tässä kaikki on? Hänhän oli vain hiljaa.

Vierailija
3466/4307 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitaten Piaan, miten tahallista oli jättää lompakko kotiin kauppareissulle? Kummallista käytöstä 37-vuotiaalta sinkulta.

http://www.iltalehti.fi/viihde/2015012119059092_vi.shtml

Jotenkin alkaa tulla olo, että hiljalleen selviää miksi Pia on sinkku.

Vierailija
3467/4307 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:01"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 10:37"]

[/quote]

Esa ei ole psykoterapeutti ( LL) vaan psykologi ( PsL)

[/quote]

Psykoterapeutin pohjatutkinto voi olla muukin ammatti kuin lääkäri (LL), esim psykologi tai vaikka sairaanhoitaja.

mutta totta, että Esa on siis psykologi koulutukseltaan. Psykiatri puolestaan on psykiatriaan erikoistunut lääkäri.

Vierailija
3468/4307 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:21"]

Viitaten Piaan, miten tahallista oli jättää lompakko kotiin kauppareissulle? Kummallista käytöstä 37-vuotiaalta sinkulta.

http://www.iltalehti.fi/viihde/2015012119059092_vi.shtml

Jotenkin alkaa tulla olo, että hiljalleen selviää miksi Pia on sinkku.

[/quote]

Mä oon kyllä sellainen hattivatti, että saattaa helposti unohtua lompakko kotiin. Mutta tutustumisvaiheessa en kyllä ikinä kehtaisi olla maksamatta ostoksia puoliksi takaisin! Toinen omituisuus on tuo legosarja nimpparilahjana, wtf?! Mitä vitsiä aikuinen mies tekee legoilla? Pitäisin idioottina deittiä, jolta saisin lelun nimipäivälahjaksi.

Vierailija
3469/4307 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 09:39"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 19:43"]

En tiedä miksi, mutta jotenkin olen huomannut kiinnittäväni huomiota näiden miesten "henkiseen" tasoon. Esa vaikuttaa kasvaneen täysin mieheksi. Mielestäni Esalla ja Violalla on ollut paras parikemia tähän mennessä. Heitä on ilo katsoa! Olli taas vaikuttaa vähän sellaiselta poikuuden ja miehyyden välissä olevalta. Ujolta vaikuttaa myös. Jotenkin hänestä huomaa, ettei ehkä uskalla on täysin romanttinen tai paljastaa kaikkia ajatuksiaan, koska häntä ehkä hävettää se, mitä hänen kaverinsa saattavat hänestä ajatella. Muutama vuosi lisää ja uskon, että Ollista on kasvanut jo "täysi" mies. En myöskään tiedä miksi, mutta jotenkin Ollista huokuu se, että saattaisi hyvinkin olla pettämiseen taipuvaa tyyppiä. Jussi taasen herättää jotenkin inhottavia mielikuvia. En oikein tiedä, minkälainen nainen hänelle sopisi. Pia nyt ei ainakaan. Olisi mielenkiintoista nähdä, minkälaisen miehen Pia joskus itselleen tulee saamaan. Hän menee täysin tähän kategoriaan helsinkiläisestä korkeakoulutetusta naisesta, joka vaatii mieheltä paljon. Miehellä tulisi olla myös korkeakoulututkinto, hyvä työpaikka, hyvä palkka jne. Mutta kun nämä miehet taas eivät vaadi samoja asioita naisilta, vaan he rakastuvat katsomatta sosiaalista statusta. Monestihan nämä saattavat naida jonkin mukavan äidillisen ja naisellisen "vain" ammattikoulutason naisen.

[/quote]Niin. Niehet rakastuvat naisen ulkonäköön, se on miesten "status". Mies menee vaikka Lidlin kassan kanssa naimisiin, jos Lidlin kassa on kaunis ja seksikäs. Vaikka Lidlin kassa ei omaa korkeaa sosiaalista statusta tai vaikka olisi tyhmä kuin saapas, ulkonäkö riittää. Ja kun se naise ulkonäkö sitten rapistuu, mies on tyytymätön ja katkera, kun on "joutunut" tuollaisen bjaatsin kanssa naimisiin ja yhä useammin vaihtaa nuukahtaneen eukkonsa nuoreen ja kauniiseen.

[/quote]

Väestöliiton tutkija ja evoluutiobiologihan juttelivat tästä telkkarissa pari päivää sitten. Mies valikoi katseella ja voi ns. rakastua ensi silmäyksellä, nainen yleensä vaatii enemmän tietoa miehestä ennen kuin voi ihastua.

Vierailija
3470/4307 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 10:05"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 17:43"]

Miksi mennä naimisiin tuollaisessa tilanteessa ollenkaan? Miksi sitoutua, kun ei sitten kuitenkaan halua sitoutua...?

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 17:18"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 17:11"]

No kyllä on sairasta että mennään tuntemattoman kanssa naimisiin ja kuitenkin niin et voi lähtee heti lätkii jos homma ei toimi. Kyllä avioon on mentävä sillä asenteella että kunnes kuolema erottaa. Ei vihkikaavassa puhuta mistään viiden viikon deadlinesta mitään. Ei ainakaan silloin puhuttu kun minä menin naimisiin.

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 17:04"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 17:01"]

En tajua niitä ihmisiä enkä sitä "pappia". Ihan sairas ohjelma.

[/quote]  Ei siinä oo mitään sairasta. Asiantuntijat valinneet ja naimisiin menivät ja nythän on tutustumisvaihe eli ei oo pakko sängyssä pelehtiä ellei halua. Pialla ja Jussilla mietintävaihe eli todennäköisesti päätyvät avioeroon. Erittäin epäsopiva pariskunta. Olisin heti havainnut että ei näitä naiteta yhteen. 

[/quote]

[/quote]

Miksi avioon on mentävä periaatteella koko elämä? Kuka niin on sanonut? Ainakaan minun elämääni ei kukaan ei missään voi pakottaa vannomaan tuollaista ja silti aion avioon. Ehkä elämä erottaa ehkä ei, sitä ei voi tietää.

[/quote]

[/quote] DDDD Ei suatana, roiskahti aamukaffet näppäimille. Miksikö avioon mennää periaatteella koko elämä ja kuka niin sanoo....öööö, mä on aina luullut, et sen sanoo morsian ja sulhanen siinä alttarilla: tahdon. Ja kyseessä on kaiken kukkuraksi ja varmemman vakuudeksi todellakin tahto-tila, ei esim. pelkkä haluaminen.

Mut ehkä se nykyajan ihmiselle tämä arvomaailma on sellaista, et mitä vittua se minulle kuuluu, mitä mä teen? DDDD

Mitä ihmeen virkaa koko avioliitolla on, jos sitä ei kunnioiteta? Koko juttu on silloin kupla. Ja ehkä se sitten sopii kupla-ihmisille.

T. täyspakana, avioliittoa kannattamaton nainen

[/quote]

En minä ainakaan ole avioliittoa solmiessani luvannut mitään loppuelämän suhdetta. Olen sanonut, että tahdon rakastaa. En kyllä viitannut sillä tuleviin aikoihin vaan senhetkiseen tilanteeseen. Eikä tahtomisella synnytetä rakkautta. Muutenhan kaikki avioliitossaan vaikeuksissa olevat voisivat ratkaista ongelmansa vain tahtomalla niin.

Avioliitossa voi tietysti pysyä, vaikkei rakastaisikaan, mutta onneksi niin ei ole pakko tehdä.

Vierailija
3471/4307 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun analyysini pareista. 

Esa ja Viola, sopivat parhaiten pareista toisilleen. Viola on raikas ja ihana ilmestys ja Esa on kyllä aikamoisen kultakimpaleen saanut. Toivottavasti pari pysyy yhdessä, mutta veikkaan, että kun vuodet vierivät, niin Viola alkaa toivomaan mieheltään enemmän miehisyyttä ja siitä saattaa tulla jossain vaiheessa ongelma (tämä on nähty tuhat ja yksi kertaa omien ystävien kohdalla). 

Miia ja Olli. Aluksi tuntui olevan kemiaa, ehkä kemia olikin vain seksuaalista, sillä nyt tuolla häämatkalla Olli tuntui poissaolevalta. Miia paljasti itsestään niitä puolia miksi luultavammin on edelleen sinkku. ÄLÄ tivaa toiselta suhteen jatkumista, koska kukaan ei voi sellaista taata. Miehet tykkää elää hetkessä, varsinkin jos on vasta tavattu. Tuollainen uteleminen, tivaaminen ym vaikuttaa epätoivoselta ja ahdistavalta. En ole varma sittenkään jääkö näistä kahdesta paria?

Piia ja Jussi. Minusta se Jussi vaikuttaa ihan ok:lta, vaikkakin jotenkin pidättyvältä. Tosin Piia ottaa aika hyvin tilansa ja se voi olla, että miehelle ei siinä paljoa jää. Jussi selvästi on alkanut hieman ihastumaan Piian päättäväisyyteen ja sanavalmiuteen, joten sehän voi olla, että näille syntyykin romanssia. Tosin en tiedä kuinka kauan Jussi jaksaa pomottamista? Minä en usko, että koulutustasolla on sinäänsä mitään merkitystä tämän suhteen onnistumiselle (en ole moista koulutus tasapuolisuus hömppää kuullut kuin av:llä). Mutta ehkä näillä kahdella muutoin ei törmää maailmat kovinkaan hyvin. Piia on aika pomottava ja sanoo mitä sylki suuhun tuo, ehkä Jussi hakee jotain hieman erilaista kuitenkin?

Vierailija
3472/4307 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esaa ei saa nähtävästi arvostella täällä kun heti viestit poistetaan :D

Vierailija
3473/4307 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun salapoliisiksi ryhdyttiin niin katsokaapa tuon Miian instagram kuvaa missä leipoo! Jääkaapin ovessa Iltalehden / Iltasanomien lehtijuttu "Naimisiin ensitreffeillä" :)

Vierailija
3474/4307 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 20:33"]

O`ou :D  

"Esa pakkaa auton täyteen naispuolisia ystäviään ja suuntaa Joensuuhun festivaaleille ilman tuoretta Viola-vaimoaan."  -IS

[/quote]

No Esallahan on näitä neuvojentarvitsijoita, kuten siskonsa selitti.

Vierailija
3475/4307 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esan syntinen festarikeikkahan voi olla vaikka minkälainen vuosikausien perinne, sovittu jo ennen ohjelmaan hakua. Esa vaikuttaa kyllä sen sortin mieheltä, että hänellä on paljon naispuolisia kavereita ja on "yksi tytöistä" jollain tapaa (väheksymättä miehisyyttä).

Vierailija
3476/4307 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelen ohjelmaan osallistujia, niin tyyppien ulkonäössä vain Miiassa on sellainen häiritsevä piirre, jonka yli en pääsisi. Tai ehkä siinä tapauksessa, että persoonana M. olisi erilainen, asia voisi olla toisin, mutta siis jos hän olisi se mikä on. Muiden ulkonäköön liittyvät antipatiat ovat kumma kyllä hälventyneet ohjelmaa seuratessa, vähän sellainen "tuttu ihminen näyttää hyvältä" -efektihän tuossa jo vaikuttaa. 

Vierailija
3477/4307 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miiasta tuli kovasti sellainen vaikutelma, että hänellä on vauvakuume! Kun sanoi, että elämä on pyörinyt aika vahvasti töiden ympärillä, mutta kaipaisi siihen tulevaisuudessa muutosta jne.. Taitaa muuttua Miian blogi parin vuoden sisällä vauva-blogiksi :) Parin ekan jakson aikana ajattelin, että Olli on isämateriaalia, mutta nyt näiden parin lisäjakson ja Ollin isntaa katsoneena olen hiukan muuttanut näkemystäni.. mies on ikäistään kympsymättömämmän oloinen, kaverit on todella tärkeitä ja myös kaikki mahdolliset urheiluaharrastukset. Vaikka sanoi haluavansa perustaa perheen silloin hääjaksossa, ja ehkä tykkää lapsista, niin mahtaisiko tuo kyetä muuttamaan elämäntyyliään niin totaalisesti? Esim. pitää lukea lapsele iltasatu niin ei voi katsoa lätkämatsia jne..

Vierailija
3478/4307 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 01:32"]

Mulle tulee Miiasta mieleen amerikkalaisjuontaja Giuliana Rancid, mutta nuorempi ja terveempi versio (Giuliana nykyisin sairaalloisen laiha). Jotain samaa kasvonpiirteissä ja ilmeissä: http://www.ryanseacrest.com/wp-content/uploads/2014/11/Giuliana-1026x684.jpg , http://image-cdn.zap2it.com/images/guiliana-rancic-style-network-gallery-season-4-420.jpg

[/quote]

Miialla on paljon sievemmät hampaat ja muutenkin on siropiirteisempi.

Vierailija
3479/4307 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:37"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:32"]

Mia ja olli siis molemmat lähinnä pelkäävät torjuntaa.. eiköhän se siitä! Olli tosin vaikuttaa tosi epäkohteliaalta jörrikältä.

[/quote]

Ei se haittaa, koska Miialle kelpaa kuka vaan, joka hänet huolii.

[/quote]

No nyt on kyllä jollain iskenyt vaikea-asteinen kateuden tunne! Sen verran ilkeä ja perusteeton on kommentti.. Kannattaisiko yrittää löytää vähän rakentavampia tunteiden käsittelykeinoja, helpottaisi ehkä omaakin oloa?

Vierailija
3480/4307 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 00:23"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 23:51"]Olen pikkuhiljaa tykästynyt Jussiin ja Piaan. Ne ei ole toisilleen tarkoitettuja, mutta fiksuja aikuisia ihmisiä muuten. Viola ja Esa on taas suloisia nimenomaan parina, jotakin herkkää siinä on. Miiaa ja Ollia en ymmärrä kumpaakaan, en yksin enkä yhdessä. Olli on lapsi vielä ja Miia ottaa pariutumisen niin tosissaan, että karkottaa kaikki ympäriltään. [/quote] Miia ja Olli mun mielestä just uskaltaa testailla omia ja toisen mukavuusalueen rajoja niin kuin kuuluukin. Lisäksi kummallakin kuitenkin tietyllä tapaa pilkettä silmäkulmassa, haastamisen leikkimielisyys jatkui vuelä hauskasti siinä kuntoilupätkässä.

[/quote]

Jos nuo tv:ssä esitetyt pätkät ovat osoitus leikkimielisyydestä, niin mä olen sitten varmaan ammattiklovni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä