Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisella viestillä lähestyisitte ystävää, joka jäi kiinni lupauksen pettämisestä?

Vierailija
02.11.2021 |

Niin, en oikein tiedä mitä sanoa… noin kuukausi sitten juttelimme miespuolisen ystäväni kanssa ihan normi asioita. Kerroin sitten lähes ”vahingossa” ensimmäistä kertaa, että minua loukkasi hänen eräs toiminta, joka on jatkunut jo tovin (liittyy yhteydenpitoon ja toimimiseen kaveripiirissä).

Olen asiaa jo pitkään padonnut sisälläni, mutten tykkää riitelystä enkä halua pahoittaa kenenkään mieltä joten olen pitänyt itselläni nämä asiat.

Nyt kun vihdoin sain sanottua, hän vaikutti aidosti yllättyneeltä, pahoitteli ja sanoi toimivansa toisin.

Nyt, vain kuukausi tämän jälkeen, hän teki jälleen kuten aiemminkin. Sain tämän tietää tänään.

Miten lähestyisin asiasta? Miten aloittaa viesti hankalasta aiheesta josta juuri on puhuttu - ja hän sitten meni toistamaan käytöstä vaikka muuta lupasi…

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Ei vaikuta sellaiselta ystävyydeltä, josta ainakaan minä haluaisin pitää kiinni.

Vierailija
2/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kuitenkin yrittää. En lähtökohtaisesti ajattele, että virhe leimaa ihmisen. Haluaisin olla rakentava mutta napakka yhteydenotossani. Enkä oikein tiedä miten. Olen ehkä liian kiltti.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloisesti kysyisin, miksi toimi taas noin. Sitten miettisin, että kaikillahan meillä on kaikenlaisia puolia ja jatkaisin elämää ja ystävyyttä.

Vierailija
5/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sai jo vastauksen, mutta aikoo tehdä kuten itse haluaa. Älä sitten valita.

Ketju on parasta lopettaa tähän.

Vierailija
6/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap sai jo vastauksen, mutta aikoo tehdä kuten itse haluaa. Älä sitten valita.

Ketju on parasta lopettaa tähän.

No eipä tässä hänelle kovin rakentavia ejdotksiaole sadellut.

Vierailija
7/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Ehdotuksia, siis

Vierailija
8/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtaisin koko henkilön.

Mitä sinä haluat? Rikosoikeudelliseen vastuuseenko hänet siitä, että hölisi jotain mikä ei sopinut sun pirtaan 😁

Vierailija
9/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toimii jatkuvasti niin että käytöksellään vahingoittaa toista niin ehkä se on viesti että kannattaa jättää tyyppi huomiotta ja siirtyä elämässä eteenpäin

Vierailija
10/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä toivot ja odotat tuolta tyypiltä?

Vierailija
11/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä kykene muuttamaan tapaansa. Oma kokemukseni on, että turhaa sitten jatkaa sitä mielensä pahoittamista, sanomista toiselle jne. Joillain ihmisillä on se sama käyttäytymistapa kaikkien sanomisista huolimatta hautaan asti. Joten vaihtoehtona on joko hyväksyä ihmisen tapa toimia ja jatkaa ystävyttää tai ei hyväksyä ja antaa ystävyyden hiipua...

Vierailija
12/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän ihan normaali kaveri vai kaveri, jonka toivosit olevan enemmän?

Vierailija
13/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tällä merkitystä? Ja jos, miksi?

-ohis

Vierailija
14/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhden kerran käyttyy huonosti niin se voi olla sattumaa.

Jos toisen kerran toistaa samaa kaavaa niin se on valittua käytöstä. Selkeä viesti mielestäni.

Vierailija
15/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissaa pulloon ap,

Vierailija
16/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tällä merkitystä? Ja jos, miksi?

-ohis

Eiköhän sitä odoteta vähän eri käytöstä ja tapoja kaverilta ja sitten kumppanilta. Jos työkaveri sanoo jotain tyhmää niin sille pystyy hymähtämään mutta jos ihastus tekee saman niin se tuntuu paljon henkilökohtaisemmalta ja tärkeämmältä.

Vierailija
17/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla romanttisesti ihastunut tähän miespuoliseen ystävään?

Ehkä hän tuolla tavalla halusi tehdä sinulle selväksi, että sinun ei kannata odottaa suhteen syvenemistä.

Vierailija
18/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tarkemmin mitä teki

Vierailija
19/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kuitenkin yrittää. En lähtökohtaisesti ajattele, että virhe leimaa ihmisen. Haluaisin olla rakentava mutta napakka yhteydenotossani. Enkä oikein tiedä miten. Olen ehkä liian kiltti.

Ap

Mitä kamalaa tää mies on siis tehnyt varsinaisesti?  Jos sulla on oikeesti sanottavaa aiheesta, niin sen voi aina sanoa asiallisesti ilman provosoivia elementtejä.  Ei pidä myöskään sanoa liian varovaisesti, niin että olettaa toiselta loukkaantumista tai jotain ikävää reaktiota vaan ettei odota varsinaisesti mitään tiettyä reaktiota toiselta.  Pääpointtihan on omien rajojesi pitäminen, eikö?  

Vierailija
20/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa suhtautua sillä ajatuksella, että toista et voi muuttaa. Voit muuttaa vain itseäsi ja omaa käytöstäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi