Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua deittiprofiilin parantamiseen

Vierailija
12.01.2015 |

Hei!

Olen tässä itsekseni miettinyt, miksei deittiprofiilini ole mielestäni onnistunut viestilaatikon hiljaisuuden perusteella. Ajattelin tehdä anonyymin kyselytutkimuksen, johon voi vastata niin rehellisesti (ilkeästi?) kuin haluaa.

Linkki kyselyyn:

https://fi.surveymonkey.com/s/SGM7DST

Linkki profiiliin (nimimerkki live-and-laugh Suomi24 treffeillä):

http://treffit.suomi24.fi/profile/465858

Vastaaminen on siis täysin anonyymiä, kiitos paljon avusta! :)

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat turn offini:
- ihan hyvän profiilin päätteeksi saa lukea, että ihannekumppanisi on vaaleahiuksinen. Kannattaa kirjoittaa tämä jo profiilitekstiin niin me brunetet ja tummat säästämme aikaa. :)
- "mielipide löytyy joka asiaan" yhdistettynä sovinistisiin vitseihin. Miten tällaisen miehen kanssa voi olla tasavertainen kumppani? Maailma on täynnä miehiä, jotka kuvittelevat, että heidän mielipiteillään on jotain väliä vain siksi, että he ovat miehiä.
- poliittinen kannanotto (oikeistolainen) vaikka oman valinnan mukaan et seuraa yhteiskunnallisia asioita kovinkaan tarkkaan. Tulee taas mieleen, että lauot järkkymättömiä mielipiteitä asioita kummemmin tuntematta.
- vaikuttaa myös, että etsit naista täyttämään jonkin roolin (->pehmeä pullantuoksuinen perheen emäntä) etkä niinkään uniikkia yksilöä. :) Toki perhekeskeisiä naisia on paljon, hakemissasi korkeakoulutetuissakin, mutta jotain puoleensavetävää pitäisi olla siinäkin ajassa, joka vietetään yhdessä ennen kuin aletaan lisääntyä.

Vierailija
42/98 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko oot käyny parturissa? ;)

Vierailija
44/98 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehenä mieleen (ei se imuri) tulee muutama ehdotus:

- kuva vaihtoon, nyt profiilikuvasi vaikuttaa joltain ala-asteen luokkakuvalta

- yritä olla edes hieman omaperäinen, nyt on tylsän harmaata

- introverttiyden voi tuoda esiin myös kiertoilmaisuilla

Vierailija
45/98 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

suosittelisin ottamaan kuvan jossa näkyy enemmän vartaloasi ja kuvauspaikka voisi olla jossain muualla kuin sisällä. Esim. jos luonto on sulle tärkeää niin vois olla siellä otettu kuva. Jotenkin se loisi enemmän sellasta mielenkiintoa, vaikka ei sun kuvassa varsinaisesti muutoin vikaa ole...

Sitten teksti voisi olla jollain tapaa rennommalla otteella kirjoitettu... Tietysti profiilin pitääkin olla oman näköinen, eihän sitä väkisin voi mitään läppää sinne laittaa jos se ei tunnu omalta ja siitä voi tulla väärä kuvakin ihmisestä. Mene ja tiedä, se on tuo nettideittailu samanlaista arpapeliä kuin live elämässäkin :)

Toivottavasti löydät hyvän naisen itsellesi, äkkiseltään profiilista saa kuitenkin sellaisen kuvan, että olet sellainen kunnollinen ja hyvä tyyppi :)

Ja kuten tuolla ylläkin jo mainittu, niin kannattaa rohkeasti laittaa niitä viestejä itseään kiinnostaville naisille. Aina ei vastausta välttämättä tule, mutta ei kannata lannistua.

t.nainen

Vierailija
46/98 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, olen (positiivisesti) yllättynyt, kuinka paljon palautetta on tullut. Kiitos vaivannäöstänne! :)

27, lähinnä viittaan sillä kaksimielisiin vitseihin. Sanoisin, että myös sovinistisia vitsejä, mutta näitä harrastan vain sellaisten henkilöiden kanssa, jotka tunnen hyvin ja jotka tietävät, että takaisin saa heitellä mitä mieleen tulee. Reilu peli mielestäni.

Vierailija
47/98 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta hoksasin tuon linkin koko tekstiin. Minusta tuossa on tiivistämisen varaa ja muutenkin se kaipaa hiomista. Tässä oma ehdotukseni viilatuksi tekstiksi: 

Hei!

Olen 28-vuotias nuorimies Tampereelta. Olen koulutukseltani DI ja löytänyt kutsumukseni ohjelmistoalalta. Elämä on mukavasti mallillaan ja haluan jakaa sen mukavan naisen kanssa, jolla myös siintää perhe ja lapset haaveissa. 

Minulla on perinteiset arvot ja olen perhekeskeinen mies. Läheisyys ja välittäminen on minulle tärkeää. Osaan myös nauttia arjen pienistä iloista.

Terveys ja hyvinvointi on minulle tärkeää, hauskanpitoa unohtamatta. Luonteeltani olen tasainen enkä ota kierroksia turhasta. Jos satunkin suuttumaan, lepyn nopeasti. 

Harrastan kaiken teknisen lisäksi kuntoilua ja tykkään myös ruuanlaitosta. Saisinko sinusta kaverin lenkkipolulle tai keittiöön?

Yökerhot eivät enää jaksa kiinnostaa, vaan viihdyn paremmin kotosalla joko itsekseni tai tutussa seurassa. En ole piikaa enkä käskyttäjää vailla, vaan etsin tasaveroista kumppania.

Haen sopivasti pehmeää naista, jonka kanssa voisin ajan mittaan asettua viettämään perhe-elämää. Toivon sinultakin valmiutta vakiintumiseen. Minusta on tärkeää olla puolison kanssa myös paras ystävä, jonka kanssa on hyvä ja turvallista olla. Haluan molemminpuolista välittämistä ja rakastamista, yhdessä nauramista ja luottamusta. Toivon, että arvostat terveitä elämäntapoja ja olet itsesi kanssa sujut. Sinulla saisi mielellään olla myös omaa tahtoa, mutta myös neuvottelukykyä silloin kun kompromissia haetaan. 

Alkoiko tuntua, että nyt löytyi sopiva mies? Laita viestiä tulemaan!

Vierailija
48/98 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 23:44"]

Huh, olen (positiivisesti) yllättynyt, kuinka paljon palautetta on tullut. Kiitos vaivannäöstänne! :)

27, lähinnä viittaan sillä kaksimielisiin vitseihin. Sanoisin, että myös sovinistisia vitsejä, mutta näitä harrastan vain sellaisten henkilöiden kanssa, jotka tunnen hyvin ja jotka tietävät, että takaisin saa heitellä mitä mieleen tulee. Reilu peli mielestäni.

[/quote]

Kuule, fiksut naiset eivät pidä kaksimielisistä vitseistä. Ne ovat niin keskenkasvuisten meininkiä. T: yellowmoon

Vierailija
49/98 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Hyi olkoon. Rasvaiset jutut ovat totaalinen turn-off. Opettele pois sellaisista ja tilalle älykästä huumoria, jos kyvyt riittää.

Vierailija
50/98 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Av Mamma" time="12.01.2015 klo 23:49"]

Kuule, fiksut naiset eivät pidä kaksimielisistä vitseistä. Ne ovat niin keskenkasvuisten meininkiä. T: yellowmoon

[/quote]

Herääkin kysymys, etsitäänkö tässä fiksua naista vai mieluummin sellaista parturikampaajatyyppiä? 

Vierailija
51/98 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän kaksimielisyyksistä ja olen akateemikkomamma, en parturikampaaja. Mutta se ei ole asia, jota kannattaa ennen tutustumista mainostaa. Miehen kanssa olemme nauraneet pieruilleni koko päivän, mutta niillä en olisi häneen tehnyt vaikutusta ensitreffeillä.

Vierailija
52/98 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en voi tulla sun profiiliin omalla profiililla suomi24:ssä kun heti hoksaisit että oon löytäny sun profiilin tätä kautta :(

Vierailija
53/98 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 23:49"]

[/quote]

Hyi olkoon. Rasvaiset jutut ovat totaalinen turn-off. Opettele pois sellaisista ja tilalle älykästä huumoria, jos kyvyt riittää.

[/quote]

Joo, ja huumori - siis vitsien muodossa - ei muutenkaan ole se ihan paras juttu. Kovasti vitsiä vääntävästä tyypistä tulee sellainen fiilis, että hän vetää jotakin roolia / ei osaa näyttää sisintään. Yellowmoon

Vierailija
54/98 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvit ehottomasti uudet silmälasit/piilarit! :)

Vierailija
55/98 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, että hanki erilaiset sangat, mustat ja paksut vaikkapa. Samaten kasvata hiuksiisi pituutta ja käy sitten parturila leikkaamassa joku kiva malli. Nykyinen look ei herätä kiinnostusta. Pienillä muutoksillakin saa paljon aikaan.

Vierailija
56/98 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä olisi kuvitellut eilen tätä ideaa pohtiessani, että tähän tulisi näin paljon vastauksia (sekä tänne foorumille ja suoraan anonyymiin kyselyyn). Kuitenkin tässä nyt olllaan, ja palautetta on sitten kaiken karvaista. Suuri osa siitä onkin ainakin näennäisen rehellistä, ja erittäin hyödyllistä. Osasta asioita toki en ole samaa mieltä kommentoijien kanssa, ja osa neuvoista meneekin ristiin. Sekin on muistettava, ettei kaikkia tarvitse miellyttää. Minulle riittäisi se, että juttu miellyttää tulevaa parempaa puolikasta, muista nyt sitten ei ole niin väliä.

Tyylistä on tullu paljon palautetta, ja vaikka massan matkiminen onkin vähän laimeaa, niin melkein väittäisin, että siinä on kuitenkin selkeästi jotain perää. Siinä oli harvinaisen selkeä action point, aion tarttua tuohon.

Ihannekumppanin laatikosta saatiin myös paljon keskustelua aikaan, jonka pohjalta karsinkin jo sitä paljon. Oli kieltämättä yllätys, että naiset ottavat (tiedän, yleistän) ne noinkin säntillisesti. Itse olen kirjoitellut sellaisille henkilöille, joiden vaatimuksista täytän puolet tai enemmän - täydellisesti sopivia tulee harvoin vastaan (tai sitten niitä vaatimuksia on ikä ja sukupuoli). Oletin naisten toimivan samoin, mutta taisi olla harhaluulo.

Jotkut tarttuivat vääränlaiseen huumorintajuun. Itse olen lähtenyt siitä ajatuksesta, että en varmaan tulisi toimeen henkilön kanssa, joka ei voisi ottaa rennosti ja vitsailla vähän mistä vain. Ei kai sitä luulla, että lauon asiattomia vitsejä tuntemattomille tai puolitutuille? Se on aika tarkoin valittua, kenelle sanon niitä. Samoin tälle henkilölle pitäisi olla selvää, että hän saa vitsailla takaisin vapaasti. Joka asiasta ei tarvitse olla elämäntapaloukkaantuja. Vähän samaan hengenvetoon jotkut sanoivat myös mielipiteistä. Ei se nyt herranen aika tarkoita sitä, että jos minulla on mielipiteitä, mikään muu ei kelpaa. :) Eikös tämän vastine ole se joojoo-tossukkamies? En näe tässä mitään sellaista, jonka takia parempi puolisko ei olisi tasavertainen kumppani.

Niin, ja se profiiliteksti. Kiitos paljon vinkeistä, korjailen sitä tässä lähiaikoina tiiviimmäksi, vähemmän tylsäksi (tosin en kyllä halua lokeroitua siksi joidenkin perään kuolaamaksi jännämieheksi), ja muuten vain paremmaksi tekstiksi. Siellä on tosiaan monia kohtia, joita ei välttämättä itse huomaa niin helposti (omalle tekstillehän tulee helposti sokeaksi), mutta muiden on helppo poimia.

Pidän vielä tuota kyselyä auki jos jollakulla tulee ideoita mieleen. Kiitos! :)

Vierailija
57/98 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten työnhaussakin, miehet hakevat jos täyttävät yhdenkin kriteerin, naiset alkavat harkita vasta kun täyttävät kaikki. Minua huvitti erityisesti pituus- ja painokriteerit. 178-senttisenä ymmärrän, jos en kelpaa 182-senttiselle miehellä vaikka olenkin seurustellut itseäni lyhyempienkin kanssa. Nainen saa olla myös aika pulskassa kunnossa pituuskriteerin alarajoilla ollessa. Minun painoindeksilläni olisin liian laiha jos olisin tarpeeksi lyhyt.

Vaatimus tietynvärisistä hiuksista saisi olla jo tekstissä, jossa ei ole oikein mitään toiveita. Hiustenvöri puolison kriteerinä on niin iso turn off, että profiilin luku loppuisi minulla siihen.

Vierailija
58/98 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 23:25"]

Ootpas jännän tavan keksinyt profiilin mainostamiseen.

[/quote]

Ei välttämättä fiksu tapa. En haluaisi treffeille av:lla mainostavan kanssa. Ja tänne sain linkin toiselta foorumilta, jossa kyselyä ihmeteltiin...

Vierailija
59/98 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa suomalaisnaisista värjää hiuksiaan, joten toiveet hiusväristä ovat sikälikin haastavia. Samalla naisella voi olla vuosien saatossa mustat, punaiset ja platinanvaaleat hiukset.

Vierailija
60/98 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen huomion lisäisin myös, että jos olet kauan ollut ko. deittipalstalla, niin kannattaa välillä vaihtaa kuvia ja päivittää tekstiä. Itse kun aikoinaan olin kauan sinkkuna, niin tuntui että siellä oli vuodesta toiseen joitakin samoja tyyppejä, joilla oli ihan samat kuvat ja tekstit aina, vaikka tuntuivat olevan suht aktiivisia siellä (aina hakutuloksissa ekana). Eli itse ehkä pitäisin profiilia vaikka pari kuukautta (tai mikä nyt onkin sopiva aika) kerrallaan ja laittaisin sitten hetkeksi lepäämään, ja yrittäisin pienen tauon jälkeen uudelleen. Mutta toivottavasti näin ei tarvitse tehdä, vaan löydät sopivan henkilön pian!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan