Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kaveri ei laita taaperolleen rajoja...

Vierailija
05.01.2015 |

Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Kaverini jolla on kaksivuotias lapsi, haluaa tavata minua noin kerran kahdessa viikossa kahvilassa, jotta pääsee vähän tuulettumaan kotoaan.

Kyseessä on suht lapsiystävällinen, mutta silti "hieno" kahvila. Paikkakunnalla ei ole kuin kolme kahvilaa, joista yksi on myös hyvin samantyyppinen ja se kolmas on sitten sellainen, johon en pienen lapsen kanssa lähtisi ikinä. Itselläni on jo isommat lapset, joista yksi saattaa lähteä mukaani välillä, joskus olen ihan yksin vaan.

Ongelmana on se, että kaverini ei laita minkäänlaisia rajoja lapselleen. Sana "ei" ei kuulu hänen sanavarastoonsa. Lapsi siis sotkee itkee, huutaa, vaeltelee pitkin kahvilaa ja saa armottomat raivarit, jos kaverini yrittää palauttaa paikalleen istumaan... Minä olen pari kertaa joutunut kieltämään lasta menemästä käsilaukkuuni kaverini hymistessä vieressä avuttomana.

Mitä teen? Alanko tylysti komentamaan ja kasvattamaan kaverini lasta? Jätänkö kahvilakäynnit väliin jolloin kaverini henkireikä häviää myös? Olen vihjaillut kurinpidosta kyllä, mutta kaverillani ei näytä oikein olevan uskallusta kasvattaa lastaan kunnolla. :-/

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/3 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetin henkireikä on lähteä 2vuotiaan kanssa kahvilaan? Ehdota että näette ilman lapsia niin hän saa vähän levähtää lapsen paimentamisesta. Tai jos hällä ei ole miestä/tukiverkkoa niin nähkää sitten jossain lapsiystävällisemmässä ympäristössä missä lapsella on jotain mielekästä tekemistä. Kuten jommankumman kotona. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kyllä, että sinulla on jo vanhempia lapsia. Olet tainnut autuaasti unohtaa, että kaksivuotiasta ei saa pysymään kiltisti hiljaa paikallaan tuntikausia tai edes puolta tuntia, saati syömään tahrattomasti. Mutta ainahan voit koettaa kasvattaa kaverin lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme