Apua deittiprofiilin parantamiseen
Hei!
Olen tässä itsekseni miettinyt, miksei deittiprofiilini ole mielestäni onnistunut viestilaatikon hiljaisuuden perusteella. Ajattelin tehdä anonyymin kyselytutkimuksen, johon voi vastata niin rehellisesti (ilkeästi?) kuin haluaa.
Linkki kyselyyn:
https://fi.surveymonkey.com/s/SGM7DST
Linkki profiiliin (nimimerkki live-and-laugh Suomi24 treffeillä):
http://treffit.suomi24.fi/profile/465858
Vastaaminen on siis täysin anonyymiä, kiitos paljon avusta! :)
Kommentit (98)
"Mielipiteitä minulla riittää vaikka muille jakaa, ja usein sanonkin ne, vaikka aina ei kannattaisi. Osaan pitää pääni ja tehdä valintoja. Riitelyä parempi on toki tehdä hyviä kompromisseja, ja kompromisseihin pyrinkin, jos mahdollista."
Liian vahvat mielipiteet on ainakin itselleni turn off. Tämä kohta kannattaa jättää pois.
56, olen kyllä huomioinut asian. Tasan nolla kertaa aiempina aikoina sellaisilta vastauksen saaneena oppii nopeasti. Plussana näkee myös noita viestittelyjä lähetetyistä ja vastaanotetuista, näillä tapauksilla ne ovat ihan toivottomia lukuja.
Eniten varmaan viehättää se kliseeksikin jauhettu naapurintyttö. En hae mitään supermallia, ja mielestäni nainen saa(/pitää?) ollakin normaalipainoinen tai vähän sen yli.
Teen jo joitain pieniä muutoksia live-profiiliin näiden perusteella. Hyviä kommentteja! Sen suurempia ei vielä oikein voi tehdä, kun pitäisi jossain vaiheessa nukkuakin, ettei nukuta sitten töissä. :)
Muistutat siskoni exää, ehkä siksi hyvät vibat profiilista?:D en ymmärrä näitä nillityksiä ihannedeitistä, kai nyt normaali ihminen ymmärtää, että ne on vaan suuntaa antavia?
Kiitos kommenteista kaikille! Näistä saa ehdottomasti parannettavia juttuja, ja hyvä juttu, että ainakin jotkut ovat päästelleet ilman poliittisen korrektiuden rajoitteita. :)
Nyt on pakko mennä nukkumaan, mutta oli vaikea päästää irti, kun kommentteja sai lukea mielenkiinnolla. Palaillaan huomenna asiaan, josko jollakulla olisi vielä kommentoitavaa (kun viskasin tämän viestin melko myöhään illalla).
Täälläkin on näemmä kahta näkökantaa tuon "Ihannekumppani"-laatikon suhteen. On totta, että S24 saisi tehdä siitä paljon selkeämmän (mitkä ovat oikeasti pakollisia juttuja, kuten tupakointi minulle, ja mitkä ovat sitten toiveita, mutta jonka ulkopuoleltakin mielelläni keskustelen). Ehkäpä siitä voisi jotain karsia pois. Liian tyhjäksikään en halua sitä heittää, sillä sitten tulee vastaan nämä "mitäs sitä oikein sitten haetaankaan, kun kaikki käy"-kommentit."
- No jos tai kun puhutaan ihanteesta, niin silloin nimenomaan kyse on ihanteesta. Minusta liian tiukka "näitä ominaisuuksia en missään nimessä hyväksy kumppanissani" on kuin kaikkiin kriteereihin olisi joko tai vastaus. Arvostan ja toivon kumppaniltani sitä että hän oikeasti tietää mitä tekee. Esimerkiksi olen tavannut naisen, joka sanoi, että hän ei pollta. kuitenkin myöhemmin kävi ilmi, että hän saattoi polttaa juhlatilaissuuksien yhteydessä, hieman niin kuin kaiketi useammin joillakin miehillä on tapana poltella sikareita. Minusta tuo on tupakointia, hänestä kuten viimeksi Havannalaisesta nauttimista; "Clear Havanina, buckeye you know?"
Toinen juttu on vaikkapa koulutus. On totta, että on usein paljon helpompi keskustella ja sitä kautta varmasti seurustella/ päätyä parisuhteeseen saman tai samansuuntasien koulutuksen omaavan kanssa. Mutta kyse on toiveesta ja haaveesta. Jos ihminen on pölvästi ja kusipää, niin en ainakaan minä arvosta häntä yhtään enempää, jos hän kuvittelee saavansa kusipäsyytensä anteeksi siksi että on minkä tahansa alan tohtori. - Mutta toki, ainakin Suomi24 treffiportaalissa voi esittää koulutsutoiveita, mut itse kyllä luulen, että aivan kaikki akateemiset miehet ja ehkei naisetkaan ole ni-in kovin akateemisia.(Mielenkiintoinen koulutuksen välimuoto on yliopisto/ korkeakouluopintoja - tällöin joidenkin mielestä ei ole voinut opiskella esimerkikii ammattikorkeassa, koska sitä varten on oma kohtansa. Mutta tiedän, että moni on sitä mieltä, että nimenomaan on voinut ja varsinkin kun ammattikorkeakoulu on niin ja niin korkea koulu, että minä en ylettyisi sinne edes tikkailla, mut koska sanoja ei ole vielä ennättänyt valmistua, niin hän valitsi yliopisto ja korkeakouluopintoja. Huraa hän on suorittanut ensimmäisen kurssinsa).
Yhtä kaikki vaikeinta lieneekin niin nettitreffiprofiilissa kuin livenäkin huomion herättämisessä on se, miten luoda hyvä ja kiinnostava ensi-vaikutelma.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 23:44"]
Huh, olen (positiivisesti) yllättynyt, kuinka paljon palautetta on tullut. Kiitos vaivannäöstänne! :)
27, lähinnä viittaan sillä kaksimielisiin vitseihin. Sanoisin, että myös sovinistisia vitsejä, mutta näitä harrastan vain sellaisten henkilöiden kanssa, jotka tunnen hyvin ja jotka tietävät, että takaisin saa heitellä mitä mieleen tulee. Reilu peli mielestäni.
[/quote]
Aijjai, just mietin, että onpa symppis kaveri, kuvat oli kivoja ja teksi nappaa, mutta että sovinistivitsejä....siis ei ei ei! :D
No ulkonäön puolesta mulle tulee mieleen, että nuorekkaampi hiusmalli ja silmälasit voisi tehdä hyvää sekä trendikkäämpi paita sen sinisen sijasta. Mene vaikka johonkin trendikkääseen liikkeeseen jossa myyjä osaisi auttaa etsimään jonkun nuorekkaamman ja tyylikkäämmän paidan. Voi pukeutua neutraalisti ja klassisesti mutta senkin voi tehdä paremmin:) Olen itse samanikäinen kuin sinä aloittaja ja minusta "it-nörtitkin" voivat pukeutua hieman nuorekkaamminkin, tuo olemuksesi kyllä kertoo millä alalla olet mutta ei se ole toki huono asia, makuasioitahan nämä vaatejutut muutenkin ovat, naiset vaan usein on tarkkoja vaatteista ainakin jos ensivaikutelmasta kyse:)
Vaikeaa arvioida kun itse ei ole sinkku eikä halua lapsia, mutta tuo tiivistetty teksti jossain kommentissa oli mielestäni parempi ja ehkä jos tarkentaisi enemmän sitä omaa persoonaa vielä ja esim. mitä liikuntaa tykkää harrastaa jne. Ja ehkä enemmän toivomuksia että millaista naista etsit. Töitä ei ehkä tarvitse paljoa korostaa, voi kertoa mitä tekee mutta mielestäni "vakituinen kokopäivätyö" on ehkä jo liioittelua tavallaan. Jotain sellaista pientä särmää ja persoonaa lisää kaipaisin, mutta muuten oikein hyvä profiili, tuskinpa itsekään osaisin tehdä parempaa joten en valitettavasti osaa paremmin neuvoa. Eiköhän se seura löydy kun sitä vähiten odottaa:)
Liian tarkat hiusväri-, pituus-, paino- ja ikäkriteerit. Mitä väliä vaikka nainen olisikin 164 tai 176 cm? Kukaan ei halua tulla "ei-ihanne"-kategoriaan jo heti kättelyssä. Palkkatietoja en laittaisi näkyviin. Hanki trendikkäät tummasankaset hipsterilasit. Kyl se siitä!
Laita Tinder niin alkaa sutimaan.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 01:02"]
Muistathan lähestyä niin sanotusti oman tasoisia naisia, etkä supermallin näköisiä kaunottaria? Muista pitää jalat maassa naisen ulkonäön suhteen ja kiinnittää huomiota enemmänkin naisen persoonaan!
[/quote]
Jos on miltsi tilillä niin kaikki naiset käy.
Mun mielestä on vähän turn off jos vuositulot on kerrottu sekä silmien ja hiustenväri pitäisi olla joku tietty, tai koulutus. Toki jos ne ihmiselle on todella tärkeitä kriteerejä niin sitten, mutta jos sen sopivan tapaa niin onko silmien tai hiusten värillä oikeasti mitään merkitystä? Tai onko jonkun koulutuksella merkitystä millään tapaa, esimerkiksi mitä sillä on väliä onko käynyt ammattikoulun vai yliopiston kun ei se älykkyydestä todellakaan kerro? Toki, voi aina yleistää että huonosti koulutetut ovat keskimääräisesti tyhmempiä mutta eihän se nyt sentään kaikkia yksilöitä tarkoita. Esimerkiksi itse olen alle kolmekymppinen nainen jolla on kaksi ammattikoulututkintoa ja nyt sangen hyvin pärjäävä yrittäjä. Onpa pari läheistäni myös yrittäjiä ja heillä yli sadan tonnin vuositulot, että onko se sitten aina huono asia jos ei käy kouluja jos muuten sivistää itseään? Ikävää vain se, että jotkut pitävät sitten toisia jotenkin tyhmempinä jos ovat vaikka joitain parturikampaajia, hekin kun saattavat olla älykkäitä mutta tykkäävät tehdä työkseen jotain mistä tienaa mukavasti ja saa olla luova. Eli minulle tulee vähän snobivaikutelma siitä että koulutus pitäisi olla jotain tiettyä, ei kait aina tarvitsisi olla niin ehdoton... Tuntuu vain, että usein ne fiksuimmat ihmiset ovat niitä joille ei kumppanin tulotasolla tai koulutuksella ole merkitystä, vaan sillä sisimmällä.
Ole oma itsesi. Jos tuo teksti on ilmaisuasi, niin se on sitä. Toki voi aina editoida, mutta ei naista saa liiallisella yrittämisellä. Vähän jaarittelet, mutta toisaalta se tuo esille ääntäsi ja ajatuksiasi. Tekstin rakenne on yleinen ja muumit laaksossa kulunut, mutta se joka etsii tosissaan, jaksaa lukea juttusi.
Minäkin kaipaan esimerkkejä tekniikan harrastamisesta, musiikkimaustasi ja huumoristasi. Vaikutat mukavalta tekstin perusteella, ja kuvassa jonka näen on silmissä sellainen lämmin pilke.
Nuo S24:n kriteerit ovat hankalia. Tuo tekstissä esille, että sinua pienikokoisempi naapurintyttö on haaveissa. Jos tiedät että viehätyt nimenomaan esim. vaaleaveriköistä, kerro se. Minä olen saanut pakkeja koska olen ollut liian lyhyt, liian lihava ja liian punatukkainen. Olen antanut pakkeja ihan yhtä typeristä syistä ja se kannatti, koska nyt olen naimisissa S24-LÖYDÖN kanssa ja onnellinen :)
Nyt näytät, anteeksi vain, hieman Dilbertiltä. Ensi kerralla kun valitset silmälaseja, kokeile vaikka kymmenen eri liikkeen koko valikoima läpi - nuo pokat ovat aika tylsät ja näkymättömät. Onko sulla koskaan ollut pidempää tukkaa? Sellaista, jonka läpi voisi haroa sormia? Klassinen pukeutuminen on jees, mutta koska olet nuori mies ja itsetuntosi on jees, niin kokeile jotain päräyttävää, jotain pieniä värikkäitä yksityiskohtia vaikka.
Kokeile netin lisäksi uusia paikkoja: menepäs jonnekin yliopiston taloustieteiden laskentatoimen kurssille tai yliopiston kirjaston kahvilaan katselemaan tyttöjä (sori mielikuvitustani, mutta näen sinut kirjanpitäjän, biologin tai kirjallisuudenopiskelijan kanssa), hoitsuopiskelijoiden bileisiin, lavatanssikurssille tai liity nuorkauppakamariin.
Tosi hyvä, että kerrot olevasi introvertti. Mieheni on sellainen ja hän kokee, ettei sitä piirrettä aina ymmärretä. Muutenkin kuvailet itseäsi niin, että kyllä siitä saa selkeän mielikuvan, että millainen olet ja miten itse vastaat asioihin, mitä itse kaipaat/vaadit toiselta. Tsemppiä! :)
Hei!
Kovasti on tullut kommentteja ihannekumppanilaatikosta. Useammat näemmä mieltävät sen "justiinsa, eikä melkein"-laatikoksi. Itse olin pitänyt sitä lähinnä viitekehyksenä, jonka ulkopuolelta olen tutustunut myös ihmisiin. Päätinkin karsia sieltä pois reilulla kädellä tavaraa, josko siitä olisi yhtään apua. Jätin sinne koulutuksen, vaikka tiedänkin jakavani sillä mielipiteitä. Edelleen, olen tavannut vähemmän kouluja käyneitä, eikä se ole harmittanut. Sanoisin kuitenkin, että keskimäärin enemmän omanlaista juttua on tullut lähempänä omaa opintopolkua käyneiltä. Tämä on toki vain mutua, ja voisin aivan hyvin kuvitella vaikkapa peruskoulun käyneen olevan se juuri sopiva.
Päivitin nuo infolaatikkokuvat saamani palautteen perusteella. Profiiliteksti ja varsinkin kuvat saavat nyt vielä odottaa, pitää välillä tehdä muutakin hyödyllistä. Laittakaa toki lisää brutaalin rehellistä kommenttia tulemaan, ja kiitos! :)
Kokeile eri kuvakulmia kuvan otossa, vähän sivulta, yläviistosta (niin ettei se näy). NIin me naisetkin tehdään että päästään treffeille ja päästään valloittamaan livenä persoonallamme :D. Tsemppiä! Näytät jotenkin tutulta, vaikka ihan eri alueelta ollaan suomi24:Ssa varmaan etsiskeltykin. Nyt sieltä olen kuukauden verran ollut pois kun saattoi onnistaa, mutta johan siellä tuli kolmisen vuotta on off oltuakin!
Yhdyn muiden sanoihin, parturiin ja uudet rillit niin on jo paljon parempi! Valitettava totuus on se, että ulkonäöllä ON alussa väliä
Oon samaa mieltä kuin muutama aiempi vastaaja tuosta ihannekumppani-jutusta, hyvä jos karsit sieltä jotain pois. Vaikka se on ihanne, se voi karkottaa vastaajia. Siitä tulee vaan huono fiilis jos on 155-senttinen punapää ja löytää mielestään kiinnostavan profiilin johon haluaisi tutustua, ja tällä lukee että ihanne on yli 170-senttinen blondi. Silloin tuntuu että se ihanne on sen verran erilainen että kannattaako edes lähestyä. Kun olin sinkku, ajattelin että ihanteeni on alle 180-senttinen, hoikka mies jolla on ruskeat pitkähköt hiukset. Yllätys yllätys ainoa kohta jonka puolisoni täyttää on se että hän on mies :) ja silti hän on kaikin tavoin ihanteellinen kumppani minulle.
En tiedä olenko kovin poikkeava mielipiteen kanssa mutta muhun sellainen avoimuus erilaisuutta ja mahdollisuuksia kohtaan on kiinnostavaa, kun taas liian tiukat ennakkokäsityset ja lokerointi (esim. Ulkonäön mukaan) on turn off.
Katso muuten Rakkauden insinöörit Areenalta, jos et ole jo katsonut! Oli aika hupaisaa katsottavaa, kun se vässykän oloinen änkyttävä ope ohjeisti miehiä tavoin, jotka normaalin tunneälyn ja sosiaalisen perimän saaneet ovat sisäistäneet jo kymmenvuotiaina. Tuli fiilis, että todella - joillakin ei ole sitten yhtään sosiaalisia taitoja, mutta onneksi kaikkea voi oppia!
Hassunhauskaa ohjelmassa oli mm. se, kun se vaalea silmälasipäinen kaveri (en muista nimeä) harmitteli treffien jälkeen, että hän ei ollut huomannut kertoa tarkemmin suosikkipelistään! Sillä sitä olisikin tehnyt vaikutuksen, kun vastapuoli ei ollut pelimaailmasta perillä pätkääkään! ;) Ei vaan kaikilla ihmisillä ole sitten tippaakaan tilannetajua.
Kaikesta päätellen sinä olet kunnon mies, jolla on paljon annettavaa naiselle. Varmasti etsit lähinnä naista, jolla on sydän paikallaan ja pienen profiilisi päivityksen jälkeen saatat hyvinkin löytää sellaisen deittisivustolta.
Ai niin - se paino. Eikös se riitä, että laittaa vartalotyypin? (Monelle naiselle kun paino on hiukan arka asia ja siitä ei voi päätellä mitään. Esim. minä painan kymmenen kiloa enemmän kuin yksi ystäväni, mutta en näytä lihavammalta, koska olen vartalotyypiltäni naisellinen toisin kuin hän, vyötärötön pullonkaulahartia ja vielä vähän ryhti lysysssä.) Itselläni ei ole vartalotyyppiä merkitty ollenkaan sen paremmin itseni kuin ihannekumppaninkaan kohdalla. Olemus kyllä suunnilleen selviää siinä vaiheessa, kun vaihdetaan kuvat.
Tsemppiä! yellowmoon
Tuli vielä mieleen jotakin. (Tätä asiaa on näköjään huisin kiva miettiä!)
Olet tyyppiä insinöörinörtti - johdonmukainen, järjestelmällinen, analyyttinen ja mitä niitä muita nyt onkaan. Tuota insinööriyttä ei ole syytä korostaa sen enempää - vaikka se varmasti on suuri osa identiteettiäsi - jos et nimenomaan etsi naista, joka on hyvin samansorttinen.
Minusta sinulle tekisi hyvää nimenomaan nainen, joka tulisi hiukan toisenlaisesta "maailmasta". Et sinä varmaan mitään tyhjäpääblondia kaipaa seuraksesi (eikä sellainen sinusta varmaan kiinnostuisikaan), mutta joku hiukan "pehmeämmän" alan nainen voisi tuoda elämääsi asioita, jotka syventäisivät persoonaasi. En voi tietää kuinka syvällinen olet jo nyt, mutta hyvän naisen kanssa saisit luodata sisintäsi ja ehkä siihen tulisi lisää ulottuvuuksia sen insinööriyden rinnalle.
yellowmoon
Aavistus sellasta oikeeta miehekkyyttä peliin. Tosimieshän ei ole koskaan trendipelle, jotta kaupunkien trendsetterit ja kauppismimmit ihastelis, ei treenaa sikspäkkiä sen takia, että pissikset ja missifitnekset ihastuis ja kehuis, eikä toisaalta brassaile koulutuksella, työpaikalla tai palkallakaan.
Tarkotan, että tuskin kukaan pitää vaikkapa sitä Suvin exää Teppoa miehekkäänä. Vaikka jotkut nuoremmat kundit voi kuvitella, että se saa kaikki naiset. No varmaan se just saa sänkyyn kerran - kaks jonku linnunpöntön, mutta toimivan parisuhteen tai mielenkiintosen ja kivan naisen -epäilen. Ennenkun joskus sitten miehistyy.
Semmonen rauhallinen itsetunto, jota ei tarvitse korostaa varsinkaan muita alistamalla, ja huumori, jossa voi pikkusen ehkä jopa tehdä pientä ystävällistä kiusaa tilanteen mukaan -kunhan se on selkeästi huumoria, ei pilkkaa.
Pikkusen panostusta myös tohon ulkoseen olemukseen, niinkun täällä jo sanottiin. Hankkiudu eroon silmälaseista, tai ymmärrä ainakin, että inssipiirien suosimat sankamallit on muiden mielestä auttamattomasti out. Aina. Rentoa vaatetta, sortsit ok, siihen yhdistyy hyvin joku printtipaita. Jos kauluspaitaa ja suoraa housua kuviin, niin ei niitä nappeja ylös asti kiinni. Vähän sellasta rentoutta juu nou.
Sama siihen poseen... ei jäpitystä, parhaat kuvathan on oikeesti tilannekuvia, ei sellasia missä pitää olla pose. Jos kuitenkin on nyt sit pakko sellasia ottaa, niin koklaa itekses vaikka ensin kännissä... sillon on sitä rentoutta.
Ja ylipäätään tosiaan koko asenteeseen... et ole työhaastattelussa etkä rekrytoimassa, vaikka joku niin sanokin, etkä ole tilaamassa hienossa ravintolassa viiden ruokalajin illallista viineineen. Yrität kiinnittää jonkun huomion, jolla satoja profiileja selattavana, ja siinä tilanteessa ei tarvitse (eikä kannata) kovin yksityiskohtaisesti ja pitkästi kuvailla kaikke mitä toiselta odotat eikä kauhean pitkästi kertoilla itsestään. Jos kiinnostat, pääset treffeille kertomaan kaiken oleellisen. Jos et kiinnosta, ei ole väliä montako sivua rustaat itsestäsi ja unelmastasi tekstiä.
Eli siihen muutamaan lyhyeen kappaleeseen pitäisi saada asioita, jotka kiinnostavat naisia. Toi on juuri pahin vaihe... saada sillä profiililla joku kiinnostumaan. Se on valitettavan vaikeeta, tiedän omasta kokemuksesta, sekä asiaa sivusta muutamaan otteeseen seuranneena (myös parin naisen). Vaikutus on (itsellä ainakin) huomattavasti helpompi tehdä livenä, jos sinne asti koskaan pääsee.
Naisethan tunnetusti pitävät vähän rentuista, vähän pahoista pojista, sanavalmiista ja hauskoista. Jotenkin näitä asioita pitäisi saada ilmenemään siitä ilmosta. Hankalaksi sen tekee tietysti se, ettet juuri luonnostaan vaikuta sellaiselta. Jos esim. kertoisit harrastavasi vanhoja moottoripyöriä, tai veneitä, jo se voisi tuoda kuvaasi jotain sellaista, joka antaisi naisten mielikuvitukselle siivet (siitä, ette ole vain atk-nörde).
Koska totuus valitettavasti on, että erittäin harva nörtti pääsee treffeille sillä, että mainostaa sitä nörttiyttä.
Tai no, nykyäänhän maailma on avoinna kaikille, joten jos siirrät ton profiiilin ulkomaisiin palveluihin, ja etsit ympäri eurooppaa ja jenkkejä, niin voi löytyä myös niitä alakulttuureja, joissa nörttimimmit etsii nörttijannuja.
Eniveis, tsemppiä yrittämiseen!
En tykkää tuosta profiilin pääkuvasta (ei siksi että olisit liian "ruma", muut kuvat ovat parempia) ja profiilin teksti on liian pitkä ja siksi tylsä. Toi kaikki puhe perhe-elämästä ja vakiintumisesta varmaan voisi pelottaa aika monen pois, mutta toisaalta joku erityisesti perhe-elämästä haaveileva nainen voisi kiinnostuakin.
Hyvää on ainakin se, että tekstistä tulee sympaattinen kuva. Voisin jopa kuvitella vastaavani jos olisin pari vuotta nuorempi ja haluaisin lapsia.