Realistisuus pariutumisessa
Onko teillä realistinen käsitys omasta tasosta ja siitä minkälaisen kumppanin voisi saada?
Kuuntelin vähän aikaa sitten sitä kun todella lihava nainen harmitteli, että hänelle aloitteen tehnyt mies oli lihava.
Onko tämä nainen katsonut peiliin ja huomannut, että on itse todella lihava. Käsittämätöntä, että ei hyväksy toisella lihavuutta jos on itse lihava.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin lukemisen kun mainitsit "tason".
Eikö sinulla siis ole realistista käsitystä omasta tasostasi pariutumiskumppanina suhteessa muihin ihmisiin, vai eikö psyykesi kestä inhorealistisia termejä jotka kuvaavat ympäröivää todellisuutta ilman romanttisten fantasioiden linssejä?
Tiesitkö muuten, että ihmisen on mahdollista katsoa molempien linssien läpi samanaikaisesti, ihastuminen ja rakastuminen on ihan yhtä ihmeellisen tuntuista vaikka ymmärtääkin tasonsa?
-eri
Minulla ei ole mitään käsitystä "tasostani". Aloitteeni etenevät oikeastaan siten, että olen itse jo muodostanut käsityksen olenko ko. naisesta kiinnostunut ja samalla huomannut onko hän taas minusta kiinnostunut. Tällä tavalla "tasot" menettävät oikeastaan merkityksensä....
Ei tasot menetä koskaan merkitystään.. Ei tasojen vaikutus lopu siihen jos tasoja ei enää mukamas ajattele.
Tuo, että kiinnostuuko nainen sinusta riippuu täysin siitä, että onko nainen realistisen tasoinen.
Tämä on vähän niitä asioita, että valtaosa ihmisistä elää koko elämänsä ottamatta kovin syvällisesti selvää esimerkiksi aivojensa neurokemiallisista toiminnoista tai lisämunuaisten tehtävistä. Ei niitä tarvitse tiedostaa, mutta siellä ne toimivat silti ihan huomaamatta. Minua tosin hämmentää se, että onko isokin osa ihmisistä ihan oikeasti näin pihalla parinvalinnan mekaniikoista, vai eivätkö he vain halua ajatella sitä tietoisesti, koska se pilaa jonkin romanttisen illuusion siitä miten asiat toimivat. Ehkä se siksi herättää niin tunteisiin menevää vastustusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinulla siis ole realistista käsitystä omasta tasostasi pariutumiskumppanina suhteessa muihin ihmisiin, vai eikö psyykesi kestä inhorealistisia termejä jotka kuvaavat ympäröivää todellisuutta ilman romanttisten fantasioiden linssejä?
Tiesitkö muuten, että ihmisen on mahdollista katsoa molempien linssien läpi samanaikaisesti, ihastuminen ja rakastuminen on ihan yhtä ihmeellisen tuntuista vaikka ymmärtääkin tasonsa?
-eri
Minulla ei ole mitään käsitystä "tasostani". Aloitteeni etenevät oikeastaan siten, että olen itse jo muodostanut käsityksen olenko ko. naisesta kiinnostunut ja samalla huomannut onko hän taas minusta kiinnostunut. Tällä tavalla "tasot" menettävät oikeastaan merkityksensä....
Ei tasot menetä koskaan merkitystään.. Ei tasojen vaikutus lopu siihen jos tasoja ei enää mukamas ajattele.
Tuo, että kiinnostuuko nainen sinusta riippuu täysin siitä, että onko nainen realistisen tasoinen.
Väitätkö, että ihminen on kiinnostunut kaikista niistä, jotka ovat samantasoisia, ja jos henkilö sattuu ihastumaan samantasoiseen, on ihastus aina 100% varmasti molemminpuolista?
Ei, näin ei ole väitetty. Sopiva taso on vain se esivaatimus, että voidaan edes ajatella mitään romanttista kohtaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ihastunut hyvin "eri tasoisiin" miehiin. Moni ihminen ei myöskään "tunnista tasoaan" tai sitten arvostavat muita tekijöitä (kuten luonnetta) enemmän parisuhteessa. Henkilökemia ei myöskään usein selity "tasoilla".
Itse olen hoikka ja kauniiksi kehuttu nainen (jos sillä on jotain merkitystä ) ja olen ihastunut miehiin lähes joka vartalotyypillä. Itse en kehtaa kuitenkaan vaatia toiselta jotain, mitä en itse ole.
Kummasti sitä kemiaa ei koskaan synny, jos tasoeroa on liikaa. Rumat tavismiehet eivät pyöri instakissojen kanssa ja niin poispäin. Ellei tällaisella miehellä sitten ole valtavasti rahaa, mutta silloin tuskin on kemioista kysymys.
Jos unohdetaan hetkeksi ne rumat tavismiehet ja instakissat, ja mietitään tällaista toista yhtölöä: Jos samalla työpaikalla työskentelevien Pekan ja Liisan välillä on kemiaa, mutta Pekalla ei ole kemiaa Maijan kanssa eikä Liisalla Mikon kanssa, niin selittyykö kemia tasoilla? Voidaanko väittää, että Pekka ja Maija eivät ole samantasoisia eivätkä Liisa ja Mikkokaan?
Sinä et tainnut ihan ymmärtää. Se, että ihminen on "sopivalla tasolla" ei automaattisesti tarkoita, että hän on sinun mielestäsi mielenkiintoinen.
Se, että Pekka tykkää Liisasta, mutta ei Maijasta, ei kerro meille, että Liisa on tasokkaampi kuin Maija. Voi olla, että Liisa on melko samantasoinen kuin Maija. Voi olla, että Maija on jopa tasokkaampi kuin Liisa ja sen takia Pekka olettaa, että Maija on "out of my league" eikä ole realistinen vaihtoehto. Samalla tasolla tai hiukan ylempänä olevat tyypit kiinnostavat eniten.
Voiko olla mahdollista, että vaikka Maija olisi tasoteorian mukaan Liisaa tasokkaampi, niin Pekka olisi silti kiinnostunut Liisasta muista syistä kuin vain siksi, että ajatteli Maijan olevan "out of my league"?
On sekin varsin mahdollista. Toki Liisassa on Pekan mielestä kiinnostavia piirteitä. Kukaan ei kai valitse kumppania pelkän tason perusteella. Mutta tason perusteella karsitaan ne täysin poissuljettavat vaihtoehdot.
Jep. Kunhan Liisa ei ole liian kaukana Pekan odottamasta tasosta, heistä voi tulla pari paremman kemian ansiosta vaikka yleisellä tasolla Maijan taso vaikuttaisikin korkeammalta.
Realistisuus tässä asiassa liittyy paljon entisiin suhteisiin ja kumppaneihin.
Halusi tai ei niin ne muokkaavat omaa makua. Kun aikaväli on pitkä niin muutosta omassa ajattelussa on vaikeampi huomata. Läheiset huomaavat sen erilaisina kumppaneina.
Kyse ei ole miehistä tai naisista, vaan siitä että ihmisen kyky vaikuttaa omiin tunteisiinsa ajattelun kautta on hyvin rajallista. Vaikka toki kaikki meistä haluaa uskoa muuta :)
Toinen vaikuttava tekijä on onnekkaat sattumat.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tasostani vain sen, että olen hoikka. Joten kaiketi minulla on "oikeus" samanvartaloiseen kumppaniin. Paitsi ai niin, olen mies joten hoikalle miehelle vastaavahan on ylipainoinen nainen.
No tee vartalollesi jotain. Sehän on muokattavissa. Niinhän naisillekin sanotaan.
Minuun ihastuu vain mt-ongelmaiset, mitähän se kertoo minusta.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan jossain paikka, jossa voisi varmistua omasta tasostaan? - Olen itse huomannut, että ihmiset antavat kullekin "tasolle" erilaisia painotuksia ja arvoja, joten "oman tason" objektiivinen arviointi on tai voi olla verraten hyvin vaikeaa.
Ulkonäön puolesta varmaan joku Hot or Not on aika kätevä, jos uskaltaa laittaa kuvansa sinne vieraiden arvosteltavaksi.
Mutta joo, ei se ole ihan yksioikoista kun muutkin asiat vaikuttavat, mutta lieneekö se tarpeellistakaan tietää mitään numeerista arvoa. Elämä kyllä näyttää kuinka haluttu olet kumppaniksi ja sen mukaan on elettävä tai yritettävä nostaa omaa haluttavuuttaan sikäli kun se on mahdollista.
Onhan se selvästi havaittavissa, että pariskunnissa joissa toinen on selvästi toista tasokkaampi silminnähdenkin, niin se vaatimattomampi on aivan onnessaan kuin olisi kokenut lottovoiton. Haluaa jakaa yhteiskuviaan somessa jatkuvalla syötöllä koska ei vaan olisi koskaan uskonut että saisi niin tasokkaan kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tasostani vain sen, että olen hoikka. Joten kaiketi minulla on "oikeus" samanvartaloiseen kumppaniin. Paitsi ai niin, olen mies joten hoikalle miehelle vastaavahan on ylipainoinen nainen.
No tee vartalollesi jotain. Sehän on muokattavissa. Niinhän naisillekin sanotaan.
Naisilla riittää että vähentää syömistä. Miehenä syömättömyys ei kuitenkaan lihaksia kasvata. Reilupeli.
Joskus kokeilin hotornotia ja sain tietää olevani sellainen seiska ulkonäöltäni. Liekö tuota palvelua nykyään enää olemassa ainakaan samassa muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se selvästi havaittavissa, että pariskunnissa joissa toinen on selvästi toista tasokkaampi silminnähdenkin, niin se vaatimattomampi on aivan onnessaan kuin olisi kokenut lottovoiton. Haluaa jakaa yhteiskuviaan somessa jatkuvalla syötöllä koska ei vaan olisi koskaan uskonut että saisi niin tasokkaan kumppanin.
Joo näin kävi eräillä, mies aika järkky ulkonäöltään jonka kanssa kaunis nainen alkoi olemaan vain laastaroinnin vuoksi heti eron jälkeen. Mies ihan täpinöissä ja julisti onnellisuuttaan ja ylisteli naista joka paikassa ja napsi harva se päivä halailukuvia faseen. Naisen osalta innostusta ei ollut juuri mitään havaittavissa ja ylläripylläri nainen sitten lopetti suhteen hetken päästä ja juttu loppui, mahtoi miehellä olla pitkä pudotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla riittää että vähentää syömistä. Miehenä syömättömyys ei kuitenkaan lihaksia kasvata. Reilupeli.
Naisella keho pitää kiinni rasvasta, koska se on sen tehtävä. Eikä ole mitenkään järkevää eikä helppoa alisyödä jatkuvasti. Minullekin työpaikkalääkäri sanoi, että on paljon parempi, että BMI on 25-27 kuin että olisi ikuisuusdieetillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan jossain paikka, jossa voisi varmistua omasta tasostaan? - Olen itse huomannut, että ihmiset antavat kullekin "tasolle" erilaisia painotuksia ja arvoja, joten "oman tason" objektiivinen arviointi on tai voi olla verraten hyvin vaikeaa.
Ja kun saisi edes lopullisen varmistuksen sille, että arvioidaanko 25- ja 65-vuotiaita miehiä samalla asteikolla. Eli eikö sillä ole mitään merkitystä, arvioiko kiinnostavuutta 22-vuotias Helmi vai 62-vuotias Maija?
Tietenkin ikä vaikuttaa, se on yksi tekijä molempiin suuntiin. Jos tasoja ei ole niin iälläkään ei pitäisi olla mitään väliä, vaan Jari 20v miettii hiki päässä että otanko Annan 20v vai Maijan 60v, vaikea valinta.
Ei ole tuo teoretisointi päässyt puusta pitkään tähän mennessä. Ehkei ole tarkoituskaan, vaan on kiva miettiä kaikkia tavoiteltavia tasoja ja idoleita, siitä saa potkua edes mielikuvituselämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Oletko ikinä pohtinut sitä mahdollisuutta, että entäpä jos mahdollisesti ei aivan välttämättä olisikaan ihan aina totta se, että jokaisella ihmisellä on oma absoluuttinen tasonsa, joka laittaa hänet täsmälleen oikeaan paikkaan maailman 7 miljardin ihmisen joukossa?
Höpö höpö. Pikemminkin olen vuodesta toiseen saanut hämmästyä siitä miten tasoteoria on niin järjestelmällinen jopa ulkomaalaisten naisten kanssa ulkomaisilla nettideittisivuilla.
Naiset väittävät, että eivät "usko tasoteoriaan", mutta kuitenkin noudattavat sitä millintarkasti.
Jokainen nainen tiedostaa oman tasonsa millintarkasti ja käyttäytyvät sen mukaisesti. Pienetkin erot näkyvät naisen käytöksessä ja mielenkiinnon määrässä.
Karkeasti sanottuna niin että mitä hoikempi tai mitä nuorempi tai mitä nätimpi niin sitä vähemmän nainen voi kiinnostua ja toisinpäin. Tuo on puhdasta tasoteoriaa jonka käytäntö on opettanut, ei teoria vaan käytäntö.
Jatkuvastihan täällä kiukutellaan kun naiset eivät huoli "omantasoisia" miehiä eli kuvittelevat olevansa tasokkaampia kuin oikeasti ovat. Nytkö he sitten tiedostavatkin oman tasonsa millintarkasti?
Tätäkin on selitetty täällä joskus. Eli kyseessä on ilmiö jossa naisen käsitys omasta tasostaan seurustelukumppanina hämärtyy. Se johtuu miehistä, koska valtaosalle miehistä kelpaa seksi alempitasoisen naisen kanssa ja näille naisille sitten annetaan käsitystä että oltaisiin menossa kohti oikeaa seurustelua, jotta saadaan sitä seksiä. Tällainen nainen kun paljon tinderöi ja tapailee ja miehille maistuu, niin tulee helposti kuva siitä että minähän olen haluttu kumppani. Niin, seksiin mutta ei oikeaan pariutumiseen välttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman tason tunnistaa siitä, minkä tasoiset kumppaniehdokkaat ihastuvat sinuun.
Mutta jos minuun ihastuu vaikka Pekka ja pari vuotta sitten Matti, ja lisäksi muutama muu ei koskaan ilmaissut ihastustaan, niin mistä silti tiedän, onko vaikka Jukka samantasoinen kuin Pekka ja Matti? Jos Pekka ja Matti ovat kuitenkin keskenään aika erilaisia, niin mistä tunnistan sen tason, jota he edustavat? Jos en itse kiinnostu kummastakaan, mutta myöhemmin kiinnostun vaikka Jukasta, niin mistä tiedän, onko hän samaa tasoa kuin Pekka ja Matti?
Tiedät sen siitä kuinka muu nainen on ihastunut näihin miehiin. Jos heillä ja jollain heistä on vara valita kymmenistä eri naisista ja hän valitseekin sinut, niin olet todennäköisesti aika tasokas nainen.
Mistä voi tietää kaikkien muiden naisten mieltymyksistä saati ihastuksista? Itse tiedän nykyisin lähinnä vain läheisimpien ystävien kohdalla tällaisista., mutta en sellaisten, jotka ovat kavereita tai tuttuja. Ja tuntemattomista en tiedä lainkaan. Veikkaan, että vähän sama monella muullakin. Eivätkä kaikki edes kertoile ihastuksistaan, jotkut eivät edes ystävilleen.
Ja mitenköhän tämä nyt muutenkaan menee... nuorena en meinannut millään löytää ketään, minusta tuntui, ettei kukaan ollut kiinnostunut minusta ja ihastukset päättyivät aina pettymykseen - mutta sitten minusta kuitenkin kiinnostui sellainen mies, joka on naisten keskuudessa suosittu, eli toisin sanoen hänellä olisi varmasti ollut varaa valita. Ja ei etsinyt minusta pelkkää seksiä - aloimme seurustella ja myöhemmin perustimme perheen. Eli olinko nyt hylkiö, kun juuri kukaan ei kiinnostunut minusta, vai olinko kovatasoinen, kun minusta kiinnostui suosittu mies?
Jaa, vaikea sanoa kun ei tiedä kaikkia tekijöitä. Onko mies suosittu, mutta ulkonäöllisesti vaatimaton? Kehittyikö oma tyylisi kun vartuit naisena, se on monesti ovenavaaja kun murtautuu ulos siitä epävarman nuoren naisen roolista ja löytää itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
No, ajattelisin, että realistisesti mun tasoni olisi suht saman viitekehyksen mies eli kun sinkkuna asun tietynlaisessa ympäristössä ja ajan tietyn tasoisella autolla ja työskentelen tietynlaisessa ammatissa ja pukeudun tietyllä tasolla. Olen kiva, rehellinen, reilu, sitoutuva, korkea libido, puhdas, raitis, ei-räväkkä jne.
No, muhun ihastuu joko huomattavasti vanhemmat miehet omasta viitekehyksestäni tai sitten omanikäiseni miehet alemmasta tulo/varallisuusluokasta ja vähän epämääräisemmän luonteiset.
Eli vähän kaikenlaiset miehet. Olet siis aika korkeatasoinen kumppani yleisellä tasolla. Ja oletan että itse et oikein lämpene noille miehille jotka ovat sen oman tasohaarukkasi ulkopuolella iän tai muun takia?
Kaffepulla kirjoitti:
Itse en ole koskaan miettinyt mitään tasoja. Olen ihastunut ja jopa rakastunut omaa ”tasoani” paljon alempitasoisiin miehiin. Esim. nuorena erääseen hirveän laivaan nuoreen mieheen jolla oli hirveä akne ja vain peruskoulu käytynä.
En ihastu tasoihin, vaan ihmisiin.
Laihuus ei yleensä ole tasoa laskeva asia(jos ei nyt ihan erityisen poikkeavalta näytä), kun taas ylipaino on hyvin vahvasti rasite. Akne taas menee yleensä ohi, joten nuorikin nainen osaa sen verran katsoa tulevaisuuteen. Eli ei nuo nyt loppujen lopuksi olleet kovin isoja asioita tässä mielessä, muuten et olisi kai rakastunutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työntäkää nyt ne tasonne sinne mihin aurinko ei ole koskaan paistanut.
Ihminen tietää mikä itseä miellyttää, mitä voi sietää ja mikä vetää puoleensa. Ja keskittyy sitten sellaisiin ihmisiin. On todella surkeassa jamassa jos on TYYDYTTÄVÄ johonkin jotta edes jonkun saisi.
Miten paljon onnea ja iloa te sellaisesta suhteesta revitte? Kuinka kauan sellainen suhde kestää ja jos kestää, minkälaista on elää ihmisen kanssa joka ei miellytä kaikin puolin?
Ei kiitos, mieluummin yksin ja elämääni tyytyväinen kuin hampaat irvessä huolittu kumppani jonka tuntee koko ajan olevan se väärä. Vain siksi että näin kuuluu elää ja tehdä. Kuka senkin määrää?
Ei siinä mitään tasoja kysellä eikä etsitä, ainakin minä keskityn siihen tunnenko vetoa tuohon ihmiseen, vastaako hän minun käsitystäni siitä minkälaisen kumppanin kanssa voisin realistisesti elää.
Joka ikisellä ihmisellä on oma makunsa. On täysin lupa pysytellä sen puitteissa, ja tietysti järkevääkin.
Kun melkein puolet solmittujen avioliittojen määrästä päätyy eroon vuodessa, on selvästikin syöksytty aikas harkitsemattomasti avioon. Eiköhän olisi järkevämpää valita hieman paremmin ja edetä maltillisemmin.
Niin tärkeä ja perustavaa laatua oleva kuin parisuhteen solmiminen ainakin tositarkoituksella pitää tehdä tarkasti harkiten. Paitsi jos haluaa olla numero avioerotilastoissa.
Jos jollakulla mielestäsi on mahdottomat kriteerit (omalla kohdallasi mahdottomat) keskity sellaisiin ihmisiin joihin voit tuntea aitoa kiinnostusta ja joka osoittaa sitä sinulle. Turha jäädä ulvomaan korkeista kriteereistä. Mutta älä syöksy mihinkään vain koska niin pitää tehdä, tai kun kaikki kaveritkin, tai yksin olemisen pelosta. Jos näin teet ajat auttamatta ojasta allikkoon.
Ei kukaan väitä, että pitäisi tyytyä vain johonkin, ei sellaisesta tule hyvää suhdetta. Ihan normaalisti sitä pariudutaan silloinkin kun ymmärretään mihin itsellä on mahdollisuudet ja mihin ei. Silmä karsii automaattisesti pois sellaiset joihin ei kiinnosta lähteä edes tutustumaan, ihminen kun valikoi kumppaninsa kuten muutkin eläimet eli ihan kuka tahansa ei käy. Tämä toimii siitä huolimatta, mitä termejä haluaa asiasta käyttää.
Sitten sitä joskus oikein ilostuu kun saakin vastakaikua joltain sellaiselta joka tuntuu olevan jopa vähän sen tason yläpuolella mitä on ajatellut saavansa. Sitten ollaan ihan pää pyörällä, että miten minä nyt tällaisen sain.
Unohdat kemian. jos karsit esimerkiksi ulkonäön perusteella jonkun niin se voi olla itku ja parku kun ei ole samaa tasoa mutta sydän sanoo kyllä. Sitä sanotaan kemiaksi. ja silloin se on tarkoitettu niin.
Eihän se ihan absoluuttinen olekaan, vaan vertautuu aina ympäröivään kulttuuriin ja markkinaan. Se joka on Suomessa perusjuntti voikin vaikka Thaimaassa olla kovaa kamaa, koska voi tarjota korkeamman elintason paikalliselle, on todennäköisesti pidempi kuin thaimies keskimäärin ja niin edelleen. Kotimaassa se kaveri on vain yksi tavis muiden joukossa ja joutuu kilpailemaan paljon haastavammassa tilanteessa.