Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Realistisuus pariutumisessa

Vierailija
02.11.2021 |

Onko teillä realistinen käsitys omasta tasosta ja siitä minkälaisen kumppanin voisi saada?
Kuuntelin vähän aikaa sitten sitä kun todella lihava nainen harmitteli, että hänelle aloitteen tehnyt mies oli lihava.
Onko tämä nainen katsonut peiliin ja huomannut, että on itse todella lihava. Käsittämätöntä, että ei hyväksy toisella lihavuutta jos on itse lihava.

Kommentit (119)

61/119 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaan nainen ei kiinnostu sinusta, niin se ei johdu tasoista. Se johtuu sinusta.

🇺🇦🇮🇱

62/119 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille naisille tekisi hyvää olla kuukausi mies ja nähdä miten naiset kohtelevat miehiä treffimarkkinoilla. Avaisi varmasti silmät ja loppuisi puheet ettei ma-teoriaa ole olemassa.

No mun ”taso” ainakin nousisi kohisten.

Olen viisikymppinen ja ylipainoinen, joten tasoni naisena on nolla.

Miehenä taas olisin aika hot koska olen korkeasti koulutettu ja mulla on varallisuutta. Saisin nuoremman naisen heittämällä.

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse on ruma ja lihava, viehättyykö silloin itse rumista ja lihavista? Suurin osa viehättyy hoikista ja kauniista, oli oma taso mikä hyvänsä. 

Miksi olisi otettava sellainen, josta ei pidä? Suurin osa tyytyy olemaan yksin. Kaikille ei ole maailmanloppu, vaikka olisivat yksin lopun ikänsä.

Vierailija
64/119 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin jo aikaa sitten ettei pariutumistoiveeni ole kovin realistinen yrityksen ja erehdyksen kautta. Olinkin välissä 8v sinkkuna, ja voin sanoa että realistisuuteni vain kirkastui sinä aikana. 

Ei tuntunut ollenkaan mahdolliselta löytää miestä joka haluaisi viettää aikaansa juuri minun kanssani, joka olisi minulle paras ystävä samalla kun on puolisokin, jonka rinnalle olisin aina tervetullut, joka ei koskaan sulkisi minua pois elämänsä asioista. Koko ajan vain tuntui yhä mahdottomammalta, mitä kauemmin olin itsekseni. Sinänsä onneni, etten koskaan pitänytkään parisuhdetta asiana jota kaipaisin ja jonka perään itkisin, vaan mieluummin ilman, ja kevytsuhteilla, kuin vakavassa suhteessa jossa en tule huomioonotetuksi.

Sitten kävikin niin että kaverimieheni kanssa huomattiin että meidän suhteesta ei puutu enää muuta kuin "virallistaminen", ja se oli siinä  :)  Oltiin jo pitkään puhuttu miten on parempi olla yksin, ja viettää aikansa vain kavereiden ja muiden läheisten kanssa. Sitten tajuttiin että ollaan tästä asiasta niin samaa mieltä että jos vehkeetkin sopii yhteen niin tässä se kumppani on. Sopihan ne yhteen todella hyivin, ja nyt on 7 v jo  takana kimpassaoloa :)

Vierailija
65/119 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ihastunut hyvin "eri tasoisiin" miehiin. Moni ihminen ei myöskään "tunnista tasoaan" tai sitten arvostavat muita tekijöitä (kuten luonnetta) enemmän parisuhteessa. Henkilökemia ei myöskään usein selity "tasoilla".  

Itse olen hoikka ja kauniiksi kehuttu nainen (jos sillä on jotain merkitystä ) ja olen ihastunut miehiin lähes joka vartalotyypillä. Itse en kehtaa kuitenkaan vaatia toiselta jotain, mitä en itse ole. 

Kummasti sitä kemiaa ei koskaan synny, jos tasoeroa on liikaa. Rumat tavismiehet eivät pyöri instakissojen kanssa ja niin poispäin. Ellei tällaisella miehellä sitten ole valtavasti rahaa, mutta silloin tuskin on kemioista kysymys.

Kysytä joltakin tällaisen miehen instakissalta, niin juuri kemiat sopii yhteen😂😂

Vierailija
66/119 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasoteorialla ei voi tarkkaan ennustaa kuka ihastuu keneenkin, mutta selvät raamit se pariutumiseen luo.

Kun sitten joskus tulevaisuudessa olet käynyt läpi parisuhteen tai pari, niin luultavasti huomaat, että oleellisin asia suhteen rakentamisessa on se, että sovit tyttöystäväsi kanssa yhteen. Tai ehkä pitäisi sanoa, että toivottavasti huomaat, sillä osa ihmisistä ei koskaan ymmärrä sitä.

Suhde kuin suhde kuolee parissa kuukaudessa, jos luonteet hankaavat pahasti. Ihan riippumatta siitä, kuinka hottis se toinen osapuoli on.

Minulle ei ole mitään väliä sillä, mikä on miljoonan miehen keskimäärin antama arvo puolisoni tasolle. Koska minä en ole miljoona keskimääräistä miestä, vaan olen ihan yksi ainoa keski-ikäinen lihaa syövä heteromies. Tiedän tasan tarkkaan, että keskimääräinen kaksikymppinen mies ei edes rekisteröi puolisoani mahdollisena kumppanina lainkaan. Minulla ei kuitenkaan ole kiirettä lähteä vaihtamaan häntä miljoonan kaksikymppisen miehen unelmanaiseen, koska 25 vuoden kokemuksella tiedän, että olemme erittäin hyvin yhteensopiva pari.

Vierailija
67/119 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on sanomaton tabu että stoppi deittailussa tulee monesti vastaan että omaisuutta on ikäluokassaan liian vähän. Vuokralla asuva keski-ikää lähentelevä tavismies ei ole kysytty vaikka viinapullo pysyy kiinni ja vyötärön ympärys on alle 90cm, on harrastuksia ja sosiaalisuus kunnossa.

Ylipainoiset naiset voivat käsittääkseni myös hoikkien tavoin  stailautua edustavamman näköiseksi on vaatteet, meikit ja vertaistuki olemassa. Suomessa on erikoista että useimmat xl-naiset ovat kaupungilla ja muualla meikittömiä ovatko luovuttaneet siis?

Tavismies on lopullisesti urallaan missä on, voi vain nuoruuden valintojaan kertailla miten parempiin töihin olisi pitänyt kyynärpää taktiikalla kuten muutkin pyrkiä.

Minulle meikittömyys on tyyliseikka. Se ei ole yhtäläisyys sille, että on luovuttanut eikä oma habitus kiinnosta. Samoin hiusten luonnollinen oma väri on minulle tyyliseikka.

Xl-nainen

Vierailija
68/119 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma tulee siitä, että omat kriteerit ja sen toisen ovat aivan erilaiset. Siksi sitä tasoa on mahdotonta määritellä.

Vierailija
69/119 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap saa tästä tasorunkkauksesta?

Kun irl pariudutaan niin, että molemmat ihastuvat toisiinsa, sellainen liitto kestää. Ihan sama mikä taso kenen mielestä.

Vierailija
70/119 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen normaalipainoinen, mutta minulle miehen ylipaino ei ole este. Aika paljonkin saa tosiaan olla. Sen sijaan miehen laihuus on este, samoin en tykkää itseäni vanhemmista miehistä. +10 omasta iästä voisi poikkeuksella ehkä mennä, ehkä, mutta +20v ei oikein vaikka luonne olisi millainen ja rahaa ym olisi.

Eli yksilöjen kohdalla "tasot" ei kumminkaan toimi sääntöjen mukaan. Siinä mielessä jokaisella on toivoa löytää se, jolle juuri sinun huonot puolesi eivät ole kauhea haitta, tai voi olla jopa plussa. Tietenkin helpoin ja nopein tapa löytää kumppani on katsoa itsensä kaltaista kumppania eli jos kiire tai pakko on löytää pari, niin kannattaa miettiä niitä omia rahkeita.

Vierailija
71/119 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman tason tunnistaa siitä, minkä tasoiset kumppaniehdokkaat ihastuvat sinuun.

Eli tasoni voi olla mikä vaan koska minuun on ihastunut niin komeat miehet kuin myös rumat, no en tullut tästäkään yhtään sen viisaammaksi. Huvittuneeksi tulin sen sijaan, kiitos nauruista!

Vierailija
72/119 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolestani saatte riehua niitten tasojenne kanssa vaikka maailman tappiin.

Ne eivät minua liikuta.

Tällä hetkelä elän sinkkuna koska en ole sitä ihmistä löytänyt jonka kanssa olisin tuntenut sitä sielujen sympatiaa ja yhteenkuuluvaisuuden tunnetta joka ainakin minua ohjaa pitkälti. Tietysti on muitakin asioita mutta ei todellakaan mitään hemmetin tasoja!

Kuka älypää nekin on keksinyt?

Ja mikään maailmassa ei saa minua huolimaan ihmistä johon en vetoa tunne, joka ei saa minkäänlaisia kelloja kilisemään sisimmässäni. Vaikka sitten kaikkien mielestä minun tasoni on se ja tämä, ja sen takia en saisi vaatia sellaista mitä haluan.

Tulkaapa estämään.

Niin ja jos sitä toista puolikastani en löydä, elän sitten näin. Kompromisseja en tee koska tarvetta ei ole. Pärjään vallan  hyvin yksin.

Vierailija
73/119 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että oma käsitykseni ei ole aina realistinen. Mutta pikemminkin sen suhteen että en usko että voisin saada sellaisia naisia joita sitten olen lopulta kuitenkin saanut.

Vierailija
74/119 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasoteoriaan uskovat miehet ovat kaappihomoja. Heille mies on aina parempitasoinen kuin nainen, eli toisin sanoen muiden parisuhteita tarkastellessa olisivat mieluummin miehen kuin naisen kanssa.

Todellisuudessa parisuhteet syntyvät yleensä siksi, että kaksi ihmistä sattuu ihastumaan toisiinsa.

Ihan samalla tavalla täällä joka syksy ensitreffit alttarilla -parien julkistamisen jälkeen mammat kailottaa miten naiset on taas niin paljon parempaa tasoa! Joka. Ikinen. Kerta.

Kaappilepakkoja?

Lähdetään nyt ensin siitä että ensinnäkin ohjelmaan osallistujat ovat jotenkin epätoivoisia ja kajahtaneita tyyppejä ja todennäköisesti ovat katsojatkin. Itse en seuraa ohjelmaa koska kys ohjelman konsepti on niin syvältä mutta kun lööppejä ei pääse pakoon niin sen verran saa väkisinkin tietoa vaikka ei haluaisi.

Vierailija
75/119 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasoteorialla ei voi tarkkaan ennustaa kuka ihastuu keneenkin, mutta selvät raamit se pariutumiseen luo.

Kun sitten joskus tulevaisuudessa olet käynyt läpi parisuhteen tai pari, niin luultavasti huomaat, että oleellisin asia suhteen rakentamisessa on se, että sovit tyttöystäväsi kanssa yhteen. Tai ehkä pitäisi sanoa, että toivottavasti huomaat, sillä osa ihmisistä ei koskaan ymmärrä sitä.

Suhde kuin suhde kuolee parissa kuukaudessa, jos luonteet hankaavat pahasti. Ihan riippumatta siitä, kuinka hottis se toinen osapuoli on.

Minulle ei ole mitään väliä sillä, mikä on miljoonan miehen keskimäärin antama arvo puolisoni tasolle. Koska minä en ole miljoona keskimääräistä miestä, vaan olen ihan yksi ainoa keski-ikäinen lihaa syövä heteromies. Tiedän tasan tarkkaan, että keskimääräinen kaksikymppinen mies ei edes rekisteröi puolisoani mahdollisena kumppanina lainkaan. Minulla ei kuitenkaan ole kiirettä lähteä vaihtamaan häntä miljoonan kaksikymppisen miehen unelmanaiseen, koska 25 vuoden kokemuksella tiedän, että olemme erittäin hyvin yhteensopiva pari.

Jatkanpa vielä. Ensimmäinen suhteeni (19-vuotiaana) kesti melko tarkalleen kuukauden ja se päättyi yhteisymmärryksessä. Meillä oli vain niin erilaiset vaiheet menossa elämässä ja niin erilaiset tavat viettää vapaa-aikaa. Minä en tehnyt mitään väärää ja hän ei tehnyt mitään väärää, me vain emme sopineet toisillemme lainkaan.

Hän sitten löysi jonkin ajan päästä toisen miehen, jonka kanssa eli muutaman vuoden yhdessä ja minä löysin nykyisen puolisoni, jonka kanssa tuli tänä vuonna 25 vuotta täyteen.

Vierailija
76/119 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on sanomaton tabu että stoppi deittailussa tulee monesti vastaan että omaisuutta on ikäluokassaan liian vähän. Vuokralla asuva keski-ikää lähentelevä tavismies ei ole kysytty vaikka viinapullo pysyy kiinni ja vyötärön ympärys on alle 90cm, on harrastuksia ja sosiaalisuus kunnossa.

Ylipainoiset naiset voivat käsittääkseni myös hoikkien tavoin  stailautua edustavamman näköiseksi on vaatteet, meikit ja vertaistuki olemassa. Suomessa on erikoista että useimmat xl-naiset ovat kaupungilla ja muualla meikittömiä ovatko luovuttaneet siis?

Tavismies on lopullisesti urallaan missä on, voi vain nuoruuden valintojaan kertailla miten parempiin töihin olisi pitänyt kyynärpää taktiikalla kuten muutkin pyrkiä.

Näinhän se usein on. 

Kyllä itsekin tiedän, että keski-ikäisenä miehenä, joka asuu kaupungin vuokrayksiössä ilman omaisuutta tai varallisuutta olen kumppania valittaessa siellä jonon hännillä. Vielä kun ei ole mitään hienoa ammattia tai loistokasta työuraa niin vaikeata on erottua positiivisesti. Varmaan ulkonäöltäni ja luonteeltani olen siellä tavismiesten kanssa keskitasossa, mutta kun on muuten jäänyt elämässä jälkeen niin eipä tässä voi kovin kummoisia mahdollisuuksia omalle pariutumiselleen antaa.

Vierailija
77/119 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tasostani vain sen, että olen hoikka. Joten kaiketi minulla on "oikeus" samanvartaloiseen kumppaniin. Paitsi ai niin, olen mies joten hoikalle miehelle vastaavahan on ylipainoinen nainen.

Vierailija
78/119 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun vielä deittailin, mulla ei ollut harmainta aavistusta mikä olisi mulle realistinen "taso", tottakai tiesin, etten varmasti ole kuuminta hottia, mutta muuten ei mitään hajua. Mistä sen voi edes tietää?

No juuri tuossahan se tuli, kun tiesit ettet ole "kuuminta hottia". Olet siis tietoinen.

Jos 1-10 asteikolla ei ole 9 tai 10 tasoinen, niin esimerkiksi ykkösen ja kasin tasoisissa on aika suuri ero

En tiedä onko 1-10 vähän turhan lavea asteikko tätä tarkoitusta varten. Minkälainen olisi tason 1 kumppaniehdokas? Joku koomapotilas?

Ehkä kolme päätasoa variaatioineen riittää, eli hottis, tavis ja sitten jollain tavoin rajoittunut, jolla on ulkomuodossa tai muussa elämän osa-alueella poikkeuksellisia haasteita, joiden johdosta häntä enimmäkseen ylenkatsotaan pariutumismarkkinoilla.

Vierailija
79/119 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasoteoriaan uskovat miehet ovat kaappihomoja. Heille mies on aina parempitasoinen kuin nainen, eli toisin sanoen muiden parisuhteita tarkastellessa olisivat mieluummin miehen kuin naisen kanssa.

Todellisuudessa parisuhteet syntyvät yleensä siksi, että kaksi ihmistä sattuu ihastumaan toisiinsa.

Mitä oikein selität? Tasoteoria ei väitä että mies olisi aina parempitasoinen, eihän siinä olis mitään järkeä.

Kannattaa ehkä ensin ymmärtää, ennen kuin alkaa kritisoida ja heitellä jotain kaappihomojuttuja.

Tyypillistä reaktiopohjaista läyhäämistä, tyyppi on päättänyt että taso-sana on paha niin aletaan suoltaa sontaa automaatiolla vaikka ei olla edes perillä asiasta.

Vierailija
80/119 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin lukemisen kun mainitsit "tason".

Eikö sinulla siis ole realistista käsitystä omasta tasostasi pariutumiskumppanina suhteessa muihin ihmisiin, vai eikö psyykesi kestä inhorealistisia termejä jotka kuvaavat ympäröivää todellisuutta ilman romanttisten fantasioiden linssejä?

Tiesitkö muuten, että ihmisen on mahdollista katsoa molempien linssien läpi samanaikaisesti, ihastuminen ja rakastuminen on ihan yhtä ihmeellisen tuntuista vaikka ymmärtääkin tasonsa?

-eri

Minulla ei ole mitään käsitystä "tasostani". Aloitteeni etenevät oikeastaan siten, että olen itse jo muodostanut käsityksen olenko ko. naisesta kiinnostunut ja samalla huomannut onko hän taas minusta kiinnostunut. Tällä tavalla "tasot" menettävät oikeastaan merkityksensä....

Niin, miten muodostat sen käsityksen naisesta? Onko viehkeä opiskelijakaveri samalla viivalla kuin baarin nurkkaan sammunut pubiruusu, onko vaikeakin valita esimerkiksi noiden väliltä vai onko kenties ihan automaatio, että pubiruusu rajataan pois koska ei yllä ihan siihen mitä odotat? Ja sama pätee siihen naiseen, luulen että hänelläkin on tietty minimitaso mitä odottaa kumppaninsa ulkonäöstä, elämänhallinnasta ja niin edelleen.

Tasot menettävät merkityksensä siinä vaiheessa, kun kumpikin osuu siihen toisen odotushaarukkaan ja lisäksi syntyy vielä vetovoimaa, yhteensopiva taso ei sitä takaa automaattisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi