Vitutusta bussipysäkillä.
Odottelin jonkun 10min bussia äsken keskustassa ja siihen kerääntyi odottelemaan lähemmäksi kaksikymmentä muutakin ihmistä. Bussi tuli ja ihmiset muodostivat yllättävän nopeasti jonon oven eteen.
Mutta...
Jostain takaa vasemmalta pyyhälsi nuori, huomattavasti ylipainoinen, nuori nainen ylisuuren merkkilaukkunsa kanssa lähes tönäisten bussiin menevän sivuun. Astui bussiin ja maksoi rahalla, jonka vuoksi koko jono pysähtyi.
*Mutinaa miksei rahalla maksavat voisi jäädä viimeiseksi, jonon perälle, niin kortin omaavat pääsisivät suoraan bussiin ja jono liikkuisi koko ajan*. Tämä ohittelijä oli vieläpä niin suurikokoinen fyysisesti, ettei kortin piippaajat mitenkään olisi voineet päästä siitä ohitse ennen tämän siirryttyä pois tieltä.
Tämä ihminen sai lippunsa ja jatkoi matkaansa. Parkkeerasi ylisuuren peppunsa niille vanhuksille tarkoitetuille paikoille ja asetteli ylisuuren laukkunsa ikkunapaikalle. Tämä ihminen ei voinut olla näkemättä useampaa vähän heikommassa kunnossa olevaa vanhusta jonossa pysäkillä. Tuijotti muita kanssamatkustajia vain ylimielisesti ja kaksi vanhuksista lopulta päätyivät bussin perälle, haparoivin askelin pääsivät ne kaksi askelta ylös.
Argh, että otti päähän. Nykynuoret ovat niin minäminäminä-kansaa, että huh huh.
t. teini itsekkin, mutta sentään odottelen kiltisti pysäkillä kaikkien muiden ensin menevän bussiin ja luovun paikastani, jos joku tarvitsee sitä minua enemmän.
Kommentit (96)
Joo joo, Porvoossa on taas nähty LIHAVA, MERKKILAUKKUA kantava nuori MINÄMINÄ-NAINEN jolla vielä KÄTEISTÄ RAHAA. Eli kaikki AV-mamman porvoo-kliseet on taas koottuna tuossa. Keksi joku parempi juttu ensi kerralla.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 17:07"]Joo joo, Porvoossa on taas nähty LIHAVA, MERKKILAUKKUA kantava nuori MINÄMINÄ-NAINEN jolla vielä KÄTEISTÄ RAHAA. Eli kaikki AV-mamman porvoo-kliseet on taas koottuna tuossa. Keksi joku parempi juttu ensi kerralla.
[/quote]
En käyttänyt termiä "lihava" :D Kannattaako tulla vitutus-ketjuun, jos alkaa vain vituttaa?
ap
Kuopios kaikki teinit änkee ainaki 22 bussiin Sokoksen edes..monesti ollu varttia ennen kauppakassien kanssa "jonossa", mut aina ne jostain änkee eteen.. noh kuopio on muutenki paska kaupunki.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 14:48"]Otsikon perusteella ajattelin, että tämä ketju kertoo bussikatoksessa norkoilevista tupakoitsijoista. Vähän petyin, kun niin ei ollutkaan. Minun bussipysäkkivitutukseni liittyy siis aina noihin egoistisiin tupakkaterroristeihin, jotka eivät ole koskaan kuulleetkaan huomaavaisesta tupakoinnista=ei polteta bussikatoksen alla, koska säännöt niin sanovat. Joku kunnon kokoinen karju voisi tulla läiskimään niitä vaikka vähän turpaan, niin oppisivat olemaan ihmisiksi...
[/quote]
Jos minä tupakoivana olen ensin pysäkillä yksin niin poltan röökini katoksen alla ihan surutta. Mikäli sinä parkkeeraat perskannikkasi siihen katokseen minun tupakan sytyttämisen jälkeen on moka yksin sinun. Voit ihan rauhassa jäädä vähän sivummalle tai jos päätät katokseen tulla niin ole sitten hiljaksiasi ja nieleskele idioottimaisuutesi.
Minulla on ihan yhtäläiset oikeudet olla siinä katoksessa kuin sinullakin. Vaikka väkivaltaa haluaisit minuun käyttää, tekee se sinusta idiootimman kuin minusta.
Mutta mikäli sinä olet ensin pysäkillä, pyrin minä kohteliaana katsomaan tuulen suuntaa edes pikkuisen ja hakeudun tuulen alapuolelle tupakkani kanssa mieluusti.
minun paras jonottamishetkeni oli aivan täydellä new yorkin metropysäkillä. ihmisiä satoja ja vain yksi lippuautomaatti, ikinä en ole ollut sellaisessa jonossa, mutta silti suurin osa ihmisistä jonotti aivan kiltisti. jossain vaiheessa joku mies kiilasi eteeni ja ennen kun sain itse suutani avattua tuli joku nuori, musta mies huutamaan aivan tuohtuneena ohittelijalle kunnon getto/jenkkiaksentilla tyyliin "Is that how you treat a lady?! get back in the line!"
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:44"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:37"]
Käteisellä maksavat tosiaankin viimeisenä vasta bussiin. Matkakortilla matkustavat ovat oikeutettuja menemään ensimmäisinä, he kun maksavat kausilippuaan kuukausittain. (arvolla matkustavat, vasta näiden jälkeen, ja vikaksi käteisellä maksavat)
[/quote]
Matkustajat ovat kaikki samanarvoisia koska kaikki maksavat kyydistä. Minä en ainakaan ala odottelemaan muita jos maksan käteisellä, paitsi jos olen tullut viimeisten joukossa pysäkille.
[/quote]
Eivät ole. Parasta olisi, että käteisellä maksaminen loppuisi joka paikassa, koska se on selvästi hitain maksutapa. Ja kaiken lisäksi firmoille kallein maksutapa, jonka lopettaminen toisi säästöjä.
Ja jos nyt joku vetoaa vanhuksiin, etteivät he osaa, niin sitten heidän on aika kuolla pois. Jos ei pysy kehityksen mukana on turha.
[/quote]
Matkustelen useilla paikkakunnilla junaa käyttäen. Perillä vaihdan bussiin ja menen sillä viimeisen kaupunkipätkän tai ensimmäisen jos olen tulossa pois päin. En tosiaankaan aio hommata jokaiselle paikkakunnalle bussikorttia sitä varten että tarvitsen sitä muutaman kerran vuodessa. Käteinen on kaikkein joustavin tapa maksaa satunnainen kertalippu eikä se vie aikaa yhtään enempää kuin pankkikortin asettelu ja tunnuslukujen näpyttelykään. En tietenkään ala laskea lompsan pohjalta jotain 20 senttisiä vaan annan rahan joka on hieman suurempi kuin hinta tai tasaraha ja sitten kuski kyllä antaa vaihtorahan ripeästi. Näin maksaminen on sujuvaa.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 17:12"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 17:07"]Joo joo, Porvoossa on taas nähty LIHAVA, MERKKILAUKKUA kantava nuori MINÄMINÄ-NAINEN jolla vielä KÄTEISTÄ RAHAA. Eli kaikki AV-mamman porvoo-kliseet on taas koottuna tuossa. Keksi joku parempi juttu ensi kerralla. [/quote] En käyttänyt termiä "lihava" :D Kannattaako tulla vitutus-ketjuun, jos alkaa vain vituttaa? ap
[/quote]
Älä välitä ap. Täällä liikkuu tyyppejä jotka lukee ketjuja vain valittaakseen niiden tarpeettomuutta tai että tää oli jo jne. Heillä ei koskaan ole mitään kirjoitettavaa itse aiheesta. Jos minun avaamaan ketjuun tulee näitä niin hyppään vain kylmästi ne yli.
Ei saakeli.. Onko kyseessä vieläpä bussilinja 5 tai 6 K-cityssä? :D
Mikä linja..? :Dd taisin tunnistaa kuvailemasi henkilön
Käteisellä maksavat tosiaankin viimeisenä vasta bussiin. Matkakortilla matkustavat ovat oikeutettuja menemään ensimmäisinä, he kun maksavat kausilippuaan kuukausittain. (arvolla matkustavat, vasta näiden jälkeen, ja vikaksi käteisellä maksavat)
[/quote]
Ja lastenvaunuilijat jätetään ulos kokonaan, koska hehän matkustavat ilmaiseksi eli pummilla.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 17:01"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:33"]En minä ainakaan tiennyt, että ne edessä olevat paikat on varattu vain mummoille, tai että rahalla maksaessa pitää mennä bussiin viimeisenä vaikka olisi ollut ensimmäisenä pysäkillä. [/quote] Ei ollut kyse ensimmäisistä penkeistä, vaan viimeisistä ennen takaovea olevista ja niillä paikoilla on "vanhuksille" merkintä :) En muista tarkalleen mitä siinä merkissä on, mutta siitä kyllä näkee, että se on ensisijaisesti vanhuksille. Ja tämä henkilö ei ollut ensimmäisenä pysäkillä, vaan kiilasi koko jonon ohitse. ap
[/quote]
Ei, en usko, että missään bussissa on ENNEN TAKAOVEA olevissa penkeissä "vanhuksille, raskaana tai muuten huonokuntoisille" oleva tarra. Nämä tarrat ovat AINA niissä ennen KESKIOVIA olevissa penkeissä tai joskus olen nähnyt ETUOVEN lähellä olevalla penkillä. Ei kukaan vanhus tmv. lähde useimmiten jo liikkuvassa bussissa könyämään niihin TAKAOVEA ennen oleviin penkkeihin. Eihän vanhus tai huonokuntoinen ihminen pääse sieltä korkealta TAKAOVESTA edes ulos.
Ai jai Ap mikä moka, nyt haiskahtaa vähän provolta.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 17:16"]
Jos minä tupakoivana olen ensin pysäkillä yksin niin poltan röökini katoksen alla ihan surutta. Mikäli sinä parkkeeraat perskannikkasi siihen katokseen minun tupakan sytyttämisen jälkeen on moka yksin sinun. Voit ihan rauhassa jäädä vähän sivummalle tai jos päätät katokseen tulla niin ole sitten hiljaksiasi ja nieleskele idioottimaisuutesi. Minulla on ihan yhtäläiset oikeudet olla siinä katoksessa kuin sinullakin. Vaikka väkivaltaa haluaisit minuun käyttää, tekee se sinusta idiootimman kuin minusta. Mutta mikäli sinä olet ensin pysäkillä, pyrin minä kohteliaana katsomaan tuulen suuntaa edes pikkuisen ja hakeudun tuulen alapuolelle tupakkani kanssa mieluusti.
[/quote]
Sinä olet just sentyyppinen ihminen, jota joku karju saisi vähän huidella turpaan. Oikein minäminäminä... Minä vain, ei kukaan muu. Minä yksin ja minä ainoastaan. Hyi olkoon. Yäk.
On myös mielenkiintoista, miten mamujen sanotaan arvostavan vanhuksia. Ehkä omiaan, mutta nimenomaan busseissa (varsinkin Turun Varissuon bussissa) teini-ikäiset ja vanhemmat maahanmuuttajat kiilaavat jonon ohi ja liimaavat takalistonsa ja kassinsa penkkiin eivätkä ole näkevinään sitä suomalaista mummoa, joka yrittää löytää vapaata penkkiä päästäkseen istumaan. Autoin tuon kyseisen mummon paikalleni ja seisoin loppumatkan. Kukaan muu ei tehnyt elettäkään. Bussissa oli tuolloin lisäksi 3 suomalaista, jotka kaikki tulivat myöhemmin sisään ja päätyivät seisomaan. T. N23
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 17:16"]
Jos minä tupakoivana olen ensin pysäkillä yksin niin poltan röökini katoksen alla ihan surutta. Mikäli sinä parkkeeraat perskannikkasi siihen katokseen minun tupakan sytyttämisen jälkeen on moka yksin sinun. Voit ihan rauhassa jäädä vähän sivummalle tai jos päätät katokseen tulla niin ole sitten hiljaksiasi ja nieleskele idioottimaisuutesi. Minulla on ihan yhtäläiset oikeudet olla siinä katoksessa kuin sinullakin. Vaikka väkivaltaa haluaisit minuun käyttää, tekee se sinusta idiootimman kuin minusta. Mutta mikäli sinä olet ensin pysäkillä, pyrin minä kohteliaana katsomaan tuulen suuntaa edes pikkuisen ja hakeudun tuulen alapuolelle tupakkani kanssa mieluusti.
[/quote]
Ota kanssamatkustajat huomioon myös pysäkillä – vältä tupakointia bussikatoksessa. http://www.foli.fi/fi/tietoja-ja-ohjeita/usein-kysytty%C3%A4
Ei sanota mitään siitä, kuka kerkesi katoksen alle ensin. Deal with it.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 17:31"]Ei saakeli.. Onko kyseessä vieläpä bussilinja 5 tai 6 K-cityssä? :D
[/quote]
Bussi nro8, lähtevätkö nuo muut siitä läheltä? :D
ap
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 17:16"]minun paras jonottamishetkeni oli aivan täydellä new yorkin metropysäkillä. ihmisiä satoja ja vain yksi lippuautomaatti, ikinä en ole ollut sellaisessa jonossa, mutta silti suurin osa ihmisistä jonotti aivan kiltisti. jossain vaiheessa joku mies kiilasi eteeni ja ennen kun sain itse suutani avattua tuli joku nuori, musta mies huutamaan aivan tuohtuneena ohittelijalle kunnon getto/jenkkiaksentilla tyyliin "Is that how you treat a lady?! get back in the line!"
[/quote]
Eikä! Ihana :D
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 17:42"]
[/quote]
Ja lastenvaunuilijat jätetään ulos kokonaan, koska hehän matkustavat ilmaiseksi eli pummilla.
[/quote]
Eivät matkusta. Itselläni oli aina maksettu seutulippu (kuukausilippu) taskussa kun liikuin rattaiden kanssa. Tuo on vain kaltaistesi idioottien oletusta, että lastenvaunuilijat menisivät pummilla
(jos et usko niin kysyppä vaikka 10 seuraavalta lastenvaunun kanssa liikkeellä olevalta, veikkaan, että suurimmalla osalla on taskussaan kausilippu)
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 17:01"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:33"]En minä ainakaan tiennyt, että ne edessä olevat paikat on varattu vain mummoille, tai että rahalla maksaessa pitää mennä bussiin viimeisenä vaikka olisi ollut ensimmäisenä pysäkillä. [/quote] Ei ollut kyse ensimmäisistä penkeistä, vaan viimeisistä ennen takaovea olevista ja niillä paikoilla on "vanhuksille" merkintä :) En muista tarkalleen mitä siinä merkissä on, mutta siitä kyllä näkee, että se on ensisijaisesti vanhuksille. Ja tämä henkilö ei ollut ensimmäisenä pysäkillä, vaan kiilasi koko jonon ohitse. ap
[/quote]
Ei, en usko, että missään bussissa on ENNEN TAKAOVEA olevissa penkeissä "vanhuksille, raskaana tai muuten huonokuntoisille" oleva tarra. Nämä tarrat ovat AINA niissä ennen KESKIOVIA olevissa penkeissä tai joskus olen nähnyt ETUOVEN lähellä olevalla penkillä. Ei kukaan vanhus tmv. lähde useimmiten jo liikkuvassa bussissa könyämään niihin TAKAOVEA ennen oleviin penkkeihin. Eihän vanhus tai huonokuntoinen ihminen pääse sieltä korkealta TAKAOVESTA edes ulos.
Ai jai Ap mikä moka, nyt haiskahtaa vähän provolta.
[/quote]
En nyt ymmärrä :D Ainakin Kpon liikenteen busseissa on se yksi etuovi ja ne takaovet, missä on kaksi ovea ja mistä rattaat tulee bussiin, ei keskiovia? Kutsun niitä ovia takaoviksi. Takaovien jälkeen on kaksi rappusta ylös ja siellä vielä penkkejä, muttei ovea. Ja kyllä noilla paikoilla on ainakin Kuopion liikenteen busseissa "vanhuksille"-merkintä, vaikken nyt muista mitä siinä sanantarkasti luki.
ap
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:52"]Hävisikö tästä osa viesteistä, vai onko mulla vaan selaimessa vikaa? :-o
[/quote]
Puuttuuko numeroita vai miten? :)