Vitutusta bussipysäkillä.
Odottelin jonkun 10min bussia äsken keskustassa ja siihen kerääntyi odottelemaan lähemmäksi kaksikymmentä muutakin ihmistä. Bussi tuli ja ihmiset muodostivat yllättävän nopeasti jonon oven eteen.
Mutta...
Jostain takaa vasemmalta pyyhälsi nuori, huomattavasti ylipainoinen, nuori nainen ylisuuren merkkilaukkunsa kanssa lähes tönäisten bussiin menevän sivuun. Astui bussiin ja maksoi rahalla, jonka vuoksi koko jono pysähtyi.
*Mutinaa miksei rahalla maksavat voisi jäädä viimeiseksi, jonon perälle, niin kortin omaavat pääsisivät suoraan bussiin ja jono liikkuisi koko ajan*. Tämä ohittelijä oli vieläpä niin suurikokoinen fyysisesti, ettei kortin piippaajat mitenkään olisi voineet päästä siitä ohitse ennen tämän siirryttyä pois tieltä.
Tämä ihminen sai lippunsa ja jatkoi matkaansa. Parkkeerasi ylisuuren peppunsa niille vanhuksille tarkoitetuille paikoille ja asetteli ylisuuren laukkunsa ikkunapaikalle. Tämä ihminen ei voinut olla näkemättä useampaa vähän heikommassa kunnossa olevaa vanhusta jonossa pysäkillä. Tuijotti muita kanssamatkustajia vain ylimielisesti ja kaksi vanhuksista lopulta päätyivät bussin perälle, haparoivin askelin pääsivät ne kaksi askelta ylös.
Argh, että otti päähän. Nykynuoret ovat niin minäminäminä-kansaa, että huh huh.
t. teini itsekkin, mutta sentään odottelen kiltisti pysäkillä kaikkien muiden ensin menevän bussiin ja luovun paikastani, jos joku tarvitsee sitä minua enemmän.
Kommentit (96)
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 15:05"]Kyllä ne mummotkin osaa. Bussipysähtyi keskustan pysäkille ja ihmiset nousivat paikoiltaan. Keskitilassa oli vaunuja, jotka menivät sitten ensin ulos ja etupään jono oli pysähtyneenä sen takia. Siellä sitten joku mummo puski ja töni mua selkään ja "Huusi mä menen tästä!!!" Käännyin ja sanoin "Niin menen minäkin." Sitten se töniminen ja puskeminen vain jatkui ja käännyin uudelleen "Voitko lopettaa sen tönimisen sattuu kun tämä raskausmaha litistyy tuohon tolppaan, jos et lopeta alan tönimään takaisin." Noh sitten se loppui.
[/quote]
Minä kyllä ärähtäisin ilkeämminkin, jos olisin raskaana ja joku tönisisi minua :( Olen muutenkin sen verran neuroottinen, etten halua edes tietää kuinka varovainen olen raskaana :D Varmaan käärisin masun kuplamuoviin tms, suojaan pahalta maailmalta ja töniviltä mummoilta.
ap
[/quote]
Joskus tekisi kyllä mieli vuorata itsensä tyynyillä, ettei pääse käymään mitään.
Voi jeesus, että suomalaiset sitten rakastaa tuota jonottamista ja maailman karmeinta on jos joku ei ymmärrä mennä jonon päähän bussibysäkillä! Onneks olen tästä jo päässyt...
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 15:22"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 14:37"]
Olin viimeisilläni raskaana ja odottelin siinä jonomuodostelmassa kiltisti bussia. Eiköhän kaksi stokka mummoa kiilaa minkkiturkkeinensa (tärkeää kertoa tuo stokka ja minkkiturkki) koko jonon ohi!
[/quote]
Ihan offtopic, mutta tuo stockamummo kirvoitti muiston heistä.
Odotin stockalla hissiä ja kun se saapui kerrokseemme alkoi takanani oleva mummo mätkiä selkääni kävelykepillään (hissistä oli poistumassa äiti työntäen kaksosia vierekkäinistuttavissa rattaissa).
Kun perhe oli päässyt ulos hissistä käännyin mummon puoleen ja sanoin, että on kohteliasta päästää ensin ihmiset ulos ja sitten vasta mennä sisään.
Mummo vastasi jotain epämääräistä mutinaa, mutta ympäristö repesi hersyvään nauruun. (Kaikki olivat päätään puistellen katsoneet mummon touhua.)
[/quote]
Muitakin bussi/hissi/mitä haluaakaan tarinoita saa jakaa, jos tulee mieleen :)
AP törmäsi aitoon harhaiseen siiderivalaaseen. Tunnistaa parhaiten siitä että kuvittelevat olevansa maailman kuningattaria ja ovat tulleet immuuniksi omalle peilikuvalleen :D
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 15:38"]
Muitakin bussi/hissi/mitä haluaakaan tarinoita saa jakaa, jos tulee mieleen :)
[/quote]
Hissitarinasta tuli mieleeni:
Kerran paikallisjuna pysähtyi asemalle. Ulkoapäin rynni junaan sisään ihmisiä sellaisella voimalla että eräs matkustaja jäi eteiseen nalkkiin eikä ehtinyt lainkaan ulos kun juna lähti jo liikkeelle. Konnari onneksi huomasi tilanteen ja pysäytytti junan laiturin päähän ja matkustaja pääsi ulos. Sitten konnari kuulutti että "Mitä jos sovittaisiin niin että kyytiin nousevat odottavat laiturilla niin kauan että junasta ulos pyrkivät ovat päässeet ulos. Ketään ei jätetä kyydistä kun konnari näkee laiturille mutta oven takaa ulospäin pyrkiviä on vaikeampi havaita." Itse olen siitä asti aina noudattanut tätä neuvoa junalla/bussilla matkustaessani.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 15:35"]
Voi jeesus, että suomalaiset sitten rakastaa tuota jonottamista ja maailman karmeinta on jos joku ei ymmärrä mennä jonon päähän bussibysäkillä! Onneks olen tästä jo päässyt...
[/quote]
Yritäpäs etuilla Briteissä.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 15:35"]
[/quote]
Yritäpäs etuilla Briteissä.
[/quote]
Tai Saksassa.
Ei helkkari, oliko muijalla mustavalkoinen Puman laukku? Musta toppatakki, farkkulegginsit? Jos oli, niin tiedän ketä tarkoitat, jos kerran kyseessä on Kuopio.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 15:54"]
AP törmäsi aitoon harhaiseen siiderivalaaseen. Tunnistaa parhaiten siitä että kuvittelevat olevansa maailman kuningattaria ja ovat tulleet immuuniksi omalle peilikuvalleen :D
[/quote]
Latinaksi Megapissis delusionalis?
En minä ainakaan tiennyt, että ne edessä olevat paikat on varattu vain mummoille, tai että rahalla maksaessa pitää mennä bussiin viimeisenä vaikka olisi ollut ensimmäisenä pysäkillä.
Käteisellä maksavat tosiaankin viimeisenä vasta bussiin. Matkakortilla matkustavat ovat oikeutettuja menemään ensimmäisinä, he kun maksavat kausilippuaan kuukausittain. (arvolla matkustavat, vasta näiden jälkeen, ja vikaksi käteisellä maksavat)
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 14:50"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 14:40"]Minkä ikäinen läskipillu oli kyseessä ja mistä kaupungista?
[/quote]
Rumaa kielenkäyttöä, vaikka henkilö olikin fyysisesti iso.
Ilää max 20v, ehkä noin 16-18v ja kaupunki alkaa K:lla.
ap
[/quote] järjestyksellä ei ole väliä, bussiin meno kestää saman verran, oli käteisellä maksava ekana tai vikana. Mutta molempien paikkojen varaaminen, tai etupenkeille jäänti on hanurista.
Linkki oli juuri tulossa matkakeskukselle ja ihmiset alkoi nousta ylös ennen kuin bussi pysähtyi. No joku rouva sitten lähti juoksemaan keskeltä tietä bussin eteen ja pakkohan tässä oli tehdä äkkijarrutus. Edessä seisonut mummo lensi maahan ja satutti itsensä. Vain minä menin auttamaan ja muut vain alkoivat poistua kyydistä ja kuski juoksi ulos huutamaan tuolle eteen juosseelle että käyttää perkele suojatietä eikä päästänyt kyseistä rouvaa pois ennen kuin näki mitä oli mummolle aiheuttanut.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:37"]
Käteisellä maksavat tosiaankin viimeisenä vasta bussiin. Matkakortilla matkustavat ovat oikeutettuja menemään ensimmäisinä, he kun maksavat kausilippuaan kuukausittain. (arvolla matkustavat, vasta näiden jälkeen, ja vikaksi käteisellä maksavat)
[/quote]
Matkustajat ovat kaikki samanarvoisia koska kaikki maksavat kyydistä. Minä en ainakaan ala odottelemaan muita jos maksan käteisellä, paitsi jos olen tullut viimeisten joukossa pysäkille.
Hävisikö tästä osa viesteistä, vai onko mulla vaan selaimessa vikaa? :-o
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:17"]Ei helkkari, oliko muijalla mustavalkoinen Puman laukku? Musta toppatakki, farkkulegginsit? Jos oli, niin tiedän ketä tarkoitat, jos kerran kyseessä on Kuopio.
[/quote]
Musta toppatakki kyllä ja farkkulegginsit :D Mutta laukku oli jokin ylisuuri musta merkkilaukku.
ap
Siperiassa on ollut toista kun -60 pakkasta.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:33"]En minä ainakaan tiennyt, että ne edessä olevat paikat on varattu vain mummoille, tai että rahalla maksaessa pitää mennä bussiin viimeisenä vaikka olisi ollut ensimmäisenä pysäkillä.
[/quote]
Ei ollut kyse ensimmäisistä penkeistä, vaan viimeisistä ennen takaovea olevista ja niillä paikoilla on "vanhuksille" merkintä :) En muista tarkalleen mitä siinä merkissä on, mutta siitä kyllä näkee, että se on ensisijaisesti vanhuksille. Ja tämä henkilö ei ollut ensimmäisenä pysäkillä, vaan kiilasi koko jonon ohitse.
ap
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 14:37"]
Olin viimeisilläni raskaana ja odottelin siinä jonomuodostelmassa kiltisti bussia. Eiköhän kaksi stokka mummoa kiilaa minkkiturkkeinensa (tärkeää kertoa tuo stokka ja minkkiturkki) koko jonon ohi!
[/quote]
Ihan offtopic, mutta tuo stockamummo kirvoitti muiston heistä.
Odotin stockalla hissiä ja kun se saapui kerrokseemme alkoi takanani oleva mummo mätkiä selkääni kävelykepillään (hissistä oli poistumassa äiti työntäen kaksosia vierekkäinistuttavissa rattaissa).
Kun perhe oli päässyt ulos hissistä käännyin mummon puoleen ja sanoin, että on kohteliasta päästää ensin ihmiset ulos ja sitten vasta mennä sisään.
Mummo vastasi jotain epämääräistä mutinaa, mutta ympäristö repesi hersyvään nauruun. (Kaikki olivat päätään puistellen katsoneet mummon touhua.)