Mistä saisi kunnollisen pesukoneen, joka käyttää vettä ja pesee puolessatoista tunnissa?
Myynnissä on vain A+++ koneita, enkä huoli niitä.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään koneissa on järkyttävän pitkät pesuajat. Kenellä on aikaa päivystää että 3-4 tunnin ohjelma on pyöritetty loppuun?
Pikapesun, kun laittaa, käyttää enemmän vettä ja saattaa selvitä 1,5 tunnilla :D Ihan järjetöntä kyllä, että normiohjelmissa menee monta tuntia. Hienopesuohjelma pesee tunnissa, mutta ei sitä voi millekään vähänkään likaisemmalla pyykille käyttää. Ja pikapesukaan ei toimi kaikilla pesuohjelmilla, joista osa rajoittaa lämpötilaakin, eli ei voi edes 60 pesussa pestä, ellei valikoi aina puuvilla-ohjelmaa.
Tästä tuli mieleeni että osaisiko joku selittää minulle miksi tiskikoneessani on 3h pesuohjelma? Siis mikä voi vaatia noin pitkää tiskiohjelmaa?
Lg ainakin pesee vedellä. Kuiviltaan ei puhdistu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Candy. Just laitoin päälle 60 astetta ja pesu aika 1h 20min.
Pahoitin siis jonkun mielen.. I'm so sorry.
Ihan vaaan varoitukseksi ettei kukaan hukkaisi rahojaan candypaskaan.
Hah hah!
Veden määrän säätö.
Pesuohjelmat kaikille kuiduille (puuvilla, silkki, tekokuidut, farkku yms.)
Kuivausrumpu samassa.
Ohjelmat 15min-3h.
Ajastin löytyy.
Kohta 9 vuotta pelittänyt moitteetta.
Samanlaisen haluan, kun tuosta aika jättää.
Ajastintakin tulee käytettyä, kun asuu omakotitalossa, laitan aamuyöksi pyörimään ja aamukahvin kera suoraan kuivumaan.
Farkku on puuvillaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään koneissa on järkyttävän pitkät pesuajat. Kenellä on aikaa päivystää että 3-4 tunnin ohjelma on pyöritetty loppuun?
Pikapesun, kun laittaa, käyttää enemmän vettä ja saattaa selvitä 1,5 tunnilla :D Ihan järjetöntä kyllä, että normiohjelmissa menee monta tuntia. Hienopesuohjelma pesee tunnissa, mutta ei sitä voi millekään vähänkään likaisemmalla pyykille käyttää. Ja pikapesukaan ei toimi kaikilla pesuohjelmilla, joista osa rajoittaa lämpötilaakin, eli ei voi edes 60 pesussa pestä, ellei valikoi aina puuvilla-ohjelmaa.
Minulla on USAssa kone jossa nopein ohjelma on 4 minuutin pesu jos haluaa jotain van huljauttaa kun ei ole varsinaisesti likainen. Huuhteluun menee enemman aikaa etta saa pesuaineet pois.
Nyt taalla on markkinoilla uusia pesuaineita jotka pesevat kylmassa vedessa.
Japanissa pyykit pestään kylmällä vedellä...
Tuuvikki kirjoitti:
Oikeesti koneissa monta ohjelmaa,kodin tekniikka paljon maksa.Just pesukoneet, hyviä merkkejä.Lyhyt ohjelma,pitkä ohjelma.Se minkä käytön lopetin oli kuivuri,kun jyräät joitain materiaaleja tunti,puolitoista.Siitäkin löytyy lyhyempiä kuivausaikoja.En nähnyt ikinä vaatteiden kärsivän.Hajin pyykkitelineen takas,ja kas sähkölasku pieneni..Kesällä mökillä ulos pyykit.Hetkessä kuivat ja aurinkodesifioi.Pyykkilauta takaisin..säästyy sähkö.Joku kuivaa pyykit ulkona talvellakin... Lakanat..
Just luin artikkelin jossa sanottiin että kuivurin käyttö itse asiassa säästää sähköä ja kaikkea, mm. lämmityskuluja. Että kun märkä pyykki levitetään kuivumaan niin se saa huoneilman tuntumaan kylmemmältä, ja lämmitystä tarvitaan enemmän. Kaikkea sitä kuulee :D Itsellä on ollut kuivuri, ja todellakin se vie sähköä enemmän kuin se että kuivaa pyykin vapaasti. Lämmitykseen kuivaaminen ei vaikuta mitenkään. Harmi kun en löytänyt kys. artikkelia enää.
Käyty jo kaksi kertaa talopesulassa, 3 pesua, aikaa kului vajaa 3 tuntia. Olen niin iloinen että taidan tästedeskin menetellä näin.
Ehkä pitkät pesukoneen pesuajat ovat samaa politiikkaa kuin joukkoliikenteen edistäminen.
Vierailija kirjoitti:
Käyty jo kaksi kertaa talopesulassa, 3 pesua, aikaa kului vajaa 3 tuntia. Olen niin iloinen että taidan tästedeskin menetellä näin.
Ehkä pitkät pesukoneen pesuajat ovat samaa politiikkaa kuin joukkoliikenteen edistäminen.
Ööh tarkoitin tietysti julkista liikennettä.
Vierailija kirjoitti:
Osta vanha kone käytettynä?
Niihin ei saa enää varaosia kuluvien osien tilalle. Siksi jouduin luopumaan hyvin palvelleesta Candystä, joka oli aikanaan markkinoitten halvin ja nyt hätäratkaisuna hankkimaan uuden, jossa pyykit jäävät tunkkaisen hajuisiksi. Ainoa raikkaaksi pesevä ohjelma on 4 tunnin allergiapesu, merkki AEG ja lyhin mahdollinen joku tunnin 40-asteinen.
Minulla on vasta ostettu halppis-Candy, jossa on 60 asteen pesuohjelma, joka kestää tunnin. Puhdasta tulee.
Mulle on tulossa tiistaina uusi ja ilmeisesti älytön Rosenlew (edellinen menee vaihtoon täytettyään 9 v). Powerissa ei mainittu sanallakaan että tuo ajattelisi käyttäjän puolesta. Vedenkulutus oli tuossakin vain 41 litraa, mutta lisää saa laitettua ja hyppynappi auttaa lyhentämään pesuaikaa. Toivon parasta, edellinen karvalakkimalli maksoi 300 euroa ja tekniikka kestäisi vielä, mutta pellit eivät. :D
Itsellä 11 kg Candy-kone. Pesen 60 asteen ohjelmalla kaikki muut paitsi pyyhkeet ja lakanat 90 asteessa. Laitan käsisuihkulla heti aluksi tulista vettä reilusti lisää koneeseen, niin lyhentää pesun sillä puoleentoista tuntiin. Huuhtele ei hyvin, mutta huuhteluohjelmalla huuhtelen lisäksi. Jos sekään ei ota tarpeeksi vettä pyykkiin nähden (se ottaa aina saman verran, reilusti kyllä, mutta pesen täysiä koneellisia niin ei välttämättä näy väljää vettä), niin laitan toisella ohjelmalla siihen ensin lisää huuhteluvettä ensimmäiseen huuhteluun. Koska huuhteluvesi saa olla kylmää. Sitten vain huuhteluohjelma läpi ja lopuksi vielä linkous, koska huuhteluohjelmassa jostain syystä huonompi linkous.
Olen tyytyväinen tähän koneeseen, mahtuu peitot, tyynyt ja kaikki pesuun ja pystyy tosiaan itse lisään vettä. Eihän vaatteet peseydy jos ei ole vettä minne lika voi liueta. Kuumennetaan kuivia vaatteita nykykoneilla niin että paska vaan palaa kiinni. Tämä nykyaika on monessa asiassa niin typerää.
Mies on korjannut tätä konetta useasti, on vaihdettu vastus, poistoputki, iskarit ja kumikaulus. Onneksi on kätevä mies. Koska ihan kauheaa olis yrittää etsiä uutta konetta kun kaikki on vain niin huonoja. Ja tämäkäänhän ei siis itse ota tarpeeksi vettä mutta voi lisätä.
Ehkäpä voisi uudessa koneessa huijata veden tunnistusanturia että se ottais enemmän vettä?
Vierailija kirjoitti:
Itsellä 11 kg Candy-kone. Pesen 60 asteen ohjelmalla kaikki muut paitsi pyyhkeet ja lakanat 90 asteessa. Laitan käsisuihkulla heti aluksi tulista vettä reilusti lisää koneeseen, niin lyhentää pesun sillä puoleentoista tuntiin. Huuhtele ei hyvin, mutta huuhteluohjelmalla huuhtelen lisäksi. Jos sekään ei ota tarpeeksi vettä pyykkiin nähden (se ottaa aina saman verran, reilusti kyllä, mutta pesen täysiä koneellisia niin ei välttämättä näy väljää vettä), niin laitan toisella ohjelmalla siihen ensin lisää huuhteluvettä ensimmäiseen huuhteluun. Koska huuhteluvesi saa olla kylmää. Sitten vain huuhteluohjelma läpi ja lopuksi vielä linkous, koska huuhteluohjelmassa jostain syystä huonompi linkous.
Olen tyytyväinen tähän koneeseen, mahtuu peitot, tyynyt ja kaikki pesuun ja pystyy tosiaan itse lisään vettä. Eihän vaatteet peseydy jos ei ole vettä minne lika voi liueta. Kuumennetaan kuivia vaatteita nykykoneilla niin että paska vaan palaa kii
Siis korjannut / huoltanut, autoonkinhan vaihdetaan kuluvia varaosia esim iskareita, onko se sitten huoltamista vai korjaamista, mutta onneksi ei ole tarvinnut lähteä uutta ostamaan. Terv. sama hlö
Tuonne pyykit likoon yöksi, sitten huuhtelet ja ripustat narulle. Sähkönkulutus matalinta luokkaa mitä voi olla.
https://www.tokmanni.fi/vesisaavi-orthex-80-l-tummanharmaa-6411760353642
Meillä myös pyykkitupa missä vanha mutta tehokas pesukone. Peruspyykki 45 min, lakanat (60) vajaa tunti. Voi täyttää vanhaan malliin niin että kämmenenleveys jää tilaa pyykin päälle. Kuivaushuoneessa puhallin niin saa kuivattua samalla.
Kyllä niitä nopeita puolessa tunnissa peseviä ammattitason koneita saa ostaa ihan uusina kotiinkin jos haluaa.
Useimmilla tökkää vaan siinä kohtaa kun Gigantin ikuisuuksia huljutteleva ja huonosti pesevä maksaa 200-500€ ja se laatulaite 3000€ ylöspäin.
Kumpi pesee paremmin , tuntien lutraus kylmällä vai tunnin tehopesu kuumalla ? Mistä säästö , ei niin puhtaasta pyykistä ?
Päältä täytettävä pulsaattorikone lämpövastuksella paras, saa pikakiljut tehtyä ja mäihäiset kalsaritkin saa pestyä. Oikea monitoimikone !
Pesukoneeni hajosi. Kaveri sanoi että tule tänne hänen luo pyykkiä pesemään, hänellä on koneessa nopea ohjelma, juodaan kahvit sillä aikaa.
Kun pesuohjelma(40min) oli valmis, ja kaavein rummusta pyykkejäni, niin ne olivat suurimmaksi osaksi kuivia, ja niissä oli pesuainetta läikkinä. Otin vaatteeni ja suunnistin lähimpään pesulaan.