Mistä saisi kunnollisen pesukoneen, joka käyttää vettä ja pesee puolessatoista tunnissa?
Myynnissä on vain A+++ koneita, enkä huoli niitä.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Candy. Just laitoin päälle 60 astetta ja pesu aika 1h 20min.
Pahoitin siis jonkun mielen.. I'm so sorry.
Ihan vaaan varoitukseksi ettei kukaan hukkaisi rahojaan candypaskaan.
Hah hah!
Veden määrän säätö.
Pesuohjelmat kaikille kuiduille (puuvilla, silkki, tekokuidut, farkku yms.)
Kuivausrumpu samassa.
Ohjelmat 15min-3h.
Ajastin löytyy.
Kohta 9 vuotta pelittänyt moitteetta.
Samanlaisen haluan, kun tuosta aika jättää.
Ajastintakin tulee käytettyä, kun asuu omakotitalossa, laitan aamuyöksi pyörimään ja aamukahvin kera suoraan kuivumaan.
Unohdin vielä linkousnopeuden säätö.
Mulla on muutaman vuoden vanha suht palikkamallin Helkama. Tarkempaa mallia en nyt muista.
Tuossa on kyllä pitkiäkin ohjelmia, mutta esim. 3-5 kilon pyykkimäärälle 30-60 minuutin ohjelmia. Tuolla tunnin ohjelmalla saa pestyä myös 60° pyykkiä.
8 kg täyttömäärällä lyhin ohjelma 2,5 h.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on uus (vuosi sitten ostettu) Boschin Serie 6. Pesee 40 asteessa tunnin, 60 asteessa 2,5 tuntia. Mutta tässä on sellanen speed-toiminto, joka kuluttaa enemmän vettä, jolloin tuo 60:kin pesu putoaa puoleentoista tuntiin. Suosittelen.
Meillä sama kone ja olin myös tulossa suosittelemaan. Usein tulee pestyä yksi koneellinen illalla ja sitten toinen ajastimen kanssa aamuyöstä niin että on aamulla herätessä lingonnut.
Tässä on myös pika-pika-ohjelma joka pesee alle puoleen tuntiin.
Vierailija kirjoitti:
Osta vanha kone käytettynä?
Niihin ei saa enää varaosia. Siksi minäkin jouduin luopumaan vanhasta Candysta, joka oli aikanaan hinta/laatusuhteessa paras.
LG ei käytä vettä ja toiseksi sekin pyörittää konetta pitkään ilman vettä. Mulla AEG tekee sitä niin paljon, että jos kaikki tyhjänpyöritykset jättäisi pois, olisi varmaan 10*3 minuuttia = puoli tuntia lyhempi pesuaika.
Tulisi kovin kalliiksi tilata Amerikasta sellainen kone, johon voi ottaa lämmintä vettä ja pesee kohtuullisessa ajassa. Teollisuuspesukone voisi olla yksi ratkaisu.
Huomaattehan, että pikaohjelmissa vettä vasta vähän onkin, eli ei voi pestä läheskään täyttä koneellista.
Kun koneessa on sellainen vaate, joka muuttaa väriä selvästi kastuessa, voi nähdä että vielä pesuohjelma lopussa osa voi olla kuivaa. Jauhemaista pesuainetta jää helposti vaatteisiin ja sen kyllä huomaa varsinkin paksuissa, tummissa kankaissa.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä LG 9KG kone, ja siihen ainakin saa älypuhelimen sovelluksen kautta ladattua semmoisen ohjelman kuin "säästää pesuaikaa". 60 c ohjelma kestää 1.16-1.40 Min. Olen erittäin tyytyväinen.
Huomasitko, että tässä ketjussa kaivattiin myös vettä. Kyllä sinä voit säästää pesuaikaa, mutta mikä säästö siitä tulee, kun 9 kilon koneessa peset 3 kertaa 3 kiloa pikaohjelmilla sen sijaan että pesisit yhden 9 kilon koneellisen.
Minäkin olen kaipaillut pesukonetta joka on mahdollisimman nopea. En välitä veden tai sähkön kulutuksesta.
Saisikohan tehokkaan pesukoneen jostain ei-länsimaisesta maasta joka ei ole vihervouhotuksen turmelema?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen kaipaillut pesukonetta joka on mahdollisimman nopea. En välitä veden tai sähkön kulutuksesta.
Saisikohan tehokkaan pesukoneen jostain ei-länsimaisesta maasta joka ei ole vihervouhotuksen turmelema?
Venäjältä?
Meillä Samsung eco bubble 7 kg. Löytyy monta pesuohjelmaa ja ajan voi valita. Pesee ja huuhtelee hyvin, myös hyvä linkous.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. USA:ssa on kuulemma hirveä fanitus Spee Queen merkille. Niillä on päältä täytettävä iso pesukone, joka pesee tosi nopeasti ja paljolla vedellä. On yksinkertainen, sikäläisittäin vanhan mallinen kone, joten myös sanovat että voi toimia kymmeniä vuosia niin kuin koneet muinoin. Vaikka amerikkalaiset on myös monet siirtyneet tehokkaisiin edestä täytettäviin koneisiin, siis samanlaisiin kuin suurin osa eurooppalaisista koneista, osa ei suostu ostamaan mitään muuta kuin tuollaisen Speed Queen.
MIstäpä saataisiin jokin samanlainen Eurooppaan? Kuka haluaa jatkuvasti joutua ostamaan uutta ja (muka) parempaa, kun kodinkoneet hajoaa ja pesutuloskaan ei ole hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään koneissa on järkyttävän pitkät pesuajat. Kenellä on aikaa päivystää että 3-4 tunnin ohjelma on pyöritetty loppuun?
Pikapesun, kun laittaa, käyttää enemmän vettä ja saattaa selvitä 1,5 tunnilla :D Ihan järjetöntä kyllä, että normiohjelmissa menee monta tuntia. Hienopesuohjelma pesee tunnissa, mutta ei sitä voi millekään vähänkään likaisemmalla pyykille käyttää. Ja pikapesukaan ei toimi kaikilla pesuohjelmilla, joista osa rajoittaa lämpötilaakin, eli ei voi edes 60 pesussa pestä, ellei valikoi aina puuvilla-ohjelmaa.
Minulla on USAssa kone jossa nopein ohjelma on 4 minuutin pesu jos haluaa jotain van huljauttaa kun ei ole varsinaisesti likainen. Huuhteluun menee enemman aikaa etta saa pesuaineet pois.
Nyt taalla on markkinoilla uusia pesuaineita jotka pesevat kylmassa vedessa.
Mulla oli vielä muutama vuosi sitten käytössä UPO:n Tehokarhu Pesukarhu, jota Helsingin kaupunginmuseon mukaan valmistettiin vuosina 1980-88. Oli ihana! Vettä tuli tarpeeksi ja muistaakseni 60 asteen ohjelma pyöri helposti tunnissa. Kone toimii edelleen, meni uuteen kotiin kun itsellä tulee kuitenkin pestyä taloyhtiön ilmaisessa pyykkituvassa kuivausrummunkin vuoksi. Plussaa myös sille - suuret koneet, jotka tunnissa pyöräyttävät ohjelman kun ohjelman ja pyykit kastuvat kunnolla. Samoin kuivausrummussa vajaa tunti keskilämmöllä riittää helposti.
Muuten olen kyllä kunnon ituhippi viherpiiperö, mutta ei hemmetti kun menee hermot johonkin vettä vähän liruttelevaan neljän tunnin vatkaukseen. En tiedä mitä pitää tehdä, jos joskus ei ole kunnon pesutupaa käytössä. Varmaan vaadin tuon Tehokarhun takaisin itselleni!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä LG 9KG kone, ja siihen ainakin saa älypuhelimen sovelluksen kautta ladattua semmoisen ohjelman kuin "säästää pesuaikaa". 60 c ohjelma kestää 1.16-1.40 Min. Olen erittäin tyytyväinen.
Huomasitko, että tässä ketjussa kaivattiin myös vettä. Kyllä sinä voit säästää pesuaikaa, mutta mikä säästö siitä tulee, kun 9 kilon koneessa peset 3 kertaa 3 kiloa pikaohjelmilla sen sijaan että pesisit yhden 9 kilon koneellisen.
???? Ei kyllä ole kyse tuollaisesta, vaan ihan kunnon pesu 60 asteessa hoituu vähän päälle tunnissa.
Mihin teillä on kiire?
Kone pesee muutaman tunnin itsekseen kylppärissä. Kyllä sen aikana voi katsoa telkkaria, tai kirjoitella palstalle jne.
Ei siinä vieressä tarvitse vahtia.
Pitkät pesuohjelmat vastaavat myös liotuksesta.
Vettä koneet ottavat tarpeen mukaan. Jotain muuta vikaa konerotteloissanne on, jos jättävät likaiseksi. Luulenpa, että kyseessä on evottaminen.
Eli, et vaan osaa (evo).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään koneissa on järkyttävän pitkät pesuajat. Kenellä on aikaa päivystää että 3-4 tunnin ohjelma on pyöritetty loppuun?
Pikapesun, kun laittaa, käyttää enemmän vettä ja saattaa selvitä 1,5 tunnilla :D Ihan järjetöntä kyllä, että normiohjelmissa menee monta tuntia. Hienopesuohjelma pesee tunnissa, mutta ei sitä voi millekään vähänkään likaisemmalla pyykille käyttää. Ja pikapesukaan ei toimi kaikilla pesuohjelmilla, joista osa rajoittaa lämpötilaakin, eli ei voi edes 60 pesussa pestä, ellei valikoi aina puuvilla-ohjelmaa.
Minulla on USAssa kone jossa nopein ohjelma on 4 minuutin pesu jos haluaa jotain van huljauttaa kun ei ole varsinaisesti likainen. Huuhteluun menee enemman aikaa etta saa pesuaineet pois.
Nyt taalla on markkinoilla uusia pesuaineita jotka pesevat kylmassa vedessa.
Tuo vastaa tuulettamista. Täysin tarpeeton toiminto!
Itse ärsyynnyn kaikista alle tunnin lyhytohjelmista, jotka eivät pese kunnolla, tahroille ei ole aikaa liuota, jää saippuaiseksi.
Konetta ei myöskään kannata täyttää ihan täyteen, vaikka sitä suositellaankin.
LG 7 Kg suoravetomoottori. Tunnin intensive 60 ˚ pesuohjelma. Hyvä ja hiljainen kone. Olisi pitänyt panostaa vuosia sitten. Sillä ei ole paljoa väliä paljonko pyykkikone maksaa, kunhan on nopea ja hyvä. Säästää voi monessa muussa asiassa. Toimiva arki on tärkeintä. Tosin Mieleä en raaskinut itsekään ostaa. Oli se niin prkl kallis
Mikä on suoravetomoottori ja miten se eroaa muista koneista? Ei mitään hajua moisesta.
törmäsin samaan ongelmaan keväällä. vähän vettä ja sähköä MUKA. lopputuloksena paskaista pyykkiä. kun pesen pyykkiä toivoisen sen olevan raikasta ja puhdasta. kun korona helpottaa haen venäjältä koneen siellä tää haihattelu ei ole vielä mennyt näin överiksi samalla tuon todella imevän pölynimurin niihinkin vihreät tytöt asettivat 650w teho rajan eipä ime jos pussi on puolillaankin. ei ole ihme kun sannakin siivoo 4h tehottomalla imurilla vanhalla 1000w n,20 min. vakuutus ehdoissa lukee ettei koneita saa jättää valvomatta odottele siinä sitten paskasia pyykkejäsi 3h.