Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi käydä äiti-lapsiryhmissä tai perhekahviloissa :(

Vierailija
12.01.2015 |

Lapseni on 5 kk ja olen yrittänyt käydä muutamassakin äiti-lapsiryhmässä ja perhekahvilassa. Mutta ei vaan ole mun juttu. Tai olisi, jos lapset leikkisivät keskenään ja äidit puhuisivat muustakin kuin lapsista. Mutta ei. Se lörpötys on siellä vaan meidän lapsi sitä ja tätä. On perhepetiä, täysimetystä, pottailua, kestovaippaa, merkkivaatteita..Huoh. Mä niin puhuisin mielellään vaikka politiikasta, muodista, taiteesta tai vaikka urheilusta mieluummin. Tai mistä vaan. Mua ei kiinnosta puhua lapsista. Mua ei kiinnosta verrata, päteä jne. 

Mistä mä löydän äitejä, joilla on muutakin elämää kuin lapset? Tai jotka kykenee muusta puhumaan? Ja miksi ne ei puhu muusta, eikö ne seuraa aikaansa, ole kiinostuneita maailmasta? 

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:12"]

Kai se juttelu on jostain aloitettava kahviloissakin. Siitä, mikä teitä yhdistää juuri tällä hetkellä. Sitten, jos ystävyyssuhteita syntyy, voi mahdollisesti pikkuhiljaaa siirtyä muihin aiheisiin. Se, että viihdytko vai etkö viihdy, on myös itsestäsi kiinni. Oletko kiinnostunut muista ihmisistä ja heidän elämästään juuri tällä hetkellä, vai haetko vain omiin tarpeisiisi vastaavaa seuraa? 

[/quote]

Niin, en viihdy. Enkä etsi itselleni seuraa vaan lapselle. Olisi kiva että hänellä on leikkiseuraa. Tässä vaan on se ongelma, että saan päänsärkyä näistä lapsiaiheista, kun niistä jauhetaan aina samaa mantraa. Uumoilinkin vain, voiko olla myös erilainen äiti ja voiko erilainen äiti saada seuraa samanmoisista. En koe olevani ensisijaisesti äiti vaan ihan se sama nainen kuin ennenkin. Ap

Vierailija
82/82 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse ajattelen, että valveutunut ihminen on yleensä kiinnostunut ympäristöstään, mukautuvainen ja ymmärtää erilaiset tilanteet ja sosiaalisen kanssakäymisen yleiset periaatteet. 

Ei sellainen, joka asettaa itsensä muiden yläpuolelle heti kättelyssä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi