Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi käydä äiti-lapsiryhmissä tai perhekahviloissa :(

Vierailija
12.01.2015 |

Lapseni on 5 kk ja olen yrittänyt käydä muutamassakin äiti-lapsiryhmässä ja perhekahvilassa. Mutta ei vaan ole mun juttu. Tai olisi, jos lapset leikkisivät keskenään ja äidit puhuisivat muustakin kuin lapsista. Mutta ei. Se lörpötys on siellä vaan meidän lapsi sitä ja tätä. On perhepetiä, täysimetystä, pottailua, kestovaippaa, merkkivaatteita..Huoh. Mä niin puhuisin mielellään vaikka politiikasta, muodista, taiteesta tai vaikka urheilusta mieluummin. Tai mistä vaan. Mua ei kiinnosta puhua lapsista. Mua ei kiinnosta verrata, päteä jne. 

Mistä mä löydän äitejä, joilla on muutakin elämää kuin lapset? Tai jotka kykenee muusta puhumaan? Ja miksi ne ei puhu muusta, eikö ne seuraa aikaansa, ole kiinostuneita maailmasta? 

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:17"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:06"]

Ap, mitä jos itse avaisit keskusteluja sinua kiinnostavista aiheista? :) Ota vaikka joku uutisissa/lehdissä ollut juttu ja sano oma mielipiteesi ja kysy toisen mielipidettä. Siitä se keskustelu lähtee! Olen itse huommannut, että moni ei oikein osaa/uskalla avata keskusteluja kuin ns turvallisista aiheista, kuten mammakerhoissa juuri lapsista. Mutta sitten lähtee kyllä keskusteluun muistakin jutuista kun vähän rohkaisee.

[/quote]

Juu olen mä yrittänytkin. Saanut siitä varmaan myös oudonleiman otsaani. Pitäisi muuttaa varmaan Ranskaan, siellä kun kaikki vaahtoaa esim. politiikasta joka paikassa.  Ja kyllä mä ymmärrän, että mammakerho on nimensä mukainen. Mietinkin, missä olisi Valveutuneet naiset ja lapset -kerho. :)
[/quote]

Jotenkin tuntuu että pidät itseäsi parempana kuin muut.

Vierailija
22/82 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en tiedä missä päin käytte mammakerhoissa mutta olen käynyt 7-8 eri paikassa (leikkipuistoja, perhetaloja, srk:n perhekerhoka..) eikä yhdessäkään ole käyty kilpavarustelua tai puhutti vaatemerkeistä/lastenvaunumerkeistä. Korkeintaan yleisesti puhuttu esim turvaistuin - palkki-istuin vai perinteinen? Tai sisarusrattaista jne. Tietysti jossain piireissä ollaan kai merkkitietoisempia ja pönkitellään egoa kilpaa, onneksi ei täälläpäin vaan kaikki on samalla viivalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet yh ilman tukiverkostoa niin sitten ehkä vähän ymmärrän. Onko miehesi niin elukka ettei anna sinun harrastaa mitään omalla ajalla, eikö se huolehdi yhtään lapsestanne jotta voisit käydä sellaisissa kerhoissa joissa noita muita asioita voi harrastaa? Suomi varmasti on täynnä politiikka , talous , kulttuuri sun

muu paikkoja

Vierailija
24/82 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
25/82 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt kommentti vain, että minusta lapsista voi puhua myös "syvällisiä" (esim kehityspsykologiasta, leikkien merkityksestä, perhepolitiikasta).
Mutta minua rasittaa jonkin verran sellainen "keskustelu", missä kaikki kilvan haluaa vain kertoa oman lapsensa /arkensa konkreettiset tapahtumat (tähän liittyy usein se, ettei kuunnella muita sitten vuorollaan). Toisaalta ymmärrän, että monesti ne on tärkeää saada purkaa jollekin, joten jos joku näistä avautuu niin toki kuuntelen. En ole tosin tainnut koskaan käydä mammakahvilassa vaan tuollaista on ollut joissain tuttavaporukoissa.

Vierailija
26/82 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:39"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:28"]

Oma kokemus on että ystävilleen ei voi "liikaa" jauhaa lapsestaan jolloin nämä perhekerhot yms toimii siinä hyvin. En sano että se on pätemistä vaan lähinnä ihmiset tykkää kerääntyä saman aihepiirin äärelle, kun tuntuu että ap.kin on henkilönä sellainen ettei se kaverina jaksaisi näitä kuulla ja vertailla tilannetta.

Itselläni on viisi lasta ja tilanteet on vaihdellut, olen saanut kolmannellekin lapselle vielä näppäriä ohjeita, ei niitä vinkkejä osaa aina arvostaa ja joskus tuntuu että ei ehkä edes hoksaisi jotain tehdä toisin jos ei puhu ja "valita". On kurjaa olla kotona vuosia yksinään kun muut on töissä/opiskelee yms ja oma väsymys on aliarvostettua, jos lapsi tekee hampaita ja toinen on kuumeessa niin kamala kun ei voi ääneen sanoa että väsyttää ja saisi jostain vertaistukea.

Ehkä sinun ongelma ap voisi olla se että olet tuore äiti ja ehkä vähän epävarma jolloin sinua härnää äidit jotka saa homman toimimaan ja niillä on ne perhepedit ja lapsentahtiset imetyshetket.. Mutta kyllä jokaisella toimivallakin perheellä on ryppynsä ja hoksaamisen hetket jonka jälkeen arki alkaa toimimaan!

Kaikkihan me erilaisia ollaan!

[/quote]

Aa, mä olen epävarma. :) Voipi olla, eikä mua yhtään häiritse, miten muut elää tai saavat arkensa rullaamaan. Meillä menee loistavasti, maalaisjärjellä olen saanut hommat hoitoon. Ymmärrän vertaistuenkin ja kysyvälle neuvojen annon. En vain ymmärrä neuvoja, jos niitä ei pyydetty, oman lapsen kehumista normaaleista jutuista ja jotain kilpavarustelua esim. vaunuissa tai vaatteissa. :) Ap

[/quote]

Miksi et olisi epävarma? Sinulla tuntuu olevan vahva luonne ja sinähän tässä tunnut kertovan reippaasti miten juttu kulkee. Sitten menet sinne "mammakarsinaan" jossa sinulla ei olekaan sanaa ja joku kestovaippatäti tulee puhumaan muut hiljaisiksi hippiajatuksillaan! Siinä sinä olet, löytänyt äitejä joita se oma ELÄMÄ kiinnostaa, ei ehkä ole mitään kvanttifysiikkaa mutta sinun tulee epämiellyttävä tunne, et olekaan siellä äänessä. Onko se sitten paha?

Itsestään voi aina oppia lisää: kuten sen että sinun tapa olla äitinä voi olla erilainen mitä jollain sinappimammalla. Ehkä se on pätemistä? Eikö tuo sinun toiminta ole sitä samaa?

Antaisit muille tilaa niin sinäkin voisit paremmin. Kyllä näen sinun kirjoituksestasi juuri sen että on olemassa naisia joille oma äitiys on se elämän tärkein juttu ja siihen he pysähtyy. Tarttuu siihen paskaan. Mutta kun ei kaikkien tartte kokeilla kestovaippaa tai kantoliina saa tuntua etäiseltä. Itse kuvittelin että tuo vaihe loppuu kun lapset menee tarhaan ja kouluun, mutta ei: kyllä tämä jatkuu! :D Meidän lapset yhdistää meitä äitejä vaikka ollaan erilaisista perheistä: osa sinkoutuu uralle kun lapsi on 10 kk ikäinen ja osaa hoidetaan kunnes lapsi menee kouluun.

Kannattaa omaksua se oma äitiys juuri sellaisena mitä se on. Esikoiseni saaminen oli minulla erilainen kuin kuopuksen. Ehkä sitäkautta myös pystyy näkemään vähemmän takakireänä suhtautumisen "äitinä oloon". Kiva kun skippasit tekstistäni kaiken muun osuuden kuin sen että puhutaan epävarmuudestasi, siitä varmaan se tärppi tulee?

Vierailija
27/82 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota, että sun lapsi kasvaa vähän. Puolen vuoden - vuoden päästä kun lapsesi alkaa iloita vähän kavereiden kanssa/rinnalla "leikkimisestä", se erilaisempikin mamma voi mennä siinä sivussa. Harvoin ekoilla tapaamisilla puhutaan muutenkaan politiikkaa. Mamma-aiheet on ikäänkuin turvallisempia kuin se, että äitikahvilassa ollaan poliittisesti värittyneitä ja vihervasemmistolaiset ja persut taistelevat niin, ettei kiveä jää kiven päälle. Siihen vielä muutama kristillinen, keskustalainen ja kokoomuslainen, niin suorastaan kuiluja syntyy.

Jos taas haluat keskustella ns. maailmanpolitiikasta, sitä taas harva nainen seuraa muutenkaan kuin korkeintaan pinnallisesti. Mutta jos tutustunut ensin useampaan äitiin "moi" -tyyppisesti, sitten alat jossain vaiheessa udella oikeaa duunia ja koulutusta, sieltä voi löytyä niitäkin, joilla siellä kaiken kakkavaipan-soseen-kestojen takana on kognitiivista toimintaa. 

Toisaalta musta oli helpottavaa, ettei mammapiireissä tullut puhuttua kuin tyhjänpäiväistä. Ei tullut hyviä kavereita sillä lailla, mutta naamatuttuja. Siitä sitten pitää jatkaa, kun lapset menee aikanaan samaan kouluun. Tällä hetkellä niitä kotihoitovuosien tuttuja ei ole tullut päiväkodissa vastaan, mutta varmaan sitten taas kun laps menee eskariin ja kouluun.

Vierailija
28/82 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 12:09"]Käyn mammakerhoissa koska ne selvästi tekevät hyvää lapsilleni ja he oppivat siellä(kin) sosiaalisia kontakteja. Ne ovat ikäänkuin lasten "harrastus" ja muulla ajalla sitten harrastan omiani.

Mielestäni on hyvä juttu että tuo aika sitten keskitytään niihin lapsiin ja tuo on erinomainen paikka saada vinkkejä ja kuulla miten toisilla on mennyt ja mitä on tehty. Sä näet sen kilpailuna, minä taas näen sen niin että voi verrata että ei se meidän tyttö niin erilainen ole kuin muutkaan tai ihan normaalia että hampaat tulee tähän aikaan. Erityisesti niitä muiden kokemuksia tykkään kuulla. Ja toki jakaa omia myös. Samalla voidaan sitten sivuta muitakin aiheita mutta pääpaino on yleensä lapsissa. Muulla ajalla (kuin sen 2-3h/vko) voin sitten ystävieni ja puolisoni kanssa jutella muusta enkä pura heihin kaikkea sitä lapsihömppää.

Mielestäni ylennät itseäsi turhaan väittämällä että jos puhut mammakerhossa vain lapsista -> olet unohtanut itsesi ja sinusta on tullut "vain äiti". Äitiys ei ole lopettanut muuta elämääni mutta se on kuitenkin suuri osa elämääni tällä hetkellä, miksi siitä ei saisi puhua? Ja kuten sanottu, politiikka ja uskonto ovat aika huonoja aiheita mielestäni tuollaiseen paikkaan. Kerhoissa käyt monista eri taustoista lähtöisin olevia vanhempia ja sellaisella keskustelulla helposti astuu jonkun varpaille jo ihan tietämättäänkin. Siellä eri taustoista olevat ihmiset tulevat nimenomaan yhteen koska heillä on ainakin yksi asia yhteistä: lapset.
[/quote]

Hyviä huomioita. Kiitos niistä. Ja varmasti on heillä muutakin elämää, mutta ei siitä juuri kuvaa saa, kun puhutaan vain lapsista. Ja ei kaikki vertaile, mutta tuntuu että moni ihan oikeasti yrittää päteä. Sitä en ymmärrä. Ja uskonto ei ole hyvä puheenaihe, politiikka on. Suomalaiset ovat aivan liian vähän poliittisia. Äänestävät ketä sattuu tai eivät äänestä ja sitten ihmettelevät kun asiat menee miten menee. Politiikka on sitä, mitä me elämme. Äitiysraha on politiikkaa. Ja kyllä perhekahvila ei ole mulle hyvä paikka. Mietin mikä on.

Vierailija
29/82 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkaan kokemuksen mukaan ei noissa kerhoissa pelkistä lapsijutuista puhuta. Toki puhutaan paljon lapsista, se kun on se kaikkia yhdistävä tekijä siellä josta löytyy helposti puheenaiheita. Mutta sitten kun joihinkin vakikävijöihin tutustuu paremmin, löytyy kyllä niitä muitakin puheenaiheita.

Itse kyllä tykkään ihan mielelläni puhua noista lapsiaiheista siellä, vaikka toki välillä muustakin. Mun kaikki kaverit on lapsettomia, joten ei sitä vauvajuttukeskustelua muissa ympyröissä tule kauheasti käytyä, ja itse kyllä kaipaan sitäkin tässä elämäntilanteessa.

Mutta jos perhekerhot ei kiinnosta, niin voisihan sitä yrittää vaikka netin kautta  tai omista harrastuksista löytää omalta lähiseudulta äitejä, jotka haluaisivat tavata ja puhua enemmän muista puheenaiheista.

Vierailija
30/82 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 12:14"]Ei ole olemassa mitään "rahapolitiikkaa", paitsi jos puhutaan perheen tavoista jakaa rahansa. Enkä puhuisi kyllä talous- tai valuuttapolitiikastakaan ihmisen kanssa, joka ei keksi omasta lapsestaan sen vertaan keskusteltavaa että voidaan siirtyä tuttavuudessa siitä smalltalkista pidemmälle.
[/quote]
No rahapolitiikka on puhekielen ilmaus. Anteeksi. Ja tosiaan puhun lapsestani kyllä päällimmäiset. Mutta kakka-asioita, talvihaalaria ja soseiden laatua en ala selvittää. :)

Vierailija
31/82 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 12:19"]Lyhyt kommentti vain, että minusta lapsista voi puhua myös "syvällisiä" (esim kehityspsykologiasta, leikkien merkityksestä, perhepolitiikasta).
Mutta minua rasittaa jonkin verran sellainen "keskustelu", missä kaikki kilvan haluaa vain kertoa oman lapsensa /arkensa konkreettiset tapahtumat (tähän liittyy usein se, ettei kuunnella muita sitten vuorollaan). Toisaalta ymmärrän, että monesti ne on tärkeää saada purkaa jollekin, joten jos joku näistä avautuu niin toki kuuntelen. En ole tosin tainnut koskaan käydä mammakahvilassa vaan tuollaista on ollut joissain tuttavaporukoissa.
[/quote]
Halleluja! Ihminen mun makuun! :D ap

Vierailija
32/82 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:06"]

Ap, mitä jos itse avaisit keskusteluja sinua kiinnostavista aiheista? :) Ota vaikka joku uutisissa/lehdissä ollut juttu ja sano oma mielipiteesi ja kysy toisen mielipidettä. Siitä se keskustelu lähtee! Olen itse huommannut, että moni ei oikein osaa/uskalla avata keskusteluja kuin ns turvallisista aiheista, kuten mammakerhoissa juuri lapsista. Mutta sitten lähtee kyllä keskusteluun muistakin jutuista kun vähän rohkaisee.

[/quote]

Juu olen mä yrittänytkin. Saanut siitä varmaan myös oudonleiman otsaani. Pitäisi muuttaa varmaan Ranskaan, siellä kun kaikki vaahtoaa esim. politiikasta joka paikassa.  Ja kyllä mä ymmärrän, että mammakerho on nimensä mukainen. Mietinkin, missä olisi Valveutuneet naiset ja lapset -kerho. :)

[/quote]

Kuule ei ne siellä Ranskan syrjäseuduilla ole sen kummemmin politiikasta kiinnostuneita kuin Suomessakaan. Ehkä expattien kanssa voi tulla kaikenlaista peilaamista, mutta ei niiden tavallisten Annejen ja Marie-Lousien, jotka on asuneet aina siinä xx-kylässä ja olleet naimisissa x vuotta Jean-Pierrensä tai Claudensa kanssa.

Vierailija
33/82 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:39"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:28"]

Oma kokemus on että ystävilleen ei voi "liikaa" jauhaa lapsestaan jolloin nämä perhekerhot yms toimii siinä hyvin. En sano että se on pätemistä vaan lähinnä ihmiset tykkää kerääntyä saman aihepiirin äärelle, kun tuntuu että ap.kin on henkilönä sellainen ettei se kaverina jaksaisi näitä kuulla ja vertailla tilannetta.

Itselläni on viisi lasta ja tilanteet on vaihdellut, olen saanut kolmannellekin lapselle vielä näppäriä ohjeita, ei niitä vinkkejä osaa aina arvostaa ja joskus tuntuu että ei ehkä edes hoksaisi jotain tehdä toisin jos ei puhu ja "valita". On kurjaa olla kotona vuosia yksinään kun muut on töissä/opiskelee yms ja oma väsymys on aliarvostettua, jos lapsi tekee hampaita ja toinen on kuumeessa niin kamala kun ei voi ääneen sanoa että väsyttää ja saisi jostain vertaistukea.

Ehkä sinun ongelma ap voisi olla se että olet tuore äiti ja ehkä vähän epävarma jolloin sinua härnää äidit jotka saa homman toimimaan ja niillä on ne perhepedit ja lapsentahtiset imetyshetket.. Mutta kyllä jokaisella toimivallakin perheellä on ryppynsä ja hoksaamisen hetket jonka jälkeen arki alkaa toimimaan!

Kaikkihan me erilaisia ollaan!

[/quote]

Aa, mä olen epävarma. :) Voipi olla, eikä mua yhtään häiritse, miten muut elää tai saavat arkensa rullaamaan. Meillä menee loistavasti, maalaisjärjellä olen saanut hommat hoitoon. Ymmärrän vertaistuenkin ja kysyvälle neuvojen annon. En vain ymmärrä neuvoja, jos niitä ei pyydetty, oman lapsen kehumista normaaleista jutuista ja jotain kilpavarustelua esim. vaunuissa tai vaatteissa. :) Ap

[/quote]

Miksi et olisi epävarma? Sinulla tuntuu olevan vahva luonne ja sinähän tässä tunnut kertovan reippaasti miten juttu kulkee. Sitten menet sinne "mammakarsinaan" jossa sinulla ei olekaan sanaa ja joku kestovaippatäti tulee puhumaan muut hiljaisiksi hippiajatuksillaan! Siinä sinä olet, löytänyt äitejä joita se oma ELÄMÄ kiinnostaa, ei ehkä ole mitään kvanttifysiikkaa mutta sinun tulee epämiellyttävä tunne, et olekaan siellä äänessä. Onko se sitten paha?

Itsestään voi aina oppia lisää: kuten sen että sinun tapa olla äitinä voi olla erilainen mitä jollain sinappimammalla. Ehkä se on pätemistä? Eikö tuo sinun toiminta ole sitä samaa?

Antaisit muille tilaa niin sinäkin voisit paremmin. Kyllä näen sinun kirjoituksestasi juuri sen että on olemassa naisia joille oma äitiys on se elämän tärkein juttu ja siihen he pysähtyy. Tarttuu siihen paskaan. Mutta kun ei kaikkien tartte kokeilla kestovaippaa tai kantoliina saa tuntua etäiseltä. Itse kuvittelin että tuo vaihe loppuu kun lapset menee tarhaan ja kouluun, mutta ei: kyllä tämä jatkuu! :D Meidän lapset yhdistää meitä äitejä vaikka ollaan erilaisista perheistä: osa sinkoutuu uralle kun lapsi on 10 kk ikäinen ja osaa hoidetaan kunnes lapsi menee kouluun.

Kannattaa omaksua se oma äitiys juuri sellaisena mitä se on. Esikoiseni saaminen oli minulla erilainen kuin kuopuksen. Ehkä sitäkautta myös pystyy näkemään vähemmän takakireänä suhtautumisen "äitinä oloon". Kiva kun skippasit tekstistäni kaiken muun osuuden kuin sen että puhutaan epävarmuudestasi, siitä varmaan se tärppi tulee?
[/quote]
Et ehkä ymmärtänyt. Mä olen erityisen rento. En jaksa lähteä näihin muotijuttuihin. Uskon maalaisjärkeen. Ja kukin olkoon sellainen kuin on. Oman ideologian tuputtamisen koen pätemisenä. Ja kyllä, saan päänsärkyä stressaavista äideistä ja pelkästä lapsesta puhumisesta. Ap

Vierailija
34/82 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 12:27"]Odota, että sun lapsi kasvaa vähän. Puolen vuoden - vuoden päästä kun lapsesi alkaa iloita vähän kavereiden kanssa/rinnalla "leikkimisestä", se erilaisempikin mamma voi mennä siinä sivussa. Harvoin ekoilla tapaamisilla puhutaan muutenkaan politiikkaa. Mamma-aiheet on ikäänkuin turvallisempia kuin se, että äitikahvilassa ollaan poliittisesti värittyneitä ja vihervasemmistolaiset ja persut taistelevat niin, ettei kiveä jää kiven päälle. Siihen vielä muutama kristillinen, keskustalainen ja kokoomuslainen, niin suorastaan kuiluja syntyy.

Jos taas haluat keskustella ns. maailmanpolitiikasta, sitä taas harva nainen seuraa muutenkaan kuin korkeintaan pinnallisesti. Mutta jos tutustunut ensin useampaan äitiin "moi" -tyyppisesti, sitten alat jossain vaiheessa udella oikeaa duunia ja koulutusta, sieltä voi löytyä niitäkin, joilla siellä kaiken kakkavaipan-soseen-kestojen takana on kognitiivista toimintaa. 

Toisaalta musta oli helpottavaa, ettei mammapiireissä tullut puhuttua kuin tyhjänpäiväistä. Ei tullut hyviä kavereita sillä lailla, mutta naamatuttuja. Siitä sitten pitää jatkaa, kun lapset menee aikanaan samaan kouluun. Tällä hetkellä niitä kotihoitovuosien tuttuja ei ole tullut päiväkodissa vastaan, mutta varmaan sitten taas kun laps menee eskariin ja kouluun.
[/quote]
Kiitos kommentista. Näin se taitaa mennä. :)

Vierailija
35/82 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika omituista mennä "perunanviljelykerhoon", jos ei perunanviljelystä puhuminen kiinnosta? Ja miksi olet hankkinut sen perunapellon jos ei sitten yhtään kiinnosta ko. aiheesta puhuminen? Miksi et ajattele itseäsi ensisijaisesti perunanviljelijänä jos kerran nyt kokopäiväisesti perunanviljelijä olet?

Äiti sentään tulet olemaan lopun ikääsi, ja luulisi lapsen/lastenasiat kiinnostavan silloin. En ymmärrä tuollaisia äitejä, joiden lapset kulkee "siinä sivussa", kunhan äidin tai siis NAISEN elämä ei yhtään muutu. Ja ne äidit, joita kiinnostaa vain omat lapset ja kaikki muut lapset on niin epäkiinnostavia että. Arvaan että hankit lapsenkin joko vahingossa tai sen takia kun niin on tapana? Älkää hankkiko lapsia jos ette lapsista pidä!

Vierailija
36/82 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 12:39"]Aika omituista mennä "perunanviljelykerhoon", jos ei perunanviljelystä puhuminen kiinnosta? Ja miksi olet hankkinut sen perunapellon jos ei sitten yhtään kiinnosta ko. aiheesta puhuminen? Miksi et ajattele itseäsi ensisijaisesti perunanviljelijänä jos kerran nyt kokopäiväisesti perunanviljelijä olet?

Äiti sentään tulet olemaan lopun ikääsi, ja luulisi lapsen/lastenasiat kiinnostavan silloin. En ymmärrä tuollaisia äitejä, joiden lapset kulkee "siinä sivussa", kunhan äidin tai siis NAISEN elämä ei yhtään muutu. Ja ne äidit, joita kiinnostaa vain omat lapset ja kaikki muut lapset on niin epäkiinnostavia että. Arvaan että hankit lapsenkin joko vahingossa tai sen takia kun niin on tapana? Älkää hankkiko lapsia jos ette lapsista pidä!
[/quote]

No kau mä ajattelin, että mun peruna saisi perunakavereita ja viljelijät puhuisi muustakin kuin viljelystä, koska se elämä on muutenkin vaan niitä peltohommia. Mutta ymmärrän nyt, että vika on minussa ja ilmeisesti myös viljelytaidoissani. Kuten sanoin, minut on yllättänyt itsenikin, ettei viljely ole niin kiinnostavaa kuin luulin. Olen silti ihan hyvä pikkuperunalleni näinkin, vaikka joku toinen viljelijä halveksuukin. Nyt lähden ruokkimaan perunani. :)

Vierailija
37/82 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:28"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:22"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:06"]

[/quote]

[/quote]

Oletpa sinä inhottava. 

Ne kerhot, joissa itse olen käynyt, on olleet täynnä erilaisia ihmisiä, sillä ei "mammakerhossa" (inhoan tuota sanaa) käyminen tarkoita etteikö nainen voisi olla valveutunut ja kiinnostunut muustakin kuin lapsistaan. Mutta jos kerho on tarkoitettu vaikka pienten lasten vanhemmille, niin MIKSI siellä ei saisi puhua lapsista vaikka koko sen ajan?

Kurjaa, jos asenteet kääntyy nyt siihen, että kaikki lapsista puhuminen on verrattavissa äidin älykkyysosamäärään ja yhteiskunnallisen kiinnostuksen määrään. Minä esimerksiksi puhun joka ilta ties mistä maan ja taivaan väliltä oman mieheni kanssa. Puhun ystävien kanssa ties mistä. Luen paljon, seuraan maailman menoa. Mutta on se kumma jos en perhekerhossa saa keskittyä puhumaan vaikka siitä, miten kolmevuotiaan saisi nukkumaan rauhassa yönsä :( 

[/quote]

Se oli vitsi. Anteeksi. Ei mulla ole tuota asennetta ja käytin mammakerho sanaa vasta kun toinenkin käytti. Ja kyllä sä saat puhua lapsestasi. Mä vaan yritin selvittää, puhuuko kukaan muu muustakin. Kun mua ei kiinnosta se lapsiaihe. Ja siksihän mä en siellä kerhossa nyt käy, kun en jaksa. Jos perhekahvila on lapsista puhumisen paikka, missä on paikka, jossa voi puhua muustakin, mutta silti saada lapselle seuraa? 
[/quote]

Sulla on lapsi, mutta ei kiinnosta puhua lapsesta? Oletpa kylmä äiti. Toivottavasti lapsen isää kiinnostaa lapsensa enempi. Niinhän se on että siitä ihmiset tykkää puhua mistä ovat kiinnostuneita. Ei muakaan kiinnosta lemmikeistä jutella kun en oo niistä kiinnostunut. Mutta en mä niin hölmö ole, että menisin sitten ottamaan itselleni lemmikin.

Vierailija
38/82 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä työpaikallakaan puhu kaikkien kanssa työasioista, saati että jaksaisin jauhaa mitään nörttishaibaa vaikka It-alalla olenkin. Olen myös käynyt intin, ap:n logiikalla mun olisi pitänyt olla hemmetin kiinnostunut naisjutuista ja aseista.

Vierailija
39/82 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 12:52"]

En mä työpaikallakaan puhu kaikkien kanssa työasioista, saati että jaksaisin jauhaa mitään nörttishaibaa vaikka It-alalla olenkin. Olen myös käynyt intin, ap:n logiikalla mun olisi pitänyt olla hemmetin kiinnostunut naisjutuista ja aseista.

[/quote]

Ei mun logiikalla, vaan näiden muiden. Mun logiikalla sä just voit puhua kaikesta, etkä vain itjuttuja vain siksi, että olet nörtti. Nythän mut tuomitaan huonoksi äidiksi, kun en puhu vain lapsishaibaa. Töissäkin puhutaan vaikka mistä. Perhekerhoissa ei. Omituista. :) ap

Vierailija
40/82 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 12:52"]

[/quote]

Ei mun logiikalla, vaan näiden muiden. Mun logiikalla sä just voit puhua kaikesta, etkä vain itjuttuja vain siksi, että olet nörtti. Nythän mut tuomitaan huonoksi äidiksi, kun en puhu vain lapsishaibaa. Töissäkin puhutaan vaikka mistä. Perhekerhoissa ei. Omituista. :) ap
[/quote]

No sä oot väärässä perhekerhossa, meillä puhutaan kaikesta mahdollisesta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän