Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmiset voivat asua niin likaisissa kodeissa

Vierailija
01.11.2021 |

Minulle on käynyt useampaan otteeseen niin, että olen mennyt ihan tavallisten, siistin ulkomuodon omaavien ihmisten luokse kylään ja järkyttynyt siitä, että heidän kotinsa ovat todella likaisia. En todellakaan itsekään ole mikään siivousintoilija, mutta en silti ymmärrä miten ihmiset voivat elää saastan keskellä. Vessat ovat usein ällöttäviä, tiskipöydät likaisia ja jääkaapit melkeinpä pahimpia. Esimerkiksi illanistujaisissa kun olen laittanut viinipullon ystävän jääkaappiin on vastassa ollut ällöttävän likaiset hyllyt ja eltaantunut haju. En tietenkään tällaisesta kehtaa mitään mainita, eivätkä ihmiset tunnu itse huomaavan kotinsa sotkua. Olen aidosti miettinyt mistä tämä johtuu, onko kaikilla sitten vain niin erilaiset siisteyskäsitykset.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on näin paljon rennompaa, kun ei tarvitse kulkea rätti kädessä ja ahdistua ja stessata siivoiluista tai jostain pikku sotkuista. Olen sottapytty ja käytän aikani johonkin mukavampaan tekemiseen kuin siivoamiseen. Minun mieleni ei järky, kun näen erilaisia koteja. Minun mieleni ei järky, jos jääkaappini hyllyt ovat likaiset. Päinvastoin, mieleni on aina rauhaisa ja rento. Tuntemillani siivousintoilijoilla onkin sitten jos jonkinnäköistä ahdistuneisuutta ja neuroottisuutta, mutta eipä ole minun ongelmani, pysykööt vaan omissa kodeissaan :)

Oletpas omahyväinen.

Vierailija
22/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"siistin ulkomuodon omaava ihminen" 🤦‍♀️

Pliis, lopettakaa tuon omata-sanan käyttö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pata kattilaa soimaa. Musta kylki kummallakin.

Vierailija
24/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lika haittaa ainakin mua. Villakoirat ei niinkään.

Juuri näin! Pieni pölyisyys tai esimerkiksi siellä täällä lojuvat tavarat eivät haittaa yhtään. Mutta usein vastassa on suoranaista likaa ja saastaa, enkä ymmärrä miten sellaisen keskellä voi olla ja elää. 

Ap

Ehkä sulla ei ole ihan kaikkein tasapanoisinkaan mieli, kun häiriinnyt tuollaisesta? Sen takia teit aloituksenkin. Koitat saada vakuutteluja, että epätasapainoisuutesi on ihan normaalia.

Monilla naisilla ei katsos ole alistumisgeeniä, eivätkä alistu siivoajiksi. Siivotaan jos huvittaa. Aika harvoin se on kivempaa, kuin tehdä haluamiaan asioita.

Totta kai kodissa on silloin sotkuista tai jopa likaista, mutta mitä sitten? On paljon ihmisiä, jotka eivät ole niin herkkiä, kuin sä. Heitä se ei haittaa, vaan pitävät yhtä ystäviinsä koska näidn persoona kiinnostaa ja on rakas jne.

Vierailija
25/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on näin paljon rennompaa, kun ei tarvitse kulkea rätti kädessä ja ahdistua ja stessata siivoiluista tai jostain pikku sotkuista. Olen sottapytty ja käytän aikani johonkin mukavampaan tekemiseen kuin siivoamiseen. Minun mieleni ei järky, kun näen erilaisia koteja. Minun mieleni ei järky, jos jääkaappini hyllyt ovat likaiset. Päinvastoin, mieleni on aina rauhaisa ja rento. Tuntemillani siivousintoilijoilla onkin sitten jos jonkinnäköistä ahdistuneisuutta ja neuroottisuutta, mutta eipä ole minun ongelmani, pysykööt vaan omissa kodeissaan :)

Oletpas omahyväinen.

Sori vaan, mutta aloitus oli tässä kyllä erittäin omahyväinen.

Vierailija
26/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen vallitsevaan tilanteeseen vaan tottuu, sille tulee sokeaksi.

Niin, ehkä kyse on tästä. Varsinkin kun lika on todennäköisesti kertynyt pitkän ajan sisällä niin kai siihen tottuu. Huomaavatkohan he sitten eron muihin koteihin ja pitävät perussiistejä asuntoja jotenkin todella puhtaina? :D Vai eikö eroa vain huomaa.

Kyllä mä huomaan ja pidän sellaista ihmistä välittömästi itseäni alemmalla tasolla olevana. Ellei siisteys johdu kotiapulaisesta tai palkatusta siivoojasta. Nainen, joka on alistunut siivoajaksi on säälittävä.

Jos koti on siisti siksi, että mies siivoaa, se on herttaista. Miesten kuuluukin käyttää aikaansa sellaiseen, ei naisten.

Vierailija
27/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomuodoltaan siisti ihminen, ei siistin ulkomuodon omaava ihminen.

Vierailija
28/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonosti tiskattuihin astioihin törmää myös usein etenkin mökeillä ja sellaisten ihmisten luona, joilla ei ole tiskikonetta. Kahvi ei maistu kovin hyvältä, kun kuppi näyttää siltä, että se on pesty viimeksi vuonna 2015.

Ja yllättävän harva pesee kahvinkeittimensä/tekee kalkinpoiston säännöllisesti. Edes ne perussiistit kodit ei tunnu harrastavan tätä puhdistusta, valitettavasti sen maistaa.

Joku puhui ketjussa jotain omahyväisyydestä….

Vierailija
29/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonosti tiskattuihin astioihin törmää myös usein etenkin mökeillä ja sellaisten ihmisten luona, joilla ei ole tiskikonetta. Kahvi ei maistu kovin hyvältä, kun kuppi näyttää siltä, että se on pesty viimeksi vuonna 2015.

Ja yllättävän harva pesee kahvinkeittimensä/tekee kalkinpoiston säännöllisesti. Edes ne perussiistit kodit ei tunnu harrastavan tätä puhdistusta, valitettavasti sen maistaa.

Mites työpaikalla jos kukaan ei puhdista kahvinkeitintä?

Olisitko sä siis sitten se orjamaisin työntekijä kaikista ja alkaisit putsata keitintä? Kiva. Kiva, että aina joku alistuu muiden edestä.

Vierailija
30/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo muistisääntö kahvinkeittimen säännölliseen pesemiseen - kun otat käyttöön uuden suodatinpussipaketin, pese keitin.

Helpompaa on tehdä kahvi pressopannulla, jonka voi laittaa tiskikoneeseen vaikka joka päivä.

Vierailija
31/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisitko sä siis sitten se orjamaisin työntekijä kaikista ja alkaisit putsata keitintä? Kiva. Kiva, että aina joku alistuu muiden edestä.

Mielestäni perussiisteys kuuluu fiksuuteen ja siisteyskasvatukseen mikä kotoa yleensä tulee.

Toki joitain ei haittaa että esim työpaikan kahvikeittimeen jääneessä viikon vanhassa kahvilitkussa tai kahvimukissa mikä jätetty keskelle pöytää kelluu vihreitä homemöykkyjä. Kas kun on liian "arvolle alentavaa" siivota omat jälkensä.

Vierailija
32/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni perussiisteys kuuluu fiksuuteen ja siisteyskasvatukseen mikä kotoa yleensä tulee.

Toki joitain ei haittaa että esim työpaikan kahvikeittimeen jääneessä viikon vanhassa kahvilitkussa tai kahvimukissa mikä jätetty keskelle pöytää kelluu vihreitä homemöykkyjä. Kas kun on liian "arvolle alentavaa" siivota omat jälkensä.

Oletko jotenkin v a j a a, vai miksi et ymmärtänyt, että kommentissa vastattiin sille, joka puhui kalkinpoistosta kahvinkeittimessä? Eli sun normaaliin siisteyskasvatukseen on tehdä keittimelle kalkinpoisto, kun otat seiitä viimeisen kupillisen kahvia?

Onpa sut alistettu todella pahasti, ei ole ihmekään, ettei enää aivot jaksa toimia.

Vierailija
33/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpas omahyväinen.

Kuinka niin?

Ei se ole minun vikani, jos jotkut muut ihmiset ahdistuvat sotkusta. Se on heidän ongelmansa, joka heidän tulee ratkaista ihan itse. Minä asun omassa kodissani haluamallani tavalla, koska se on minun kotini.

Vierailija
34/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussiivous kerran viikossa. Imurointi, pölyjen pyyhintä, vessan siivous, lattian pesu jos tarpeen. Tällä pidät kotisi kunnossa. Pidä myös siivousliinoja kotonasi, siis näitä valmiita käytettäväksi. Niillä pyyhit helposti ovet keittiössä, jääkaapin sisustan ja muutenkin pintoja. Ei ole vaikeaa. Olen itse siisti ihminen kotoa peritty. Olen nähnyt likaisia koteja ja ne etovat minua.

Vierailija
35/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei yleensä ole jääkaappi likainen, mutta nyt on. Muuton jälkeen on ollut niin paljon muutakin tekemistä, että jääkaappia en ole jaksanut siivota, mutta kunhan saan viimeisetkin ikkunat pestyä, on jääkaapin vuoro.

Vierailija
36/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpas omahyväinen.

Kuinka niin?

Ei se ole minun vikani, jos jotkut muut ihmiset ahdistuvat sotkusta. Se on heidän ongelmansa, joka heidän tulee ratkaista ihan itse. Minä asun omassa kodissani haluamallani tavalla, koska se on minun kotini.

Mun äitini aina sanoi, että tuollaisella asenteella kukaan ei halua olla mun ystäväni.

Äitini oli henkisesti väkivaltainen tyyppi, joka aiheutti minulle kiintymyssuhteen trauman.

Luulen, että se on yksi iso syy siinä taustalla, miksi en niin paljon siivoa

Aloittajan kaltaiset ihmiset voisivat tunkea itsensä pieneen rakettiin, joka räjäytettäisiin seuraavaan galaksiin, koska ei tarvitse pitää mitään meteliä siitä, vaikka joku ei siivoiaisi, jos itse on niin herkkä, ettei kestä sitä. Move on, idiot. Mene alistuneena jynssäämään kotiisi. En todellakaan sietäisi tuollaisia nipoja elämässäni (vaikka siivoaisinkin).

Vierailija
37/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei yleensä ole jääkaappi likainen, mutta nyt on. Muuton jälkeen on ollut niin paljon muutakin tekemistä, että jääkaappia en ole jaksanut siivota, mutta kunhan saan viimeisetkin ikkunat pestyä, on jääkaapin vuoro.

Omahyväistä pahoittelua ja valittelua. Alistuja siellä pyytelee anonyymiltä palstalta anteeksi likaista pill…sori, jääkaappiaan.

Vierailija
38/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 34 on alistuja. Moni tekee mieluummin sitä, mitä oikeasti haluaa.

Vierailija
39/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omahyväistä pahoittelua ja valittelua. Alistuja siellä pyytelee anonyymiltä palstalta anteeksi likaista pill…sori, jääkaappiaan.

En pahoittele enkä valittele, vaan kerroin kuinka asia on. Enkä ole alistuja, vaan siivoan omaa kotiani, jotta minä ja muut perheenjäsenet viihtyvät siellä. Jokainen meistä siivoaa.

Vierailija
40/76 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkotini oli ja on edelleen tällainen. Minulla meni pois muuttamisen jälkeenkin pitkään tajuta, kuinka likaista siellä todella onkaan.

Vanhempani pitävät nykyään minun kotiani supersiistinä, vaikka olemme tavallinen lapsiperhe jolla lojuu tavaroita lattialla, paistinpannut ja muut käsitiskit joutuvat helposti odottamaan vuorokauden tiskatuiksi tulemista ja nurkissa on melkein aina pölyä. Vaan eipähän ole saastaista eikä ihan yletön määrä sellaista tavaraa, jota kukaan ei käytä.