huvittavinta mitä kissasi on tehnyt
-kaatoi roskiksen, levitteli roskat ympäriinsä ja meni itse roskapönttöön nukkumaan
-harrastaa pelottelupyrähdyksiä: Valitsee kohteensa(esim. Mamman jalka) ottaa tiiviin katsekontaktin kohteeseen. Pyöristää selän ja hännän kyttyrälle, pörhistää karvat ja tekee harkitun syöksyn sivuttain pomppien suoraan kohti. Sitten sujahtaa häntä pitkänä piiloon. Tämä toistetaan niin monta kertaa kuin tarve vaatii tai vain alkaa kyllästyttää.
Kommentit (64)
Kiipeilee television yli.
Pitää yhtenä nukkumapaikkanaan telkkarin taustaa kirjahyllyssä ja kun se ei pääse sinne tai pois sieltä muuta kautta, kiipeää sinne television ylitse. Ensin tulee telkkarisignaaliin häiriöitä, sitten ruudun yläpuolelle ilmestyy kissan pää ja etutassut, ja lopulta pungertaa sieltä koko kissa.
Katselee myös luonto-ohjelmia telkkarista ja hiirivideoita läppäriltä.
Aww, tulipas näitä luettaessa kissakuume.
Kissani aukaisee ovia kovan maukumisen jälkeen, sinne olisi juuri nytt pakko päästä. Eli hyppää kahvaan kiinni. Ei oikein ymmärrä, että löytyy sellaisia ovia että siihen kahvaan hyppääminen ei auta, esim. parvekkeen ovi.
Pienenä kissani juoksi kovaa vauhtia ympäri kämppää ja ylös peiliä, kun olohuoneessa oli iso peili. Muutettuamme peili on eri paikassa, joten ei enää pääse tekemään tätä. Menee kyllä raapimaan peiliä, ihan kuin yrittäisi saada toisen kissan pois peilin sisältä.
Hakee kaljapullonkorkin kun sen sille heittää.
Kissa on hauskan näköinen kun se kiikuttelee ympäri asuntoa jotain saalistaan. Pää ja häntä pystyssä, selkä kaarella korkeana ja jotenkin niin ylpeän näköisenä, touhuissaan viemässä lempirättiään kylpyhuoneen ammeeseen. Mitähän se niitä tavaroitaan sinne kerää?
No meiltä löytyy persoonallinen kissa. Tykkää esim.männynkävyistä eli kun sen heittää niin kissa käy noukkimassa sen suuhunsa ja tuo käteen. Tekee myös noita vaanimisjuttuja eli saattaa vaania jossain ja sitten (ilman kynsiä) pamauttaa vauhdissa esim.alaselän kohdalle ja äkkiä karkuu,.
No eilen oli paras. Rakenneltiin lapsen kanssa legoilla lattialla ja siinä oli myös sellainen legovene missä lippu pystyssä. Kissa makoili siinä vieressä ja kohta se nappasi sen lipun ja juoksi kuusen alle karkuun:) Ihan pimee kissa siis kyseessä!
Kahden kissan paperipussileikki eli toinen menee sinne paperipussiin ja toinen mätkii pussia. Sitten välillä vaihtavat osia. Olisi mielenkiintoista mikä teke leikistä niin hauskaa. Ovat höpsöt onnesta soikeina kun olen ostanut kaupasta tyhjän irtokarkkipussin heille.
Hyökkäilee paperipussiin. Iso ruokakaupan pussi on paras, kyljellään lattialla. Kissa valmistautuu hyökkäämään pussiin takatassujaan nostellen, sitten ryntää vauhdilla, ja liukuu pussin sisällä parhaimmillaan metrin ja jää sitten pussiin rapistelemaan. Häntä vain viuhtoo lujaa pussin sisältä.
Koko leikin idea on jäänyt minulle epäselväksi. Mutta kissa on siitä innoissaan.
Ai niin, ja joskus, kun sitä janottaa, se hyppää käsienpesualtaaseen, ja odottaa, että avaan sille vesihanan. Laitan veden tippumaan tosi hiljakseen, kissa antaa tippojen valua turkilleen ja nuoolee veden siitä.
Kun olin lapsi, oli vanhempieni luona jonkin aikaa ilmeisesti jonkun naapurin kissa. Se hyppäsi mielellään silityslaudalle, joka oli asetettu ikkunan eteen. Mutta kerran ikkunan edessä olikin pyykkiteline, ja kissa hyppäsi vahingossa siihen. Se oli aivan kauhistunut, kun sen tassut luiskahtivat pyykkitelineen lankojen väleihin!
Voi jeesus! Tunkekaa nyt jo nää katti juttunne sinne mihe ei päivä paista.
Meillä oli nallelelu, josta sen kättä painamalla lähti kuulumaan laulu " I Wanna Be Loved By You", se Marilynin biisi. Meillä myös leikattu kollikissa, jonka jokaöistä hupia oli "kiksautella" tuota nallea, jolloin ilmoille kajahti em. biisi.
Aika pitkään oli tätä yöhupia, mutta patterit sitten ilmeisesti loppuivat, eivätkä olleet vaihdettavissa, tai kissa sai laulukoneiston sekaisin. Nalle kelpaa edelleen, hiljaisenakin.
Mä luulin, että kyse oli huvittavista asioista. Onko se muka oikeasti huvittavaa, jos kissa rikkoo tavaroita, levittää roskakorin sisällön ympäriinsä tai herättää aamulla mätkimällä naamaan?
Kissa varastaa korvatulppia. Harmittaa vain, kun niitä pitäisi aina olla ostamassa lisää...
Niitä löytyy mitä ihmeellisimmistä paikoista. No, ei ainakaan tarvitse ostaa leluhiiriä, kun korvatulpan heittäminen on kissalle sen onnenpäivä.
Meidän kissa haaveili pääsevänsä karkaamaan ovesta jos piiloutuu kenkien sekaan eteisen kaappiin. Työnsi päänsä lapsen saappaisiin eikä saanut sitä enää irti, näin ollen ei myöskään ehtinyt oven raosta karkaamaan.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 01:04"]
Höh, sinne lirvahti data-avaruuteen viestini mutta pannaanpa uusiksi: Vanhempi kissa onnistui kerran saamaan päänsä jumiin Prisman paperikassin kahvaan. Keittiöstä alkoi kuulua kauhea rytinä, kun kissa kasseineen juoksi kauhuissaan pitkin tasoja ja sieltä olohuoneeseen ja lopulta sängyn alle. En missään vaiheessa saanut kissasta otetta, että olisin auttanut, vaan kassi irtosi sitten lopulta omia aikojaan. Meteli oli kauhea, kissa veteli kaiken alas pöydiltä. Mies oli suihkussa ja ihmetteli sitä kolinaa ja ryminää huutamalla vihaisesti että "mitä siellä tapahtuu?!" En pystynyt vastaamaan kun nauratti niin hulluna, eihän kissaparalle olisi saanut nauraa mutta ei siinä muutakaan voinut. Mies varmaan luuli aluksi, että meille on tunkeutunut joku haarniskaan pukeutunut kömpelö murtovaras :D
[/quote]
Haha, sama mutta kyseessä oli muovikassi. :) Lopulta kiipesi raapimistelineelle ja lirautti vielä sieltä hätäpisut ympäriinsä. Sieltä sain sen sitten kiinni, oltiin yltäpäältä pissassa molemmat, yök. Voi reppanaa, mutta ei voinut olla nauramatta sitä sinkoilua kassinkahva "vyötärön" ympärillä, kun ei tosiaan mitään saumaa saada sitä kiinni ja tavarat lentelee pitkin poikin.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 19:30"]
Meillä oli nallelelu, josta sen kättä painamalla lähti kuulumaan laulu " I Wanna Be Loved By You", se Marilynin biisi. Meillä myös leikattu kollikissa, jonka jokaöistä hupia oli "kiksautella" tuota nallea, jolloin ilmoille kajahti em. biisi.
Aika pitkään oli tätä yöhupia, mutta patterit sitten ilmeisesti loppuivat, eivätkä olleet vaihdettavissa, tai kissa sai laulukoneiston sekaisin. Nalle kelpaa edelleen, hiljaisenakin.
[/quote]
Aika romanttista! Meidän jo edesmennyt leikattu kolli rakasti yhtä pehmokania. Se raahasi kaksi kertaa isompaa pehmolelua ympäri asuntoa ja änki sen kanssa sohvan alle viettämään herkkiä hetkiä.
Kerran aamulla menin vessaan, räpsäytin valot päälle ja istahdin pöntölle. Kissa oli kaneineen juuri hommissa, hätääntyi kun tulin paikalle ja raahasi kanin minulle. "Kaverille kans".
Kissamme istui ruokapöydällä edessäni ja kutitin sen oikeata korvaa pumpulipuikolla. Sen pää oli kääntyneenä vasemmalle. Kun lopetin, niin kissa katsoi minuun ja käänsi päänsä oikealle, jotta jatkaisin kutittelemista sen vas. korvaan. Ihana :)
Olin ostanut uuden maton, ja vähän ajan päästä huomasin että kissa oli käynyt hinkkaamassa kakkakikkareen keskelle mattoa<3
Joskus olin jättänyt housut ja paidan yöksi lattialle suht kauaksi toisistan, mutta aamulla MOLEMMISSA oli kissan oksennusta....
Kisun tassujarrut pettää joskus kaarteissa liukkaalla lattialla, kun vauhti on kova.