Apua, olin eilen viihteellä ja muisti meni. Koko loppuilta pimennossa :(
Mulle ei ole ikinä käynyt näin aiemmin vaikka olen jo lähes 30-vuotias. Join siis etkoillessa viinipullon ja yhden oluen ja kuittien mukaan baarissa kolme mietoa, eli en mitenkään älyttömästi enkä mitään vahvempaa.
Muistan tapahtumat suunnilleen yhteen asti jonka jälkeen on filmi täysin poikki. Lähdettiin kuulemma baarista neljän aikoihin. Heräsin aamulla kaverini luota (niinkuin pitikin) ja olin ihan normaalisti vaihtanu yökkärin, pessy meikit ja hampaat myös. En kuulemma oksennellut tai muuta. Olin toki kavereiden juttujen mukaan ollut ihan selvästi kännissä ja kaatunut kerran mutta kuitenkin ihan "peruskänni" eli mitään tyhmyyksiä en ole tehnyt.
Mua kuitenkin pelottaa ja nolottaa koko juttu ihan älyttömästi, oon aina jotenkin ajatellut että jos muisti lähtee niin saa olla kyllä jo aivan koomakännissä. Voiko syynä olla esimerkiksi se, että olin edellisenä yönä nukkunut vain nelisen tuntia?
Kommentit (18)
Noh, tiedän toki ettei noi nettilaskurit nyt superluotettavia oo mutta laskin että mulla on korkeimmillaan ollut promillemäärä 1,8 eli ei mikään överi. Ja aiemmin vastaavia määriä juodessani ei ole tapahtunut mitään tällaista!
Ja kuten aloitusviestistä varmasti selviää, olen itsekin sitä mieltä ettei muistinmenetys ole mikään normijuttu, siksi vähän ihmetyttääkin. -ap
Tiedän tunteen, muistinmenetys on tosi ahdistava. Mulla tosin menee muisti tosi pienistäkin määristä.
Muistinmenetykset pahenevat vanhentuessa, jo kolmestakympistä lähtien. Teininä muisti kovastakin kännistä kaiken mutta nykyään muisti menee saman tien kun juo vähänkin tissuttelua enemmän.
T: 43-v.
Apua, eikä sitten mistään tyrmäystipoistakaan voi olla kyse kun kuitenkin oot pystynyt toimimaan:s ehkä vaan sitten se vähäinen uni ja kaikki tuotti tällasen tuloksen:/ ja onhan tuo nyt aika paljon juotavaa mutta itsekin tullut suurin piirtein saman verran juotua eikä oo koskaan mennyt filmi poikki, vaikka olen superpienikokoinen parikymppinen:o pelottavaa! Mutta onneksi heräsit kaveriltasi eikä pahempaa käynyt:-)
Just, tässä rakennellaan ja testaillaan alibia. Mitäs siellä baarissa oikeen tulikaan puuhailtua? Ei tule menemään läpi :)
Kiitos lohduttavista viesteistä! Itsekin on tullut nuorempana juotua vähän liikaa ja huomattavasti rankemmankin juomisen jälkeen olen aina muistanut kaiken.
Pelottavaa juuri tuo että oon kuitenkin ilmeisesti toiminut suht normaalisti (tai miten nyt kännissä toimitaankaan) ja silti filmi poikki. Ei kyllä tarvii taas vähään aikaan ottaa.. - ap
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 23:04"]
Just, tässä rakennellaan ja testaillaan alibia. Mitäs siellä baarissa oikeen tulikaan puuhailtua? Ei tule menemään läpi :)
[/quote]
Jaa, sen kun tietäis :D no ei vaan, kuulemma ihan tanssittiin ja pyörittiin ympäri baaria. Tosin en oikein ymmärrä kenelle olisin tilivelvollinen? -ap
eihän tuo mikään paha ollut. et ollut yksin. ja päädyit kaverille yöksi. jotain oikeasti kamalaa ois voinut tapahtua.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:29"]Mulle ei ole ikinä käynyt näin aiemmin vaikka olen jo lähes 30-vuotias. Join siis etkoillessa viinipullon ja yhden oluen ja kuittien mukaan baarissa kolme mietoa, eli en mitenkään älyttömästi enkä mitään vahvempaa.
Muistan tapahtumat suunnilleen yhteen asti jonka jälkeen on filmi täysin poikki. Lähdettiin kuulemma baarista neljän aikoihin. Heräsin aamulla kaverini luota (niinkuin pitikin) ja olin ihan normaalisti vaihtanu yökkärin, pessy meikit ja hampaat myös. En kuulemma oksennellut tai muuta. Olin toki kavereiden juttujen mukaan ollut ihan selvästi kännissä ja kaatunut kerran mutta kuitenkin ihan "peruskänni" eli mitään tyhmyyksiä en ole tehnyt.
Mua kuitenkin pelottaa ja nolottaa koko juttu ihan älyttömästi, oon aina jotenkin ajatellut että jos muisti lähtee niin saa olla kyllä jo aivan koomakännissä. Voiko syynä olla esimerkiksi se, että olin edellisenä yönä nukkunut vain nelisen tuntia?
[/quote]
Ei aikuisen ihmisen kuulu tuolla tavalla elostella, häpeä!
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 23:04"]
[/quote]
Jaa, sen kun tietäis :D no ei vaan, kuulemma ihan tanssittiin ja pyörittiin ympäri baaria. Tosin en oikein ymmärrä kenelle olisin tilivelvollinen? -ap
[/quote]
Tuota marhaamista en ole koskaan ymmärtänyt. Mikä vaivaa, jos täytyy jatkuvasti kävellä? Eikö voi istua, kun ei tanssi...
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 23:25"]
eihän tuo mikään paha ollut. et ollut yksin. ja päädyit kaverille yöksi. jotain oikeasti kamalaa ois voinut tapahtua.
[/quote]
Totta, aamulla ennen kaverille juttelua tuli tulla käytyä läpi vaikka mitä skenaarioita päässä. Siis siitä, mitä olisi voinut tapahtua jos olisin vaikka eksynyt kavereistani. Mutta onneksi näin. -ap
Joskus kävi samoin. Ennen ei ollut lähtenyt muisti... En esim muistanut miten olin lähtenyt juhlapaikalta yksin johonkin baariin ja milloin /millä lähtenyt kotiin. Aamulla olin kuitenkin kotona ihan normaalisti, mitään ihmeellistä ei siis ollut tapahtunut ilmeisesti. Illalla join juhlapaikalla viiniä mitä en normaalisti juo ja sen jälkeen 3-4 h muistikatkos tapahtumissa. Joitain hajanaisia välähdyksiä kyllä, mutta kyllä se säikäytti. Päättelin ettö johtui siitä, että antibioottikuurini oli loppunut ed päivänä jonka vuoksi tämä ihme yöllinen haahuilu. Pelottavaa... -30v
Vanhempana alkoholi tekee helpommin muistikatkoksia.
Teinikänneistä ei mennyt koskaan filmi poikki vaikka olisin ollut ihan tolkuttomassa kunnossa. Vielä silloinkin kun jalat eivät enää kantaneet niin muisti pelasi.
Sitten ihmetellään, kun jollain pattijoen panomiehellä käy samanlailla.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 07:52"]Vanhempana alkoholi tekee helpommin muistikatkoksia. Teinikänneistä ei mennyt koskaan filmi poikki vaikka olisin ollut ihan tolkuttomassa kunnossa. Vielä silloinkin kun jalat eivät enää kantaneet niin muisti pelasi.[/quote]
Jatkan vielä tuohon kommenttiini että esim. lauantai-iltana olin melko kevyesti viihteellä. Toki join useita drinkkejä mutta en ollut missään kovassa kännissä. Muistan illan muuten, mutta olen unohtanut suuren osan siitä että mistä asioista olen jutellut ihmisten kanssa illan aikana.
Olen kyllä itsekin huomannut että toleranssi alkoholiin on laskenut. Siinä missä ennen pystyi juomaan vaikkapa viinipullon, shotteja ja viisi kaljaa niin nykyään huomaa jo muutaman oluenkin jälkeen että on pikku hiprakka päällä. Voisi pyrkiä siihen että joisi vaan max. sen yhden viinipullon verran koko iltana. Ei tarvii sitten aamulla arpoa että mitä on tullut tehtyä tai sanottua. -ap
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:29"]
Mulle ei ole ikinä käynyt näin aiemmin vaikka olen jo lähes 30-vuotias. Join siis etkoillessa viinipullon ja yhden oluen ja kuittien mukaan baarissa kolme mietoa, eli en mitenkään älyttömästi enkä mitään vahvempaa.
[/quote]Nyt sitten kyselet kavereilta, oliko mulla hauskaa:DD
viinipullo, olut + 3 mietoa eikä tuo määrä ole mielestäsi älytön määrä???
Peruskänni, kaatuilit "vain" kerran jne. , ikää 30 vuotta - siis haloo! Tuo on teinien touhua. Saanko arvata: olet jostain periferiasta ja koulutusta korkeintaan ammattikoulun verran?
Järjetön määrä alkoholia yhden illan aikana, ei ihme, että muisti meni. Ja menee varmasti jatkossakin, kannattaa olla tarkempi. Muistinmenetys kännäillessä ei nimittäin ole mikään normijuttu.