Vihaan ruuanlaittoa
Vihaan ruuanlaittoa yli kaiken, mutta vihaan eineksiä ja pikaruokaa vielä enemmän. En yksinkertaisesti pidä niiden mausta. Ruuanlaittaminen on päiväni kamalin hetki, asia jota kammoan aamupäivästä asti. Pakotan itseni syömään yhden lämpimän aterian päivässä, koska tiedän, että jaksan silloin paremmin. Usein kuitenkin lykkään syömistä niin kauan, kunnes meinaan pyörtyä, olen huonolla tuulella, enkä saa mitään aikaan. Parasta on silloin, kun tekee paljon ruokaa kerralla ja sitä saa vain seuraavat 2-3 päivää lämmittää mikrossa.
Yleensä syön lounaana leipää, päällä kasviksia tai kananmunaa. Aamiainen on ainoa ateria jonka mielelläni teen, koska silloin on aina nälkä. Sen lisäksi syön välipaloja ja välttelen lämpimän ruuan tekemistä. En vain jaksaisi kokata, en jaksa miettiä mitä haluan syödä ja vielä vähemmän jaksaisin käydä kaupassa. Syöminen on pakkopullaa, asia joka täytyy hoitaa pois alta joka päivä. Suklaata sen sijaan jaksaisin vetää vaikka levyn kerrallaan, mutta tiedän, että silloin tulee paha olo.
Kenelläkään muulla samaa pulmaa?
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:13"]
Vihaatko siis ruuanlaittoa vai syömistä?
[/quote]
No vähän molempia. Toivoisin voivani elää välipaloilla ja esim smootheilla ja muilla helpoilla jutuilla.
Kotiruoka voittaa 100-0 epäterveeliset teolliset valmismössöt joista ei tiedä mitä sisältävät, lisättyjä kemikaaleja teurasjätettä + muuta kivaa.
Tympiää ruuanlaitto välillä on mutta ei anneta periksi.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:21"]
Kotiruoka voittaa 100-0 epäterveeliset teolliset valmismössöt joista ei tiedä mitä sisältävät, lisättyjä kemikaaleja teurasjätettä + muuta kivaa.
Tympiää ruuanlaitto välillä on mutta ei anneta periksi.
[/quote]
En ikinä koskaan syö eineksiä. Mieluummin syön vaikka paistetun kananmunan illalliseksi. Mieluummin olen syömättä kun söisin eineksiä.
Mä inhoan myös. Laita mies tekemään? Meillä ainakin mies tekee usein ruuan ja sitten käydään myös ulkona syömässä. Itse laitan hyvin harvoin.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:24"]
Mä inhoan myös. Laita mies tekemään? Meillä ainakin mies tekee usein ruuan ja sitten käydään myös ulkona syömässä. Itse laitan hyvin harvoin.
[/quote]
Ei ole miestä. Olen hyvin nirso miesten ja ruuan suhteen. Hakusessa mies, joka tekee juuri minulle kelpaavaa ruokaa.
[quote author="AV MAMMA" time="11.01.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:24"]
[/quote]
Ei ole miestä. Olen hyvin nirso miesten ja ruuan suhteen. Hakusessa mies, joka tekee juuri minulle kelpaavaa ruokaa.
[/quote]
Mitä annat vastineeksi?
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:55"]
[quote author="AV MAMMA" time="11.01.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:24"] Mä inhoan myös. Laita mies tekemään? Meillä ainakin mies tekee usein ruuan ja sitten käydään myös ulkona syömässä. Itse laitan hyvin harvoin. [/quote] Ei ole miestä. Olen hyvin nirso miesten ja ruuan suhteen. Hakusessa mies, joka tekee juuri minulle kelpaavaa ruokaa. [/quote] Mitä annat vastineeksi?
[/quote]
Sitä millä naiset saa miehet tekemään mitä tahansa. Niin ja voin myös ottaa siivousvastuun. Siivoamista en vihaa.
Kukapa siitä nyt nauttii? Kiireessä koittaa valmistaa päivästä toiseen hyvää ja ravitsevaa ruokaa perheelle. Kyllähän se pakkopullaa on. Ihaninta kun ei ole lapsia kotona, on se että voi olla tekemättä ruokaa ja syödä vaikka lihapiirakan lounaaksi. :)
Mä inhoan myös yli kaiken ruuanlaittoa. silti yritän pakottaa itseni siihen toisinaan, koska haluan kuitenkin syödä terveellisesti, enkä pelkkiä eineksiä..
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 23:11"]
se on ruoan eikä ruuan
[/quote]
Kummatkin ovat oikein.
Ap, mikä siinä kokkaamisessa tuntuu ikävältä?
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 23:13"]
se on ruoan eikä ruuan
[/quote]
Kummatkin ovat oikein.
[/quote]
Kaikki. Se, että pitää etukäteen tietää mitä haluaa syödä, täytyy käydä kaupassa, laittaa se ruoka ja odotella että se valmistuu, kaiken pilkkominen ja valmisteleminen, tiskit.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 23:09"]
Mä inhoan myös yli kaiken ruuanlaittoa. silti yritän pakottaa itseni siihen toisinaan, koska haluan kuitenkin syödä terveellisesti, enkä pelkkiä eineksiä..
[/quote]
Minä pakotan itseni siihen joka päivä koska tosiaan ruuanlaittoa enemmän vihaan eineksiä. Joka päivä se on yhtä pakottamista.
[quote author="AV MAMMA" time="11.01.2015 klo 23:22"]
se on ruoan eikä ruuan
[/quote]
Kummatkin ovat oikein.
[/quote]
Kaikki. Se, että pitää etukäteen tietää mitä haluaa syödä, täytyy käydä kaupassa, laittaa se ruoka ja odotella että se valmistuu, kaiken pilkkominen ja valmisteleminen, tiskit.
[/quote]
Kai tiedät, että kaikki noista ongelmista ovat ratkaistavissa? Ja ne kannattaakin ratkaista, koska kokkaaminen on pidemmän päälle tärkein juttu, mitä omat terveytensä eteen voi tehdä (pl. mahdollisesti tupakoinnin lopettaminen).
se on ruoan eikä ruuan
[/quote]
Kumpikin on oikein, kertoi mun äikänope aikoinaan.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 18:27"]Up
[/quote]
Sunnuntaina paistoin 4 kanafilettä. Vielä huomiseksi riittää siis. Niiden kanssa kurkkua tomaattia ja porkkanaa. Herkkuruokaa ja helppo tehdä. Mitäs tykkäätte mun ruokavaliosta? T. Ap
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 23:34"][quote author="AV MAMMA" time="11.01.2015 klo 23:22"]
se on ruoan eikä ruuan
[/quote]
Kummatkin ovat oikein.
[/quote]
[/quote]
Kai tiedät, että kaikki noista ongelmista ovat ratkaistavissa? Ja ne kannattaakin ratkaista, koska kokkaaminen on pidemmän päälle tärkein juttu, mitä omat terveytensä eteen voi tehdä (pl. mahdollisesti tupakoinnin lopettaminen).
[/quote]
Miten ne on ratkaistavissa? Nyt ratkaisen ne niin että teen ne vaikka en haluaisi. Onko helpompia tapoja?
[quote author="AV MAMMA" time="11.01.2015 klo 23:00"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:55"]
[quote author="AV MAMMA" time="11.01.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:24"] Mä inhoan myös. Laita mies tekemään? Meillä ainakin mies tekee usein ruuan ja sitten käydään myös ulkona syömässä. Itse laitan hyvin harvoin. [/quote] Ei ole miestä. Olen hyvin nirso miesten ja ruuan suhteen. Hakusessa mies, joka tekee juuri minulle kelpaavaa ruokaa. [/quote] Mitä annat vastineeksi?
[/quote]
Sitä millä naiset saa miehet tekemään mitä tahansa. Niin ja voin myös ottaa siivousvastuun. Siivoamista en vihaa.
[/quote]
Siis varmaan p*llua. Kyllä mulle kelpaisi, oon entinen ravintolakokki, nyt teen muita hommia. Voit laittaa mulle ruokalistan mitä haluat. Mä käyn kaupassa ja teen safkat ja siivoan jäljet :) Deal?
Vihaatko siis ruuanlaittoa vai syömistä?