Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Treenavat työssäkäyvät äidit: miten teette sen?!

Vierailija
11.01.2015 |

Mikä/kuka mahdollistaa sen että töiden ja lastenhoidon lisäksi pääset treenaamaan?

Olen havahtunut siihen että tämä ei olekaan ihan vaan itsesä kiinni. Sinä iltana kun itse ehtisin/jaksaisin lähteä salille ei mies välttämättä jaksakaan pyörittää kotirumbaa yksin. Lapsiparkkiin ei tarhapäivän päälle enää haluaisi viedä. Sovitteko ennakkoon treenipäivät puolison kanssa tai käytättekö lapsenvahtia?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:19"]Mä en mihinkään ikinä pääse. Olen yh ja lapsiparkissa on 3v ikäraja ja kuopus 10kk.... no töissä saa sentään käydä tuulettumassa :/
[/quote]
Ennen töitä, heti jälleen, lounastunnilla?
[/quote]

Vuoropäivähoito eli lapset saa olla päivähoidossa tasan minun työaika + matka töihin

Vierailija
22/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:19"]

Mä en mihinkään ikinä pääse. Olen yh ja lapsiparkissa on 3v ikäraja ja kuopus 10kk.... no töissä saa sentään käydä tuulettumassa :/

[/quote]

Mitä valitat. Oma valinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Et sä kyllä mua pystynyt ärsyttämään. Vaikutat jotenkin sympaattiselta. Se on joku pieni mutta merkittävä ero sellaseen ylimieliseen mäpäs jaksanki-ihmiseen. 

T. Sellanen joka ei jaksa, mutta treenaa kuitenkin ;-) 

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 21:57"]

Mies harrastaa kahtena iltana viikossa, minä kuutena. Lähden ryhmäliikuntatunneille siinä vaiheessa, että lapset on jo yöpuvuissa ja syömässä iltapalaa. Mies ei muuta yksin tee kuin katso, että kaikki pesee hampaansa ja menee sänkyyn. Nuorimmaiselle lukee iltasadun. Jos taas menen salille, voin lähteä vasta iltasadun jälkeenkin... Viikonloppuisin menen heti aamupäivästä. Mies heräilee rauhassa muksujen kanssa ja mä olen puolilta päivin jo takaisin kotona laittamassa ruokaa pöytään.

Elämä on valintoja... Mä en seuraa mitään tv:stä. Jos katson jotain, se on aina Netflixistä tai muista nettitv-palveluista. Liikunta on mulle henkireikä - ei ole sellaista päivää että tulis fiilis etten jaksaisi. Vedän trikoot jo alkuillasta jalkaan kun niin kovaa jo menottaa...

Tiedän, että tänä kuulostaa ärsyttävältä sellaiselle, joka ei oikeasti jaksa ja jolle arki on raskasta. Meillä tämä on niin arkipäivää, ettei kukaan mieti tässä olevan mitään ihmeellistä. Mä olen tottunut olemaan liikkeessä päivän alusta loppuun saakka...olen niitä ihmisiä, jotka tulee vain levottamaksi jos pitää pitkään olla tekemättä mitään. Me ollaan myös niin raivostuttavia perheitä, joissa on aina siistiä... Ehkä mulle joku burnout joskus tulee, mutta sitä odotellessa.

[/quote]

Vierailija
24/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaan kotona just siksi, että jos olisi miehestä kiinni, niin se ei ikinä onnistuisi. Mies kyllä tietää osuutensa, joten ostaa mulle aina uusia kuntolaitteita, jos toivon jotain. Pyöräilykaudella hyötyliikun. Isommat ajaa omilla pyörillä mukana, pienet kulkee peräkärrissä. Päivittäin kun pyöräilee, niin muuta treeniä tarviikin enää aika vähän.

Vierailija
25/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:19"]Mä en mihinkään ikinä pääse. Olen yh ja lapsiparkissa on 3v ikäraja ja kuopus 10kk.... no töissä saa sentään käydä tuulettumassa :/
[/quote]
[/quote]

Mä en tajua miten kellään riittää energiaa lähteä aamu kuudelta salille, jotta ehtii kahdeksaksi töihin tunnin työmatkan päähän. Myös töiden jälkeen YH:lle mahdottomuus jos kotimatka kestää 1h jolloin just ja just ehdit hakea lapset klo 17 tarhasta tarhatätien jo koputellessa kellojaan portilla. Ja lounastauot yleensä kestää 30min., ei siinä mihinkään salille kerkeä saati vetää treeniä, lounastauko on sananmukaisesti lounastauko ja silloin syödään lounas jotta jaksaa lopputyöpäivän.
Enkä siis ollut nro17/, kuhan vain kommentoin.

Vierailija
26/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mies lähtee töihin aamulla klo 6.30, ja palaa klo 18.00. On harrastanut joka työpv siis ennen kotiin tuloaan. 

Valitettavasti kortit jakoivat minulle sen ei niin fiksun miehen, joka ajattelisi muitakin kuin itseään. Klo 18 kun lähes joka pv on aktiivisten lasten harrastukset menossa tai tulossa. 

Äitinä onneksi ehdin harrastaa, sillä juuri näistä em. syistä vaihdoin ammattiin, jossa töitä voi tuoda kotiin. Niinpä lähden töistä aikaisemmin päästäkseni liikkumaan, ja teen loput työt sitten illalla myöhemmin. Kaikki saa mitä haluaa.

Vierailija
27/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainatkaa jumppa- dvd tai tanssia! Hauskaa, lapset tykkää eikä kukaan arvostele! Tai sitten kotona kotitöitä tehdessä sidotte painot käsiin ja jalkoihin. Joka paikassa voi tehdä vatsoja, selkää yms. tai venyttelyä. Vähän mielikuvitusta ja lapset joskus mukaan (ja sille isälle myös!!)

Vierailija
28/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käy salilla kun meidän poika on treeneissä, minulla taas salivuorot ti, to ja la. Näissä pysytään poikkeuksetta.

Vierailija
29/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainatkaa jumppa- dvd tai tanssia! Hauskaa, lapset tykkää eikä kukaan arvostele! Tai sitten kotona kotitöitä tehdessä sidotte painot käsiin ja jalkoihin. Joka paikassa voi tehdä vatsoja, selkää yms. tai venyttelyä. Vähän mielikuvitusta ja lapset joskus mukaan (ja sille isälle myös!!)

Vierailija
30/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:19"]Mä en mihinkään ikinä pääse. Olen yh ja lapsiparkissa on 3v ikäraja ja kuopus 10kk.... no töissä saa sentään käydä tuulettumassa :/
[/quote]
[/quote]

Mä en tajua miten kellään riittää energiaa lähteä aamu kuudelta salille, jotta ehtii kahdeksaksi töihin tunnin työmatkan päähän. Myös töiden jälkeen YH:lle mahdottomuus jos kotimatka kestää 1h jolloin just ja just ehdit hakea lapset klo 17 tarhasta tarhatätien jo koputellessa kellojaan portilla. Ja lounastauot yleensä kestää 30min., ei siinä mihinkään salille kerkeä saati vetää treeniä, lounastauko on sananmukaisesti lounastauko ja silloin syödään lounas jotta jaksaa lopputyöpäivän.
[/quote]

Entäs lasten harrastusten aikaan?

Vierailija
31/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
32/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 21:18"]Mies ei sinä iltana just jaksa? Kröhöm..

No, ex-mieheni kyllä aina jaksoi.
[/quote]

Joo arvaa miksi se jätti sur. No kun rouva vain reenasi ja mies joutui illat hoitamaan lapsia, että rouva pääsi salille.

Vierailija
33/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
34/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:19"]Mä en mihinkään ikinä pääse. Olen yh ja lapsiparkissa on 3v ikäraja ja kuopus 10kk.... no töissä saa sentään käydä tuulettumassa :/
[/quote]
[/quote]

[/quote]

Entäs lasten harrastusten aikaan?
[/quote]

Mitähän se vauva 10kk harrastaa?

Vierailija
35/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
36/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut miten te raaskitte? Lasta näkee jo nyt töissäkäynnin ohella niin vähän :(, että sitten siitäkin vähästä käyttäisi osan treenaamiseen?

Vierailija
37/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 21:18"]Mies ei sinä iltana just jaksa? Kröhöm.. No, ex-mieheni kyllä aina jaksoi. [/quote] Joo arvaa miksi se jätti sur. No kun rouva vain reenasi ja mies joutui illat hoitamaan lapsia, että rouva pääsi salille.

[/quote]

Joo on se hirveetä et nainenki harrastaa...! Pitäis olla vaan siellä nyrkin ja hellan välissä ettei vaan tule jätetyksi...

Vierailija
38/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa työssä käyvät pienten lasten vanhemmat, joilla on koira miten kerkeätte harrastaa liikuntaa. En tarkoita mitään kääpiöseurakoiraa, jolle riittää pilkku pissatus vaan isompi aktiivinen esim. Pk-rotu. Toki lenkkeilykin on liikunta, mutta koiran ehdoilla ei niin tehokasta. Kaipaan salille, mutta työpäivän jälkeen odottaa pohjatonta tarmoa oleva työkoira kotoa. Ei auta, kuin lähteä metsään tarpomaan ja koulutuskentälle. Ei sillä, toki rakastan sitäkin ja koiraa, mutta lihaskunto tässä on mennyt retuperälle.

Vierailija
39/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotiäiti, koska pienin vasta muutaman kuukauden ikäinen. Käyn viikossa 4 kertaa salilla, yleensä ohjatuilla tunneilla. Mieheni on yrittäjä, joten työaika vaihtelee, mutta tietää yleensä kuukauden eteenpäin aikataulut, niiden mukaan sitten tuntini varailen. Olen naimisissa miehen kanssa, jolle lapset ovat yhtä paljon hänen kuin minun, ei siis tulisi kuuloonkaan että alkaisi valittaa ja keksiä seliseliä kun lähden salille. Mies jää tyytyväisenä lasten kanssa kotiin ja leikittää ja hoitaa vauvaa, ihan niinkuin minäkin jos olen heidän kanssa kotona. Mies treenaa lähinnä kotona, koska ei pidä kuntosalien tungoksesta, mutta kulkee muussa harrastuksessa viikottain kodin ulkopuolella, enkä minäkään silloin ala keksiä miksi ei muka voisi mennä. Kun palaan töihin, homma jatkuu aina samalla tavalla. En ymmärrä miten joku jaksaa olla miehen kanssa joka ei muka pärjää lasten kanssa tai keksii syitä kun toinen lähtee harrastamaan kotiin jäämisen painostamiseksi.

Vierailija
40/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä todellinen teho nainen :O videoblogi ainakin kuvauksen mukaan tekee vaikka mitä! ''Nelikymppisen bisnesnaisen ajatuksia kouluikäisten lasten (04/-04 ja 03/-07) vanhemmuudestaa. Apua ruuhkavuosien rumbaan: kiireistä arkea helpottavien tuotteiden testaamista. Pendelöintiä pellon pientareelta kivikaupunkiin ja lentokentille. Välähdyksiä metsälenkeiltä, kuntosalilta, joogatunneilta ja keittiöstä''   Itse en ainakaan muksujen takia ehdi.