Pitkä lento, eväitä lentokoneeseen?
Lennän lauantaina Singaporeen, onko hyviä vinkkejä eväiksi lentokoneeseen? Lentohan kestää mukavat 11-12 h ja ei kyllä ihan sillä lentokoneruoalla elä sitä aikaa... Varsinkin kun syön gluteenitonta ruokaa, ja ne tuppaavat olevaan mitä ihmeellisempiä kosher-gluteeniton-lihaton-mauton -settejä.
Kommentit (108)
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 02:38"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 01:23"]
Tilaamalla saat kunnongluteenittoman aterian. Viimeksi viikolla pitkällä yölennolla joku sai ihan vastaavan kokoisen gluteenittoman aterian kuin minäkin. Siinä oli leivät yms ( ruotsalainen kundi, juteltiin myös ruokarajoitteista). Ja yöllä lennoilla laitetaan valot pois, ja ihmiset nukkuu, myös urheilijat. Ei onneksi ainakaan mun lennolla kukaan tuntunut yöllä mässyttävän. Ja eihän sunkaan tarvitše treeneistä palautua.
[/quote]
Joo, lennolla laitetaan valot pois, mutta eipä kaikki silti nuku. Itse en ainakaan pysty lentokoneessa kuin korkeintaan torkkumaan pätkissä (tätä jaksan yleensä harrastaa kokonaisuudessaankin vain muutaman tunnin), joten katson sitten leffoja, kuuntelen musiikkia ja luen kirjaa. Kotioloissa omien ruokien kanssa tai nukkuessa pärjäisin kyllä mainiosti syömättä 6-12 h, mutta lentokoneruoalla ja hereillä en välttämättä.
Kun vielä kärsin lentopahoinvoinnista (jota verensokerin lasku ja nälkä pahentaa), tekee äärimmäisen hyvää jos on jotakin välipalaa mitä nopeasti saa keskellä yötä. Jos yhtään on itsellä tällaista taipumusta, suosittelen että mukana on jotain melko neutraalinmakuista eikä esim. pelkkiä suolapähkinöitä ja suolaista suklaata kuten itselläni juuri Singaporeen lentäessä oli, kun noita ei meinannut saada edes alas vaikka nälkä kurni.
[/quote]
Joo toi on outoa miten tunnutaan olettavan, että kun yöllä ihmiset nukkuu että se tarkoittaa että jokainen osaa nukkua toisten ihmisten kanssa. Kaikki ei osaa, en minäkään. Bussimatkallakin moni läheinen nukkuu täysin mutta en minä osaa, kun radio, bussin heilahtelu, ihmisten äänet jne pitävät valveilla. En lennollakaan, koska pelkäisin että tekisin jotain noloa (minulla on tapana "riehua" joskus unissani kuten puhua, tai huutaa painajaisten vuoksi, tai laskea käsi vierusnukkujan päälle) ja se ei olisi kivaa muille ihmisille. Joku voi myös pelätä lentämistä niin paljon ettei voi rentoutua niin että voisi nukahtaa. Ja jos joku niin nukkuu, tuskinpa haittaa se että joku mutustelee eväitään siihen ei varmaankaan herää, saa sitä ihmiset käydä vessassakin ym.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 02:23"]
En ole ennen moista kuullut enka nahnyt etta koneessa ruvetaan keittamaan puuroa ja nuudelisoppaa. En kylla ole lentanyt Finskilla vuosikymmeniin. Yhdella Aasian lennolla kylla parilla mummolla oli kanahakit mukana.
Jos ilmakuoppa tulee niin johan siina sitten on nuudelit katossa ja sielta tippuu kanssamatkustajien paalle. Hyvaa matkaa!
[/quote]
Moni lentoyhtiö tarjoilee nuudeleita niin, että kaataa vain veden valmiiksi ja ojentaa purkin syöjälle ja kehottaa odottamaan pari minuuttia ennen "nautiskelua".
Mm. Cathay Pasific, joka hyvätasoinen yhtiö ja samaa bonuskonsernia Finskin kanssa. Muutkin aasialaiset yhtiöt tarjoaa varmasti kaikki nuudelikeittoa listoillaan (ainakin AirAsia ja Singaporen se lentoyhtiö, joita olen koittanut ja tämähän loogista, kun nuudeli siellä niin perusruokaa). Euroopassa muistan Norskin ja WizzAirin listoilta löytyvän.
Olen toiminut lentoemäntänä vuosia ja en voi muuta sanoa kuin että rohkeaa porukkaa iso osa napostelijoista, itse en kyllä lentokoneessa paljain käsin mitään napsisi... Se bakteerien ja virusten määrä lentokoneen pinnoissa on jotain ihan uskomatonta ja kun missään et matkustajana saa kunnolla käsiä puhtaaksi. Se ei onnistu vessassa pesemällä eikä myöskään käsidesillä (kumpikaan ei tapa kaikkia bakteereja/viruksia/sieniä...). En ole mikään pöpökammoinen, työn puolesta saa vain häiritsevän kokonaiskuvan asioista... En kuitenkaan väitä että kaikki napostelevat paljain käsin, sillä paljon ihmiset pyytävät lusikoita ym aterimia joilla sitten herkkujaan nautiskelevat, mikä on vain hyvä asia!
Mobiililla tuskin toimii taaskaan jaksotus, mutta jos tämä tulee suoraan pötköön koko teksti niin menkööt...
Täällä on tullut jo tosi hyviä vinkkejä eväistä, joten niitä en ala nimeämään sen enempää. Eväiden kanssa kannattaa muistaa tosiaan se tosiasia, että ne helposti häiritsevät kanssamarkustajia. Kannattaa siis pitää eväät sellaisina että ne eivät juurikaan haise, niiden syömisestä ei kuulu juurikaan ääntä, ne on helppo pakata pois, eivät vie paljon tilaa ja että ne ovat helposti syötäviä (eivät pyöri pitkin lattioita, leviä tai läiky naapurin syliin...). Omaa mukavuuttasi parannat sillä että ruoka on vatsallesi tuttua, hyvin sulavaa, helposti syötävää, ei tuota paljon roskaa, ei aiheuta närästystä tai pilaannu helposti. Toivottavasti vinkeistä oli apua!
Samoilla käsillä se normaali lentokoneruokakin syödään.
Lentoemo 82 jatkaa vielä! Vinkkinä ap:lle kun taisit jossain kohtaa mainita lentopahoinvoinnista; kannattaa hakea apteekista Postafen-matkapahoinvointilääkettä. Otat tabletin tunti ennen lennon lähtöä, se helpottaa pahoinvointiin ja usein ("haitta")vaikutuksena saat unen kaupanpäällisiksi. Vaikutus ehtii hälvetä kun pääset Sporeen ja tarkennan vielä että unisuus ei siis ole mikään nuijanukutus vaan monille lääkkeen sivuvaikutus tuo helpotusta myös lennolla nukahtamiseen.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 03:09"]
Olen toiminut lentoemäntänä vuosia ja en voi muuta sanoa kuin että rohkeaa porukkaa iso osa napostelijoista, itse en kyllä lentokoneessa paljain käsin mitään napsisi... Se bakteerien ja virusten määrä lentokoneen pinnoissa on jotain ihan uskomatonta ja kun missään et matkustajana saa kunnolla käsiä puhtaaksi. Se ei onnistu vessassa pesemällä eikä myöskään käsidesillä (kumpikaan ei tapa kaikkia bakteereja/viruksia/sieniä...). En ole mikään pöpökammoinen, työn puolesta saa vain häiritsevän kokonaiskuvan asioista...[/quote]
Stafylokokki on yleisin lentotarjottimista löytyvä bakteeri ja se kyllä tuhoutuu desinfiointiaineella. Sen sijaan pehmeät penkit ja edellisen penkistä löytyvä "bakteeritasku" ovat niitä pahimpia. Jälkimmäistä on helppo välttää, mutta toista melko mahdoton pitkillä lennoilla.
Hyvin pärjää lentokoneessa napostellessa, jos asuu jo valmiiksi kaupungissa ja on tottunut tälle altistukselle. Muille voin vain toivottaa onnea.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 03:15"]Samoilla käsillä se normaali lentokoneruokakin syödään.
[/quote]
Intialaisia lukuunottamatta en ole nähnyt kenenkään syövän lentokoneen ruokaa paljain käsin... Länsimaiseen kulttuuriin kuuluu aterimien käyttö, eikä ne pöpöt mitenkään maagisesti liu'u veitsen pintaa pitkin alas ruokaan. Välipalat tulevat vähintään apuvälineiden kanssa mutta lähes aina pakattuina, joten esimerkiksi leivät voi syödä avaamalla pakkauksen osittain... Jogurtti mysleineen sitten vuorostaan lusikalla... Ei niitä kaikkia tarvitse likasormin ronkkia!
Yläilmoissa ilmanpaine ja kuivuus muuttaa makuaistia huomattavasti, joten voit maustaa ruokasi tavallista voimakkaammin sikäli niin haluat. Toisaalta tuo on yksi päivä muiden joukossa eikä liikkumista=kulutusta ole juurikaan niin ehkei kannata "hössöttää" ruoan takia.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 03:24"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 03:09"]
Olen toiminut lentoemäntänä vuosia ja en voi muuta sanoa kuin että rohkeaa porukkaa iso osa napostelijoista, itse en kyllä lentokoneessa paljain käsin mitään napsisi... Se bakteerien ja virusten määrä lentokoneen pinnoissa on jotain ihan uskomatonta ja kun missään et matkustajana saa kunnolla käsiä puhtaaksi. Se ei onnistu vessassa pesemällä eikä myöskään käsidesillä (kumpikaan ei tapa kaikkia bakteereja/viruksia/sieniä...). En ole mikään pöpökammoinen, työn puolesta saa vain häiritsevän kokonaiskuvan asioista...[/quote]
Stafylokokki on yleisin lentotarjottimista löytyvä bakteeri ja se kyllä tuhoutuu desinfiointiaineella. Sen sijaan pehmeät penkit ja edellisen penkistä löytyvä "bakteeritasku" ovat niitä pahimpia. Jälkimmäistä on helppo välttää, mutta toista melko mahdoton pitkillä lennoilla.
Hyvin pärjää lentokoneessa napostellessa, jos asuu jo valmiiksi kaupungissa ja on tottunut tälle altistukselle. Muille voin vain toivottaa onnea.
[/quote]
Hmm... Näin parhaana noroviruskautena en kyllä ehkä luottaisi tuohon. Noro se on hieman herkkä leviämään kun ei saa täysin tapettua käsidesillä eikä -pesulla, pystyy leviämään kosketuksen mukana erittäin monelle pinnalle yhdestä minitahrasta, todella pieni määrä virusta sairastuttaa, ulosteen mukana jatkaa tartuttamista 3vk sairastumisesta vaikka oireet ovat jo hävinneet, sairastumisen jälkeen olet immuuni vain parisen viikkoa, mitä näitä nyt on... Toki esim noroa on lukuisia eri kantoja ja niiden ärhäkkyydessä on eroja mutta noin niinkuin varoittavaksi esimerkiksi. Ja tuo on vain noro, onhan sitten vielä muita vatsatauteja, flunssia.... Anteeksi ot, mutta lentokone on tautien paratiisi pelkästään jo kun miettii miten suuri ihmismäärä käyttää niitä muutamaa vessaa, miten pieni tila on, miten paljon erilaisi hygieniatottumiksia sinne mahtuu, lentokoneiden rutiiniputsaamisessa ei juuri ole aikaa hinkata esimerkiksi istumapaikkojen pintoja ja lentäminen on sen verran kallista että lennolle saavutaan kipeänäkin. Ja ei, en ole tautipelkoinen minäkään vaan satun tekemään töitä näiden tarttuvuusfaktojen parissa niin pöpönäppejä pitää välillä herätellä!
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 03:09"]Eväiden kanssa kannattaa muistaa tosiaan se tosiasia, että ne helposti häiritsevät kanssamarkustajia. Kannattaa siis pitää eväät sellaisina että ne eivät juurikaan haise, niiden syömisestä ei kuulu juurikaan ääntä, ne on helppo pakata pois, eivät vie paljon tilaa ja että ne ovat helposti syötäviä (eivät pyöri pitkin lattioita, leviä tai läiky naapurin syliin...).
[/quote]
TÄMÄ. Erityisesti ap:n reissun kaltaisella yölennolla
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 03:48"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 03:24"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 03:09"] Olen toiminut lentoemäntänä vuosia ja en voi muuta sanoa kuin että rohkeaa porukkaa iso osa napostelijoista, itse en kyllä lentokoneessa paljain käsin mitään napsisi... Se bakteerien ja virusten määrä lentokoneen pinnoissa on jotain ihan uskomatonta ja kun missään et matkustajana saa kunnolla käsiä puhtaaksi. Se ei onnistu vessassa pesemällä eikä myöskään käsidesillä (kumpikaan ei tapa kaikkia bakteereja/viruksia/sieniä...). En ole mikään pöpökammoinen, työn puolesta saa vain häiritsevän kokonaiskuvan asioista...[/quote] Stafylokokki on yleisin lentotarjottimista löytyvä bakteeri ja se kyllä tuhoutuu desinfiointiaineella. Sen sijaan pehmeät penkit ja edellisen penkistä löytyvä "bakteeritasku" ovat niitä pahimpia. Jälkimmäistä on helppo välttää, mutta toista melko mahdoton pitkillä lennoilla. Hyvin pärjää lentokoneessa napostellessa, jos asuu jo valmiiksi kaupungissa ja on tottunut tälle altistukselle. Muille voin vain toivottaa onnea. [/quote] Hmm... Näin parhaana noroviruskautena en kyllä ehkä luottaisi tuohon. Noro se on hieman herkkä leviämään kun ei saa täysin tapettua käsidesillä eikä -pesulla, pystyy leviämään kosketuksen mukana erittäin monelle pinnalle yhdestä minitahrasta, todella pieni määrä virusta sairastuttaa, ulosteen mukana jatkaa tartuttamista 3vk sairastumisesta vaikka oireet ovat jo hävinneet, sairastumisen jälkeen olet immuuni vain parisen viikkoa, mitä näitä nyt on... Toki esim noroa on lukuisia eri kantoja ja niiden ärhäkkyydessä on eroja mutta noin niinkuin varoittavaksi esimerkiksi. Ja tuo on vain noro, onhan sitten vielä muita vatsatauteja, flunssia.... Anteeksi ot, mutta lentokone on tautien paratiisi pelkästään jo kun miettii miten suuri ihmismäärä käyttää niitä muutamaa vessaa, miten pieni tila on, miten paljon erilaisi hygieniatottumiksia sinne mahtuu, lentokoneiden rutiiniputsaamisessa ei juuri ole aikaa hinkata esimerkiksi istumapaikkojen pintoja ja lentäminen on sen verran kallista että lennolle saavutaan kipeänäkin. Ja ei, en ole tautipelkoinen minäkään vaan satun tekemään töitä näiden tarttuvuusfaktojen parissa niin pöpönäppejä pitää välillä herätellä!
[/quote]
Paljon huonomminhan noro säilyy kuivalla ja kovalla pinnalla ja siksi se penkki (yleensä kangaspäällysteinen) on paha, koska siellä pääsee muhimaan kaikki. Sitä lähinnä hain takaa, että käsihygienia tai vessan välttely ei välttämättä auta ketään tai mitään, kun itse istuu siinä tautipesässä. Jos viruksen kantajan kuolaa on joutunut kankaaseen (erittäin mahdollista, kun nukkuva ihminen kyseessä), niin sehän säilyy pahimmillaan useamman viikon siinä.
Kerran sain noron, mutta se oli Malesiassa. Todennäköisesti huoneessa aiemmin asunut oli sen sairastanut ja minä vuorostani pääsin osalliseksi. Toisaalta musta tuntuu, että norokin on usein mainettaan pahempi. Hyvällä käsihygienialla senkin saa kuriin tai muutenhan jokaisella olisi ollut se.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 03:56"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 03:48"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 03:24"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 03:09"] Olen toiminut lentoemäntänä vuosia ja en voi muuta sanoa kuin että rohkeaa porukkaa iso osa napostelijoista, itse en kyllä lentokoneessa paljain käsin mitään napsisi... Se bakteerien ja virusten määrä lentokoneen pinnoissa on jotain ihan uskomatonta ja kun missään et matkustajana saa kunnolla käsiä puhtaaksi. Se ei onnistu vessassa pesemällä eikä myöskään käsidesillä (kumpikaan ei tapa kaikkia bakteereja/viruksia/sieniä...). En ole mikään pöpökammoinen, työn puolesta saa vain häiritsevän kokonaiskuvan asioista...[/quote] Stafylokokki on yleisin lentotarjottimista löytyvä bakteeri ja se kyllä tuhoutuu desinfiointiaineella. Sen sijaan pehmeät penkit ja edellisen penkistä löytyvä "bakteeritasku" ovat niitä pahimpia. Jälkimmäistä on helppo välttää, mutta toista melko mahdoton pitkillä lennoilla. Hyvin pärjää lentokoneessa napostellessa, jos asuu jo valmiiksi kaupungissa ja on tottunut tälle altistukselle. Muille voin vain toivottaa onnea. [/quote] Hmm... Näin parhaana noroviruskautena en kyllä ehkä luottaisi tuohon. Noro se on hieman herkkä leviämään kun ei saa täysin tapettua käsidesillä eikä -pesulla, pystyy leviämään kosketuksen mukana erittäin monelle pinnalle yhdestä minitahrasta, todella pieni määrä virusta sairastuttaa, ulosteen mukana jatkaa tartuttamista 3vk sairastumisesta vaikka oireet ovat jo hävinneet, sairastumisen jälkeen olet immuuni vain parisen viikkoa, mitä näitä nyt on... Toki esim noroa on lukuisia eri kantoja ja niiden ärhäkkyydessä on eroja mutta noin niinkuin varoittavaksi esimerkiksi. Ja tuo on vain noro, onhan sitten vielä muita vatsatauteja, flunssia.... Anteeksi ot, mutta lentokone on tautien paratiisi pelkästään jo kun miettii miten suuri ihmismäärä käyttää niitä muutamaa vessaa, miten pieni tila on, miten paljon erilaisi hygieniatottumiksia sinne mahtuu, lentokoneiden rutiiniputsaamisessa ei juuri ole aikaa hinkata esimerkiksi istumapaikkojen pintoja ja lentäminen on sen verran kallista että lennolle saavutaan kipeänäkin. Ja ei, en ole tautipelkoinen minäkään vaan satun tekemään töitä näiden tarttuvuusfaktojen parissa niin pöpönäppejä pitää välillä herätellä!
[/quote]
Paljon huonomminhan noro säilyy kuivalla ja kovalla pinnalla ja siksi se penkki (yleensä kangaspäällysteinen) on paha, koska siellä pääsee muhimaan kaikki. Sitä lähinnä hain takaa, että käsihygienia tai vessan välttely ei välttämättä auta ketään tai mitään, kun itse istuu siinä tautipesässä. Jos viruksen kantajan kuolaa on joutunut kankaaseen (erittäin mahdollista, kun nukkuva ihminen kyseessä), niin sehän säilyy pahimmillaan useamman viikon siinä.
Kerran sain noron, mutta se oli Malesiassa. Todennäköisesti huoneessa aiemmin asunut oli sen sairastanut ja minä vuorostani pääsin osalliseksi. Toisaalta musta tuntuu, että norokin on usein mainettaan pahempi. Hyvällä käsihygienialla senkin saa kuriin tai muutenhan jokaisella olisi ollut se.
[/quote]
Juurikin näin! Ja jos se on tullakseen niin sitten tulee, ei aina ja kaikkialla voi koko ajan varoa, ja vaikka varoisikin niin silti se voi tulla. Omasta mielestä on kyllä sen verran inhottava tauti, että mielummin pyydän sitten vaikka sen lusikan pähkinöille että pysyn lomalla terveenä! Pahimmassa tapauksessahan se ehtii puhjeta jo lentomatkalla jos on oikein pitkälle menossa... Okei nyt takaisin aiheeseen, hiljenen!
-88
Savetteja vaan mukaan, niin kädet puhdistettua.
Eväiksi mukaan ehdotettuja pähkinöitä, rusinoita, hedelmiä, keitettyjä kananmunia.
Ja jos on oikein kova ravinnontarve, niin voihan mukaan ottaa vaikka kotona pakastetun lihapullapaketin. Pyytää kuumaa vettä kuppiin ja laittaa lihapullia kuppiin lämpenemään.
Voi teitä pullamössösukupolvea, ton ajan nyt kestää vaikka yhdellä kunnon leivällä, ei sitä tartte olla koko ajan tunkemassa jotain suuhun.
Miksi et muka kestä tuota aikaa lentokoneruualla? Ja saahan sieltä koneistajan ostaa jotain.
Jos kaiken tarjottavan lentokoneruuan syö niin hyvin pärjää.
Singaporen lento on molempiin suuntiin yön yli lennettävä ja lähtee puolilta öin. Alussa tarjotaan ruoka ja pian sammutetaan valot. "aamulla" sitten toinen ruoka. Mitä siinä välissä yöllä tarvitsee? Kentältä voi ostaa vaikka pähkinäpussin ja hyvin pärjää? Koneesta saa ostaa hiukopalaa jos menee sietämättömäksi.
Itse olisin vain tyytyväinen saapuessani Singaporeen nälkäisenä. Voi sitten iskeä suoraan maailman parhaaseen katukeittiötarjontaan :)
Miksi noin ilkeitä vastauksia? Treenaan äärimmäisen aktiivisesti viisi kertaa viikossa, ja olen tottunut syömään kolmen tunnin välein varsin kattavan aterian. 12 tunnin aikana tulisi aika monta kerta enemmän, kun sitä ruokaa koneesta saa. Jos 12 tuntia pärjää pelkällä yhdellä leivällä, niin on aineenvaihdunta kyllä melkoisen huonolla tolalla.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 18:22"]
Miksi noin ilkeitä vastauksia? Treenaan äärimmäisen aktiivisesti viisi kertaa viikossa, ja olen tottunut syömään kolmen tunnin välein varsin kattavan aterian. 12 tunnin aikana tulisi aika monta kerta enemmän, kun sitä ruokaa koneesta saa. Jos 12 tuntia pärjää pelkällä yhdellä leivällä, niin on aineenvaihdunta kyllä melkoisen huonolla tolalla.
[/quote]
AP siis tämä, lisäisin vielä, että koneen annokset ovat melkoisen pieniä.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 18:34"]
No onnea kaikille jotka voivat nukahtaa samantien lentokoneeseen istuessaan, itse en näihin ihmisiin kuulu. Valvon todennäköisesti melkein koko lennon tai vaihtoehtoisesti torkahtelen sillä en pysty nukkumaan juurikaan istualtaan. Kun tämä nyt ilmeisesti tarvi selventää. On ihan käsittämätöntä, kun kysyin edelleenkin mitä ruokaa voisin sinne viedä, niin tänne tullaan marmattamaan että et sä mitään ruokaa tarvi ja syö se mitä etees kannetaan.
Mutta kun mä VOIN viedä sinne jotain omia eväitä, niin miksi en tekisi niin?
[/quote]
Vähän huvittaa kyllä minuakin tämä keskustelu, kun aloittaja kysyy vinkkejä niin aletaan selittämään että kyllä sitä nyt pitää pystyä pärjäämään 12h ilman syötäviä, vaikka jos ei lentokoneruuastakaan kaikki mene alas tai vaikka söisikin kaiken... Mitä ihmeen arvostelua täällä on siitä että joku haluaa ottaa evästä mukaan matkalle? Miten se nyt on joku synti ja häpeä, mutustella vaikka karkkeja koko matkan ajan jos haluaa, kun täällä kuitenkin suurin osa tyypeistä tuskin on mitään missimittaisia arvostelijoita? Kyllä joillain lennoilla se ruoka on aivan järkky surkeatasoista että mielellään ottaa jotain pientä syötävää mukaan, usein kun ihmiset syö kuitenkin 4-5 kertaa päivässä. Yö ei muuta asiaa, koska jos ei osaa nukkua koneessa niin alkaa aamuyöstä olla aika nälkä. Aloittaja saikin jo vinkkejä tuossa, mutta tosiaan ihmetyttää tällainen tylytys ja arvostelu.
Itse syön karkkeja todella harvoin, tykkään niitä ottaa mukaan matkoille ja mikä ettei pari lasia kuohuvaakin ja siten juhlistaa lomaa jos lomalennosta kyse. Sitäkin jaksetaan kauhistella, että kamalaa jos ottaa lasinkin skumppaa jollain päivälennolla, että juoppohan sitä silloin on. Vaikka ei käyttäisi alkoholia edes usein ja silloinkin ruuan kanssa vähän viiniä. Mutta suomalaiset voi kyllä vetää joka viikonloppu päät täyteen ja ostaa ostoskärrylliset herkkuja, mutta joku kun ns. spesiaalitapauksissa haluaa vähän herkutella niin johan siitä pitää tuomita alimpaan hel*ettiin. :D