Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hameen pituus hautajaisissa

Vierailija
11.01.2015 |

Onko sen pakko vielä nykypäivänäkin olla polviin asti ulottuva?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä. Toki jos on jotain vanhoillisia omaisia, niin sitten voi harkita. En myöskään panisi mitään minihametta, mut normimittainen yli polven ulottuva hame on kyllä ok.

Vierailija
2/30 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:58"]

Ei mun mielestä. Toki jos on jotain vanhoillisia omaisia, niin sitten voi harkita. En myöskään panisi mitään minihametta, mut normimittainen yli polven ulottuva hame on kyllä ok.

[/quote] Tarkoitin siis, että onko hameen oltava polviin asti ulottuva. Että ei saa olla vaikkapa puoleen reiteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:58"]

[/quote] Tarkoitin siis, että onko hameen oltava polviin asti ulottuva. Että ei saa olla vaikkapa puoleen reiteen?
[/quote]

Minusta ainakin on mautonta mennä puoleen reiteen ulottuvalla hameella. Hautajaiset on kuitenkin arvokas tilaisuus ja paikka muistella menehtynyttä eikä esitellä reisiä

Vierailija
4/30 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:58"] Ei mun mielestä. Toki jos on jotain vanhoillisia omaisia, niin sitten voi harkita. En myöskään panisi mitään minihametta, mut normimittainen yli polven ulottuva hame on kyllä ok. [/quote] Tarkoitin siis, että onko hameen oltava polviin asti ulottuva. Että ei saa olla vaikkapa puoleen reiteen? [/quote] Minusta ainakin on mautonta mennä puoleen reiteen ulottuvalla hameella. Hautajaiset on kuitenkin arvokas tilaisuus ja paikka muistella menehtynyttä eikä esitellä reisiä

[/quote] No en mä reisiäni ajatellut mitenkään erityisesti esitellä. Paksut mustat sukkahousut ja pitkät saappaat ajattelin mekon kanssa laittaa. Mutta jos noin lyhyt mekko on epäkorrektia, niin pitänee miettiä toista vaatevalintaa.

Vierailija
5/30 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta puoleen reiteen ulottuva ei kuulu hautajaisiin, sille on sitten muut juhlat. Juhlassa pukeutuminen juhlan luonteen mukaan.

Vierailija
6/30 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:58"] Ei mun mielestä. Toki jos on jotain vanhoillisia omaisia, niin sitten voi harkita. En myöskään panisi mitään minihametta, mut normimittainen yli polven ulottuva hame on kyllä ok. [/quote] Tarkoitin siis, että onko hameen oltava polviin asti ulottuva. Että ei saa olla vaikkapa puoleen reiteen? [/quote] Minusta ainakin on mautonta mennä puoleen reiteen ulottuvalla hameella. Hautajaiset on kuitenkin arvokas tilaisuus ja paikka muistella menehtynyttä eikä esitellä reisiä

[/quote] No en mä reisiäni ajatellut mitenkään erityisesti esitellä. Paksut mustat sukkahousut ja pitkät saappaat ajattelin mekon kanssa laittaa. Mutta jos noin lyhyt mekko on epäkorrektia, niin pitänee miettiä toista vaatevalintaa.
[/quote]

Mikäli sielä on vanhempaa väkeä niin varmasti taivastelevat jos menet puolen reiden hameella

Vierailija
7/30 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hame polvien alle taikka sitten pitkät housut. Vesireikäänsä voi esitellä muissa juhlissa.

Vierailija
8/30 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 15:07"]

Minusta puoleen reiteen ulottuva ei kuulu hautajaisiin, sille on sitten muut juhlat. Juhlassa pukeutuminen juhlan luonteen mukaan.

[/quote] Pitänee laittaa housut, niin ei ainakaan kenellekään tule paha mieli.

Vierailija
9/30 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 15:08"]

Hame polvien alle taikka sitten pitkät housut. Vesireikäänsä voi esitellä muissa juhlissa.

[/quote] Esitellä vesireikäänsä? Mitähän tuo nyt sitten tarkoittaa?

Vierailija
10/30 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 15:07"]

[/quote] Pitänee laittaa housut, niin ei ainakaan kenellekään tule paha mieli.
[/quote]

Kysy ei ole varsinaisesti pahasta mielestä vaan käytöstavoista. Olin viime kesänä hautajaisissa. Lämmintä oli +32 mutta kaikilla oli asialliset vaatteet päällä. Suosittelen muillekin.

Vierailija
11/30 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 15:09"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 15:08"]

[/quote] Esitellä vesireikäänsä? Mitähän tuo nyt sitten tarkoittaa?

[/quote]

No mietipä, miltä näyttää ja mitä näkyy, kun istuu minihame päällä.

Vierailija
12/30 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni isoisä kuoli viime talvena ja näytin anopille, vainajan tyttärelle, etukäteen mekkoa ja kysyin että onko ok-pituinen. Oli vähän pidempi kuin puoleen reiteen, pidin kyllä myös pitkää mustaa neuletakkia joka tuli alemmas kuin mekon helma. Anoppi sanoi että on ihan asiallinen.

Vierailija
13/30 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:56"]

[/quote]

No henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että jotkin vesirajahameet ei sovi oikein mihinkään ihmisten ilmoilla liikkumiseen,mutta jos on muuten tyylikäs asukokonaisuus ei kai se ole maailmanloppu jos on lyhyt hame hautajaissa.Esimerkiksi eräs tuttuni tuli hautajaisiin asussa joka olisi sopinut paremmin yökerhoon,jos sinnekään.Sellainen minisortsihaalari jossa oli tekotimanteilla joku teksti,siinä oli mielestäni vähän tilannetaju hukassa.

Vierailija
14/30 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etiketin mukaan se on suositeltavaa ihan kohteliaisuus ja kunnioitussyistä, hautajaiset kuitenkin on arvokas tilaisuus. (Just kirjoitin 15 sivua aiheesta pukeutumisetiketti) Oma mielipide on kuitenkin se, että mikäli se mekko on muuten sovelias, eli ei mikään tissit tiskissä vesirajamekko, niin ei sen tarvi polveen asti yltää. Harvoin hautajaisissa toisten vaatteita hirveän tarkasti kytätään.

Vierailija
15/30 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 15:19"]

[/quote]

No henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että jotkin vesirajahameet ei sovi oikein mihinkään ihmisten ilmoilla liikkumiseen,mutta jos on muuten tyylikäs asukokonaisuus ei kai se ole maailmanloppu jos on lyhyt hame hautajaissa.Esimerkiksi eräs tuttuni tuli hautajaisiin asussa joka olisi sopinut paremmin yökerhoon,jos sinnekään.Sellainen minisortsihaalari jossa oli tekotimanteilla joku teksti,siinä oli mielestäni vähän tilannetaju hukassa.

[/quote] Siis toi mun mekko tai tunika oikeastaan on tosi mummomainen eli siitä tuskin tulisi sanomista. Ainoastaan tuo helman pituus nyt hieman mietityttää. Vainaja itse eläesään tuskin olisi mieltään pahoittanut mekkovalinnastani.

Vierailija
16/30 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 15:22"]

Etiketin mukaan se on suositeltavaa ihan kohteliaisuus ja kunnioitussyistä, hautajaiset kuitenkin on arvokas tilaisuus. (Just kirjoitin 15 sivua aiheesta pukeutumisetiketti) Oma mielipide on kuitenkin se, että mikäli se mekko on muuten sovelias, eli ei mikään tissit tiskissä vesirajamekko, niin ei sen tarvi polveen asti yltää. Harvoin hautajaisissa toisten vaatteita hirveän tarkasti kytätään.

[/quote] Kyseessä ei ole mikään yökerhotyylinen mekko, joten sitä pelkoa ei ole.

Vierailija
17/30 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 15:22"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 15:19"]

[/quote]

[/quote] Siis toi mun mekko tai tunika oikeastaan on tosi mummomainen eli siitä tuskin tulisi sanomista. Ainoastaan tuo helman pituus nyt hieman mietityttää. Vainaja itse eläesään tuskin olisi mieltään pahoittanut mekkovalinnastani.
[/quote]
Paksut sukkahousut jalkaan niin se on ihan hyvä. Mulla oli puoleen reiteen yltävä mekko, polveen yltävä neuletakki, mustat sukkahousut ja polven yli yltävät mustat pitsineule villasukat ja mustavalkoiset talvikengät eikä niistä kukaan mieltään pahoittanut. Ei ollut rahaa lähtä ostamaan uusia vaatteita hautajaisiin joten niillä mitä oli menin.

Vierailija
18/30 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 15:22"]

[/quote]

[/quote]

Tuo "mitä vainaja olisi halunnut" on kyllä aika hyvä ohjenuora pukeutumiseen,laita vaan ajattelemasi mekko :)

Vierailija
19/30 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se puoleen reiteen asti oleva mekkokin menee, jos alla on mustat läpinäkymättömät sukkahousut. Paras vaihtoehto tietysti on jonnekin polveen asti oleva mekko.

Vierailija
20/30 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 15:26"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 15:22"]

[/quote]

[/quote]

Tuo "mitä vainaja olisi halunnut" on kyllä aika hyvä ohjenuora pukeutumiseen,laita vaan ajattelemasi mekko :)
[/quote]
Samaa mieltä. :) Vainajaahan sinne mennään kunnioittamaan. Oma mummoni olisi järkyttynyt moisesta mekosta joten hänen hautajaisissaan oli päälläni maahan asti yltävä hame. Tätini hautajaisissa minulla oli päällä hänen neulomansa musta puoleen reiteen yltävä neulemekko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan