Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin LÄHIÖISSÄ yksiön vuokrat 700 euron kieppeillä!

Vierailija
20.12.2014 |

Kuka suostuu maksamaan noita kiskurivuokria?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

He joilla ei ole varaa ostaa omistusasuntoa ja joiden on syystä tai toisesta hankala muuttaa Helsingistä poiskaan. Siinähän sitten maksaa sellaista vuokraa kuin pyydetään, ja tuo hintataso on ainakin yksityisten vuokranantajien keskuudessa nykyisin aivan totta. Kaksioita saa halvimmillaan noin 800 eurolla.

Vierailija
2/13 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta voisin tehdä? En saa pankista lainaa oman ostamiseen yksin, säästöönkään ei jättivuokran jälkeen jää. Palkka 2500 euroa brutto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverilla on 2010 rempattu yksiö eirassa ja vuokra 600! Tosin neliöitä n 20 ja keittiössä ei ole uunia... Mutta välillä voi löytyä "edullisia" helmiä.

Vierailija
4/13 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö sieltä voisi muuttaa jonnekin halvempaan kuntaan?

Vierailija
5/13 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joilla ei ole varaa maksaa, fatta hoitaa. Eli Suomen yltiöpäinen sosiaalihuolto maksaa työssäkäyvien veronmaksajien rahoilla näitä vuokria asumistuen muodossa.

Kaikkiaan asumistukea saavia ruokakuntia on Suomessa 202 000. Pääkaupunkiseudulla heistä asuu 51 417.

Tässä linkki artikkeliin, jossa kerrotaan miten asumistuki muuttuu.

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/255966-nain-asumistuki-muuttuu-asunnon-koko-ei-enaa-vaikuta

Asumistuen takia Helsingin vuokrat ovat pilvissä. Jos asumistuki poistettaisiin, ja vuokralaisen pitäisi itse maksaa vuokra, olisi Helsinki täynnä tyhjiä asuntoja.

Vierailija
6/13 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:05"]

Mun kaverilla on 2010 rempattu yksiö eirassa ja vuokra 600! Tosin neliöitä n 20 ja keittiössä ei ole uunia... Mutta välillä voi löytyä "edullisia" helmiä.

[/quote]

En ymmärrä miten yksikään järkevä ihminen suostuu alentamaan ihmisarvonsa sille tasolle, että muuttaa 20 neliön koppiin. Oli sen sijainti mikä tahansa. Kyseessä täytyy olla vajaaälyinen ihminen.

Vierailija
7/13 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:06"]

No eikö sieltä voisi muuttaa jonnekin halvempaan kuntaan?

[/quote]

Voisi tietysti, mutta samalla jäisi mieheltä opiskelu kesken, itseltäni työpaikka (alalla jolla vaikea työllistyä useimmilla pienemmill paikkakunnilla) ja lisäksi lasten molemmat mummolat jäisivät turhan kauas. Ovat olleet iso hoitoapu ja itse ovat halunneetkin hoitaa lapsia aika usein. Emme ole tyrkyttäneet heitä kenellekään hoitoon. Jotta olisi merkittävästi halvempaa, pitäisi lähteä sen verran etäälle, että matkakuluihin taitaisi mennä se minkä vuokrassa säästäisi. Minun olisi käytävä kuitenkin töissä Helsingin puolella ja sitten sukulaisvierailut. Ei huvita ankeuttaa elämää muuten vain siksi, että täällä on korkeat vuokrat. Ehkä perheettömille helpompi lähteä ja heille, jotka saavat työtä todennäköisemmin mistä tahansa.

Vierailija
8/13 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Kerro jotain uutta.

Vierailija
9/13 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:06"]No eikö sieltä voisi muuttaa jonnekin halvempaan kuntaan?
[/quote]
Ja maksaa säästyneen osuuden matkakuluina?

Vierailija
10/13 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:05"]Mun kaverilla on 2010 rempattu yksiö eirassa ja vuokra 600! Tosin neliöitä n 20 ja keittiössä ei ole uunia... Mutta välillä voi löytyä "edullisia" helmiä.
[/quote]

Minulla 14 neliötä enemmän ja vuokra _melkein_ 600. En asu eirassa mutta pääkaupunkiseudulla kuitenki. Eikä tämä ole edes mikään opiskelijamurju muovimattolattioilla. Kelpaa toistaiseksi.

Vierailija
11/13 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysynnän ja tarjonnan laki. So simple is that. Jossain muualla kerrostaloja puretaan, kun niihin ei muuta kukaan.

Vierailija
12/13 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:14"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:05"]Mun kaverilla on 2010 rempattu yksiö eirassa ja vuokra 600! Tosin neliöitä n 20 ja keittiössä ei ole uunia... Mutta välillä voi löytyä "edullisia" helmiä.
[/quote]

Minulla 14 neliötä enemmän ja vuokra _melkein_ 600. En asu eirassa mutta pääkaupunkiseudulla kuitenki. Eikä tämä ole edes mikään opiskelijamurju muovimattolattioilla. Kelpaa toistaiseksi.
[/quote]

Ja itsekään en kieltämättä ymmärrä, miten kukaan suostuu asua alle 30 neliön kopperoissa ja vielä maksaakin siitä. Tämä minunkin luukkuni on täysin väliaikainen ratkaisu enkä asu tässä enää kuin max. vuoden, toivottavasti en sitäkään.

Vierailija
13/13 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:16"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:14"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:05"]Mun kaverilla on 2010 rempattu yksiö eirassa ja vuokra 600! Tosin neliöitä n 20 ja keittiössä ei ole uunia... Mutta välillä voi löytyä "edullisia" helmiä.
[/quote]

[/quote]

Ja itsekään en kieltämättä ymmärrä, miten kukaan suostuu asua alle 30 neliön kopperoissa ja vielä maksaakin siitä. Tämä minunkin luukkuni on täysin väliaikainen ratkaisu enkä asu tässä enää kuin max. vuoden, toivottavasti en sitäkään.
[/quote]

*Suostuu asumaan
- minä tässä omaa viestiäni korjailen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan