Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Amk valintakoe syksy 2021

Liirumlaarum
01.11.2021 |

Keskustelua amk syksyn valintakokeesta 2021

Kommentit (1474)

Vierailija
141/1474 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä39468 kirjoitti:

Ja mitä ruokaa Noora ei voinu tarjota juhlissaan (laktoovosemipollopascolitkuperse Tehtävään :)

Lohisusheja, kun se pollotyyppi ei voinu syödä niitä.

Muistaako kukaan sitä kanasalaatti-vaihtoehdon perustelua? Muistaakseni arvoin näiden kahden välillä...

Vierailija
142/1474 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etiikasta se ensimmäinen osa meni ihan arpomalla. Luulin tietäväni mitä etiikka on, mutta en näköjään tiennytkään kun en ymmärtänyt mitä niissä sillä eettisellä näkökulmalla haettiin. Kiva, jos joku viitsii valaista mua. No oli ainakin hyvää treeniä seuraavaa kertaa varten.

Mulla sama juttu, että luulin tietäväni mitä etiikka on, mutta eettinen näkökulma ei auennut mulle. Vastailin kyllä ja toivottavasti osa meni oikein. Olisi kiva jos joku vähän valaisisi asiaa. Siinä osiossa oli lopussa helpompia kysymyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1474 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä39468 kirjoitti:

Ja mitä ruokaa Noora ei voinu tarjota juhlissaan (laktoovosemipollopascolitkuperse Tehtävään :)

Lohisusheja, kun se pollotyyppi ei voinu syödä niitä.

Muistaako kukaan sitä kanasalaatti-vaihtoehdon perustelua? Muistaakseni arvoin näiden kahden välillä...

Siinä kanasalaatissa oli perustelu tavallaan oikein, mutta kukaan niistä vieraista ei ollut pescovege.

144/1474 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se joku kaupungin metsä ja hehtaareja oli vastauvaihtoehdoissa. En muista sitä tarkkaa tehtävänantoa :D

145/1474 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kouluun ja mitä alaa ootte muuten hakeneet nyt opiskelemaan?

Vierailija
146/1474 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisko joku viisaampi avata enkun vastauksia niin voin alkaa laskemaan paljonko tuli miinuspisteitä? :')

Mikä päivä teit kokeen/mitkä tekstit sulla oli? Jos tänään ap, niin voin yrittää.

Hitsiläinen, olin tiistaina :(

Mulla myös erilaisia tehtäviä mitä nämä. Tai samantyyliset, mutta eri vastauksia. Se missä tytön piti ehtiä töihin oli vaihtoehtoina mopoauto, juosten ym.

Vierailija
147/1474 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SYKSY AMK kirjoitti:

Laitoin busilla, silloin se olisi juuri täsmää työpaikalla. Jos menisi pyörällä+suihkussa se olisi 10min etukäteen työpaikalla. Autolla oli ruhkaa menee liian myöhään. Mitä itse laitoit?

Mä laitoin (ma kokeessa) pyörällä. Vikalla bussilla oli muistaakseni vain vähän ennen työvuoron alkua paikalla ja piti olla 10 min ennen. Ekaan bussiin ei ehtinyt enää. Keskimmäisessä oli vaihtoja, mitä ei halunnut ja kokonaisaika pidempi kuin pyörä + suihku. Ja autoon ruuhkan loppuminen oli vain arvio, niin sen varaan ei voinut laskea.

Vierailija
148/1474 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä39468 kirjoitti:

Mihin kouluun ja mitä alaa ootte muuten hakeneet nyt opiskelemaan?

Sairaanhoitajan monimuotokoulutus, Seinäjoki ja Vaasa.

Vierailija
149/1474 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli siinä töihin meno -tehtävässä myös vaihtoehto hiihtämällä ja vastasin sen, koska se oli nopein ja ei tarvinnu vaihtaa linja-autoa välissä 😂 sit tuossa pescovege tehtävässä mulla oli vaihtoehto, että ei voi tarjota kanankoipia, vastasin sen. Enkusta ei mitään muistikuvia, oli aivan karsee ja romuttaa todnäk kaiken 😖

Vierailija
150/1474 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan esimerkkejä niistä englannin sanavaihtoehdoista? Yritin englantilaiselle poikaystävälle selittää miten vaikea se koe oli mutta en muistanut yhtäkään sanaa siitä. :D Vaikea muistaa sanoja joita ei oo ikinä kuullut, tiennyt mitä ne tarkoittaa tai joissa on tuhat eri konsonanttia...

Vierailija
151/1474 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SYKSY AMK kirjoitti:

Oli yksi tehtävää missä äiti laittoi lapset riviin ja laittoi eri väriset myssyt päässä.

Maanantaina ainakin tästä oli joku versio. En muista enää mitkä ne värit ja vaihtoehdot oli, mutta keskimmäisellä oli eri värinen kuin ensimmäisellä ja koska se näki ensimmäisen värin, niin sen perusteella tiesi omansa.

Tää oli se kanoottitehtävä jossa ne tytöt vuokras sen kanootin? Ja taajimmainen ei tiennyt omaa väriään, mutta keskimmäinen tiesi. Mikä on siis logiikka miten se voi tietää, mikä sen väri oli. Itse vastasin, että taajimmaisilla oli samanväriset kypärät

Vierailija
152/1474 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SYKSY AMK kirjoitti:

Oli yksi tehtävää missä äiti laittoi lapset riviin ja laittoi eri väriset myssyt päässä.

Maanantaina ainakin tästä oli joku versio. En muista enää mitkä ne värit ja vaihtoehdot oli, mutta keskimmäisellä oli eri värinen kuin ensimmäisellä ja koska se näki ensimmäisen värin, niin sen perusteella tiesi omansa.

Tää oli se kanoottitehtävä jossa ne tytöt vuokras sen kanootin? Ja taajimmainen ei tiennyt omaa väriään, mutta keskimmäinen tiesi. Mikä on siis logiikka miten se voi tietää, mikä sen väri oli. Itse vastasin, että taajimmaisilla oli samanväriset kypärät

Avatkaa minulle miten päättelitte? Itse en vastannut, koska en tajunnut miten keskimmäinen voi tietää jos ei näe kuin etee….

Ilmeisesti samoja kysymyksiä eriversioina.

Mitä laitoitte matikan pallo tehtävää? Itse laitoin 5 palloa.

Vierailija
153/1474 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SYKSY AMK kirjoitti:

Avatkaa minulle miten päättelitte? Itse en vastannut, koska en tajunnut miten keskimmäinen voi tietää jos ei näe kuin etee….

Ainakin tossa lapset jonossa tehtävässä pipoja oli 2 kumpaakin väriä. Kun viimeinen, joka siis näki kaksi edellä olevaa, ei tiennyt omaa väriään, niin edellä olevilla oli pakko olla eri väriset pipot, koska vaihtoehdoiksi viimeiselle jäi silloin yksi kumpaakin väriä. Ja keskimmäinen tiesi siitä, että omansa on eri värinen kuin ensimmäisen. En tiedä oliko kanoottitehtävä annettu samalla tavalla.

Vierailija
154/1474 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vaikee sana mitä muistan oli "adherents" tai joku sellainen ja kysyttiin mikä on sen vastakohta..vastasin leader ja uskoisin olevan ainoa tehtävä jonka sain oikein 😅

Vierailija
155/1474 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SYKSY AMK kirjoitti:

Laitoin busilla, silloin se olisi juuri täsmää työpaikalla. Jos menisi pyörällä+suihkussa se olisi 10min etukäteen työpaikalla. Autolla oli ruhkaa menee liian myöhään. Mitä itse laitoit?

Senhän pitikin olla kymmenen minuuttia aiemmin työpaikalla. Valitsin hiihtämisen.

Ja viisi palloa sain minäkin

Vierailija
156/1474 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kasvot oli vaikeita, tai ainakin se yksi vanhempi mies

Oliko se laiturilla istuva nainen pelko vai suru?

Vierailija
157/1474 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu? Eettinen näkökulma? Voiko joku avata tuota kun meitä on ainakin kaksi joille sen osion alkupään tehtävät tuotti vaikeuksia. Loppu oli helpompi. 

Vierailija
158/1474 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhuu? Eettinen näkökulma? Voiko joku avata tuota kun meitä on ainakin kaksi joille sen osion alkupään tehtävät tuotti vaikeuksia. Loppu oli helpompi. 

En muista kysymyksiä niin vaikea auttaa.

Vierailija
159/1474 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SYKSY AMK kirjoitti:

Mä laitoin (ma kokeessa) pyörällä. Vikalla bussilla oli muistaakseni vain vähän ennen työvuoron alkua paikalla ja piti olla 10 min ennen. Ekaan bussiin ei ehtinyt enää. Keskimmäisessä oli vaihtoja, mitä ei halunnut ja kokonaisaika pidempi kuin pyörä + suihku. Ja autoon ruuhkan loppuminen oli vain arvio, niin sen varaan ei voinut laskea.

Olin maanantaina myös kokeessa, ja vastasin tähän myös pyörällä. Oli mun mielestä ainoa vaihtoehto mikä kävi.

Vierailija
160/1474 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SYKSY AMK kirjoitti:

Minilla mielestäni oli 4 palloa. En tiedä voiko olla eri tehtävä vai onko toinen meistä väärässä. Oli mielestäni kolme isoa ja yksi pieni. Nuo isot olivat puolikkaita palloja(niitä oli 6)ja pienet näyttivät kahdeksasosilta. Joita oli se kahdeksan.