Amk valintakoe syksy 2021
Kommentit (1474)
Vierailija kirjoitti:
Kahdeksaltako päivittyy?
Laurea, Metropolia, ja Diak puuttuu, ainakin sh:n osaltaOliko joku saanut jo Diakin tulokset?
Niin oon tästä ketjusta lukenut että joku sanoi päivittyvän kahdeksalta. Tosin itselläni oli kuitenkin eilen siinä iltapäivällä 16-17 välillä päivittynyt juurikin Diakin (sosionomi) osalta ja tulos tuli. Odottelen vielä itsekin Metropoliaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän tuo opintopolku päivittyy nykyisin. Eiliseltä illalta varasija noussut yhden pykälän ja katoin nyt aamusta heti seiskan jälkeen. Että vieläköhän tänään päivittyy. Onko kellään tietoa? Olin siis siinä ymmärryksessä että aamupäivisin päivittyy 11 maissa, mut tuo nousu oli tapahtunut nyt heti aamusta.. Mietin että vieläkö kannattaa tänään kyttäillä vai suosiolla vasta huomenna 😁
Opintopolun sivuilta:
"Koska varasijat päivittyvät?
Pääsääntöisesti kerran vuorokaudessa, aamupäivisin."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän tuo opintopolku päivittyy nykyisin. Eiliseltä illalta varasija noussut yhden pykälän ja katoin nyt aamusta heti seiskan jälkeen. Että vieläköhän tänään päivittyy. Onko kellään tietoa? Olin siis siinä ymmärryksessä että aamupäivisin päivittyy 11 maissa, mut tuo nousu oli tapahtunut nyt heti aamusta.. Mietin että vieläkö kannattaa tänään kyttäillä vai suosiolla vasta huomenna 😁
Opintopolun sivuilta:
"Koska varasijat päivittyvät?
Pääsääntöisesti kerran vuorokaudessa, aamupäivisin."
Omasta kokemuksesta voi päivittyä mihin aikaan vaan, ainakin kun tuloksia tulee.
Tällekin aamulle jo noussut yhden pykälän valintakoejonossa. Mutta missä viipyy Metropolia? 😅
Nyt on tullut JAMK kohteisiin sh ja kätilö tuo valintakoepalkki, mutta ei vielä tuloksia.
8,2 pistettä englannista ja 7,55 äidinkielestä. Pelkäsin vielä, että äidinkielestä tulee hylsy, kun tuli tehtyä se hirveässä aivosumussa kokeen lopuksi 😅
Kyllä ärysttää, kun osa saanut vissiin tulokset kaikista hakukohteista. Itse olen hakenut neljään eri kouluun (XAMK, HAMK, Haaga-Helia ja Laurea) eikä yhdestäkään ole vielä tullut tuloksia...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ärysttää, kun osa saanut vissiin tulokset kaikista hakukohteista. Itse olen hakenut neljään eri kouluun (XAMK, HAMK, Haaga-Helia ja Laurea) eikä yhdestäkään ole vielä tullut tuloksia...
Sama ärsytys. Metropolia, Laurea ja H-H täällä. Ei mitään ole kuulunut..
Onko täällä Turun AMKiin terveydenhoitajaksi päässeitä? Millä pisteillä?
Laurea ja lab eikä mitään näy eikä kuulu 🤯 jospa tänään 🤞
XAMK sosionomi varasija oli yönaikana päivittynyt, nousua neljä pykälää
🙈 Jännää
Vitsi että jännittää tää varasijoilla olo.. Ei-ensikertalainen ja haluttu ala, joten vähän huonolta näyttää. Ei mitään hajua, miten paljo nää yleensä on liikkunut, että onko mitään mahista.. Varasija 4 nyt.
Miten tuolta hakijapalvelusta pitää kysyä noita pisteitä? Siellä on varmasti ruuhkaa, niin ajattelin kysyä kerralla oikein. Pitääkö sinne ilmoittaa nimensä lisäksi esimerkiksi henkilötunnus, koe päivämäärä ja missä teki sen, vai mitä tietoja ollaan vailla?
Vierailija kirjoitti:
Vitsi että jännittää tää varasijoilla olo.. Ei-ensikertalainen ja haluttu ala, joten vähän huonolta näyttää. Ei mitään hajua, miten paljo nää yleensä on liikkunut, että onko mitään mahista.. Varasija 4 nyt.
Mä olin (ei-ensikertalaisena) viime keväänä mun ekoihin hakukohteisiin varasijoilla 4 ja 3, enkä päässyt sisään. 4 muuttui 3:ksi ja kolmas varasija ensimmäiseks varasijaks.
Kolmanteen hakukohteeseen sentään pääsin, mut koitan vielä nyt syksyllä ja ens keväänä päästä noihin ekoihin, kun pystyin äippäloman takia siirtää aloitusta viimeks. Sosionomiksi menossa siis opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuolta hakijapalvelusta pitää kysyä noita pisteitä? Siellä on varmasti ruuhkaa, niin ajattelin kysyä kerralla oikein. Pitääkö sinne ilmoittaa nimensä lisäksi esimerkiksi henkilötunnus, koe päivämäärä ja missä teki sen, vai mitä tietoja ollaan vailla?
Minä kirjoitin näin, kysyin eilen lab:ista, vastaus (eli tulokset) tuli alle 10min. :)
Hei,
Olisiko tätä kautta mahdollista saada tietoon syksyn 2021 amk-valintakokeen osiokohtaiset pisteet?
Terveisin, *nimi*
*sähköposti*
Niinkin pieni koulu kuin VAMK ei saa tuloksiaan ulos. Ymmärrän täysin etelän suuret koulut, mutta VAMK….
Vierailija kirjoitti:
Tosi ärsyttävä, jos tokalla keralla opiskelupaikka jää saamatta pelkkä aikarajan takia, koska muuten koe oli minusta ihan helppo, mutta tuli paniikki ku aika meni tosi nopeasti ja minulla kestää kauan, että lukee ne tekstit, koska äidinkieleni ei ole suomi. AMK täytyy poistaa nä aikarajat samalla tavalla kun Ylioppilaskoe, jossa ei ole aikaraja.
Aikarajalla on valikoiva vaikutus, esim. aineistokokeessa liiallinen aika johtaa ulkoaoppimiseen joka mittaa kokeen tarkoitusta.
Näin ovat pedagogit minulle kertoneet.
Xamk Th 5 varasijalta 3 sijalle (ensikertalainen) onkohan mahkuja. 🤔 Jamk ja Laurea ei tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Henkilötunnusta ei kyllä kannata eikä tarvitsekaan laittaa sähköposteihin. Eiköhän nimellä löydy.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti olet ottanut tästä tosiaan selvää että on noin. Minä käyn monimuotokoulutusta ja koululla käydään paikanpäällä noin parina päivänä VIIKOSSA, ei vuodessa. Toki enemmänkin voi, jos kursseja ottaa tiheämpään.
Hain itse keväällä pelkästään monimuoto-opintoihin. Toki riippuu alasta, mutta esimerkiksi liiketaloudessa hyvin harvassa koulussa täytyy käydä pari kertaa viikossa koulussa. Itselläni esimerkiksi täysin 100 % verkossa.
Kahdeksaltako päivittyy?
Laurea, Metropolia, ja Diak puuttuu, ainakin sh:n osalta
Oliko joku saanut jo Diakin tulokset?