Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa iloisista yllätyksistä, kun olette olleet vähissä varoissa/rahattomia

Vierailija
01.11.2021 |

Opiskeluaikaan opiskeluryhmämme oli menossa ulos syömään yksi lauantai-ilta eikä minulla olisi ollut siihen varaa. Halusin kovasti mennä mukaan, ja pitkään pohdiskeltuani päätin näin tehdä (tuohon iltaan menevä raha olisi pois tiukkaakin tiukemmasta ruokabudjetistani). Söin listan halvimmasta päästä jonkun kanaleipäannoksen, joka maksoi hiukan alle 10€. Kun lähdimme ravintolasta, löysin maasta 10€ setelin, jolla tuo illanvietto kuittaantui. Olin kyllä iloinen.

Kommentit (737)

Vierailija
721/737 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämähän on kivoja, kertokaa lisää.

Vierailija
722/737 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notthingg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/737 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyskytys käy yli maan 

Vierailija
724/737 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava ketju. Ja kuva kiva ajatus monilla, että universumilta tuli apuja..

Vierailija
725/737 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsiperhearjessa raha ollut tiukilla, kun omakotitalossa paljastui yllättäviä menoeriä ja remonttikohteita. Ruokaa on vielä pöytään riittänyt, kun molemmat vanhemmat käyvät palkkatöissä, mutta remonttien vuoksi joustoluottoon ja lopulta Visaankin piti turvautua. Kun nämäkään eivät riittäneet, päädyin siirtämään rahaa eläkerahastostani, johon olen päättänyt turvautua vasta viimeisenä oljenkortenani. Edelleen oli huoli takaraivossa tulevista remonttitarpeista, kun vielä edellisiäkään ei oltu saatu maksettua. Menin katsomaan tiliäni, joko tuo eläkerahaston tilisiirto oli toteutunut, siinä kun meni muutama pankkipäivä. Meni hetki ennenkuin ymmärsin näkemääni. Sinne oli ilmaantunut 40000€, lähettäjänä Veikkaus. Olin edeltävästi epätoivon hetkenäni ottanut yhden rivin Eurojackpotia, siihen lisäksi jokeri ja voiton tuplaus, enkä ollut käynyt katsomassa tuloksia, ja voitto ilmeni vasta tuon tilisiirron myötä. Voitosta huolimatta parhautta oli kuitenkin nähdä pitkästä aikaa hymy synkkyyteen taipuvan puolisoni kasvoilla, kun hänelle asiasta kerroin. Lapsemme ovat vielä niin pieniä, etteivät ymmärrä, miten tämä tulee helpottamaan meidän arkea. Kristittynä lahjoitan 10% tuosta summasta hyväntekeväisyyteen, joten meidän perheemme lisäksi tämä voitto tulee ilahduttamaan muitakin. 

Vierailija
726/737 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on lapsiperhearjessa raha ollut tiukilla, kun omakotitalossa paljastui yllättäviä menoeriä ja remonttikohteita. Ruokaa on vielä pöytään riittänyt, kun molemmat vanhemmat käyvät palkkatöissä, mutta remonttien vuoksi joustoluottoon ja lopulta Visaankin piti turvautua. Kun nämäkään eivät riittäneet, päädyin siirtämään rahaa eläkerahastostani, johon olen päättänyt turvautua vasta viimeisenä oljenkortenani. Edelleen oli huoli takaraivossa tulevista remonttitarpeista, kun vielä edellisiäkään ei oltu saatu maksettua. Menin katsomaan tiliäni, joko tuo eläkerahaston tilisiirto oli toteutunut, siinä kun meni muutama pankkipäivä. Meni hetki ennenkuin ymmärsin näkemääni. Sinne oli ilmaantunut 40000€, lähettäjänä Veikkaus. Olin edeltävästi epätoivon hetkenäni ottanut yhden rivin Eurojackpotia, siihen lisäksi jokeri ja voiton tuplaus, enkä ollut käynyt katsomassa tuloksia, ja voitto ilmeni vasta tuon tilisiirron myötä. Voitosta huol

Tää oli aivan upea juttu, tuli niin hyvä mieli tuota lukiessa. Onnea upeasta voitosta. Kaikkea hyvää ja siunausta perheellenne.

Vierailija
727/737 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysin bussikortin (kertamatkoja) talvella kun jouduin kävelemään 4km suuntaansa yliopistolle säällä kuin säällä (pyörä oli varastettu). Vähän omaatuntoa kolkutti se pitää mutta olin köyhä kuin kirkonrotta ja tuo kävely väsytti oikeasti. Joten pidin kortin, siinä oli 12 matkaa.

Tuomitsen. Mistä tiedät, vaikka varastit joltain itseäsikin köyhemmältä? Minäminä.

Mitähän tuomitsemista siinä on? Itse en ainakaan vastaavassa tilanteessa lähtisi kyselemään mitään, (eikä kaivelisi omaatuntoa yhtään) Bussikortin "hukkaajia" varmasti löytyisi useampikin!

Vierailija
728/737 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Vierailija
729/737 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahattomana opiskelijana olin kerännyt tyhjät pullot ja muut roskat asunnostani ja olin sitten kävelemässä kauppaan. Potkaisin maassa olevan tupakka-askin sivummalle ja samalla sieltä tuli ulos 20 euron seteli. Laitoin askin roskikseen ja menin kauppaan ostamaan ruokaa viikonlopuksi.

Vierailija
730/737 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa löytyi kirjan välistä.Joskus jemmattu, kauppaan ruokaa ostaan. Oli silloin todella tarpeeseen.

Vierailija
731/737 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin salkkulompakon jossa useampi tonni. Sitä etsintäkuulutettiin paikallislehdessä yms. En palauttanut.

Vierailija
732/737 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun opiskelin toisella paikkakunnalla, sain kirjeen kotoa. En huomannut kuoressa olevaa satasen setellä. Onneksi säästän saamani kirjeet ja kun köyhänä työttömänä muistelin opiskeluaikoja, tipahti saturainen kuoresta ja tuli tarpeeseen

Vierailija
733/737 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivelin kaikki mahdolliset takit ja laukut, matkalaukuista alkaen, ja sain kokoon 6,70€. Saman päivän iltana löysin rapusta 50 senttiä. 

Vierailija
734/737 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena työurani alussa. Rahat täysin loppu. Palkkapäivään vielä muutama päivä. Jääkaappi tyhjä. Aloin laittamaan talvitakkeja eteisestä vaatehuoneeseen, kun talvitakin povarista löytyi 50e seteli.

Tuli tarpeeseen.

Vierailija
735/737 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahatilanteeni oli tosi huono. Asuin ekan kerran yksin. Sattumalta törmäsin äitiini kaupungilla kotimatkallani. Kysyi miten menee ja onko rahaa. Sanoin rehellisesti, että rahat on loppu ja palkka tulossa viikon päästä. Äitini käveli automaatille ja nosti mulle 200e.

Tästä jo vuosia, mutta edelleen muistan kuinka hyvältä se tuntui nuorena aikuisena 

Vierailija
736/737 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-luvun alussa olin köyhä opiskelija, ihan kympeissä laskettiin omaisuus välillä. Olin postissa ostamassa yhtä postimerkkiä. Kun sain sen, huomasin että siinä oli jotain outoa: hammaste oli ihan siirtynyt joten merkissä näkyi osin seuraava merkki. Olin joskus kerännyt postimerkkejä, joten tiesin, että tällainen on harvinaista. Siispä pidin pokkani ja sanoin, että voisin ottaa koko loppuarkin mikä siinä oli. 11 merkkiä, sain juuri ja juuri maksettua.

Myin nuo ebayssa 400 eurolla.

Vierailija
737/737 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä ollut mitään iloista yllätystä. Niitä toisenlaisia on kyllä ollut. Moniakin.