Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa iloisista yllätyksistä, kun olette olleet vähissä varoissa/rahattomia

Vierailija
01.11.2021 |

Opiskeluaikaan opiskeluryhmämme oli menossa ulos syömään yksi lauantai-ilta eikä minulla olisi ollut siihen varaa. Halusin kovasti mennä mukaan, ja pitkään pohdiskeltuani päätin näin tehdä (tuohon iltaan menevä raha olisi pois tiukkaakin tiukemmasta ruokabudjetistani). Söin listan halvimmasta päästä jonkun kanaleipäannoksen, joka maksoi hiukan alle 10€. Kun lähdimme ravintolasta, löysin maasta 10€ setelin, jolla tuo illanvietto kuittaantui. Olin kyllä iloinen.

Kommentit (737)

Vierailija
321/737 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain yllättävän perinnön. Se muutti elämäni. Että sattuu näitä ihan oikeastikin.

Vierailija
322/737 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona iski minuun tosi kovin. Varauskirja tyhjeni välittömästi. Oli paljon asiakkaina varttuneempia henkilöitä ja tietysti kaikenikäisiä. Mut ajat peruutettiin alussa kaikki. Nähtiin sit jossain vaiheessa ystävättäreni kanssa. Hän kysyi miten mulla menee, kerroin totuuden, että tosi huonosti. Olin kyllä saamassa pienen perinnön, mut siihen menisi vielä muutama kuukausi. Hän tarjoutui lainaamaan minulle ilman, että pyysin. En olis kehdannut pyytänytkään. Se oli niin suuri helpotus, itku tuli. Sain maksettu hänelle takaisin muutaman kuukauden päästä. Kiitollisena muistan tämän ja vieläkin liikutun. Kiitos ystäväni.❤

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/737 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon saanut pieniä onnenkantamoisia. Ei mitään suuria perintöjä, vaan tyyliin että kun pesukone hajosi, voitin arvalla 500. Just tällaisia että kun on tullut yllättäviä menoja, oon saanut jostain peleistä sen verran että ole pystynyt kattamaan ne. Muuten en ikinä voita mitään.

Enkä siis ole suuri uhkapeluri, laitan satunnaisesti lottoa tms.

Vierailija
324/737 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oli rahat tiukilla kun nuorena muutin 350 km päähän kotoa tuli äiti ja siskon mies yllättäen oven taakse ja toivat ruokaa monta kassia.

Vierailija
325/737 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli juhannus ja ystäväni kanssa rahat loppu. Löysin markan joka laitettiin kaupan hedelmäpeliin ja voitettiin 100 mk. Saatiin juhannusruoat ostettua.

Vierailija
326/737 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon saanut pieniä onnenkantamoisia. Ei mitään suuria perintöjä, vaan tyyliin että kun pesukone hajosi, voitin arvalla 500. Just tällaisia että kun on tullut yllättäviä menoja, oon saanut jostain peleistä sen verran että ole pystynyt kattamaan ne. Muuten en ikinä voita mitään.

Enkä siis ole suuri uhkapeluri, laitan satunnaisesti lottoa tms.

Tämä on jännä kun meille tämä tapahtuu taas ihan käänteisessä järjestyksessä. Vaivalla saadaan säästöön jonkin verran ja on varmaa, että sitten hajoaa jotain, johon tarvitaan se raha. Tai tulee jokin epäonni, jonka vuoksi menetetään säästetty raha. Me ollaan niitä ihmisiä, joiden luona raha ei viihdy. No ei olla vielä jouduttu velkaantumaan kuitenkaan.

Vierailija
327/737 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautin pulloja ja laitoin kuitin ostoskorin pohjalle. Sinnehän se unohtui. Ostoksia maksaessa en muistanut, vaan vasta kotona. Seuraavalla kerralla kaupassa otin korin ja siellä oli tasan tai suunnilleen samansuuruinen pullokuitti. En tiedä oliko sama vai eri kuitti.

Vierailija
328/737 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin opiskeluaikoina baarissa töissä joskus iltaisin ja rahat vähissä ennen tilipäivää. Asiakkaana oli vanhempi mies joka oli aikamoisessa kännissä. Olin ulkona tupakalla kun huomasin, että tämä känninen mies tuli ulos ja aikoi lähteä autolla ajamaan. Nappasin siltä avaimet ja tilasin taksin hänelle. Seuraavana iltana hän tuli ja antoi minulle 50euroa siitä, että estin häntä ajamasta. Tuli tarpeeseen.

Liikuttava tarina. Tässähän oli kyse suuremmastakin asiasta kuin raha.

Vierailija
329/737 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan sitten, kun oli vielä pankkikirjat, olin opiskelija ja istuin kesällä puistonpenkillä katselemassa pankkikirjaani ja sen aukeamaa, joka oli täynnä tapahtumia. Kaikki oli käytetty tililtä pois, kuten arvelinkin. Sitten älysin kääntää sivua, ja siellä olikin muuten tyhjällä aukeamalla  ensimmäisenä tapahtumana tilillepano, jotain yli 1000 markkaa. En muista, mistä. Olin aivan äimänä, miten en ollut huomannut. Asuin vielä vanhempien luona, muistaakseni ostin ensimmäiset videoni ja jäi ylikin.

Vierailija
330/737 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työllistynyt, ja minulle oli maksettu liikaa työmarkkinatukea, vaikka olin ilmoittanut asiat aivan oikein Kelaan. Lähetin sinne huomautuksen, ja tuli päätös, jonka sisältö oli 'saat pitää ne rahat'.

Vierailija
331/737 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri tullut jätetyksi, olin ihan rikki ja lasten kanssa päiväkotipäivän jälkeen väsyneenä kaupassa. Laskin ostokset tarkkaan mutta kassalla en löytänytkään kaikkia rahoja. Nuori mies takana tarjoutui maksamaan erotuksen. Juuri silloin löysin vikat kolikot taskusta ja sain maksettua kaikki ostokset itse. Mutta vieläkin lämmittää tuo tarjous! ..ja siitä on 10 vuotta.

Vierailija
332/737 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin markka-aikana 1500 mk rahanipun pyörätieltä. Oli siis setelit rullalla ja kuminauha ympärillä. Ei tullut pieneen mielenkään viedä poliisille tai alkaa kysellä missään lehdissä mitään.

Vierailija
333/737 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitin köyhänä opiskelijana citymarketin arvonnassa vuoden pyykinpesuaineet. Hehkutin tätä hienoa voittoa perheen whatsap ryhmässä, vaikka tuskin saisin niitä koskaan itse käytettyä :D Äitini ja kaksi veljeäni tarjoutui ostamaan niitä multa reiluun hintaan, ja sain vähän helpotusta arkeen :)

Vierailija
334/737 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä ketjusta ❤️

Vierailija
335/737 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessa tulee kyllä elävästi mieleen ne nuoruuden vuodet kun oli todella vähän rahaa. Nyt kun rahaa ei tarvitse enää miettiä niin ihan unohtuu mitä se oli kun piti oikeasti laskea pennosia.

Muistan kun sain parikymppisenä keliakia-diagnoosin ja olin onnellinen siitä kun sain takautuvasti vuoden ajan keliakiakorvausta, hieman päälle 200e. Tuntui isolta rahalta silloin...

Vierailija
336/737 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin just ryypännyt viimeiset rahat opiskelijabileissä. Kun menin paikalliseen ruokakauppaan, niin joku asiakas oli juuri laskenut ruokakassinsa kukkien pakkauspöydälle ja oli kumartunut oven taa ottamaan laukkuaan säilytyskaapista. Nappasin äkki tuon ruokakassin ja livistin paikalta. Sain siis viikonlopun ruoat ilmaiseksi.

Vierailija
337/737 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto joulukuun kunniaksi.

Vierailija
338/737 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus on löytynyt rahaa taskusta kun oon ottanut syksyllä talvitakin käyttöön. Olen myös alkanut piilottaa sen myötä rahaa takin taskuun (pesun jälkeen kausisäilöön laittaessani).

Mulle sattui sama mutta loppu oli ikävämpi: sain opiskelijana äidiltä jonkun tosi tuolloin muka tylsän kirjan joululahjaksi enkä lukenut sitä kun oli muka tenttikiireitä. Myöhemmin aloin lukemaan ja välistä löytyi 300 mk mutta markkoja ei voinut enää vaihtaa euroiksi:(. Terveisiä äidille pilven päälle.

Jos sulla on ne setelit vielä tallessa, tee niistä taulu seinälle sellaiseksi tartu tilaisuuteen - muistutukseksi. :)

Vierailija
339/737 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin antamassa yhtä vanhaa opiskeluaikaista käsilaukkua lasten leikkeihin. Sisätaskusta löytyi 50€. Kyllähän se kotihoidontuella lämmitti.

Vierailija
340/737 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakollisten maksujen jälkeen sai sittenkin ostettua ruokaa