Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain jännitykseen Propralia mutta nyt pelottaa ottaa sitäkin kun en ole aiemmin ottanut

Vierailija
01.11.2021 |

Pelottaa siis lähinnä sivuvaikutukset. Apteekin täti sanoi että ei suositella astmaatikoille hengenahdistuksen takia, mutta astma on vaan lievää ja pärjään ilman lääkkeitä. Onko teillä tullut millaisia oireita jotka olette käyttäneet? Olisi parin viikon päästä yksi esiintymistilanne töissä mitä en saisi mokata ja haluaisin kokeilla auttaako tuo mutta miten kannattaa edetä? Olisiko hyvä testata esim. puolikkaalla kotona ensin miten vaikuttaa? 40 mg tabletteja sain. Ongelmana käsien ja kehon vapina sekä voimakas kasvojen/kaulan punoitus.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei sitä voi ottaa, jos urheilee samana päivänä?

Itselläni jalat eivät vain kerta kaikkiaan toimi propralin kanssa ja hengästyn ihan tyhjästä.

Vierailija
22/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni jalat eivät vain kerta kaikkiaan toimi propralin kanssa ja hengästyn ihan tyhjästä.

En ole mikään himourheilija mutta päätin myös että kun testaan/otan lääkettä niin sinä päivänä ei mitään urheilua. Ei kai se vaikutus enää seuraavaan päivään jatku? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai siinä muuta ole kuin, että se ei päästä sykkeitä nousemaan. Eli voipi olla vähän heikko olo, jos yrittää esimerkiksi jotain reipasta juoksulenkkiä tehdä.

Vierailija
24/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lääke! Päänsärky on tullut jälki oireena vaikutuksen lakattua, mutta ei muuta.

Vierailija
25/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rentona haluaisinkin olla sillä tapaan uusia ihmisiä ja joudun keskustelemaan suomeksi ja englanniksi, ei ole niinkään sellaista suurta keskittymistä vaativaa agendaa mutta esillä joutuu kuitenkin olemaan. Jos vaan saisin sellaisen tärinän ja naaman kuumotuksen pois niin olisin hyvä puhumaan missä vaan kenelle vaan. Pelkään oireita enemmän kuin tilannetta. t: AP 

Sitten Propral kuulostaa juuri sinulle hyvältä. Ota vaikka nyt heti puolikas ja tunnustele oloa.

Itselläni suu saattaa hieman kuivua mutta ei muuta. Lisäksi en suunnittele treenejä samalle tai seuraavalle päivälle kun Propral tahmeuttaa sen verran treeniä (tietysti, sillä Propral laskee sykettä ja sykkeen nousuahan treenissä enemmän tai vähemmän tulee).

Rohkeasti vaan. Itselläni myös lievä astma eikä mikää vaikutusta Propralilla.

Vierailija
26/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka toisella suomalaisella propal. Mitähän seki kertoo?

Niinpä! Ehkäpä kaikkien suomalaisten kantamasta häpeästä. Sodan traumoista.

Vierailija
27/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä! Ehkäpä kaikkien suomalaisten kantamasta häpeästä. Sodan traumoista.

Aika moni suomalainen on epäsosiaalinen, ujo, introvertti ym. luonnostaan mutta varsinkin työelämässä se ei ketään kiinnosta vaan pitäisi aina olla jossain paapattamassa ja sitä arvostetaan vielä. Moni voi kokea vaikeuksia tuossa kun se ei tule luonnostaan.

Vierailija
28/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaako tuo propral myös punoitukseen? Muuten pystyn yleensä kätkemään jännityksen aika hyvin mutta naama paljastaa..

Mulla ainakin auttaa erityisesti kaulan punoitukseen, mutta siihen tarviin yleensä sen oman maksimiannokseni. Mun pienin annoskin poistaa usein tärinän ja tykytyksen, vaikka ne olisivat todella voimakkaita ilman lääkettä.

Vierailija
29/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pelkää. Turvallinen lääke on. Itse otan tarvittaessa 20mg ja huomannut että se auttaa myös henkiseen ahdistukseen.

Vierailija
30/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

suu ja silmät kuivuu,mutta toimii muuten.

Vierailija
31/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin nyt puolikkaan eli 20 mg koemielessä ja mietin että miltä pitäisi tuntua vai tuntuuko miltään tuollainen määrä, jos vaan on kotioloissa ilman mitään stressitilanteita. Ehkä tärkein on nyt että huomaa tuleeko epämiellyttäviä sivuvaikutuksia, ne vähän stressaa. Sydän hakkaa kun mietin että kohta alkaa tuntua ikävältä niin sen pitäisi ainakin kai kohta rauhoittua.  t: ap

Vierailija
32/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni eri beetasalpaaja juuri nopeaan sykkeeseen. Ihana lääke. On helpompi "hengittää." Urheilua ei tarvitse varsinaisesti välttää, mutta kannattaa ottaa se huomioon, että sykettä et saa nousemaan. Ihmettelin alkuun itse tätä asiaa kun kuntopyörällä ajelin verenmaku suussa eikä syke noussut kunnes tajusin.

Lapselleni määrättiin migreenin estoläkityksenä sama lääke jo 12v.

Vierailija
33/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toi käsien tärinää vastaan. Perinnöllistä, tärisevät ilman lääkitystä tilanteesta riippumatta.

Jos ei noita olisi niin tokkopa pystyisin työtäni tekemään.

Vierailija
34/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap, voit ottaa propralin ihan huoletta ja se poistaa juuri ne oireet joita tilanteissa vihaat. Minä olen ollut ja olen edelleen ihan kauhea jännittäjä ja propralin avulla olen saanut hoidettua esiintymistilanteet läpi kunnialla. Niissä nousee oikeasti ihan uudelle tasolle, kun sydän ei lähdekään hakkaamaan hulluna ja vapina on poissa. On olo kuin tuhkasta nousisi fenix-lintu ja itsetunto on ihanan tasainen, kuten olokin.

Propralin ehdoton etu on se, että se pitää pään kirkkaana poistaen vain fyysiset oireet. Olen itse aiemmin vapissut niin kovasti, että paperit ei ole pysyneet käsissä, pulssi on hakannut korvissa saakka ja puhuminen on ollut siinä tilanteessa mahdotonta äänen värinän ja koko kehon tärinän takia. Näihin esiintymisoireisiin verrattuna propralilla ei ole sivuvaikutuksia, missään nimessä ainakaan tuossa mittakaavassa. Todella koville jännittäjille siis on vaan etuja.

Tsemppiä sinulle, ota huoletta tämä lääke tunti ennen esiintymistä ja nauti. Uskallan luvata, että tällä kertaa voit luottaa itseesi. Fysiikka ei tule ainakaan olemaan se mikä pilaa esiintymisen tämän lääkkeen kanssa, vaan olosi on hallittu sekä rento. Aivan ihana lääke. Jos nyt näin voi sanoa.

Vierailija
35/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota propralia ensin mahd. pieni annos ja kokeile. Voit myös pyytää lääkäriltä toista beetasalpaajaa, joka ei vaikuta keuhkoihin, kuten bisprolol, mutta vaikuttaa vastaavasti eli laskee sykettä ja verenpainetta. T. toinen astmaatikko, joka on ottanut myös joskus propralia ilman suurempia sivuvaikutuksia.

Vierailija
36/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni eri beetasalpaaja juuri nopeaan sykkeeseen. Ihana lääke. On helpompi "hengittää." Urheilua ei tarvitse varsinaisesti välttää, mutta kannattaa ottaa se huomioon, että sykettä et saa nousemaan. Ihmettelin alkuun itse tätä asiaa kun kuntopyörällä ajelin verenmaku suussa eikä syke noussut kunnes tajusin.

Kiva kuulla. :) Mikä beetasalpaaja sinulla on?

Vierailija
37/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bisoprolol. Nopea syke aiheutti minulla juuri hengenahdistusta ja hengästymistä, mikä oli inhottava tunne. Tämä lääke auttoi.

Vierailija
38/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 mg otettu vajaa tunti sitten ja henkeä ei ahdista ym. mutta ei tässä kovin levolliseltakaan tunnu, melkein ei tunnu missään. Ehkäpä pitäisi nyt päästä testaamaan johonkin stressitilanteeseen niin näkisi että miten pysyisi hallinnassa. Varmaan uskallan ottaa sitten sen 40 mg suoraan tuntia ennen kuin joudun työtilanteeseen. Jos ei muuta niin joku placebo-efektikin tästä voi tulla. t: ap

Vierailija
39/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bisoprolol. Nopea syke aiheutti minulla juuri hengenahdistusta ja hengästymistä, mikä oli inhottava tunne. Tämä lääke auttoi.

Minulla myös välillä yllättäen yölläkin saattaa syke jousta hetkellisesti ja aiheuttaa pahaa oloa ja hengenahdistusta. Stressaannun myös melko helposti ja migreenikin on. Olenkin syönyt jo vuosia bisprololia 1.25-2.5 mg vrk:ssa.

Vierailija
40/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siitä, miten lyttäävässä ympäristössä ollaan kasvettu. Eikä varmaan ole menossa parempaan suuntaan, kun lukee, miten paljon tälläkin palstalla aletaan aina ilkeillä toisille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme