Paljonkohan tulee hävikkiä nyt S-kaupoissa, kun ihmiset jättävät ostoskärryjään pitkin käytäviä tai kassoja, kun kortit eivät toimi?
Riittääkö myyjiä viemään tavaroita takaisin kylmähyllyihin?
Kommentit (108)
Suheessa varmaan saman verran kuin Lidlissä?
Myyjät kanssa varastaa. Kerran sai takaisin kun kassa laskettiin . Muuten ei saa.
No meidän lidukassa oli heti sisälle mennessä kyltti joka infosi asiasta. Minä ja juku muukin asiakas tarkisti paljonko on käteistä kukkarossa.
Minulla oli 18 euroa.
Siispä karsin ostoslistaa ja laskeskelin , että rahani riittää..
En nähnyt ostoksia, jotka olisi vain jätetty.
S marketissa en toki käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Aika itsekästä porukkaa. Minä,minä,minä asenne. Miettisitte vähän niitä kauppojakin, kun jätätte kärryllisen tavaraa pilaantumaan. Hävetkää.
Kauppahan tässä on kämmännyt, kun ei ole backup-systeemiä maksuille. Miksi meidän pitäisi kärsiä yhtään enempää niiden virheiden takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän kauppojen sisäänkäynnin luokse ei tulosteta A3 kokoista lappua ständiin "KORTIT EIVÄT TOIMI, VARAA KÄTEISTÄ"?
Muutaman minuutin homma ja helpottaisi kaupassa työskentelyä. Kassat eivät ruuhkautuisi ja asiakkaat jättäisivät vähemmän ruokatarvikkeita pilaantumaan.Ihan oikeasti kauppojen ja pankkien pitäisi tiedottaa tällaisista ongelmatilanteista paremmin ja nopeammin. Juuri tuollaisilla kylteillä ja pankit myös tekstiviesteillä asiakkaille. Kaupoissa voisi olla kuulutuksiakin.
Siellä OLI kuulutuksia ja oven pielessä oli asiasta infoava kylttikin. Lisäksi tästä on kerrottu about kaikissa uutisissa ja oli tuo aika hyvin esillä netissäkin kun aamulla niitä hetken selasin..
Nykyihmiset ei vaan näe, ei kuule eikä varsinkaan ymmärrä näkemäänsä, lukemaansa eikä kuulemaansa vaan kassalla ollaan hoomoilasena säksättämässä kuinka kukaan ei kertonut mitään ja kaikki on sen kassan vika joka tekee tämän ihan vaan v-ttuillakseen.
Olitko sinä aamulla kymmentä yli kahdeksalta samassa S-marketissa kuin minäkin?
Siellä kun ei ollut lappua ovella.
Eikä siellä ollut kuulutuksiakaan.
Ensimmäisen merkin ongelmista sain, kun huomasin itsepalvelukassojen olevan pois päältä.
Siinä vaiheessa, kun nostin ostoksia linjalle, taakseni tuli omia ostoksiaan tekevä kaupan työntekijä, joka ohimennen sanoi, että kortit eivät sitten toimi. Ja mitään muuta kommenttia asiasta en sitten saanutkaan.
Minulla oli käteistä maksaa ostokseni, mutta joku oli omansa siihen kassalle jättänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko ihmiset jättää ostoksensa vaan johonkin random paikkaan pilaantumaan tuollaisessa tilanteessa?
Ne tavarat eivät kuulu minulle, ennen kuin olen suorittanut pyydetyn maksun ja tavara vaihtaa omistajaa. Ei ole minun velvollisuuteni palauttaa kaupan omistamia tavaroita takaisin hyllyihin. Mikäli kaupassa tavara pilaantuu, vastuu on kaupalla. Jos ostettu tuote pilantuu, vastuu on ostajalla. Näin se vaan menee.
No ei se nyt ihan näin mene. Kyllä kauppa voi laittaa sut maksamaan, jos tahallasi pilaat tuotteita jättämällä kylmäsäilytettävät lämpöiseen.
Ruokakaupassa löytyy joka päivä random hyllyihin hylättyjä tuotteita, joista lämpöiseen jätetyt kylmäsäilytettävät menee suoraan roskiin. Samoi pakastealtaaseen hylätyt ei-pakasteet menee roskiin. Yksittäisille hylkytuotteille ei oikein muuta voi, kun toivoa, että ihmisen tyhmyys joskus vähnetyisi. Eri asia on sitten, jos huomataan jonkun asiakkaan useasti keräävän korillisen tai kärryllisev tuotteita ja sitten hylkäävän ne. Tälläiseen tietenkin puututaan, tilanteita otetaan kameravalvonnasta talteen ja lopulta asiakas maksaa isommassa pompsissa ne tuotteet, yleensä siinä vaiheessa, kun rikosilmoitus tehdään. Tämä on toki aika harvinaista.
Ihan höpöhöpöhölinää nuo sinun juttusi. Siitä kameravalvontatalennenteesta ei käy ilmi kuka se tavaroiden jättäjä on, niin tätä ei edes kiinni saada. Ja aika kuvitteellisia ovat ne tilanteet, joissa joku tuota toistuvasti tekisi.
Voiko joku kertoa mikä turvallisuushätätiedote?