Paljonkohan tulee hävikkiä nyt S-kaupoissa, kun ihmiset jättävät ostoskärryjään pitkin käytäviä tai kassoja, kun kortit eivät toimi?
Riittääkö myyjiä viemään tavaroita takaisin kylmähyllyihin?
Kommentit (108)
Tuskin tulee hävikkiä paitsi paistopiste ja palvelutiskituotteet. Ei siinä kauaa mene kärrätä ne paikoilleen.
Huudan raivosta punaisena myyjälle, että kassa täytyy saada toimimaan, ettekö te tiedä kuka minä olen ? Minun silmille eivät tuollaiset nuoret kassatytöt hyppele. Jos ei kerran kortti kelpaa, niin pitää antaa ilmaiseksi, kuulitko mitä minä sanoin. Lopeta se poraaminen, ei minulla ole aikaa sellaista kuunnella. Kuka on sinun pomosi, tytön hupakko, no kutsu se pomo sitten paikalle ja sassiin siitä.!!! Lyön muutaman kerran kassakonetta, mutta se ei auta mitään, Vaadin palvelua!!, nyt heti !!, ei minulla ole aikaa tässä odotella. Kuulitko !!!, tyttö, mitä minä sanoin sinulle !!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joitain vuosia sitten pystyi vielä kortilla maksamaan vaikkei se päätteessä toiminutkaan, jos näytti henkkarit. Enääkö ei ole tuota käytäntöä?
Ikinä ei ole ollutkaan tuollaista käytäntöä. Miten ne henkkarit sen todistaa että tilillä on katetta tai luotolla ostovaraa?
Miten nuori sinä olet? Aiemmin kortti höylättiin ja siihen piti laittaa allekirjoitus. Kassa joko kysyi tai ei kysynyt henkkareita.
Kyllä mä tuon muistan, mutta tuo olikin silloin virallinen/ainoa tapa toimia. Ei se kassa silloin sooloillut omiaan vaan toimi tasan niin kuin ohjeet oli.
Vai tosiaanko sä meinaat, että se kassahenkilö ottaa omalle vastuulleen sen että varmennus on ohitettu tavalla tai toisella, kun yhteyttä pankkiin ei ole ja käytännössä antaa ostokset ilmaiseksi ihan sillä, että asiakas esittää henkkarit.. Kauppiaskin tykkää varmasti.
Ja se sitten on pankin (ja asiakkaan) murhe, jos/kun pankki antaa varmennuksesta huolimatta ylittää tilin. Ei se kassahenkilö näe tilin saldoa ja kun järjestelmä sanoo että maksu hyväksytty niin silloin se on.
Ja sama tietty nyt, että kun maksu ei mene läpi eikä ole hyväksytty niin ei sitä voi henkkareilla ohittaa. Ei henkkarit ole maksuväline.
Ihan omituisia kuvitelmia ihmisillä siitä mitä se kassahenkilö voi ja saa tehdä. Saati että se haluaisi sooloilla.
Minä joka alunperin tuosta kirjoitin, että henkkarit näyttämällä on maksu voitu hoitaa, en tarkoitakaan kassan sooloilua. Mielestäni tämä toimi useissa kaupoissa vielä ehkä kymmenisen vuotta sitten.
Kaikki kassatkaan eivät siitä kyllä silloinkaan tienneet.
En tiedä olivatko vanhat kassajärjestelmät sitten erilaisia, ja tuosta on luovuttu, nykyäänhän nuo päätteet näyttäisivät varmentavan aina.Sitä vain tarkoitan että ennen selvittiin tällaisista hätätilanteistakin, ja ihan kortillakin.
Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Eikä sitä puuttuvaa yhteyttä/kaatunutta pankin järjestelmää voinut 10 vuotta sittenkään ohittaa henkkareilla vaan ainoastaan pin-koodin näppäilyn.
Ja sitä ohittamista ei ollut siis mikään pakko myyjän hyväksyä silloinkaan.
Myyjien kannattaisi pysäyttää kaikki asiakkaat ulko-ovella ja pakottaa heidät palauttamaan tavarat hyllyihin. Jos ei tottele niin valokuva otetaan ja porttikielto!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joitain vuosia sitten pystyi vielä kortilla maksamaan vaikkei se päätteessä toiminutkaan, jos näytti henkkarit. Enääkö ei ole tuota käytäntöä?
Ikinä ei ole ollutkaan tuollaista käytäntöä. Miten ne henkkarit sen todistaa että tilillä on katetta tai luotolla ostovaraa?
Miten nuori sinä olet? Aiemmin kortti höylättiin ja siihen piti laittaa allekirjoitus. Kassa joko kysyi tai ei kysynyt henkkareita.
Kyllä mä tuon muistan, mutta tuo olikin silloin virallinen/ainoa tapa toimia. Ei se kassa silloin sooloillut omiaan vaan toimi tasan niin kuin ohjeet oli.
Vai tosiaanko sä meinaat, että se kassahenkilö ottaa omalle vastuulleen sen että varmennus on ohitettu tavalla tai toisella, kun yhteyttä pankkiin ei ole ja käytännössä antaa ostokset ilmaiseksi ihan sillä, että asiakas esittää henkkarit.. Kauppiaskin tykkää varmasti.
Ja se sitten on pankin (ja asiakkaan) murhe, jos/kun pankki antaa varmennuksesta huolimatta ylittää tilin. Ei se kassahenkilö näe tilin saldoa ja kun järjestelmä sanoo että maksu hyväksytty niin silloin se on.
Ja sama tietty nyt, että kun maksu ei mene läpi eikä ole hyväksytty niin ei sitä voi henkkareilla ohittaa. Ei henkkarit ole maksuväline.
Ihan omituisia kuvitelmia ihmisillä siitä mitä se kassahenkilö voi ja saa tehdä. Saati että se haluaisi sooloilla.
Minä joka alunperin tuosta kirjoitin, että henkkarit näyttämällä on maksu voitu hoitaa, en tarkoitakaan kassan sooloilua. Mielestäni tämä toimi useissa kaupoissa vielä ehkä kymmenisen vuotta sitten.
Kaikki kassatkaan eivät siitä kyllä silloinkaan tienneet.
En tiedä olivatko vanhat kassajärjestelmät sitten erilaisia, ja tuosta on luovuttu, nykyäänhän nuo päätteet näyttäisivät varmentavan aina.Sitä vain tarkoitan että ennen selvittiin tällaisista hätätilanteistakin, ja ihan kortillakin.
Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Eikä sitä puuttuvaa yhteyttä/kaatunutta pankin järjestelmää voinut 10 vuotta sittenkään ohittaa henkkareilla vaan ainoastaan pin-koodin näppäilyn.
Ja sitä ohittamista ei ollut siis mikään pakko myyjän hyväksyä silloinkaan.
Ei ollut koodista kyse, kun koko kortti ei kelvannut päätteelle, niin jotenkin se naputeltiin sinne käsin.
Huusin täysiä Prismassa AAAAARGH! kun kuulis asiasta! Paiskasin kärryt ostoksineen seinään ja ryntäsin karjuen viereiseen Kitumarkettiin!
Maksoin piruuttani 2000€ setelillä
Omassa lähikaupassa korttiongelma ilmeisesti oli ollut jo jonkin aikaa tiedossa, mutta siitä kerrottiin vasta kassalla kun oli maksun aika. Minusta tuo oli vähän epäreilua, kuulutus ei maksaisi mitään. Tai isot kyltit ulos ja sisälle, että pankkikortit ei toimi.
Hain itse käteistä sitten ja maksoin, mutta ei kaikkien kauppojen yhteydessä ole pankkiautomaatteja ainakaan täällä vähän syrjässä.
En voi käsittää miten niin monilla ei ole käteistä näita tilanteita varten. Pidän aina mukana vähintään satasen hätätilanteiden varalta, ja kotona on lisää. Jokaisen luulisi ymmärtävän, ettei kaikki aina toimi niin kuin pitäisi. Saa syyttää ihan itseään jos ostokset jää tekemättä korttiongelmien vuoksi. Silloin olisi reilua viedä nöyrästi ainakin kylmätavarat takaisin hyllyyn, ja ottaa opikseen ensi kertaa varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän kauppojen sisäänkäynnin luokse ei tulosteta A3 kokoista lappua ständiin "KORTIT EIVÄT TOIMI, VARAA KÄTEISTÄ"?
Muutaman minuutin homma ja helpottaisi kaupassa työskentelyä. Kassat eivät ruuhkautuisi ja asiakkaat jättäisivät vähemmän ruokatarvikkeita pilaantumaan.Ihan oikeasti kauppojen ja pankkien pitäisi tiedottaa tällaisista ongelmatilanteista paremmin ja nopeammin. Juuri tuollaisilla kylteillä ja pankit myös tekstiviesteillä asiakkaille. Kaupoissa voisi olla kuulutuksiakin.
Siellä OLI kuulutuksia ja oven pielessä oli asiasta infoava kylttikin. Lisäksi tästä on kerrottu about kaikissa uutisissa ja oli tuo aika hyvin esillä netissäkin kun aamulla niitä hetken selasin..
Nykyihmiset ei vaan näe, ei kuule eikä varsinkaan ymmärrä näkemäänsä, lukemaansa eikä kuulemaansa vaan kassalla ollaan hoomoilasena säksättämässä kuinka kukaan ei kertonut mitään ja kaikki on sen kassan vika joka tekee tämän ihan vaan v-ttuillakseen.
Alkuperäinen ständi-ihmettelijä tässä, omalla paikkakunnalla keskustan kaupassa ei ollut lappuja eikä kuulutuksia korttiongelmista. Olin asioinut pienemmässä kaupassa, jossa kertoivat maksuongelmista niin osasin varautua käteisellä ruokaostoksilla. Mutta moni muu ei osannut, ihmiset olleet töissä (eivät ole lukeneet uutisia), kuulutuksia eikä lappuja ollut missään. Kassat olivat ruuhkautuneet näiden korttiongelmien takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko ihmiset jättää ostoksensa vaan johonkin random paikkaan pilaantumaan tuollaisessa tilanteessa?
Ne tavarat eivät kuulu minulle, ennen kuin olen suorittanut pyydetyn maksun ja tavara vaihtaa omistajaa. Ei ole minun velvollisuuteni palauttaa kaupan omistamia tavaroita takaisin hyllyihin. Mikäli kaupassa tavara pilaantuu, vastuu on kaupalla. Jos ostettu tuote pilantuu, vastuu on ostajalla. Näin se vaan menee.
Eihän teillä kellään ole vastuuta nykyään. Näin se vaan menee... Minäkin voin jättää pultit autostasi löysälle. Ethän vielä ole maksanut töistä... mitäpä siihen sanot? Vähän nyt rotia siihen elämiseen kaupunkilaiset!!! Vähän voisi jaksaa ja ajatella sitä pilaantuvaa ruokaakin. Pieni nälänhätä olis nyt poikaa! Varmasti jokainen osaa palauttaa siihen mistä ottikin. Jos joku aivoton ääliö kehtaa myöntää ettei muka osaa, niin .... no, on kaupunkilainen. Meillä maalla tuo ei ole vaikeaa! Järki pelaa loistavasti!
Siis mistä te puhutte? Mikä hätätiedote ja mikä korttien toimimattomuus??
MUKA ESKORTTI TOIMI EI TOIMINUT EI TODELLAKAAN EKA KERTA. lopetan koko tilin ja nostan mafiaan sijoitetun 100e pois. ministerit luulee että boomerit on onnessan kun kuuntelevat boomeri laulua diginä
Vierailija kirjoitti:
Mullakin tuli just turvallisuushätätiedote.
Kävin lähi s- marketissa ja ei kenenkään tarvinnut jättää ostoksiaan. Suurin osa maksoi käteisellä. Mulla onneksi bonuksia s- kortilla ja hoitui sillä.
Turvallisuushätätiedote? Koska kortit ei toimi? Hitsi tänään pitäisi käydä kaupassa mutta uskaltaako mitään kylmätavaraa ostaa jos ne on lojuneet lämpimässä pitkään?
Lidin sisäänmenon yhteydessä jättikyltti, jossa luki, että kortit ei toimi, maksut vain KÄTEISELLÄ. Kulttiä ei voinut olla huomaamatta. Kassalla 9/10 tarjosi korttia maksuksi. Ilmeisesti vain 1/10 osaa lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko ihmiset jättää ostoksensa vaan johonkin random paikkaan pilaantumaan tuollaisessa tilanteessa?
Ne tavarat eivät kuulu minulle, ennen kuin olen suorittanut pyydetyn maksun ja tavara vaihtaa omistajaa. Ei ole minun velvollisuuteni palauttaa kaupan omistamia tavaroita takaisin hyllyihin. Mikäli kaupassa tavara pilaantuu, vastuu on kaupalla. Jos ostettu tuote pilantuu, vastuu on ostajalla. Näin se vaan menee.
Eihän teillä kellään ole vastuuta nykyään. Näin se vaan menee... Minäkin voin jättää pultit autostasi löysälle. Ethän vielä ole maksanut töistä... mitäpä siihen sanot? Vähän nyt rotia siihen elämiseen kaupunkilaiset!!! Vähän voisi jaksaa ja ajatella sitä pilaantuvaa ruokaakin. Pieni nälänhätä olis nyt poikaa! Varmasti jokainen osaa palauttaa siihen mistä ottikin. Jos joku aivoton ääliö kehtaa myöntää ettei muka osaa, niin .... no, on kaupunkilainen. Meillä maalla tuo ei ole vaikeaa! Järki pelaa loistavasti!
Sanopa muuta! Ihmiset on käsittämättömiä velliperseitä nykyään. On liikaa vaatia että työt joista maksetaan palkkaa hoidetaan, ja kiukutellaan ja osoitetaan mieltä kuin mitkäkin uhmaikäiset lapset. Käytöstavat ja muiden huomiointi on liikaa vaadittu.
boomereille digiä kirjoitti:
MUKA ESKORTTI TOIMI EI TOIMINUT EI TODELLAKAAN EKA KERTA. lopetan koko tilin ja nostan mafiaan sijoitetun 100e pois. ministerit luulee että boomerit on onnessan kun kuuntelevat boomeri laulua diginä
Toimipas - mitä sä horiset? S- kortti nimenomaan toimi, muiden pankkien kortit ei.
Kannattaa maksaa 100€ 200€ setelillä . Saa pikkurahaa ja pitää sen valmius rahana . Maskeja kannattaa pitää varalla tulevia varten .
Siellä OLI kuulutuksia ja oven pielessä oli asiasta infoava kylttikin. Lisäksi tästä on kerrottu about kaikissa uutisissa ja oli tuo aika hyvin esillä netissäkin kun aamulla niitä hetken selasin..
Nykyihmiset ei vaan näe, ei kuule eikä varsinkaan ymmärrä näkemäänsä, lukemaansa eikä kuulemaansa vaan kassalla ollaan hoomoilasena säksättämässä kuinka kukaan ei kertonut mitään ja kaikki on sen kassan vika joka tekee tämän ihan vaan v-ttuillakseen.