Deittikumppanin elämänlaatu paranee ja deittikumppani ylpistyy - onko teille käynyt näin?
Onko teille käynyt niin, että tapaat joko livenä tai netissä miehen, joka on vaikkapa työtön tai muuten vaikeuksissa, ja kun sitten puhutte asiasta, ehkä sinä jopa tsemppaat miestä muutokseen, niin kun mies sitten alkaa järjestellä asioita ja saakin asioita paremmalle mallille, mies alkaakin käyttäytyä ylimielisesti ja kylmästi sinua kohtaan eli ylpistyy?
Minulle kävi näin. Olen todella ihmeissäni. Mies tuntui alussa ihailevan minua ja aistin hänen kokeneen huonommuutta minuun verrattuna, ja sitten kun sai omat asiat parempaan kuosiin, niin käänsikin kelkkansa ja alkoi vältellä yhteydenpitoa eikä ole ottanut pitkään aikaan oma-aloitteisesti yhteyttä minuun.
Hän siis oli alunperin työtön ja sen jälkeen, kun pääsi töihin, alkoi tuo kylmä käytös ja yksi mieleenjäävin kommentti puhelimessa puhuessamme oli se, kun kysyin miksi hänestä ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan (ei ollut vastannut puheluihini, viesteihini eikä ollut itse ottanut yhteyttä), niin vastaus oli, että hänellä menee nyt tosi hyvin. Mietin, että minkälainen ihminen käyttäytyy toista kohtaan noin, jos hänellä menee hyvin...
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen virhe naisilta. Tuetaan, tsempataan ja autetaan miestä, jolla menee vähän huonosti mutta jossa on potentiaalia, ja kun mies alkaa menestyä, mies jättää ja etsii (paremmannäköisen ja ehkä nuoremmankin) naisen, joka ei ole nähnyt miestä heikkona ja ongelmaisena.
Miehet eivät arvosta avuliaita tsempparinaisia tai naisia, jotka antavat neuvoja, vaikka ne olisivatkin hyviä neuvoja. Mies ei koe jäävänsä kiitollisuudenvelkaan, eikä mies palkitse naisen vaivannäköä lojaaliudella.
Miten tämä voi tulla niin monelle naiselle yllätyksenä?
Miten naiset ovat niin pihalla miesten ajatusmaailmasta???
Kätevästi taas saadaan naisten viaksi se, että mies käyttäytyy ääliömäisesti. Pitäisiköhän miesten ihan vaan alkaa ottamaan vastuu itsestään ja käytöksestään sen sijaan, että syytellään jotain ystävällistä naista auttamisesta?
Vierailija kirjoitti:
On tosiaankin tuttua.
Mutta mulla se jatkuu niin, että jätän sitten miehen sen takia, että ylpistyy eikä tajua arvostaa minua. Ja jonkun ajan kuluttua mies romahtaa takaisin siihen lähtöpisteeseensä, koska en ole enää tukemassa.
Näin käy myös aina silloin, kun mies lähtee jonkun uuden paremman naisen perään itsetuntoboostihybriksessään, mutta saakin sitten pakit ja on tulossa häntä koipien välissä minun luo takaisin kokeilemaan vieläkö natsaisi. Mutta en tosiaan noin suuren loukkauksen jälkeen ketään ota vastaan, jos menee toisen perään niin pysyköönkin poissa.
Tämän on pakko olla miehen kirjoittama provo, koska kaupankassat tekevät vain työtään ja suurin osa aspatyöntekijöistä on naisia, joten he tietävät ettei hymy merkitse mitään sen kummempaa. Vain miehet kuvittelevat sairaissa päissään, että asiakaspalveluhymyn on pakko olla iskuyritys. Samasta syystä samat miehet luulevat aasialaisten hymynkin olevan aina flirttiä, vaikka se on vain heidän tapakulttuuriaan, koska pelkäävät kasvojen menetystä.