Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Deittikumppanin elämänlaatu paranee ja deittikumppani ylpistyy - onko teille käynyt näin?

Vierailija
01.11.2021 |

Onko teille käynyt niin, että tapaat joko livenä tai netissä miehen, joka on vaikkapa työtön tai muuten vaikeuksissa, ja kun sitten puhutte asiasta, ehkä sinä jopa tsemppaat miestä muutokseen, niin kun mies sitten alkaa järjestellä asioita ja saakin asioita paremmalle mallille, mies alkaakin käyttäytyä ylimielisesti ja kylmästi sinua kohtaan eli ylpistyy?

Minulle kävi näin. Olen todella ihmeissäni. Mies tuntui alussa ihailevan minua ja aistin hänen kokeneen huonommuutta minuun verrattuna, ja sitten kun sai omat asiat parempaan kuosiin, niin käänsikin kelkkansa ja alkoi vältellä yhteydenpitoa eikä ole ottanut pitkään aikaan oma-aloitteisesti yhteyttä minuun.

Hän siis oli alunperin työtön ja sen jälkeen, kun pääsi töihin, alkoi tuo kylmä käytös ja yksi mieleenjäävin kommentti puhelimessa puhuessamme oli se, kun kysyin miksi hänestä ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan (ei ollut vastannut puheluihini, viesteihini eikä ollut itse ottanut yhteyttä), niin vastaus oli, että hänellä menee nyt tosi hyvin. Mietin, että minkälainen ihminen käyttäytyy toista kohtaan noin, jos hänellä menee hyvin...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkoon parannus:

"Deittikumppanin elämänlaatu paranee ja hän ylpistyy - onko teille käynyt näin?"

Kuulosti niin hölmöltä tuo otsikko minkä aluksi tein 😄

Ap

Vierailija
2/23 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan joo. Olen sellainen kannustaja ja tsemppaaja ja kehun kovasti ihan luonnostani. Minulla oli itseäni kouluttamattomampi deitti jonka pukeutumisessa vähän neuvoin ja tsemppasin ja kehuin. Niin tuo muutti pukeutumista ja hakeutui koulutukseen kun oikeastaan pistin hänet hakemaan. Alkoi menestyä elämässä ja naiset kiinnostuivat kovasti. Minua ei sen jälkeen enää tarvittu.

Näin on ollut vähän joka miehen kohdalla koska tykkään kannustaa ihmisiä ja valaa itsetuntoa jne niin miehet sitten hylkäävät. Itseäni ei kukaan koskaan kehu tms. vaan päinvastoin minua usein haukutaan ja koetaan ylemmyyttä kanssani vaikka vilpittömästi toivon toisille hyviä asioita ja olen sellainen tsemppari.

On tämä masentanut elämäni varrella. Minua on sanoittu valoisaksi ihmiseksi mutta valitettavasti valo ei kanna takaisinpäin. En sitä toki odotakkaan mutta toivoisin ettei minua alettaisi lytätä ja arvostella ja painettaisi jotenkin alemmaksi kuin itse ollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat mun eksältä, jolle oli ongelma, kun menin eteenpäin elämässä. Ei kannata etsiä hoivattavia ja on ihan normaalia, että ihmiset menee eteenpäin elämässään.

Vierailija
4/23 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan joo. Olen sellainen kannustaja ja tsemppaaja ja kehun kovasti ihan luonnostani. Minulla oli itseäni kouluttamattomampi deitti jonka pukeutumisessa vähän neuvoin ja tsemppasin ja kehuin. Niin tuo muutti pukeutumista ja hakeutui koulutukseen kun oikeastaan pistin hänet hakemaan. Alkoi menestyä elämässä ja naiset kiinnostuivat kovasti. Minua ei sen jälkeen enää tarvittu.

Näin on ollut vähän joka miehen kohdalla koska tykkään kannustaa ihmisiä ja valaa itsetuntoa jne niin miehet sitten hylkäävät. Itseäni ei kukaan koskaan kehu tms. vaan päinvastoin minua usein haukutaan ja koetaan ylemmyyttä kanssani vaikka vilpittömästi toivon toisille hyviä asioita ja olen sellainen tsemppari.

On tämä masentanut elämäni varrella. Minua on sanoittu valoisaksi ihmiseksi mutta valitettavasti valo ei kanna takaisinpäin. En sitä toki odotakkaan mutta toivoisin ettei minua alettaisi lytätä ja arvostella ja painettaisi jotenkin alemmaksi kuin itse ollaan.

Onko naisten kiinnostus koulutuksesta ja vaatetuksesta kiinni?

Vierailija
5/23 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimakas hoivavietti altistaa hyväksikäytölle - valitettavasti. Yksityiselämässä seuransa voi valita ja hyväksikäyttäjiksi osoittautuvat poistaa, mutta työelämässä joutuu empaattisuutta piilottamaan paljonkin, jottei joku yritä nakittaa hommiaan.

Vierailija
6/23 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen virhe naisilta. Tuetaan, tsempataan ja autetaan miestä, jolla menee vähän huonosti mutta jossa on potentiaalia, ja kun mies alkaa menestyä, mies jättää ja etsii (paremmannäköisen ja ehkä nuoremmankin) naisen, joka ei ole nähnyt miestä heikkona ja ongelmaisena.

Miehet eivät arvosta avuliaita tsempparinaisia tai naisia, jotka antavat neuvoja, vaikka ne olisivatkin hyviä neuvoja. Mies ei koe jäävänsä kiitollisuudenvelkaan, eikä mies palkitse naisen vaivannäköä lojaaliudella.

Miten tämä voi tulla niin monelle naiselle yllätyksenä?

Miten naiset ovat niin pihalla miesten ajatusmaailmasta??? 

Vierailija
7/23 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia ei pidä ikinä deittailla niitä reppanoita, joista voi ehkä joskus tulla jotain, kunhan saavat apua... Miehet eivät ole mitään hyväntekeväisyysprojekteja.

Vierailija
8/23 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee lähinnä mieleen, että mikä on tää deittikumppani...

Jos ylpistymistä alkaa vähitellen huomaamaan, niin eikö siinä ajassa ole jo siirrytty deittikumppanuudesta.

Vierailija
9/23 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pitää naista, joka on sietänyt miehen huonotasoisuutta yhtä huonotasoisena kun itse oli heikkona hetkenään. Kun on itse parempi, mies päivittää naisen silmissään laadukkaampaan. Jos haluat hoivata jotakin kuntoon, hanki puutarha tai löytökoira. Ei kannata olla mikään onnettomien miesten rehabilitaattori.

Vierailija
10/23 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko naisten kiinnostus koulutuksesta ja vaatetuksesta kiinni?

No kai ne varmaan asiaa auttavat sekä miesten että naisten kohdalla?

Vierailija
11/23 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on monestikin käynyt noin, että miehellä on noussut kusi päähän. Sillä tavalla etenkin, että itsestään hiukan epävarma mies on hurmannut minut, josta hän on saanut massiivisen itsetuntoboostin, ja alkanut kuvittelemaan, että saa jostain rikkaamman/kauniimman/nuoremman naisen.

Vierailija
12/23 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei todellakaan kannata kehua ja olla mukava miehille. Miehet pitävät tossukkana ja etsivät sellaisen naisen tilalle, joka tossuttaa heitä. Ihan joka kerta käy näin... Miehiä kannattaa pitää epävarmuudessa ja varpaillaan.

Vierailija
13/23 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan normijuttu. Kun on pohjalla niin kelpaa kuka vaan lohduttajaksi. Sitten kun omat asiat on paremmalla mallilla niin "ansaitsee paremman", eli ottaa kriteerit kehiin eikä se lohduttaja täytä niitä.

Vierailija
14/23 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin samaistua, vaikka mitään pahaa ei ole vielä tapahtunut ja toivon tietysti ettei tapahdukkaan.

Tapasin nykyisen mieheni ja aloimme seurustelemaan. Miehellä oli huono pukeutumistyyli, tukka vähän niin ja näin ja hänen kodissaan muutama paripuoli kaluste ja astia. Rakastuin hänen luonteeseensa, ulkonäköönsä sekä hänen elämänarvoihinsa, näin hänet hänen ulkoisen habituksensa taakse, hän on hyvä ihminen. Seurustelun edetessä ja suhteen syventyessä mies muuttanut itseään minun avustuksellani, vaihtanut hiustyyliään,kasvattanut hyvännäköisen parran sekä uusinut koko vaatekaappinsa nykypäiväisiin vaatteisiin. Hän vastaa nyt täysin minun miesmakuani ja ihannettani näin ulkoisesti. Valitettavasti muutkin naiset ovat huomanneet tämän muutoksen ja esim kaupankassat flirttailevat miehelleni ja hän saa naisilta enemmän huomiota esimerkiksi kuntosalilla. Olen siis itse muuttunut epävarmaksi, pelkään että hän löytää nyt jonkun paremman kun on onnistunut muuttamaan itseään ”parempaan” suuntaan. Luotan häneen kyllä täysin, nämä ajatukset ovat vain omassa päässäni ja varmasti täysin aiheettomia. Naisena nyt vain tykkään velloa tällaisiakin ajatuksia päässäni.

Vierailija
15/23 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies "ylpistyy" vain ja ainoastaan siksi, että saa muilta naisilta huomiota.

Vierailija
16/23 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on ihan normijuttu. Kun on pohjalla niin kelpaa kuka vaan lohduttajaksi. Sitten kun omat asiat on paremmalla mallilla niin "ansaitsee paremman", eli ottaa kriteerit kehiin eikä se lohduttaja täytä niitä.

Tämä. Näinhän se valitettavasti on.

Vierailija
17/23 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies "ylpistyy" vain ja ainoastaan siksi, että saa muilta naisilta huomiota.

wöö naisten vika wöö

Vierailija
18/23 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen virhe naisilta. Tuetaan, tsempataan ja autetaan miestä, jolla menee vähän huonosti mutta jossa on potentiaalia, ja kun mies alkaa menestyä, mies jättää ja etsii (paremmannäköisen ja ehkä nuoremmankin) naisen, joka ei ole nähnyt miestä heikkona ja ongelmaisena.

Miehet eivät arvosta avuliaita tsempparinaisia tai naisia, jotka antavat neuvoja, vaikka ne olisivatkin hyviä neuvoja. Mies ei koe jäävänsä kiitollisuudenvelkaan, eikä mies palkitse naisen vaivannäköä lojaaliudella.

Miten tämä voi tulla niin monelle naiselle yllätyksenä?

Miten naiset ovat niin pihalla miesten ajatusmaailmasta??? 

Tuossa on sekin, että koska nainen on ns. potkinut miestä eteenpäin, miehen alitajuntaan on jäänyt kuitenkin se ajatus, että ei kelvannut sellaisena kuin oli, vaan nainen halusi "kehittää" miestä. Joten kehityttyään ja saatuaan rahkeita valita, mies dumppaa vanhan heilan ja ottaa sellaisen, jolle kelpaa sellaisena kuin sillä hetkellä on.

Tässä on sekin, että kun miehen markkina-arvo nousee, menee nainen aika helposti vaihtoon...

Ottakaa naiset sellainen mies, johon voitte olla tyytyväisiä sellaisena kuin se on, ilman tarvetta kannustaa, tsempata ja muuttaa sitä.

Vierailija
19/23 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaankin tuttua.

Mutta mulla se jatkuu niin, että jätän sitten miehen sen takia, että ylpistyy eikä tajua arvostaa minua. Ja jonkun ajan kuluttua mies romahtaa takaisin siihen lähtöpisteeseensä, koska en ole enää tukemassa.

Vierailija
20/23 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vähän häiritsee näissä kommenteissa se, että nämä tsempparinaiset ihan vakavissaan luulevat, että miehen muutos on heidän tsemppaamisensa ansioita. Ja että mies olisi sen jälkeen heille jotain velkaa.

Oikeasti ihmiset muuttuvat omaa tahtiaan silloin kun aika on sopiva. Ei siinä muiden tsemppaamiset vaikuta paljon paskaakaan. Mutta jos joku itseään tsempparina pitävä alkaa ottaa kunniaa niistä omista saavutuksista, saa tsemppari aika pian vaihtaa maisemaa.

Itselläni on ollut muutamaan otteeseen tuollainen naisystävä. Olen siis itse nainen, ja tyttökaverit ovat ihan vakavissaan kuvitelleet, että minun menestykseni elämässä on jotenkin liittynyt siihen, mitä he ovat lässyttäneet. Vaikka minua se "tsemppaaminen" on lähinnä ärsyttänyt, koska en tarvitse minkäänlaista ulkopuolista egobuustia, en ole koskaan tarvinnut. Ymmärrettävistä syistä olen tuollaiset ystävät feidannut, koska on aika rasittavaa jos toinen kuvittelee että on elänyt minun elämääni minun puolestani -ja kun se rasittava "tsemppaaminen" vaan jatkuu ja jatkuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi