Kohta ei ole järkevää käydä töissä
Tänäaamuna kävin laittamassa tankin täyteen 1,90€ litrahinnalla. 110€ meni, että sai tankin täyteen ja sillä käyn ehkä puolitoista viikkoa töissä. Hävyttömän kallista käydä töissä.
Lopetan pian töissäkäynnin ja suosittelen samaa toimenpidettä muillekkin.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Meinaat lopettaa töissäkäynnin kun bensaan kuluu kuukaudessa noin 45€ enemmän kuin litrahintaan 1,65 verrattuna?
Aika pienestä sulla asia kiinni, mutta ole hyvä vaan.
1,65€/litra vielä menettelee, mutta 1,90 alkaa olemaan jo kipurajoilla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mene bussilla.
Ei ole hirveästi mielenkiintoa lähteä edellisenä iltana bussilla, että pääsee aamulla kahdeksaksi töihin.
Ap
Kallista on. Saan vuoden bussilipun kolmellasadalla.
Täällä alkaa olla samat ajatukset. Ärsyttää.
Suomi jähmettyy paikalleen näillä bensanhinnoilla. Ihmiset vaihtavat pienipalkkaiseen lähityöhön. Tuotteet kallistuvat, kauppa ei käy. Tulee työttömiä. Verottaja ei saa verotuloja. Eletään velaksi.
Mitä järkeä tässä on??!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene bussilla.
Ei ole hirveästi mielenkiintoa lähteä edellisenä iltana bussilla, että pääsee aamulla kahdeksaksi töihin.
Ap
Toivottavasti mielenkiintoa riittää juosta TE:n haastatteluissa ja lähetellä hakemuksia toinen toisensa jälkeen, karenssin uhalla. Kivaa elämää. Taitaa olla vapaamatkustajien lokoisat oltavat jo pian mennyttä elämää. Taikaseinä alkaa olla menossa pikkuhiljaa kiinni. Vain tietyille makoilijoille, you know, tarjotaan elatus.
Kannattaa vielä siivota 10e/h. Käteen jää 1200, siitä maksat vuokrat, ostat bensat, teet lapset ja matkustat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat lopettaa töissäkäynnin kun bensaan kuluu kuukaudessa noin 45€ enemmän kuin litrahintaan 1,65 verrattuna?
Ap
Vanhassa Fiat satakaksseiskan mainoksessa kysyttiin ”millä autolla aiot ajaa sitten kun bensa maksaa kaksi MARKKAA litra”
Autoilijan ja tupakoitsijan kipurajat ovat maailman venyvimpiä käsitteitä. Kipua on, uhoa on, poikki ei mene koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene bussilla.
Ap
No mutta kun tämä ei ole todellisuutta Helsingin kantakaupungissa, niin silloin tälläistä ongelmaa ei ole olemassa.
Itse asun yli 130 tuhannen asukkaan kaupungissa, 6km ydinkeskustasta, enkä pääse aamuvuoroon linja-autolla, KUN NIITÄ EI KULJE siihen aikaan. Aamuvuoro alkaa klo 5. Ensimmäinen linja-auto meidän kaupunginosasta lähtee 5.35, mutta silläkään ei pääse suoraan, vaan täytyisi vaihtaa toiseen bussiin tai kävellä pari kilometriä, en ehtisi töihin edes kuudeksi. Työnantajalle ei käy, että en tee lainkaan aamua, koska ne aamun työtkin on vaan pakko tehdä, että homma pyörii ja pysyy kasassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene bussilla.
Ap
No mutta kun tämä ei ole todellisuutta Helsingin kantakaupungissa, niin silloin tälläistä ongelmaa ei ole olemassa.
Itse asun yli 130 tuhannen asukkaan kaupungissa, 6km ydinkeskustasta, enkä pääse aamuvuoroon linja-autolla, KUN NIITÄ EI KULJE siihen aikaan. Aamuvuoro alkaa klo 5. Ensimmäinen linja-auto meidän kaupunginosasta lähtee 5.35, mutta silläkään ei pääse suoraan, vaan täytyisi vaihtaa toiseen bussiin tai kävellä pari kilometriä, en ehtisi töihin edes kuudeksi. Työnantajalle ei käy, että en tee lainkaan aamua, koska ne aamun työtkin on vaan pakko tehdä, että homma pyörii ja pysyy kasassa.
Jos se työpaikka on 6km päässä, pyöräile aamuvuoroon. Säästyy nekin bensat ja tekee kunnolle hyvää. Muihin vuoroihin sitten autolla.
Vierailija kirjoitti:
Suomi jähmettyy paikalleen näillä bensanhinnoilla. Ihmiset vaihtavat pienipalkkaiseen lähityöhön. Tuotteet kallistuvat, kauppa ei käy. Tulee työttömiä. Verottaja ei saa verotuloja. Eletään velaksi.
Mitä järkeä tässä on??!!
Tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene bussilla.
Ap
Jos se työpaikka on 6km päässä, pyöräile aamuvuoroon. Säästyy nekin bensat ja tekee kunnolle hyvää. Muihin vuoroihin sitten autolla.
Kesällä joskus pyöräilenkin, mutta talvella ei onnistu. Katsos, kun täällä meillä vielä talvisin sataa lunta, eikä näitä katuja valitettavasti aurata ennen aamuviittä.
Tokikaan se työpaikka ei myöskään ole siellä keskustassa, johon matkaa on vain se 6km.
Suomi menestyisi ja voisi hyvin, jos otettaisiin kaikki keinot käyttöön, mitkä parantavat työssä käyntiä. Bensa edullisemmaksi, pois työpaikan parkkimaksu, perustulo...
Olen työtön ja en todellakaan ota työpaikkaa vastaan jos se ei ole omalla kylällä.
Pitäisi saada vähintään 2000e nettona että kannattaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eihän tuo hintaero niin hirveästi ole. Kun jättää yhden ryyppyreissun väliin, niin se kompensoi tuon eron.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön ja en todellakaan ota työpaikkaa vastaan jos se ei ole omalla kylällä.
Pitäisi saada vähintään 2000e nettona että kannattaisi.
Kuka hullu nyt tuollaisilla summilla lähtisi, saman saa kotona makaamallakin kun osaa hakea kaikki tuet. Mä tienaan vielä päivisin treidaamalla pari tonnia ekstraa, joten mulle pitäisi maksaa 5000e/netto edellyttäen että olisi helppo etäduuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi saada vähintään 2000e nettona että kannattaisi.Kuka hullu nyt tuollaisilla summilla lähtisi, saman saa kotona makaamallakin kun osaa hakea kaikki tuet. Mä tienaan vielä päivisin treidaamalla pari tonnia ekstraa, joten mulle pitäisi maksaa 5000e/netto edellyttäen että olisi helppo etäduuni.
Mä en saa asumistukea tai toimeentulotukea mutta silti en lähde töihin huonolla palkalla.