Miehen naispuolinen kaveri kommentoi hänelle pusu hymiöitä
Mies harrastaa erästä urheilua, ja laittoi videon pätkän suorituksestaan instaan. Hänen naispuolinen kaverinsa kommentoi "hienosti vedetty" ja pusuhymiöitä.. Mies kuulema tuntee tämän naisen kavereidensa kautta, eivät ole kahdestaan nähneet ikinä tai mitään muutakaan sellaista. Ja tämä nainen liikkuu myös tämän urheilun piireissä.
Tiedostan kyllä, että halusi varmaan vaan kehua suoritusta, mutta onko oikein että laittoi pusuhymiöitä.. mies ei vastannut tuohon kommenttiin mitään eikä ole edes painanut tykkäystä sille. Olisiko teille tuollainen ok?
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtoikohan se olla minä? Joskus laitan loppuun pusuhymiön ilman, että se merkitsee mulle yhtään mitään...
Miksi ihmeessä?
Kirjoitatko useinkin viestin perään myös "suukkoja ja haleja!" ilman että tarkoitat sitä?
No kun se on PELKKÄ hymiö, ei mitään elämää suurempaa:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 45v ja erittäin tarkka some-etiketistä. Pitää tietää, mikä on hyvää käytöstä ja mikä ei.
Olemme tästä miesystäväni kanssa tarkkoja ja tiedämme täysin, mikä on ok ja mikä ei, mikä loukkaa toista ja mikä on moukkamaista käytöstä.
Pusuhymiöt eivät ole ok.
Sinä et tätä maailmaa kuitenkaan pyöritä, vaikka kuinka yrittäisit. Sitä paitsi hyväksyttävä viestintätapa muuttuu ja muovautuu jatkuvasti.
Olen nähnyt mm. yhä useampien nuorten (hetero)miestenkin laittavan toisilleen sydämiä, pusuja ja tulenlieskoja.Tulenlieska on muuten aika eri asia kuin pusu.
Ja nämä viittaamasi nuoret miehet ovat varmaan keskenään ystäviä. Tuskin hekään laittavat puolitutulle harrastuskaverille ap:n kuvaamaa viestiä pusuin ja sydämin varustettuna.
Mutta se on ihan totta, että ei ap voi sille mitään, jos joku toinen käyttää emojeita eri tavalla.
Itse kysyisin mieheltäni, kuka tuo nainen on joka sinulle pusuja lähettelee, ja vastauksen saatuani antaisin olla. Näin olen tuonut esille sen, etten pidä asiasta, mutta turha siitä on mitään sen isompaa showtakaan järjestää.
Tulenlieskahan on vielä pidemmälle menevä. Se tarkoittaa kuumaa, hottista... jne.. mutta tuli olikin vain yksi esimerkki muiden joukossa. En tiedä miksi se piti nostaa sieltä esiin?
Jos mies käyttäytyis samalla tavalla, niin moni nainen ei pitäis siitä, että Häneltä alettais tenttaamaan jonkun laittamia ukon emojia.
Vai pitäisittekö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 45v ja erittäin tarkka some-etiketistä. Pitää tietää, mikä on hyvää käytöstä ja mikä ei.
Olemme tästä miesystäväni kanssa tarkkoja ja tiedämme täysin, mikä on ok ja mikä ei, mikä loukkaa toista ja mikä on moukkamaista käytöstä.
Pusuhymiöt eivät ole ok.
Sinä et tätä maailmaa kuitenkaan pyöritä, vaikka kuinka yrittäisit. Sitä paitsi hyväksyttävä viestintätapa muuttuu ja muovautuu jatkuvasti.
Olen nähnyt mm. yhä useampien nuorten (hetero)miestenkin laittavan toisilleen sydämiä, pusuja ja tulenlieskoja.Kyllä, ystäville, kavereille ja sukulaisille, ei salikaverille, jota ei edes tunne.
Pointti tässä nyt ei ole hymiöt kuin välillisesti. Pointti on se, että apn mies sanoo, että ei edes tunne, mikä on kyllä hyvin erikoista tässä kohtaa.
Suora lainaus aloituksesta:
"Hänen naispuolinen kaverinsa kommentoi "hienosti vedetty" ja pusuhymiöitä.. Mies kuulema tuntee tämän naisen kavereidensa kautta, eivät ole kahdestaan nähneet ikinä tai mitään muutakaan sellaista. Ja tämä nainen liikkuu myös tämän urheilun piireissä."
Eli ei tunne. Kai sä nyt eron ymmärrät? Salilla kavereiden kanssa pyörivä tuttu, ei ole mikään kaveri, jonka tuntee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pusuhymiöt eivät ole ok.
Olen nähnyt mm. yhä useampien nuorten (hetero)miestenkin laittavan toisilleen sydämiä, pusuja ja tulenlieskoja.Kyllä, ystäville, kavereille ja sukulaisille, ei salikaverille, jota ei edes tunne.
Pointti tässä nyt ei ole hymiöt kuin välillisesti. Pointti on se, että apn mies sanoo, että ei edes tunne, mikä on kyllä hyvin erikoista tässä kohtaa.
Eihän sano! Tuntevat kyllä.
Mikä aloituksen lukemisessa on niin hankalaa?
No eiväthän tunne. Siinä vaiheessa, jos 😘😘😘 laitetaan, tunnetaan kyllä pikkasen paremmin kuin kavereiden kautta salilla pyöriessä. Ja vaikka eivät kahdestaan olisi nähneetkään, niin kyllä on yhdessä aikaa vietetty (kaveriporukassa), jolloin varmasti apkin jo tyypin tietäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan sydänhymiöitä myös pomolleni. En luultavasti ole laittanut pusuhymiötä mutta en pitäisi sitäkään ollenkaan mahdottomana asiana. N e o v a t v a i n h y m i ö i t ä. Eivät rakkaudentunnustuksia, eivät iskemistä, ei edes flirttailemista. Mutta saahan sitä pilata hyvän suhteen ihan tuollakin perusteella...
Yhden tällaisen sydänemojeita (työhön liittyviin asioihin) saavan pomon puolisona en voi kuin ihmetellä, miten heikoin viestinnällisin taidoin osa naisista siellä työelämässä räpeltää. Sen asian kun voi oikeastaan aina kommunikoida jotenkin muuten kuin sillä sydänemojilla, ja samalla välttää antamasta itsestään kuvan yksinkertaisena höpsöttelijänä. Toisaalta, jos se on se kuva jonka nämä naiset itsestään haluaa siellä työpaikalla antaa niin antaa palaa, ei ole multa pois!
En kyllä usko, että sinä meidän organisaation sisäistä chattia mistään näet.
Näköjään kirjallisen ilmaisun lisäksi haasteita myös luetun sisäistämisessä :*
Ei, en näe tiedän työpaikan chattiä, vaan mieheni työpaikan chatit. Mutta kuten joku muukin tuossa sanoi, ei oikeastaan ole sellaisia tilanteita missä se emoji olisi ainoa tapa kommunikoida, ei myöskään teidän organisaatiossa. Ja korostan, että jos niitä sydänemojeita haluaa töissään käyttää, niin antaa palaa. On vaan ehkä hyvä tiedostaa, millaisen kuvan niillä itsestään antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pusuhymiöt eivät ole ok.
Suora lainaus aloituksesta:
"Hänen naispuolinen kaverinsa kommentoi "hienosti vedetty" ja pusuhymiöitä.. Mies kuulema tuntee tämän naisen kavereidensa kautta, eivät ole kahdestaan nähneet ikinä tai mitään muutakaan sellaista. Ja tämä nainen liikkuu myös tämän urheilun piireissä."
Eli ei tunne. Kai sä nyt eron ymmärrät? Salilla kavereiden kanssa pyörivä tuttu, ei ole mikään kaveri, jonka tuntee.
Hänet tituleerataan NAISPUOLISEKSI KAVERIKSI. Ainakaan et missään nimessä voi väittää tuon kuvauksen perusteella, että eivät tuntisi/olisi kavereitakin. Et sinä voi sanoa missä vaiheessa joku tuttu muuttuu enemmän tutuksi.
Meillä on tuollainen porukka, joka täyttää kriteerit: näemme (vain) porukalla, en ole nähnyt kaikkia jäseniä ilman tiettyjä ystäviä (enkä varmaan näkisi ilman harrastusta), tapaamme harrastuksen kautta, mutta kyllä olemme säännöllisesti tekemisissä ja tunnemme toisemme, puhumme paljon asioista. Se on ihan mahdollista, että osan kanssa syntyy kestävämpääkin ystävyyttä.
Muistakaa sit kiltisti ottaa palaute ja raivo vastaan, kun joku mieskaveri laittaa teille miehenne mielestä epämiellyttävää kommenttia someen! Ihan niin ku täälläki
"Tunteiden näyttäminen kuuluu rakkauteen"
Muistakaa laittaa sit heti viestiä kommentoijalle miehenne toiveiden mukaan ja tehdä selväksi, että teitä ei saa lähestyä enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan sydänhymiöitä myös pomolleni. En luultavasti ole laittanut pusuhymiötä mutta en pitäisi sitäkään ollenkaan mahdottomana asiana. N e o v a t v a i n h y m i ö i t ä. Eivät rakkaudentunnustuksia, eivät iskemistä, ei edes flirttailemista. Mutta saahan sitä pilata hyvän suhteen ihan tuollakin perusteella...
Voin mäkin vaikka pomolle laittaa, kun mä tunnen sen.
Mutta pomon kaverille, jonka näin kerran sen kanssa prismassa, en lähtis pusuhymiöitä laittelemaan. Ymmärrätkö eron tässä?
Se nainen tuntee sun miehen. Ihan satavarmasti.
Nyt ei ollut (kai?) kyseessä mikään Irma 75v, joka eilen käytti facebookia ekan kerran 🤦♀️ Sellaiselta vielä harhalaukauksen ymmärtäisi.
Lue aloitus! Ovat kavereita ja tuntevat toisensa kavereiden kautta, vaikka eivät ole KAHDESTAAN viettäneet yhdessä aikaa tai tavanneet.
Oletko pomosi kaverin hyväkin kaveri?
No, ehkä tässä sitten on tulkinnan varaa, kuinka hyvin tuntevat toisensa 🤷
"Tunnen sen kavereiden kautta" on mulle täysin eri asia, kuin pitää jotain oikeasti kaverina. Enkä edes lähettelisi pusuhymiöitä kellekään kaverille. Saati jollekin tyypille, jonka tunnen vaan kaverin kautta.
Läheiselle ystävälle tottakai.
Mutta ei sellainen, jonka tunnen jonkun oman kaverin kautta, mutta en ole viettänyt lainkaan aikaa kahdestaan, ole niin läheinen ihminen, että jotain pusuja lähettelisin.
Kyllä mulla siis soisi kellot. Ehkä vähän kävisin stalkkaamassa sitä naista, että onko se joku vähän yksinkertainen tapaus, joka lähettelee niitä pusuja ihan kaikille, vai ainoastaan mun miehelle.
Oleellista olis ollut myös havainnoida sitä miestä, miten se reagoi kysymykseen. Hänet tuntisin hyvin, ehkä osaisin nähdä, valehteleeko, meneekö vaikeaksi, punastuuko, hermostuuko, suuttuuko?
Ei näillä perusteilla oikein voi sanoa muuta, kuin että erikoista käytöstä MINUN MIELESTÄ naiselta (ehkä) puolitutulle miehelle 🤷
Meillä on miehen kanssa aika eri kaverit ja porukat, niin olen miehen ystävistä tavannut vain osan. Tiedän kuitenkin oikeastaan kaikki kaverit vähintään nimeltä kenen kanssa mies on tekemisissä, hän minulle kertoo heistä ihan avoimesti ja vastaa jos kysyn kuka tuo on. Ja tästäkin naisesta kysyin siis joskus, että mistä tuntevat, niin silloin kertoi että tuo nainen on ollut hänen ystävänsä mukana samassa porukassa.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden tällaisen sydänemojeita (työhön liittyviin asioihin) saavan pomon puolisona en voi kuin ihmetellä, miten heikoin viestinnällisin taidoin osa naisista siellä työelämässä räpeltää. Sen asian kun voi oikeastaan aina kommunikoida jotenkin muuten kuin sillä sydänemojilla, ja samalla välttää antamasta itsestään kuvan yksinkertaisena höpsöttelijänä. Toisaalta, jos se on se kuva jonka nämä naiset itsestään haluaa siellä työpaikalla antaa niin antaa palaa, ei ole multa pois!
Ei, en näe tiedän työpaikan chattiä, vaan mieheni työpaikan chatit. Mutta kuten joku muukin tuossa sanoi, ei oikeastaan ole sellaisia tilanteita missä se emoji olisi ainoa tapa kommunikoida, ei myöskään teidän organisaatiossa. Ja korostan, että jos niitä sydänemojeita haluaa töissään käyttää, niin antaa palaa. On vaan ehkä hyvä tiedostaa, millaisen kuvan niillä itsestään antaa.
Kyllä työelämässä emojeita käytetään hyvin yleisesti. Viimeisen 15 vuoden ajan hymy-emojit olleet aivan normaaleja kollegoiden välillä (riippumatta sukupuolesta) ja viimeisen parin vuoden aikana myös erilaisia halaus/pusu/sydän-emojeita on alettu käyttämään (taas sukupuolesta riippumatta). Myös pomo-alainen viesteissä niistä on tullut suht. normaaleja (tosin yhtään sydän-emojia en ole samaa sukupuolta olevalta pomolta koskaan saanut/antanut).
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa sit kiltisti ottaa palaute ja raivo vastaan, kun joku mieskaveri laittaa teille miehenne mielestä epämiellyttävää kommenttia someen! Ihan niin ku täälläki
Muistakaa laittaa sit heti viestiä kommentoijalle miehenne toiveiden mukaan ja tehdä selväksi, että teitä ei saa lähestyä enää.
No olishan se nyt erikoista, että mulla olis niin tutuksi tullut mieskaveri, että se kokis sopivaksi lähetellä mulle pusuja, enkä mä ois kertonut hänes mun miehelle ollenkaan.
Tottakai mun mies siitä tietäisi, jos mulla olisi niin läheinen ystävä. Aivan varmasti myös olisin viettänyt hänen kanssa kahden kesken aikaa ja aivan sata varmasti mun mies myös tuntisi hänet.
Jos olisin salannut tälläisen ystävyyden mun mieheltä, niin kyllä hänellä olis syytäkin räjähtää. En keksi kuin yhden syyn, miksi olisin salannut sen.
Ehkä unohdin kertoa sille pusuttelijalle, että mulla on jo mies ja sen takia se laittoi niitä pusuja julkisesti somekuvaan...🤔
Sinkkuna laitoin usein naispuolisille ystäville pusuhymiöitä, ja ne voivat olla viattomiakin (eikä vaarallisia, jos molemmat sinkkuja), joten vaikea sanoa onko ap:n tapauksessa kyse siitä, että toinen nainen pyrkii lähemmäksi miestä ja aloittaa flirttailun tuota kautta, vai onko kyseessä vai kevyesti pusuhymiöitä/sydämiä somessa jakava henkilö. Hymiöt myös merkitsevät eri asioita eri ihmisille. Sydän tai pusu voi olla yhdelle että arvostan sinua/sitä mitä sanoit, ja toiselle että rakastan sinua/haluan suudella sinua, yleensä kai kuitenkin tuo lievempi versio;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olishan se nyt erikoista, että mulla olis niin tutuksi tullut mieskaveri, että se kokis sopivaksi lähetellä mulle pusuja, enkä mä ois kertonut hänes mun miehelle ollenkaan.
Tottakai mun mies siitä tietäisi, jos mulla olisi niin läheinen ystävä. Aivan varmasti myös olisin viettänyt hänen kanssa kahden kesken aikaa ja aivan sata varmasti mun mies myös tuntisi hänet.
Jos olisin salannut tälläisen ystävyyden mun mieheltä, niin kyllä hänellä olis syytäkin räjähtää. En keksi kuin yhden syyn, miksi olisin salannut sen.
Ehkä unohdin kertoa sille pusuttelijalle, että mulla on jo mies ja sen takia se laittoi niitä pusuja julkisesti somekuvaan...🤔
Yrität selvästi kaikin keinoin vääntää tässä syyllistä ap:n miehestä. Säälittävää.
Ap kertoi, että mies on itse avoimesti kertonut ystävistään kysyttäessä ja kysymättä.
Miten se on mahdollista monien uskoa sitä vaihtoehtoa, että jotkut nyt vaan kommuninoi tuolla tavalla?
Miesnäkökulma kirjoitti:
Sinkkuna laitoin usein naispuolisille ystäville pusuhymiöitä, ja ne voivat olla viattomiakin (eikä vaarallisia, jos molemmat sinkkuja), joten vaikea sanoa onko ap:n tapauksessa kyse siitä, että toinen nainen pyrkii lähemmäksi miestä ja aloittaa flirttailun tuota kautta, vai onko kyseessä vai kevyesti pusuhymiöitä/sydämiä somessa jakava henkilö. Hymiöt myös merkitsevät eri asioita eri ihmisille. Sydän tai pusu voi olla yhdelle että arvostan sinua/sitä mitä sanoit, ja toiselle että rakastan sinua/haluan suudella sinua, yleensä kai kuitenkin tuo lievempi versio;)
No enpä ole ennen tuollaista tulkintaa kuullut. Yleensä tuo pusuemoji on ihan puhtaasti flirttailua.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on miehen kanssa aika eri kaverit ja porukat, niin olen miehen ystävistä tavannut vain osan. Tiedän kuitenkin oikeastaan kaikki kaverit vähintään nimeltä kenen kanssa mies on tekemisissä, hän minulle kertoo heistä ihan avoimesti ja vastaa jos kysyn kuka tuo on. Ja tästäkin naisesta kysyin siis joskus, että mistä tuntevat, niin silloin kertoi että tuo nainen on ollut hänen ystävänsä mukana samassa porukassa.
- Ap
Ollut ystävän mukana samassa porukassa ja lähettelee pusuja? Haiskahtaa.
Käy stalkkaamassa sitä. Lähetteleekö se kaikkien kuviin niitä? Jos lähettää, niin varmaan se on sit tommonen "lähetän sydämiä kaikille mutten tarkoita niillä mitään"-tyyppi.
Jos ei, niin kyllä se sitten sun miehen tuntee vähän paremmin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli vaihtoehtona ei ole mielestäsi ollenkaan se, että tuo nainen miehestä tai suhteen laadusta riippumatta päätti ihan itse vaan laittaa jostain syystä X (jota emme tiedä) tuon emojin?
Eikä syy olekaan miehessä? Voisko olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työelämässä emojeita käytetään hyvin yleisesti. Viimeisen 15 vuoden ajan hymy-emojit olleet aivan normaaleja kollegoiden välillä (riippumatta sukupuolesta) ja viimeisen parin vuoden aikana myös erilaisia halaus/pusu/sydän-emojeita on alettu käyttämään (taas sukupuolesta riippumatta). Myös pomo-alainen viesteissä niistä on tullut suht. normaaleja (tosin yhtään sydän-emojia en ole samaa sukupuolta olevalta pomolta koskaan saanut/antanut).
Samaa mieltä, tarkoitin tässä yhteydessä emojilla niitä sydänemojeita, tavallisia hymiöitä saatan jopa itse käyttää joskus jos oikein hulluttelen.
Mulle laittaa puolituttu nainen välillä pusuhymiöitä, olen siis itsekin nainen. On vain hänen tyylinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrität selvästi kaikin keinoin vääntää tässä syyllistä ap:n miehestä. Säälittävää.
Ap kertoi, että mies on itse avoimesti kertonut ystävistään kysyttäessä ja kysymättä.
Miten se on mahdollista monien uskoa sitä vaihtoehtoa, että jotkut nyt vaan kommuninoi tuolla tavalla?
En, vaan kerron, mikä fiilis minulle tuosta tulee.
On vaan vaikea ymmärtää, miksi toiset lähettelee pusuja ihmiselle, jota ei läheisesti tunne.
Ehkä mä oon sit itse vähän sulkeutuneempi, kuin olin kuvitellut.