Miehen naispuolinen kaveri kommentoi hänelle pusu hymiöitä
Mies harrastaa erästä urheilua, ja laittoi videon pätkän suorituksestaan instaan. Hänen naispuolinen kaverinsa kommentoi "hienosti vedetty" ja pusuhymiöitä.. Mies kuulema tuntee tämän naisen kavereidensa kautta, eivät ole kahdestaan nähneet ikinä tai mitään muutakaan sellaista. Ja tämä nainen liikkuu myös tämän urheilun piireissä.
Tiedostan kyllä, että halusi varmaan vaan kehua suoritusta, mutta onko oikein että laittoi pusuhymiöitä.. mies ei vastannut tuohon kommenttiin mitään eikä ole edes painanut tykkäystä sille. Olisiko teille tuollainen ok?
Kommentit (216)
Noista hymiöistä kaikki monesti alkaa. Joten kannattaa tarkkailla tilannetta. Harva lähettelee sydämiä puolitutuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos (iso jos) joku nainen koittaa tehdä itseään miehellesi tykö, mitä sitten?
Eikö teidän miehet pysy mukana kuin pakolla lieassa vai mikä haloo? Miehen pitäisi yhdenkin mukaan joko järjestää naisen mieliksi naurettava kohtaus tai tulla jätetyksi, mitä ihmettä!
Jos ulkopuolinen ihminen lähettää monitulkinnallisen viestin, riittää, ettei käytöstä lietso. Jos itselleni tulisi vieraahkolta mieheltä yksittäinen sydänhymiö ja mieheni vaatisi tämän vuoksi erikseen ilmoittamaan että olen varattu tästä ei sit tuu mitään (tai eroamme), ajattelisin hänen olevan päästään vialla.
Juttu vaan nyt on niin, että biologisesti miehelle seksi ja rakkaus on kaksi täysin eri asiaa kun taas naisille eivät. Mies voisi polkaista ketä tahansa naista milloin vain, eikä pitäisi sitä sen kummempana juttuna. Miehestä se ei ole pettämistä, koska sydämessäänhän on sitoutunut omaan naiseensa. Heille se ei oikeasti merkitse mitään, joten tilaisuuden tulleen ne käytetään poikkeuksetta hyväksi. Ja osa naisista, joilla on huono itsetunto ja rikkonainen isäsuhde, käyttävät tätä hyväkseen pokaamalla varattuja miehiä. He kuvittelevat miehen himon tarkoittavan, että he ovat haluamisen arvoisia, vaikka oikeasti mies voisi tyhjentää mällinsä vaikka sian takamukseen. Tämä kuvio on todella tavallinen ja siinä häviävät ihan kaikki. Ainoa mitä sinä voit tehdä on niellä loukkaus ja jatkaa parisuhdetta niin kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunut.
Hirveetä sontaa. Miehet ovat sellaisia kaikki kuin minä sanon, ja naiset ovat sellaisia kuin minä sanon. Miten voi joku olla elämältään näin puuttellinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 45v ja erittäin tarkka some-etiketistä. Pitää tietää, mikä on hyvää käytöstä ja mikä ei.
Olemme tästä miesystäväni kanssa tarkkoja ja tiedämme täysin, mikä on ok ja mikä ei, mikä loukkaa toista ja mikä on moukkamaista käytöstä.
Pusuhymiöt eivät ole ok.
Sinä et tätä maailmaa kuitenkaan pyöritä, vaikka kuinka yrittäisit. Sitä paitsi hyväksyttävä viestintätapa muuttuu ja muovautuu jatkuvasti.
Olen nähnyt mm. yhä useampien nuorten (hetero)miestenkin laittavan toisilleen sydämiä, pusuja ja tulenlieskoja.Tulenlieska on muuten aika eri asia kuin pusu.
Ja nämä viittaamasi nuoret miehet ovat varmaan keskenään ystäviä. Tuskin hekään laittavat puolitutulle harrastuskaverille ap:n kuvaamaa viestiä pusuin ja sydämin varustettuna.
Mutta se on ihan totta, että ei ap voi sille mitään, jos joku toinen käyttää emojeita eri tavalla.
Itse kysyisin mieheltäni, kuka tuo nainen on joka sinulle pusuja lähettelee, ja vastauksen saatuani antaisin olla. Näin olen tuonut esille sen, etten pidä asiasta, mutta turha siitä on mitään sen isompaa showtakaan järjestää.
Tulenlieskahan on vielä pidemmälle menevä. Se tarkoittaa kuumaa, hottista... jne.. mutta tuli olikin vain yksi esimerkki muiden joukossa. En tiedä miksi se piti nostaa sieltä esiin?
Jos mies käyttäytyis samalla tavalla, niin moni nainen ei pitäis siitä, että Häneltä alettais tenttaamaan jonkun laittamia ukon emojia.
Vai pitäisittekö?
No täytyy kyllä tunnustaa että itse en ole koskaan liittänyt tulenllieskaa kuumaan hottikseen, ellei konteksti ole ollut jo viestittetlyn perusteella aivan selvä. Jos joku laittaa minulle jotain saavutusta kuvaavaan päivitykseen tulenlieskat niin oletan että hän tarkoittaa sillä sitä ettö suoritukseni on ollut liekehtivä, ja palavan tulinen, eli hyvä suoritus, roihahtava, enkä että olen hänen mielestään kuuma hottis.
Mä laitan sydämiä varmaan vähän liian helposti. Mutta pusurmojeja en. Ehkä tuo tyyppi vaan laittaa niitä kaikille? Stalkkaa sen naisen muuta somekäytöstä? 😁 jos miehesi on ainoa pusuemojien kohde = paha, jos kommentoi kaikille pusuemojeilla = huh.
Miesnäkökulma kirjoitti:
Sinkkuna laitoin usein naispuolisille ystäville pusuhymiöitä, ja ne voivat olla viattomiakin (eikä vaarallisia, jos molemmat sinkkuja), joten vaikea sanoa onko ap:n tapauksessa kyse siitä, että toinen nainen pyrkii lähemmäksi miestä ja aloittaa flirttailun tuota kautta, vai onko kyseessä vai kevyesti pusuhymiöitä/sydämiä somessa jakava henkilö. Hymiöt myös merkitsevät eri asioita eri ihmisille. Sydän tai pusu voi olla yhdelle että arvostan sinua/sitä mitä sanoit, ja toiselle että rakastan sinua/haluan suudella sinua, yleensä kai kuitenkin tuo lievempi versio;)
No entäs nyt parisuhteessa? Jos pusuhymiöt ovat kerran niin viattomia, niin kai laitat niitä tyttökavereillesi edelleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan sydänhymiöitä myös pomolleni. En luultavasti ole laittanut pusuhymiötä mutta en pitäisi sitäkään ollenkaan mahdottomana asiana. N e o v a t v a i n h y m i ö i t ä. Eivät rakkaudentunnustuksia, eivät iskemistä, ei edes flirttailemista. Mutta saahan sitä pilata hyvän suhteen ihan tuollakin perusteella...
Voin mäkin vaikka pomolle laittaa, kun mä tunnen sen.
Mutta pomon kaverille, jonka näin kerran sen kanssa prismassa, en lähtis pusuhymiöitä laittelemaan. Ymmärrätkö eron tässä?
Se nainen tuntee sun miehen. Ihan satavarmasti.
Nyt ei ollut (kai?) kyseessä mikään Irma 75v, joka eilen käytti facebookia ekan kerran 🤦♀️ Sellaiselta vielä harhalaukauksen ymmärtäisi.
Lue aloitus! Ovat kavereita ja tuntevat toisensa kavereiden kautta, vaikka eivät ole KAHDESTAAN viettäneet yhdessä aikaa tai tavanneet.
Oletko pomosi kaverin hyväkin kaveri?
No, ehkä tässä sitten on tulkinnan varaa, kuinka hyvin tuntevat toisensa 🤷
"Tunnen sen kavereiden kautta" on mulle täysin eri asia, kuin pitää jotain oikeasti kaverina. Enkä edes lähettelisi pusuhymiöitä kellekään kaverille. Saati jollekin tyypille, jonka tunnen vaan kaverin kautta.
Läheiselle ystävälle tottakai.Mutta ei sellainen, jonka tunnen jonkun oman kaverin kautta, mutta en ole viettänyt lainkaan aikaa kahdestaan, ole niin läheinen ihminen, että jotain pusuja lähettelisin.
Kyllä mulla siis soisi kellot. Ehkä vähän kävisin stalkkaamassa sitä naista, että onko se joku vähän yksinkertainen tapaus, joka lähettelee niitä pusuja ihan kaikille, vai ainoastaan mun miehelle.
Oleellista olis ollut myös havainnoida sitä miestä, miten se reagoi kysymykseen. Hänet tuntisin hyvin, ehkä osaisin nähdä, valehteleeko, meneekö vaikeaksi, punastuuko, hermostuuko, suuttuuko?
Ei näillä perusteilla oikein voi sanoa muuta, kuin että erikoista käytöstä MINUN MIELESTÄ naiselta (ehkä) puolitutulle miehelle 🤷
Oma puolisoni oli todella mustasukkainen, minkä vuoksi kerroin hänelle aina kaikista ihmisistä, että "ei nyt niin hyvin tunneta" ja "ei olla vuosiin oltu tekemisissä", "se on joku kaverin kaveri, en oikein tunne", "sehän on homokin, ei lainkaan naisista kiinnostunut", "se on just mennyt naimisiin", jne. jne. Ihan riippumatta siitä, kuinka läheisestä tutusta oli kyse tai oliko joskus aiemmin ollut jotain vipinää. Koska puolisoni ei vain olisi kestänyt kuulla totuutta (rakastin häntä, mutta olen aika flirtti ihminen ja tuttujen kanssa on mukava heittää läppää; kuitenkaan en koskaa olisi pettänyt puolisoani, koska otan sitoutumisen vakavasti). Mieluummin olisin kertonut hänelle totuuden, mutta totuudesta tuli turpaan niin monta kertaa, että aloin valehtelemaan.
Mustakin tuli mustasukkainen kun mies kierteli kaarteli ja suoraan valehteli tekemisistään. Ennen häntä en ole ollut mustis enkä hänen jälkeensä, joten minusta asia ei ollut kiinni. Jos olisi sanonut suoraan kuka lähettelee yöllä viestejä jne niin tilanne olisi ollut ihan toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teidän miehet pysy mukana kuin pakolla lieassa vai mikä haloo? Miehen pitäisi yhdenkin mukaan joko järjestää naisen mieliksi naurettava kohtaus tai tulla jätetyksi, mitä ihmettä!
Jos ulkopuolinen ihminen lähettää monitulkinnallisen viestin, riittää, ettei käytöstä lietso. Jos itselleni tulisi vieraahkolta mieheltä yksittäinen sydänhymiö ja mieheni vaatisi tämän vuoksi erikseen ilmoittamaan että olen varattu tästä ei sit tuu mitään (tai eroamme), ajattelisin hänen olevan päästään vialla.
Juttu vaan nyt on niin, että biologisesti miehelle seksi ja rakkaus on kaksi täysin eri asiaa kun taas naisille eivät. Mies voisi polkaista ketä tahansa naista milloin vain, eikä pitäisi sitä sen kummempana juttuna. Miehestä se ei ole pettämistä, koska sydämessäänhän on sitoutunut omaan naiseensa. Heille se ei oikeasti merkitse mitään, joten tilaisuuden tulleen ne käytetään poikkeuksetta hyväksi. Ja osa naisista, joilla on huono itsetunto ja rikkonainen isäsuhde, käyttävät tätä hyväkseen pokaamalla varattuja miehiä. He kuvittelevat miehen himon tarkoittavan, että he ovat haluamisen arvoisia, vaikka oikeasti mies voisi tyhjentää mällinsä vaikka sian takamukseen. Tämä kuvio on todella tavallinen ja siinä häviävät ihan kaikki. Ainoa mitä sinä voit tehdä on niellä loukkaus ja jatkaa parisuhdetta niin kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunut.
Olen itse nainen, jolle rakkaus ja seksi on kaksi eri asiaa ja yhden yön suhteita ollut aikanaan kyllin. Silti varattuna oleminen ja sinkkuus on myös eri juttuja, kuten on rehellisyys ja valehtelu. Mulla on ystävinä useita miehiä ja he on kyllä selvästi kykeneviä erottamaan nämä, niin on omanikin.
Jos on valinnut miehen jolla ei ole tuon enempää ymmärrystä, se on voi voi. Silloinkaan ei käytös somen vahtaamisella ja kuulusteluilla muuksi muutu.
Ja mulla on mies jolla on muutama säälittävä räpellysyritys yhdenillanjutusta, koska hän on sellainen että hänen pitää ensin tuntea syvää ihastusta ja turvaa ennen kuin sänkyyn haluaa mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan sydänhymiöitä myös pomolleni. En luultavasti ole laittanut pusuhymiötä mutta en pitäisi sitäkään ollenkaan mahdottomana asiana. N e o v a t v a i n h y m i ö i t ä. Eivät rakkaudentunnustuksia, eivät iskemistä, ei edes flirttailemista. Mutta saahan sitä pilata hyvän suhteen ihan tuollakin perusteella...
Yhden tällaisen sydänemojeita (työhön liittyviin asioihin) saavan pomon puolisona en voi kuin ihmetellä, miten heikoin viestinnällisin taidoin osa naisista siellä työelämässä räpeltää. Sen asian kun voi oikeastaan aina kommunikoida jotenkin muuten kuin sillä sydänemojilla, ja samalla välttää antamasta itsestään kuvan yksinkertaisena höpsöttelijänä. Toisaalta, jos se on se kuva jonka nämä naiset itsestään haluaa siellä työpaikalla antaa niin antaa palaa, ei ole multa pois!
En kyllä usko, että sinä meidän organisaation sisäistä chattia mistään näet.
Näköjään kirjallisen ilmaisun lisäksi haasteita myös luetun sisäistämisessä :*
Ei, en näe tiedän työpaikan chattiä, vaan mieheni työpaikan chatit. Mutta kuten joku muukin tuossa sanoi, ei oikeastaan ole sellaisia tilanteita missä se emoji olisi ainoa tapa kommunikoida, ei myöskään teidän organisaatiossa. Ja korostan, että jos niitä sydänemojeita haluaa töissään käyttää, niin antaa palaa. On vaan ehkä hyvä tiedostaa, millaisen kuvan niillä itsestään antaa.
Ei kyllä taida olla minkään firman policyn mukaista, että kukaan puoliso tai muu perheenjäsen näkee toisen työpaikan chatteja. Noissa on aina ihan salassa pidettäviä tietoja, joten sun pitäisi pidättäytyä lukemasta niitä (vaikka pusuja etsisitkin). Lisäksi työlaitteita ei voi käyttää perheenjäsenet.
Eli tässä casessa tuo pusujen etsintä on itseasiassa ihan oikeasti jopa rikoksen tunnusmerkit täyttävää vakoilua ja siitä voi tulla seurauksia sille sun ukollesi.
Vierailija kirjoitti:
Mä laitan sydämiä varmaan vähän liian helposti. Mutta pusurmojeja en. Ehkä tuo tyyppi vaan laittaa niitä kaikille? Stalkkaa sen naisen muuta somekäytöstä? 😁 jos miehesi on ainoa pusuemojien kohde = paha, jos kommentoi kaikille pusuemojeilla = huh.
Hyvä neuvo, mutta mistä tietää, miten kommentoi muille fb-ystävilleen, kun on blokannut heidän tiedot yleiseltä fb-näytöltä ?
Oksettavia tuollaiset saalistajanaiset, jotka ajankulukseen, omaa omanarvontuntoaan kohottaakseen heittävät verkkojaan.
Ja nimenomaan varatuille miehille.
Vierailija kirjoitti:
Ok, en kestänyt tätä epävarmuutta joten soitin miehelle ja kysyin. Mies sanoi että tuo nainen seurustelee. Ja tietää myös että mies on minun kanssani.
- Ap
Luitteko miehen vastauksen ap:lle? Tällä naisella on itselläänkin mies ja tietää miehen seurustelevan aapeen kanssa. Joten varmaan nuo hymiöt ei merkanneet mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ole mikään nais-mies -juttu.
Itse en ainakaan haluaa miestä vaivoikseni, mutta tapailu, seksi ja harrastukset on ok. Silloin ei ole just niin tarkkaa (minulle), onko se toinen varattu. Tämä on ihan niiden kahden parisuhteen välinen asia, joka heidän pitää selvittää. On avoimia suhteita myös, joten asia ei minulle kuulu silleesti. Aikuiset hoitaa omat parisuhteensa ja tapailee sopimusten puitteissa ketä tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka puhutte että pitää tarkkailla miestä, pitää tarkkailla naista, pitää tarkkailla kaveruutta, tarkkailla miehen menoja ja puheluita ja käytöstä...
Eikö se nyt ole helkutin raskasta olla suhteessa jossa pitää olla vieraiden ihmisten viestien takia tarkkailemassa omaa puolisoa? Miten teillä riittää aika ja energia tuollaiseen?
näin juuri.
Eikä sillä tarkkailulla voi vaikuttaa toisen tunteisiin, toimintaan tai mihinkään. Jos se puoliso nyt vaan ihastuu, rakastuu, menee sekaisin siitä henkilöstä, joka niitä pusu-emojeja laittaa, niin ei sitä voi tarkkailemalla tai pakottamalla estää.
Normaalia ainakin omalla kohdallani.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oma mies ei (tietääkseni) käytä mitään instagramia ja vastaavia eikä jakele numeroaan random naisille (ihan oma aloitteisesti) :D mut rehellisesti tollainen kyllä ihmettyttäisi kun ei hänen kaveripiiriin kuulu tollasia naisia jotka heittelee sydämmiä randomisti kaikille. eri asia, sitten, jos olis tosi sosiaalinen tms. niin ois varmaan iha perus kauraa. ja vaikka ei oliskaan, niin aika moni nainen laittelee sydämiä jokapaikkaan somessa. jotkut saattaa unohtaa, että miehet voi tulkita ne eri tavalla ja miesten puolisot XDD mutta joo.
Sulla on hyvä mies ja tilanne siellä.
Koska tämä on ihan näiden some-kanavien luoma ongelma tai oikeasti sen, että tommosia hymiöitä tarjotaan. Jos poistettaisiin nämä pusuhymiöt, niin kaiken sorttinen vispilän kauppa ja pettäminen, epäilyt ja stalkkaus loppuisi maailmasta.
Ehkä ydinkysymys on; minkälainen ystävyyden taso viestittelijöiden kesken on. Kaverit voi laittaa laajasti emojeja, sydän tuskin roihuaa, mutta jos siinä onkin tunnetta kahden välillä niin sydämessä ehkä jo läikähtää samalla. Nimimerkillä: 😘🥰😍💔😭
Mies takuulla tykkäsi ja fantasiat laukkaa jo kuin varsa kevätlaitumilla. Pidä varasi. Tarkkaile miestäsi.