Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen naispuolinen kaveri kommentoi hänelle pusu hymiöitä

Vierailija
01.11.2021 |

Mies harrastaa erästä urheilua, ja laittoi videon pätkän suorituksestaan instaan. Hänen naispuolinen kaverinsa kommentoi "hienosti vedetty" ja pusuhymiöitä.. Mies kuulema tuntee tämän naisen kavereidensa kautta, eivät ole kahdestaan nähneet ikinä tai mitään muutakaan sellaista. Ja tämä nainen liikkuu myös tämän urheilun piireissä.

Tiedostan kyllä, että halusi varmaan vaan kehua suoritusta, mutta onko oikein että laittoi pusuhymiöitä.. mies ei vastannut tuohon kommenttiin mitään eikä ole edes painanut tykkäystä sille. Olisiko teille tuollainen ok?

Kommentit (216)

Vierailija
121/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vaihtoehtona ei ole mielestäsi ollenkaan se, että tuo nainen miehestä tai suhteen laadusta riippumatta päätti ihan itse vaan laittaa jostain syystä X (jota emme tiedä) tuon emojin?

Eikä syy olekaan miehessä? Voisko olla?

No näistä vastauksista päätellen näköjään yleistäkin. Oon aina pitänyt tuollaista touhua, noh, rumasti sanottuna vähän vajaaälyisen juttuna.

Siis, että pusuja lähetellään ihmisille, jotka ei ole ollenkaan läheisiä. Näköjään yllättävän yleistä.

Niin minäkin olen pitänyt. Voisin kuvitella tuollaisen kommnikointityylin niille samoille ihmisille, jotka työpaikan kahvipöydässä ruotivat omia makuuhuoneasioitaan suurelle yleisölle, eivätkä näe siinä mitään kummallista. Ajattelevat kai vaan olevansa ihanan avoimia ja rempseitä ihmisiä.

Vierailija
122/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tässä miespuolinen ystävä jolle MIES oli laittanut sydämen , toki myös miehen oma naisystäväkin.  Onko mies h..o?  Apua , en oo aavistanutkaan : D D D     Ap kasvaa nyt aikuiseksi , ne on VAIN hymiöitä , ei muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa sit kiltisti ottaa palaute ja raivo vastaan, kun joku mieskaveri laittaa teille miehenne mielestä epämiellyttävää kommenttia someen! Ihan niin ku täälläki

"Tunteiden näyttäminen kuuluu rakkauteen"

Muistakaa laittaa sit heti viestiä kommentoijalle miehenne toiveiden mukaan ja tehdä selväksi, että teitä ei saa lähestyä enää.

No olishan se nyt erikoista, että mulla olis niin tutuksi tullut mieskaveri, että se kokis sopivaksi lähetellä mulle pusuja, enkä mä ois kertonut hänes mun miehelle ollenkaan.

Tottakai mun mies siitä tietäisi, jos mulla olisi niin läheinen ystävä. Aivan varmasti myös olisin viettänyt hänen kanssa kahden kesken aikaa ja aivan sata varmasti mun mies myös tuntisi hänet.

Jos olisin salannut tälläisen ystävyyden mun mieheltä, niin kyllä hänellä olis syytäkin räjähtää. En keksi kuin yhden syyn, miksi olisin salannut sen.

Ehkä unohdin kertoa sille pusuttelijalle, että mulla on jo mies ja sen takia se laittoi niitä pusuja julkisesti somekuvaan...🤔

Yrität selvästi kaikin keinoin vääntää tässä syyllistä ap:n miehestä. Säälittävää.

Ap kertoi, että mies on itse avoimesti kertonut ystävistään kysyttäessä ja kysymättä.

Miten se on mahdollista monien uskoa sitä vaihtoehtoa, että jotkut nyt vaan kommuninoi tuolla tavalla?

No siksi, että emojit ovat arkipäivää ja jokainen, joka niitä käyttää, tietää, että mitä niillä kulloinkin viestitään. Jos joku kommunikoi niillä vain koska ne on kivoja kuvia, kannattaisi lopettaa alkuunsa, koska ymmärtämättä niiden viestiarvoa, tekee itsestään naurettavan.

Vai mitä sä ajattelet ihmisestä, joka viestii näin kysyessään tutun tuttua syömään kasvisateriaa? ”Moi! 😘 Tuletko lauantaina käymään? 🥰 Syödään jotain hyvää 🍆💦

Tämä! Jos mun alaisista joku laittaisi mulle viestin ”Hei! ❤️ Hyvin hoidettu palaveri tänään. 😘 Hyvää viikonloppua 🥳” Kyllä mä ajattelisin, että vaikka kuinka ollaan puhuttu myös yksityisasioista ja työilmapiirimme on hyvä, on hän kyllä harvinaisen pihalla työviestinnän etiketistä. Millaisiahan viestejä tämä ihminen lähettää virallisina viesteinä asiakkaille?

”Hei! Hyvin hoidettu palaveri tänään. 👍🏻👊 Hyvää viikonloppua!” Olisi ihana ok. Se, että työyhteisöt ovat rennompia ja avoimempia kuin vielä 10 vuotta sitten, ei tarkoita sitä, että etiketistä on luovuttu.

Niin, mitään välimuotojahan ei ole kuten että sydän on aina sininen tai vihreä, jos sitä käytetään, pusuhymiöitä ei laiteta, sen sijaan halaushymiö on ok, jos joku on sairas tai ilmoittaa vaikka että lapsi on kovassa kuumeessa. Mutta toimikaa te kuten haluatte, meillä on oma organisaatiokulttuurimme ja kun porukka mitä ilmeisimmin viihtyy meillä töissä, niin se ei liene keneltäkään pois.

Enkä usko, että meidän porukasta yksikään työskentelee niin, että puoliso kyttää sivusta chattia.

Vierailija
124/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan sydänhymiöitä myös pomolleni. En luultavasti ole laittanut pusuhymiötä mutta en pitäisi sitäkään ollenkaan mahdottomana asiana.   N e   o v a t   v a i n   h y m i ö i t ä. Eivät rakkaudentunnustuksia, eivät iskemistä, ei edes flirttailemista. Mutta saahan sitä pilata hyvän suhteen ihan tuollakin perusteella...

Yhden tällaisen sydänemojeita (työhön liittyviin asioihin) saavan pomon puolisona en voi kuin ihmetellä, miten heikoin viestinnällisin taidoin osa naisista  siellä työelämässä räpeltää. Sen asian kun voi oikeastaan aina kommunikoida jotenkin muuten kuin sillä sydänemojilla, ja samalla välttää antamasta itsestään kuvan yksinkertaisena höpsöttelijänä. Toisaalta, jos se on se kuva jonka nämä naiset itsestään haluaa siellä työpaikalla antaa niin antaa palaa, ei ole multa pois!

En kyllä usko, että sinä meidän organisaation sisäistä chattia mistään näet.

Näköjään kirjallisen ilmaisun lisäksi haasteita myös luetun sisäistämisessä :* 

Ei, en näe tiedän  työpaikan chattiä, vaan mieheni työpaikan chatit. Mutta kuten joku muukin tuossa sanoi, ei oikeastaan ole sellaisia tilanteita missä se emoji olisi ainoa tapa kommunikoida, ei myöskään teidän organisaatiossa. Ja korostan, että jos niitä sydänemojeita haluaa töissään käyttää, niin antaa palaa. On vaan ehkä hyvä tiedostaa, millaisen kuvan niillä itsestään antaa.

Näet miehesi työpaikan chatit? Miksi ihmeessä?

Ja kyllä, minulle sopii oikein hyvin työyhteisö, jossa työkavereiden kesken sukupuoleen katsomatta lähetetään sydämiä ja halaushymiöitä, jos joku esimerkiksi on sairas. Myös se pomo lähettää ainakin jälkimmäisiä.

Mutta kerro ihmeessä, miksi miehesi näyttää sinulle työyhteisönsä keskustelut.

Ei hän niitä erikseen näytä, mutta etenkin näin etäaikaan tehdään töitä usein vierekkäin keittiössä.

Mitä veikkaat, miksi se teidän pomo ei itse lähetä niitä sydämiä? Voisiko johtua siitä, että pomon sydämet alaisilleen voi joku tulkita työpaikalle sopimattomaksi? 

Kyllä, pomon pitää olla viestinnässään varovaisempi kuin muiden, sen ymmärtää jokainen. Mutta kävin tuossa selaamassa chattiamme ja kyllä siellä tosiaan sukupuoleen katsomatta on "sydänsilmiä" ja sinisiä ja vihreitä sydämiä ja halauksia.

Itselleni ei tulisi mieleenkään katsella puolisoni koneelle vaikka hän istuisi vieressäni. Mutta emme kyllä myöskään istu vierekkäin töitä tehdessä vaan kyllä molemmat ovat omissa työhuoneissaan ja palaverien aikana ovetkin ovat kiinni.

Eli vain pomo on mahdollinen ahdistelija? Kuinka niin? Kyllä työyhteisössä ihan jokaisen tulee älytä miten viestitään, ei vain sen pomon.

Vierailija
125/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo vähän outoa. Itse en ainakaan laittaisi pusuhymiötä kellekään randomharrastetuttavalle. Yläpeukku, tai jos läheisempi kaveri ja joku oikein onnistunut juttu, niin sydänsilmät voisi tulla kysymykseen. Mutta en ap:nä vaivaisi asialla päätäni.

Samaa mieltä. 

Hyvälle miespuoliselle kaverille voin laittaa haliemojia, sydänsilmiä, jopa ihan sydämen. Takaisin on tullut pusuemojikin muutaman kerran. Mutta me ollaan oikeasti ystäviä. Mun mies tuntee hänet ja ollaan yhdessä vietetty iltaa monia, monia kertoja. Itseasiassa se on mun mies, joka tähän ystävään alun perin ensin tutustui. Ovat kuin veljeksiä keskenään. 

Hyvin outoa olisi jollekin random-tutulle, jonka kanssa ei ole koskaan edes kahdestaan viettänyt aikaa, lähetellä mitään pusuhymiöitä. Mies ei taida tässä nyt kertoa ihan kaikkea... 

En ehkä nostaisi asiasta suurempaa haloota, mutta jäisin seurailemaan sen naisen muita reaktioita. Ja jos miehellä alkaa olla uusia tapoja/menoja, poikkeavaa puhelimenkäyttöä (esim ei ole koskaan ottanut sitä mukaan vessaan, mutta nyt ei jätä käsistään hetkeksikään "vartioimatta"), ottaisin asian uudestaan puheeksi, koska silloin asiassa on todellakin jotain mätää.

Kokisin tän juuri toisinpäin: läheiselle ja jo tutulle miehelle lähetetyt pusuhymiöt tarkoittaa enemmän, jonkun randomin pusuhymiöt voi ohittaa olankohautuksella, ei ne merkitse mitään kun ei tunnetakaan, eikä jaettu sen syvällisempää yhteyttä.

Vierailija
126/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tässä törmää nyt suomalaiset ja eurooppalaiset käytöstavat, emojit tulee muualta meille. USA:ssa voi sanoa " I love" vaikka lenkkitossuistaan kun se meillä on varattu ainoalle oikealle (tai yhdelle kerrallaan).

Pusuttelukin on Kalevalassa todella tulenpalava tunne: jos mun tuttuni tulisi / armahani askeltaisi... tok mie suuta suikkajaisin / vaik ois suu suen veressä... "

Osalle todella intiimi emoiji, ulkolaisille jokapäiväistä ja huoletonta vailla merkitystä.

Vierailija
127/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä taas TOKSIINISIA MAMMOJA. Ootte niin ahdasmielisiä. Ensin hoetaan sukupuolirajojen pois ottamista. Homokaverit on naisille ihan ok = oma pikku lemmikki..

Vierailija
128/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vaihtoehtona ei ole mielestäsi ollenkaan se, että tuo nainen miehestä tai suhteen laadusta riippumatta päätti ihan itse vaan laittaa jostain syystä X (jota emme tiedä) tuon emojin?

No näistä vastauksista päätellen näköjään yleistäkin. Oon aina pitänyt tuollaista touhua, noh, rumasti sanottuna vähän vajaaälyisen juttuna.

Siis, että pusuja lähetellään ihmisille, jotka ei ole ollenkaan läheisiä. Näköjään yllättävän yleistä.

Niin minäkin olen pitänyt. Voisin kuvitella tuollaisen kommnikointityylin niille samoille ihmisille, jotka työpaikan kahvipöydässä ruotivat omia makuuhuoneasioitaan suurelle yleisölle, eivätkä näe siinä mitään kummallista. Ajattelevat kai vaan olevansa ihanan avoimia ja rempseitä ihmisiä.

Mikä päättelyketju sinut yhdisti tuollaiseen käytökseen? Mitä ilmeisimmin asia herättää sinussa ahdistust,a kun koet tarvetta lähteä nyt keksimään esimerkkejä jostain, millä ei ole mitään tekemistä hymiöiden käytön kanssa.

En ole rempseä ihminen, ei tulisi mieleenikään puhua kahvipöydässä makuuhuoneasioista tai muistakaan kovin henkilökohtaisista asioista ja silti käytän työyhteisöviestinnässä hymiöitä (ja lähetän niitä kavereille, myös punaisia sydämiä). Sen sijaan ei tulisi mieleenikään mennä puolisoni viereen kyttäämään hänen keskustelujaan tai stalkata häntä tai jotain hänen tuntemiaan ihmisiä somessa.

Vierailija
129/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa sit kiltisti ottaa palaute ja raivo vastaan, kun joku mieskaveri laittaa teille miehenne mielestä epämiellyttävää kommenttia someen! Ihan niin ku täälläki

Muistakaa laittaa sit heti viestiä kommentoijalle miehenne toiveiden mukaan ja tehdä selväksi, että teitä ei saa lähestyä enää.

No olishan se nyt erikoista, että mulla olis niin tutuksi tullut mieskaveri, että se kokis sopivaksi lähetellä mulle pusuja, enkä mä ois kertonut hänes mun miehelle ollenkaan.

Tottakai mun mies siitä tietäisi, jos mulla olisi niin läheinen ystävä. Aivan varmasti myös olisin viettänyt hänen kanssa kahden kesken aikaa ja aivan sata varmasti mun mies myös tuntisi hänet.

Jos olisin salannut tälläisen ystävyyden mun mieheltä, niin kyllä hänellä olis syytäkin räjähtää. En keksi kuin yhden syyn, miksi olisin salannut sen.

Ehkä unohdin kertoa sille pusuttelijalle, että mulla on jo mies ja sen takia se laittoi niitä pusuja julkisesti somekuvaan...🤔

Yrität selvästi kaikin keinoin vääntää tässä syyllistä ap:n miehestä. Säälittävää.

Ap kertoi, että mies on itse avoimesti kertonut ystävistään kysyttäessä ja kysymättä.

Miten se on mahdollista monien uskoa sitä vaihtoehtoa, että jotkut nyt vaan kommuninoi tuolla tavalla?

No siksi, että emojit ovat arkipäivää ja jokainen, joka niitä käyttää, tietää, että mitä niillä kulloinkin viestitään. Jos joku kommunikoi niillä vain koska ne on kivoja kuvia, kannattaisi lopettaa alkuunsa, koska ymmärtämättä niiden viestiarvoa, tekee itsestään naurettavan.

Vai mitä sä ajattelet ihmisestä, joka viestii näin kysyessään tutun tuttua syömään kasvisateriaa? ”Moi! 😘 Tuletko lauantaina käymään? 🥰 Syödään jotain hyvää 🍆💦

Tämä! Jos mun alaisista joku laittaisi mulle viestin ”Hei! ❤️ Hyvin hoidettu palaveri tänään. 😘 Hyvää viikonloppua 🥳” Kyllä mä ajattelisin, että vaikka kuinka ollaan puhuttu myös yksityisasioista ja työilmapiirimme on hyvä, on hän kyllä harvinaisen pihalla työviestinnän etiketistä. Millaisiahan viestejä tämä ihminen lähettää virallisina viesteinä asiakkaille?

”Hei! Hyvin hoidettu palaveri tänään. 👍🏻👊 Hyvää viikonloppua!” Olisi ihana ok. Se, että työyhteisöt ovat rennompia ja avoimempia kuin vielä 10 vuotta sitten, ei tarkoita sitä, että etiketistä on luovuttu.

Niin, mitään välimuotojahan ei ole kuten että sydän on aina sininen tai vihreä, jos sitä käytetään, pusuhymiöitä ei laiteta, sen sijaan halaushymiö on ok, jos joku on sairas tai ilmoittaa vaikka että lapsi on kovassa kuumeessa. Mutta toimikaa te kuten haluatte, meillä on oma organisaatiokulttuurimme ja kun porukka mitä ilmeisimmin viihtyy meillä töissä, niin se ei liene keneltäkään pois.

Enkä usko, että meidän porukasta yksikään työskentelee niin, että puoliso kyttää sivusta chattia.

Ei tässä puhuta puolisosta vaan siitä pomosta, jolle sä viestit. Ja halaushymiö, kun joku on sairas, on täysin eri asia kuin pusuhymiö silloin, kun halutaan sanoa, että hyvin meni. Tajuatko eron? Sit tuo sydämen väri taas, niin joo, vihreä tai sininen sydän viestii enemmänkin ystävyyttä kuin rakkautta, mutta siihenkin pätee sama asia; ei sitä laiteta pomolle muutoin kuin siihen sopivassa yhteydessä.

Vierailija
130/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä puhuta puolisosta vaan siitä pomosta, jolle sä viestit. Ja halaushymiö, kun joku on sairas, on täysin eri asia kuin pusuhymiö silloin, kun halutaan sanoa, että hyvin meni. Tajuatko eron? Sit tuo sydämen väri taas, niin joo, vihreä tai sininen sydän viestii enemmänkin ystävyyttä kuin rakkautta, mutta siihenkin pätee sama asia; ei sitä laiteta pomolle muutoin kuin siihen sopivassa yhteydessä.

Miksi sinä jankutat pusuhymiöstä työyhteisön viestinnässä, kun minä en ole sellaisesta puhunut yhtään mitään. Ja kuten itsekin sanot, sininen tai vihreä sydän ei ole rakkauden osoitus. Vaikka tunnistamisen pelko on olemattoman pieni niin en silti anna esimerkkiä tilanteista, joissa niitä olen käyttänyt.

Vierailija
131/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tässä törmää nyt suomalaiset ja eurooppalaiset käytöstavat, emojit tulee muualta meille. USA:ssa voi sanoa " I love" vaikka lenkkitossuistaan kun se meillä on varattu ainoalle oikealle (tai yhdelle kerrallaan).

Pusuttelukin on Kalevalassa todella tulenpalava tunne: jos mun tuttuni tulisi / armahani askeltaisi... tok mie suuta suikkajaisin / vaik ois suu suen veressä... "

Osalle todella intiimi emoiji, ulkolaisille jokapäiväistä ja huoletonta vailla merkitystä.

TÄMÄ!!!! Ap hankkii terapiaa hymiöhoureisiinsa. Ne on VAIN merkkejä , mulla on monesti lipsahtanut väärään paikkaan sydän-hymiö. Vissiin tullut montakin eroa ja tappelua. : D D D

Vierailija
132/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä päättelyketju sinut yhdisti tuollaiseen käytökseen? Mitä ilmeisimmin asia herättää sinussa ahdistust,a kun koet tarvetta lähteä nyt keksimään esimerkkejä jostain, millä ei ole mitään tekemistä hymiöiden käytön kanssa.

En ole rempseä ihminen, ei tulisi mieleenikään puhua kahvipöydässä makuuhuoneasioista tai muistakaan kovin henkilökohtaisista asioista ja silti käytän työyhteisöviestinnässä hymiöitä (ja lähetän niitä kavereille, myös punaisia sydämiä). Sen sijaan ei tulisi mieleenikään mennä puolisoni viereen kyttäämään hänen keskustelujaan tai stalkata häntä tai jotain hänen tuntemiaan ihmisiä somessa.

Molemmissa on kyse samasta ilmiöstä: ei oteta huomioon muiden ihmisten rajoja. Koska minun mielestäni tällainen käytös on ok, sen täytyy olla myös muiden mielestä. Ei ole mitään suodatinta mitä voi sanoa ja kenelle.

Lähetteletkö työyhteisöviestinnässä pusuhymiöitä?

Vierailija
133/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on työkaveri, jolta puuttuu suodatus emojien kanssa täysin. Meidän wa-ryhmässä muut saattaa laittaa, että ”Vihdoin homma 📦! Huh huh, nyt on ansaittu viikonloppu. 💆‍♂️Hyvää duunia ❣️” Ja sit tää yks: ❤️💜💓💗💃🕺😘😘👻 Mikäs siinä, hyvät naurut hän muille antaa aina, mutta uskottavuutta se ei kyllä lisää.

Vierailija
134/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan sydänhymiöitä myös pomolleni. En luultavasti ole laittanut pusuhymiötä mutta en pitäisi sitäkään ollenkaan mahdottomana asiana.   N e   o v a t   v a i n   h y m i ö i t ä. Eivät rakkaudentunnustuksia, eivät iskemistä, ei edes flirttailemista. Mutta saahan sitä pilata hyvän suhteen ihan tuollakin perusteella...

Yhden tällaisen sydänemojeita (työhön liittyviin asioihin) saavan pomon puolisona en voi kuin ihmetellä, miten heikoin viestinnällisin taidoin osa naisista  siellä työelämässä räpeltää. Sen asian kun voi oikeastaan aina kommunikoida jotenkin muuten kuin sillä sydänemojilla, ja samalla välttää antamasta itsestään kuvan yksinkertaisena höpsöttelijänä. Toisaalta, jos se on se kuva jonka nämä naiset itsestään haluaa siellä työpaikalla antaa niin antaa palaa, ei ole multa pois!

En kyllä usko, että sinä meidän organisaation sisäistä chattia mistään näet.

Näköjään kirjallisen ilmaisun lisäksi haasteita myös luetun sisäistämisessä :* 

Ei, en näe tiedän  työpaikan chattiä, vaan mieheni työpaikan chatit. Mutta kuten joku muukin tuossa sanoi, ei oikeastaan ole sellaisia tilanteita missä se emoji olisi ainoa tapa kommunikoida, ei myöskään teidän organisaatiossa. Ja korostan, että jos niitä sydänemojeita haluaa töissään käyttää, niin antaa palaa. On vaan ehkä hyvä tiedostaa, millaisen kuvan niillä itsestään antaa.

Näet miehesi työpaikan chatit? Miksi ihmeessä?

Ja kyllä, minulle sopii oikein hyvin työyhteisö, jossa työkavereiden kesken sukupuoleen katsomatta lähetetään sydämiä ja halaushymiöitä, jos joku esimerkiksi on sairas. Myös se pomo lähettää ainakin jälkimmäisiä.

Mutta kerro ihmeessä, miksi miehesi näyttää sinulle työyhteisönsä keskustelut.

Ei hän niitä erikseen näytä, mutta etenkin näin etäaikaan tehdään töitä usein vierekkäin keittiössä.

Mitä veikkaat, miksi se teidän pomo ei itse lähetä niitä sydämiä? Voisiko johtua siitä, että pomon sydämet alaisilleen voi joku tulkita työpaikalle sopimattomaksi? 

Kyllä, pomon pitää olla viestinnässään varovaisempi kuin muiden, sen ymmärtää jokainen. Mutta kävin tuossa selaamassa chattiamme ja kyllä siellä tosiaan sukupuoleen katsomatta on "sydänsilmiä" ja sinisiä ja vihreitä sydämiä ja halauksia.

Itselleni ei tulisi mieleenkään katsella puolisoni koneelle vaikka hän istuisi vieressäni. Mutta emme kyllä myöskään istu vierekkäin töitä tehdessä vaan kyllä molemmat ovat omissa työhuoneissaan ja palaverien aikana ovetkin ovat kiinni.

Eli vain pomo on mahdollinen ahdistelija? Kuinka niin? Kyllä työyhteisössä ihan jokaisen tulee älytä miten viestitään, ei vain sen pomon.

Onko sana organisaatiokulttuuri sinulle tuttu? En jaksa enää jankuttaa, kun et mitä ilmeisimmin edes lue vastauksia. Tuolla toisessa ikkunassa on parhaillaan työyhteisömme sisäinen chat auki ja kun kelaan taakse päin niin on erilaisia nauruhymiöitä, kaksi itkuhymiötä,  peukku, suruhymiö, lisää peukkuja ja nauruhymiöitä,  taputushymiö, hauiksia, sinisiä sydänhymiöitä, lisää sinisiä sydänhymiöitä, hämmästynyt-hymiö... Peukku on ehdottomasti yleisin, mutta kyllä siellä on koko kirjo ja jos menisin vielä kauemmas taaksepäin niin löytyisi niitäkin mainitsemiani halaushymiöitä.

Vierailija
135/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on miehen kanssa aika eri kaverit ja porukat, niin olen miehen ystävistä tavannut vain osan. Tiedän kuitenkin oikeastaan kaikki kaverit vähintään nimeltä kenen kanssa mies on tekemisissä, hän minulle kertoo heistä ihan avoimesti ja vastaa jos kysyn kuka tuo on. Ja tästäkin naisesta kysyin siis joskus, että mistä tuntevat, niin silloin kertoi että tuo nainen on ollut hänen ystävänsä mukana samassa porukassa.

- Ap

Ollut ystävän mukana samassa porukassa ja lähettelee pusuja? Haiskahtaa.

Samaa mieltä. Veljeni harrastaa ampumista ja siellä muutama sellainen nainen, jotka kiertävät miehestä mieheen (vaikka toinen näistä naisista varattu tahollaan). On ns kaikkien kaveri ja lähettelee sydämiä ja mitälie emojia melkein kaikille somessa. Huvittavinta on, että sama nainen selittää pokalla ”että naisten pitää tukea toisia naisia” ja sitten yrittää iskeä varattuja miehiä. Nyt kun kuvio on aika monen tiedossa, niin sääliähän tuo vain herättää. Toki isossa miesvaltaisessa porukassa aina joku lankeaa, kun nuorempi nainen siinä kiehnää vieressä.

Käy stalkkaamassa sitä. Lähetteleekö se kaikkien kuviin niitä? Jos lähettää, niin varmaan se on sit tommonen "lähetän sydämiä kaikille mutten tarkoita niillä mitään"-tyyppi.

Jos ei, niin kyllä se sitten sun miehen tuntee vähän paremmin...

Vierailija
136/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmissa on kyse samasta ilmiöstä: ei oteta huomioon muiden ihmisten rajoja. Koska minun mielestäni tällainen käytös on ok, sen täytyy olla myös muiden mielestä. Ei ole mitään suodatinta mitä voi sanoa ja kenelle.

Lähetteletkö työyhteisöviestinnässä pusuhymiöitä?

Kuinka monta kertaa minun pitää vastata, että en ole missään vaiheessa puhunut yhtään mitään pusuhymiöistä. Ei kukaan meillä lähetä pusuhymiöitä. Eikä emojirivejä.

Vierailija
137/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niihin tottuu, aivan samalla kuin hymiöihin. Ensin helposti ylitulkitsee, mutta nopeasti ymmärtää ettei ne tarkoita mitään. Aivan sama kuin jotkut tykkää halata tavatessa/lähtiessä, ei se ole vinkki, että hypätään sänkyyn.

Vierailija
138/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei USAlaiset tai muutkaan ”vapaammat” ulkomaalaiset puoltutuille laita intiimejä emojea. Itse asiassa vasta sit, kun se ystävyys on oikeasti lämmin ja luotettava, niitä käytetään huolettomasti ja niillä on oikeasti merkitys. Luuletko, että I ❤️ my new shoes ei tarkoita juuri sitä?

Vierailija
139/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko ap vihjata mikä urheilulaji kyseessä? Exäni kilpaili fitneksessä ja todellakin tälläisiä naisia piisasi. Oli kyllä miehessäkin vikaa ja en enää koskaan sekaannu ko. Urheilulajin miehiin :)

Veljeni harrastaa ampumista ja siellä muutama sellainen nainen, jotka kiertävät miehestä mieheen (vaikka toinen näistä naisista varattu tahollaan). On ns kaikkien kaveri ja lähettelee sydämiä ja mitälie emojia melkein kaikille somessa. Huvittavinta on, että sama nainen selittää pokalla ”että naisten pitää tukea toisia naisia” ja sitten yrittää iskeä varattuja miehiä. Nyt kun kuvio on aika monen tiedossa, niin sääliähän tuo vain herättää. Toki isossa miesvaltaisessa porukassa aina joku lankeaa, kun nuorempi nainen siinä kiehnää vieressä.

Vierailija
140/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin lähti taas mielikuvitus laukalle, kuten olettaa sopiikin.

Todisteita pettämisestä ei tietenkään tarvita. Asian "niin kokeminen" riittää.