Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tämä on? Rv 36

10.01.2015 |

Anteeksi jo etukäteen pötkökirjoituksesta, kirjoitan kännykällä.
Eli odotan esikoista joten en tiedä mitä tämä on, kypsyykö paikat, onko vauva kiinnittymässä vai mitä.
Eilen illalla alkoi polttelemaan ja jomottelemaan alavatsaa ja alaselkää, ikäänkuin olisi tosi kovia menkkakipuja.
Tämä jatkui yön aamu seitsemään asti enkä siis pystynyt nukkumaan yhtään. Koko vatsa oli ihan tajuttoman kipeä (viiltäviä kipuja) ja arka eikä mikääna asento ollut hyvä. Ainoastaan kävely ja ylhäällä olo vähän helpotti.
Istuin vähän väliä vessan lattialla että nyt tulee oksennus muttei sitten tullut kuitenkaan.
Lisäksi minulla oli ilmavaivoja joita ei ole ollut koko raskauden aikana.
Vatsa on edelleen hyvin arka ja polttelee, myös kylkiä nipistelee. On myös jonkin verran paha olo.
Miltä kuulostaa, oliko sinulla raskauden aikana samaa?
Närästystä ei ole, sitä minulla on ollut paljon ja on täysin erilaista, sekä siihen minulla on jatkuva lääkitys.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko vauva?

2/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja en usko että ummetustakaan, kävin eilen tarpeilla kaksikin kertaa ja vaikka kakka oli kovaa niin kuitenkin sain suolen tyhjäksi.
Anteeksi näin tarkka kuvailu :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan? :/

4/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tuo enteillä synnytyksen alkamista. Soita synnärille.

Vierailija
5/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kaikki asiapitoisia vastauksia tuottaneet ovat taitaneet jättää rekisteröitymättä :( 

Ja minäkin tiedän vain tuon raskauden ulkoisista vaikutuksista. 

6/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkös tosissasi? Synnytys on alkanut.

7/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="enna69" time="10.01.2015 klo 14:25"]

Kysytkös tosissasi? Synnytys on alkanut.

[/quote]

Ei esikoista odottava välttämättä tiedä, varsinkaan kun laskettuun aikaankin on vielä muutama viikko aikaa ja on varmasti muistettu kertoa, että eka menee usein yli lasketun ajan.

Monet uudelleensynnyttäjätkin kysyivät(!) täällä aina samaa.

Vierailija
8/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosta kyllä siltä, että synnytys käynnissä. Äkkiä sairaalaan!

9/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosissani kysyin ja soitin nyt synnärille.
Sain sieltä ohjeet ja nyt ootellaan alkaako säännöllisenä supistukset tai meneekö vedet jne.
Hui, kiitos kommenteista! En ois tajunnu soittaa mihinkään kun luulin supistuksia vähän erilaisiksi.

10/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

11/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin molemmat synnytykset ovat alkaneet "menkkakivuilla" ja sitten muuttuneet siitä kunnon supistuksiksi ja kun suppareiden väli oli 5min niin olin niin kipeä että lähdettiin sairaalaan. Minulla kunnon supistus on sellainen aaltomainen...se kipu kasvaa ja kasvaa kunnes on ihan tapissa ja siellä tapissa ollan hetken aikaa ja siitä se sitten hetkeksi helppaa vähitellen ja taas alusta...nopeemmin ja nopeemmin AUTS!

Oletko ollut synnytysvalmennuksessa kun siellähän kyllä kerrotaan kuinka synnytys alkaa?

12/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut kun mulle on suunniteltu sektiota sairauden takia. Sektioajam saan keskiviikkona ja siksi toivon että pysyy mahassa sinne asti.
Mulla on ollut pieniä mutta kipeitä supistuksia aiemmin ja siksi en osannut yhtään yhdistää tätä tuntemusta, tuntuu niin erilaiselta.

13/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne siellä sairaalasta pyytäneet sua näytille kun soitit jos sulla on kerran suunniteltu sektio? Muistitko sanoa että synnytät sektiolla? 

14/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko limatulppa jo irronnut? Tai tuleeko valkovuodon mukana vähän verta? Mulla limatulppa irtosi päivää paria ennen kun vauva oli kainalossa. Huomasin vessassa kun pyyhin ;) 

15/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin ja eivät pyytäneet :O pitäiskö soittaa uusiksi?

16/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olet limaa tullut vielä.

17/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ekat supistukset tuntui siltä, kuin ois ollu kovat ilmavaivat. En aluksi tajunnut, että olivat supistuksia, vaan yritin piereskellä. Ei ensikertalaisena heti hoksaa mistä on kysymys. Lisäksi luulin, että supistukset on niin kovia, että tajuu meina lähteä ja jalat pettää alta, kun on tosi kyseessä. Ei tullut missään vaiheessa sellaisia, synnärillekin lähettiin sillä asenteella että varmaan laittavat vielä takaisin kotiin, mutta olinkin melkein 6 cm auki.
-
Ja ap, minustakin kuulostaa siis synnytykseltä. Soita vielä ja kysy siitä sektiosta.

18/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sulla on olo nyt? Jos ei ole kipuja tai suppareita niin mene hetkeksi nukkumaan ettet ole ihan puhki jo valmiiksi jos se vauvali päättääkin jo syntyä.

Jos olet yhä kipeä niin soita uudestaan ja pyydä päästä näytille niin voivat kurkata missä mennään ja onko kohdunsuu kuinka auki.

Minä kävin "näytillä" illalla klo 22 maissa kun tuli vähän enemmänkin verta mutta kaikki oli ok. Supparit muuttui säännöllisiksi ja tuli 5 min välein rajuina niin menimme takaisin sairaalaan klo 02 ja ennen kuutta oli jo vauva kainalossa :)

19/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja eihän limatulppa välttämättä irtoa ennen synnytystä, minullakin suurin osa irtosi vasta kun supistukset olivat päällä.

20/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuollaista mullakin että tuntuu kun pitäs mennä ulostamaan tai päästää kaasuja mutta ei se sitä ole.
Nyt olo ok ja poltot rauhottuneet jonkin verran, tässä lepäilen sohvalla.
Jos alkaa taas polttelemaan kovemminkin niin soitan heti uudestaan ja menen näytille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän