Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastaatko jos sulle soitetaan vieraasta numerosta? Jos et, niin miksi et?

Vierailija
31.10.2021 |

Tunnen tosi monta ihmistä, jotka ei koskaan vastaa jos soitetaan vieraasta numerosta tai jos numeroa ei näy.

Kyseessä voi olla toki lehtimyyjä tai joku huijausyritys, mutta voi olla myös joku tärkeä juttu!

Mulle soitettiin kerran vieraasta numerosta ja jos olisin kieltäytynyt vastaamasta, olisi jäänyt kuulematta, että lapselleni on sattunut tapaturma.

Miksi jotkut ihmiset on niin ehdottomia tässä vastaamisasiassa?

Kunhan ihmettelen.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan.

Kaduillamme käynnissä viemäri-, sähkö-, ym. ja katutyöt. Yllättävän monesta numerosta soitettu ja kysytty jotain asiaa liittyen noihin asioihin. Kun kaupungilla ei ole kaikkia kuvia ja piirustuksia vanhoista liittymistä, putkista ym.

Jos soittaa lehtimyyjä, lyön vain luuurin korvan. Nopein ratkaisu kaikille.

Vierailija
42/59 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan koska firman puhelin ja säännöllisesti tulee soittoja numeroista, joita en tunne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vastaa. Katson soiton jälkeen kenelle numero kuuluu. Jos on joku järkevä, eli ei puhelinmyyjä tai tuntematon, soitan takaisin.

no tuo se vasta tyhmää onkin

Vierailija
44/59 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntisoitto tulee ehkä kerran kuukaudessa. Toiste ei sama tyyppi soita, sillä välittömästi ostamisesta kieltädyttyäni ryhdyn myymään hänelle jotain vanhaa autoa, jatkojohtoa tai räsymattoja.

Vierailija
45/59 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan. Minulla on pari luottamustehtävää ja pari vapaaehtoishommaa. Myös viranomainen tai terveydenhoito voi soittaa, jos esimerkiksi läheinen on joutunut onnettomuuteen. Puhelinmarkkinoinnin olen onnistunut estämään täysin, mutta pari kuukautta siihen meni, että sain ne täysin torpatuksi.

Vaikka mulla ei ole vapaaehtoishommia, tunnistan minkä alkuisilla numeroilla viranomainen tai terveydenhoito soittaa kaupungissani

Edim Pirkanmaalla ne soittavat nimenomaan ”tuntemattomista” numeroista eli numeroa ei näytetä ollenkaan. Näin siksi, että ihmiset ei soittelis sinne takaisin sellaisina aikoina kun he eivät pysty vastaamaan puhelimeen.

Vierailija
46/59 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikkien puhelinkauppiaiden ja muiden tyrkyttäjien jotka ei tiedä mitä tarkoittaa ei kiitos on ajanut tilanteeseen että yksinkertaisesti ei voi vastata tuntemattomiin numeroihin

Vierailija
47/59 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääsääntöisesti vastaa puhelimeen, varsinkaan jos on tuntematon numero. Jos on jotain asiaa voi laittaa viestin. Ei kiinnosta tunnin turhanpäiväiset jaaritukset, saati työasiat työajan ulkopuolella.

Vierailija
48/59 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on tärkeää niin jätetään viesti tai laitetaan tekstari perään.

En ikinä tee noin. Se on seuraava hakemus kehiin, jos ensimmäinen ei vastaa.

t. rekrytoija

Olisihan se nyt ihan törkeätä ja jos rekrytoija joutuisi alentumaan ja ottamaan uudestaan yhteyttä. Onhan tämäkin taktiikka ylläpitää "työntekijä" pulaa

Vierailija
49/59 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette vastaa.   Vastaan aina kun minulle soitetaan.  Jos on jokin myyjä, niin osaan sanoa, että en osta mitään.  Myyntiasioissakin minulle soitetaan harvoin, joten eivät ne häiritse.

Myyntiasioissa soittaviinkin pyrin olemaan kohtelias.  Ajattelen, että on se rankkaa tienata sillä tavalla ruokarahansa.

Vierailija
50/59 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan. Mulle soittaa jatkuvasti sellaiset ihmiset, joiden numeroa mulla ei ole.

Vierailija
51/59 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaan aina, on kiva kun puhelin soi! Myyjille sanon heti, että ei kiitos, moi. No, ulkomailta tuleviin en vastaa ja myyjätkin jo tunnistaa alkunumeroista.

On tyhmää ja itsekästä vaatia toisia laittamaan viestiä, aina ei ehdi eikä viitsi, helpompi puhua asia heti!

Vierailija
52/59 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on tärkeää niin jätetään viesti tai laitetaan tekstari perään.

En ikinä tee noin. Se on seuraava hakemus kehiin, jos ensimmäinen ei vastaa.

t. rekrytoija

Eli se on työpaikka sivu suun ja voi voi, jos satut olemaan juurii vessassa tai suihkussa, kun soitat?

Vierailija
53/59 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en vastaa vieraisiin tai tuntemattomiin numeroihin. Ajat ovat muuttuneet ja mielestäni on itsekästä soittaa ilmoittamatta juuri soittajalle sopivalla hetkellä. Minähän voin olla vaikka kiireinen ja soitto voi olla häiriöksi! Jos joku niin kovasti haluaa puhua kanssani puhelimessa, varatkoon soittoajan sähköpostitse minulle sopivaan ajankohtaan.

Puhelimeni soi tänään puoli neljältä aamulla. En vastannut ja laitoin vaan äänet pois kun ajattelin, että joku soittelee kännissä väärään numeroon.

Pari tuntia myöhemmin heräsin vessaan ja heti soiton jälkeen oli tullut viesti "soitatko takaisin heti kun saat viestin, t: poliisi".

Soitin ja poliisi etsi miestäni kun kaverinsa on menehtynyt illalla ja etsivät kaverin vanhempia ilmoittaakseen. Voi vanhempia, kamala päivä tulossa 😓

Kaikkea ei voi suunnitella.

Vierailija
54/59 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten elämä on tällaiseksi mennyt ettei puhelimeen vastata? Lankapuhelinaikaan puhelin soi pari kertaa päivässä. Koskaan ei tiennyt kuka soittaa. Aina vastattiin ja harmitti jos ei ehtinyt vastaamaan.

Siinä vaiheessa, kun puhelinmyyjät on pahimmillaan alkaneet soittamaan 4-5 kertaa päivässä. Mitkään estot ei auta. Onneksi tunnista jo alkuosasta ja tiedän iskeä punaista luuria. Lääkärit ym. soittaa yleensä täysin salaisesta numerosta. Kerran on soitettu lapsen koululta, mutta soittaja selvisi Googlella, joten soitin takaisin. Puhelin kaupustelu pitäisi kieltää, koska alkaa tuntua jo häiriköinniltä.

Miten muka voit tunnistaa alkunumerosta? Ei niillä puhelinmyyjillä mitään yhteistä alkunumeroa ole :)

Vierailija
55/59 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varkaita huijareita tai rikollisia. Ei kiitos.

Vierailija
56/59 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän puhelimesta soitti nainen niin olikin Venäjälle puhelut . Hyi hitto .

Vierailija
57/59 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taas tuli soittoja kahdesta tuntemattomasta numerosta. Ekasta ei kuulunut mitään vastaamisen jälkeen. Toiselle pistin vain ”lähetä tekstiviesti” viestin. Ei kuulunut mitään. Sitten blokkasin numerot.

Vierailija
58/59 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan aina, puhelinmyyjille sanon kohteliaasti ja selkeästi:" Kiitos ei, en ole kiinnostunut, hei hei", ja puhelin kiinni. Ulkomaalaisille sössöttäjille lyön lurin korvaan ja numeron estoon. Minulle tuskin soittaa kukaan ulkomaalainen, joka ei osaa asioida kanssani suomen kielellä. Oudosta numerosta tai salatusta numerosta voi soittaa kuka vain, vaikka perheenjäsen, jolla on joku hätä ja joutunut vaikkapa lainaamaan joltakin puhelinta omansa rikkouduttua. En halua olla silloin vastaamatta luullessani puhelinmyyjän soittavan.

Vierailija
59/59 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa, jollen odota puhelua jostain virastosta. 99,5% tuntemattomat soittajat minulle ovat kaupustelijoita.

Onneksi nykyisessä työpaikassani ei ole pukuhuoneessa kuuluvuutta, kun jätän puhelimen kaappiini työajaksi. Myyjä soitot ovat vähentyneet huomattavasti, kun puhelin ilmoittaa, ettei valitsemaanne numeroon saa yhtyeyttä.

Sunnuntaina kyllä ihmettelin kun luuri soi, ettei myyjät pyhänä soittele ja vastasin. Karanteenihan sieltä pamahti.