Syödäänkö teillä muussia vai muusia?
Toinen noista ilmaisuista on niin raivostuttava että meillä ei sitä syödä.
Kommentit (19)
Meillä syödään muhennosta. Perunamuhennos.
Vierailija kirjoitti:
Muusia. Mutta perunatömppää nimitän silti usein mokkonuijaksi. Mokko on kait hämäläinen sana muusille.
Että mitä?
Muussi eli mousse, syödään muussia eli taipuu kuten reissu, ollaan reissussa, ei reisussa.
Muusi, jos sitä sanaa käyttäisi, taipuisi: syödään muusia, jolloin substantiiivi voidaan ymmärtää joko muusi -sanaksi (ruoka) tai muusa-sanaksi (runotar, innoituksen lähde).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muusia. Mutta perunatömppää nimitän silti usein mokkonuijaksi. Mokko on kait hämäläinen sana muusille.
Että mitä?
Mitä oikeastaan kysyt?
ei kumpaakaan, meillä syödään persettä
Vierailija kirjoitti:
Muussi eli mousse, syödään muussia eli taipuu kuten reissu, ollaan reissussa, ei reisussa.
Muusi, jos sitä sanaa käyttäisi, taipuisi: syödään muusia, jolloin substantiiivi voidaan ymmärtää joko muusi -sanaksi (ruoka) tai muusa-sanaksi (runotar, innoituksen lähde).
S ei ylipäätään osallistu astevaihteluun. Reisu: reisussa, reissu: reissussa. Ei siis reissu: reisussa.
Mä arvasin tän. Kauheen moni sanoo muussi. En kestä.
Vierailija kirjoitti:
Voimia.
Vierailija kirjoitti:
Älä kestä. Ei ole minun ongelmani. Aina sanonut muussi ja sanon vastaisuudessakin.