Vastaatko jos sulle soitetaan vieraasta numerosta? Jos et, niin miksi et?
Tunnen tosi monta ihmistä, jotka ei koskaan vastaa jos soitetaan vieraasta numerosta tai jos numeroa ei näy.
Kyseessä voi olla toki lehtimyyjä tai joku huijausyritys, mutta voi olla myös joku tärkeä juttu!
Mulle soitettiin kerran vieraasta numerosta ja jos olisin kieltäytynyt vastaamasta, olisi jäänyt kuulematta, että lapselleni on sattunut tapaturma.
Miksi jotkut ihmiset on niin ehdottomia tässä vastaamisasiassa?
Kunhan ihmettelen.
Kommentit (59)
Vastaan aina puhelimeen. Tuntemattomaan numeroon en koskaan soita takaisin.
Puhelinmyyjälle saatan törkeästikin puhua päälle että en halua ostaa mitään ja joihinkin ulkomailta tulleisiin huijauspuheluihin olen vain katkaissut puhelun. Olen myös erittäin tarkka etten tuntemattomille vastaa mihinkään ”Joo/kyllä/yes”.
En vastaa. Minulla on puhelimessa vastaaja, jos jollain on oikein tärkeää asiaa, voi sanella sinne viestin. Soitan sitten takaisin.
Jos on tärkeää niin jätetään viesti tai laitetaan tekstari perään.
Todellakin vastaan. Minulla on lapsia ja muitakin läheisiä. Lisäksi sivutoimena yritys, jonka puhelimena toimii oma henkilökohtainen puhelimeni. Ei ole varaa olla vastaamatta. Aniharvoin soittaa joku muu kuin asiakas, lapsen opettaja tms.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä tee noin. Se on seuraava hakemus kehiin, jos ensimmäinen ei vastaa.
t. rekrytoija
Vierailija kirjoitti:
Ei laiteta ja hyvä niin. Ei olisi mukava kuulla esim. läheisen kuolemasta tekstarilla.
Kyllä vastaan. Eikä kertaakaan ole mitään pahaa tapahtunut sen seurauksena. Ei, vaikka on ollut huijaussoittojakin. Osalle ihmisitä on muodostunut kummallinen puhelinkammo ja paskovat suunnilleen housuun, jos tuntematon numero soittaa.
Jos odotan soittoa lääkäristä tms., niin vastaan. Muuten en. On röyhkeiden puhelinmyyjien syytä, ettei puhelimeen uskalleta nykyään vastata.
Vierailija kirjoitti:
Jos odotan soittoa lääkäristä tms., niin vastaan. Muuten en. On röyhkeiden puhelinmyyjien syytä, ettei puhelimeen uskalleta nykyään vastata.
Miksi pelkäät puhelinmyyjiä? Heillehän voi surutta lyödä luurin korvaan ja sillä selvä.
Minä en vastaa vieraisiin tai tuntemattomiin numeroihin. Ajat ovat muuttuneet ja mielestäni on itsekästä soittaa ilmoittamatta juuri soittajalle sopivalla hetkellä. Minähän voin olla vaikka kiireinen ja soitto voi olla häiriöksi! Jos joku niin kovasti haluaa puhua kanssani puhelimessa, varatkoon soittoajan sähköpostitse minulle sopivaan ajankohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pelkäät puhelinmyyjiä? Heillehän voi surutta lyödä luurin korvaan ja sillä selvä.
Kerran kun erehdyt vastaamaan, niin soittavat kahta kauheammin, vaikka olisit katkaissut puhelun. Huomattu on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran kun erehdyt vastaamaan, niin soittavat kahta kauheammin, vaikka olisit katkaissut puhelun. Huomattu on.
Kannattaa tosiaan katkaista se puhelu välittömästi, kun kuulee, mistä on kyse eikä antaa myyjän puhua. Jos antaa puhua ja vastailee, silloin soittavat uudelleen. Jos lyö luurin korvaan asap, eivät yleensä soita, kun järjestelmäänkin laitetaan silloin merkintä "luuri korvaan" eikä "ei tilannut". Ensin mainituille ei soitella yleensä uudestaan, jälkimmäisille soitellaan, jos vaikka olisivat muuttaneet mielensä. Näin ainakin siellä firmassa, jossa itse joskus olin vähän aikaa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en vastaa vieraisiin tai tuntemattomiin numeroihin. Ajat ovat muuttuneet ja mielestäni on itsekästä soittaa ilmoittamatta juuri soittajalle sopivalla hetkellä. Minähän voin olla vaikka kiireinen ja soitto voi olla häiriöksi! Jos joku niin kovasti haluaa puhua kanssani puhelimessa, varatkoon soittoajan sähköpostitse minulle sopivaan ajankohtaan.
Joo, helvetin itsekästä onkin soittaa esim. siitä, että äitisi on ollut pahassa onnettomuudessa. Toki provohan sinä vain olitkin.
Useimmiten vastaan. Keikkamuusikko, voi olla tienestiä luvassa =)
Vierailija kirjoitti:
En, vaikka olenkin työtön. Sähköpostilla ottavat yhteyttä, jos osaavat hieman ajatella.
Noissa tapauksissa kun työtön aivan tieten tahtoen ja vakaasta aikomuksestaan ei vastaa useampaankaan puheluun kun joku työntekijää etsivä potentiaalinen työnantajaehdokas soittaa tai jos ilmoitetaan jostain työvoimapoliittisesta toimenpiteestä, pitäisi ruveta antamaan vuoden karensseja maksimaalisella (taitaa olla edelleen 40 %) sosiaalituen toimeentulo-osuuden laskennallisella heikennyksellä.
Ja tämän sanon koskien siis vain tuota puhelimeen vastaamattomuutta ja puhelimen pelkäämistä: itse haist'peen työharjoitteluista olen ihan samaa mieltä kuin lähes 100 % työttömistä; olen itsekin ollut työtön n. 18 vuotta ennen eläkkeelle jäämistäni, enkä ole muuten työttömien vihaaja, päinvastoin tunnen solidaarisuutta työttömiä kohtaan.
Itse vastaan aina kaikkiin puheluihin jos olen hereillä, kun osaan vastata kaupustelijoille: "En osta."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Tällä palstalla on usein näitä samoja ketjuja ja peukutuksesta päätellen iso osa palstalaisista kärsii vastauskammosta. Puhelin pystyy kuitekin lopettamaan yhdellä napin painalluksella ja jos haluaa olla kohtelias, niin voi sanoa "ei kiitos".
Vierailija kirjoitti:
Porvoolaiset ei ilmeisesti osaa edes laittaa puhelimesta ääniä pois.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Jos asia ei ole tärkeää tai kiireellistä, niin lähetetään viestiä. Tärkeissä asioissa soitetaan.
En, vaikka olenkin työtön. Sähköpostilla ottavat yhteyttä, jos osaavat hieman ajatella.