Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitko metsästävää tai kalastavaa miestä?

Vierailija
31.10.2021 |

?

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli metsästävä mies, mutta ei ollut siinä kovin hyvä, kun lopulta jouduimme syömään meidän koiran.

Vierailija
22/90 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyhän tuo, jos syö ne saaliit ilman minua! En tykkää riistasta, enkä kalasta (paitsi lohi ja tonnikala). Eikä oleta, että olen näissä toiminnoissa millään tavalla mukana! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo ja sen kanssa 4 lasta.

Vierailija
24/90 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalastavan voisin ottaa, jos käsittelisi ja valmistaisi itse saaliinsa, metsästävää en. Sain tarpeekseni kaikesta aseisiin liittyvästä exän kanssa.

Vierailija
25/90 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalastavana mihenä olen aina laittanut perheen kalaruoat ja käsitellyt saaliin pikkupojasta lähtien. Kalan perkaava nainen on nykyää aikamoinen kummajainen riistasta puhumattakaan. Pitsan osaavat toki ovelle tilata....

Vierailija
26/90 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ettei, vaikka itse olen kasvissyöjä, koska en hyväksy tehokasvatettua lihaa enkä kalaa. Riistaa ja villikalaa söisin ja osaisin myös valmistaa. Voin lähteä soutamaan verkkoja.

Jätä soutaminen suosiolla jos et ole aiemmin verkoilla soutanut. Vähemmästäkin on eroja tullut 😜

Olen soutanut verkkoja kesäisin, mutta talvikalastuksesta ei ole kokemusta. Tiedän kyllä, että verkon nostaminen on vaativaa hommaa ja tuuli voi painaa venettä.

Vierailija
27/90 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas, nyt on ok esineellistää mies kun vastaava ketju naisista saisi aikaan vastalauseiden mellakan?

Palstanartuille tiedoksi: Miehiä ei oteta.

Kyllä mies tai nainen nimenomaan otetaan aviopuolisoksi.

Vierailija
28/90 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalastavana mihenä olen aina laittanut perheen kalaruoat ja käsitellyt saaliin pikkupojasta lähtien. Kalan perkaava nainen on nykyää aikamoinen kummajainen riistasta puhumattakaan. Pitsan osaavat toki ovelle tilata....

Ei näitä asioita nykyään opeteta lapsille. Opetetaanko enää silakoiden perkaamistakaan kouluissa? Ysärillä vielä opetettiin.

Vierailija
29/90 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Itsekin metsästän joten kylä toinenkin sa jo tahtoo. Ja tuore kala kyllä kelpaa pöytään aina :)

Vierailija
30/90 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näitä asioita nykyään opeteta lapsille. Opetetaanko enää silakoiden perkaamistakaan kouluissa? Ysärillä vielä opetettiin.

Aika moni suomalainen on oppinut suomustamaan ja perkaamaan kalan jo lapsena. Minä ainakin, vaikka olen tyttö. Isä, ukki ja isän setä opettivat perkaamaan järvikalat, äiti opetti muikkujen ja silakoiden siivoamisen.

Vierailija
31/90 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kyllä. Mitä mies muuten voisi täällä maalla harrastaa, jos ei kalastaisi eikä metsästäisi?

Vierailija
32/90 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni suomalainen on oppinut suomustamaan ja perkaamaan kalan jo lapsena. Minä ainakin, vaikka olen tyttö. Isä, ukki ja isän setä opettivat perkaamaan järvikalat, äiti opetti muikkujen ja silakoiden siivoamisen.

Ei näissä vesissä ui silakoita, mutta opettajana ollessani vein oppilaat pilkille. Kyllä lasten pitää oppia sen verran elämän perusasioita, että tietävät, mistä ruoka tulee.  Pohjoisessa koululaiset voivat olla viikon "leirikoulussa" poroerotuspaikalla.

Vierailija
33/90 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän metsästysseuran tuoreimmissa jäsenissä on enemmän naisia kuin miehiä. Tosin metsällä kulkevista on enemmistö edelleen miehiä, jotka harrastavat metsästystä ja sitä varten pitävät hyviä koiria.

Vierailija
34/90 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona tuommoiset kuuluu opettaa.

Vierailija
35/90 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska siihen liittyisi jotain maaseudulla liikkumista enkä luultavasti voisi itse välttyä siltä täysin.

Vierailija
36/90 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän ovelle tulee nopeammin hirvenruho kuin pitsa, jos tilata pitää. Näin vaikka tilauksen tekisi helmikuussa.

Vierailija
37/90 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muunlaista huolisikaan. Olen itse metsästävä, kalastava ja vaeltava nainen.

Vierailija
38/90 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai! Metsästän itsekin, joten olisi mukavaa mennä yhdessä metsälle. Esimerkiksi elokuun illoissa kyyhky/sorsametsälle katsomaan auringonlaskua tai tammikuun pakkasilla jänispassiin nuotion äärelle <3

Vierailija
39/90 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Aikoinaan seurustelin jo ja olin kala- ja netsäreissuilla paljon mukana.

Vierailija
40/90 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aika tylsää jos ei miehen kanssa käytäisi kalassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi