Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebookissa kuolleen kuva

Vierailija
09.01.2015 |

Yksi Facebook kaverini linkkasi faceen kuolleena syntyneen lapsen kuvan. Itse en olisi halunnut nähdä. Tää nykymaailma on sairasta jos ei anneta edes kuolleille rauhaa vaan linkataan kuva kuolleesta facebookkiin.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kuoli auto-onnettomuudessa.
En ole laittanut kuvaa faceen vaikka hänestä on hyvä hyviäkin kuvia. En tuomitse kuvan laittavia mutta poistin kavereista sukulaisen joka kehuu saaneensa ylinopeudesta sakot tai kun menetti ajokortin. Siitä minulla kääntyy suolet.
Ihminen pokkana kantaa lapseni arkkua ja myöhemmin nauraa miten "kaikki" ajaa ala-asteen ohi ylinopeutta.
Kuvat kertovat karua elämää. Tosin kuva voi olla ainoa hänestä ja se kuolleena jos ei ole elänyt.
Itse laitan faceen kuolleen lapseni kuvia miten hän oli elävänä. Kai sekin väärin on?
Sinulla on oikeus tunteisiin. Siinä missä jollakulla muulla. Älä seuraa julkaisuja jos et halua. En minäkään tahdo tietää kun joku läheinen menettää ajolupansa. Se on kohtuutonta ja väärin. Enemmän kuin kuvat omasta perheestä.

Vierailija
62/69 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän hänellä ole lapsesta kuvaa jossa lapsi olisi elävänä! Ehkä hän kuitenkin halusi näyttää lapsensa ystävilleen ainoalla tavalla mikä nyt oli mahdollista.

Isoäidiltäni kuoli lapsi 2-vuotiaana. Tästä lapsesta ei ehditty ottaa yhtään kuvaa hänen elinaikanaan. Niinpä ainoa kuva oli se jossa lapsi oli jo arkussa. Tämä kuva oli isoäidillä muiden lasten kuvien joukossa seinällä. Minusta kuvassa ei ollut koskaan mitään pelottavaa saati kammottavaa, lapsi näytti nukkuvalta, kukkia sylissään. Laittamalla kuvan elävien lasten kuvien rinnalle, isoäiti osoitti että tämä pieni poika oli yhtälailla ollut olemassa ja hänen oma rakas lapsensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon nähnyt paljonkin kuolleita sukulaisia livenä lapsena ja en saanut mitään traumoja. Oli ihan luonnollista. Pidettiin suuret hautajaiset. 

Vierailija
64/69 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 19:04"]Mun kaveri teki saman. Laittoi useita kuvia kuolleesta vauvasta ja itsestään laitoksella. Järkytyin kuvista. Hän olikuitenkin valinnut ne ihmiset, joille kuvat näkyi. Sama ihminen oli ottanut myös edellisestä kuolleesta vauvastaan kymmeniä kuvia, joita esitteli kaikille. Olin järkyttynyt ja meinasin oksentaa. Ymmärrän, jos olisi vaikka yksi kuva, mutta ei tietenkään facessa. Jotain rajaa. Hautakivien kuvat ei minua haittaa. Ne on vain kiviä, ei kuolleita lapsia. 
[/quote] varmaan äiti voi hyvin jos toisen kerran kokee saman?! Itse en ole fb: ssä , yksi syy on etten jaksa katsoa kenenkään silmäripsiä .

Vierailija
65/69 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minustakaan olisi miellyttävää katsella kuolleen vauvan kuvaa Facebookissa. Silti katsoisin ja kommentoisin alle jotain sopivaa tai kertoisin ottavani osaa. 

Minun ällötykseni tai painajaiseni kuvasta, tai mielipiteeni siitä miten nykyään kaikki jaetaan Facebookiin olisivat vain yksi kärpäsenkakka sen rinnalla mitä ystäväni olisi joutunut kokemaan.

Häpeä.

Vierailija
66/69 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto mä reipeilen. Ai teitä raukkoja kun teitä järkyttää KUVA jossa on kuollut lapsi! Ehkä sitä kuvaa olisi kenties helpompi katsoa jos siinä olisi oma lapsi? Ei tarvitsisi järkyttyä niin kauheesti.... Hei oikeesti miettikää, teille se on kuva, toiselle oma lapsi. Kumpikohan on enemmän järkyttynyt, kuvan katsoja vai kuvan lapsen äiti?

Vierailija
67/69 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:31"]

Ei minustakaan olisi miellyttävää katsella kuolleen vauvan kuvaa Facebookissa. Silti katsoisin ja kommentoisin alle jotain sopivaa tai kertoisin ottavani osaa. 

Minun ällötykseni tai painajaiseni kuvasta, tai mielipiteeni siitä miten nykyään kaikki jaetaan Facebookiin olisivat vain yksi kärpäsenkakka sen rinnalla mitä ystäväni olisi joutunut kokemaan.

Häpeä.

[/quote]

Mä ainakin kommentoisin, että voisitko olla laittamatta kuolleiden kuvia toisille nähtäväksi. Ei ole sellainen kovinkaan kohteliasta, eikä sopivaa. Kertoisin etten tahdo, että kun avaan Facen, niin jonkun kuollut naama on ensimmäiseksi sivullani. Sanoisin vielä, että voisiko poistaa kuvan ja kohdella muita kunnioittavasti. No mutta onneksi kavereissani ei olekaan tällaisia hmmm... mt-tapauksia jotka esittelevät kuolleita.

Vierailija
68/69 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:31"]

Häpeä.

[/quote]

Mä ainakin kommentoisin, että voisitko olla laittamatta kuolleiden kuvia toisille nähtäväksi. Ei ole sellainen kovinkaan kohteliasta, eikä sopivaa. Kertoisin etten tahdo, että kun avaan Facen, niin jonkun kuollut naama on ensimmäiseksi sivullani. Sanoisin vielä, että voisiko poistaa kuvan ja kohdella muita kunnioittavasti. No mutta onneksi kavereissani ei olekaan tällaisia hmmm... mt-tapauksia jotka esittelevät kuolleita.
[/quote]

Luuletko oikeasti että juuri lapsensa menettänyttä kiinnostaa sillä hetkellä tippakaan mikä on kohteliasta ja sopivaa? Hän vain yrittää selvitä surussaan. Vaikutat empaattiselta ihmiseltä <3

Vierailija
69/69 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on kieltänyt pitämästä vaikka sitä kuolleen lapsen kuvaa kotona kehyksissä ? Saa siitä olla se kuva jos haluaa mutta ei kaikki halua nähdä kuollutta ihmistä. Itse en haluaisi että musta laitettaisiin nettiin kuolin kuva vaikka enpä siihen vois vaikuttaa kuultuani. Toivoisin että lukuisista viestit ennen kommentointia. Tässä ei ollut kyse siitä että oma järkytykseni vetäisi jotenkin vertoja lapsensa menettäneelle äitille sillä näin ei ole. En voi tuntea samaa tuskaa ja kipua kuin tämä äiti mutta minua suuresti ihmetyttää että jos tämä äiti on ollut niin surun muutama miksi laittoi heti kun oli synnyttänyt kuolleen vauvan tästä kuvan facebookkiin ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme