True Detective alkaa tänään...
Meinaatteko katsoa? Kovasti on hehkutettu etukäteen eli odotukset on kovat :) Toivottavasti yltää samalle tasolle kuin Breaking Bad joka tosiaan oli kaiken sen hehkutuksen arvoinen.
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 23:01"]
Pahus kun tulee niin kovin myöhään, haluttais kattoa...
[/quote]
Kato Areenalta. Niin minäkin teen.
http://areena.yle.fi/tv/2321325
Olen katsonut koko ensimmäisen kauden jo.
Iljetti jakso jossa lapset löytyivät sieltä pedofiilien kontista, toinen oli ehtinyt kuolla juuri ennen löytämistä.
Ekan kauden viimeinen jakso on todella oksettava myös.
Itse katsoin sarjan c-morelta viime kesänä. Hieman ärsytti kun oli niin huonot tekstitykset siinä, tai siis noin 2/3 niistä jäi aina puuttumaan jostain syystä. En yleensä tarvitse tekstityksiä mihinkään englannikieliseen ohjelmaan, mutta tuo texasvääntö ja hyvin matalalla äänellä jätti muutamia kohtia hieman pimentoon.
On hehkutettu monella saitilla yhdeksi historian parhaista tv-sarjoista, mutta omalla listallani pääsee ehkä top 10 juuri ja juuri (Breaking Bad, Downton Abbey, House of Cards, Mad Men, Orange Is The New Black, jopa Suits.. tosin ei ehkä vähiten Gabriel Machtin takia..)
Näyttelijätyö on erinomaista läpi sarjan, mutta aihepiiri on jokseenkin loppuun kaluttu jo niin monien rikossarjojen ansiosta. Toki muutamia hienoja oivalluksia mahtuu joukkoon ja pari yllättävääkin kohtausta, mutta sarjan loppuhuipennus oli aika laimea. Tähtiä 8/10 (BB 10/10, DA 10/10, HoC 10/10, MM 10/10, OITNB 9/10, S 8/10)
Mahtava sarja. Vie mukanaan, siis puhe ja tunnelma.
Voiko joku kertoa ekan kauden ratkaisun??
Koukuttava sarja, vaikka meno muuttuikin dramaattisesti 4. osassa
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 21:10"]
Voiko joku kertoa ekan kauden ratkaisun??
[/quote]
Löydät varmaan sen jostain muualta ihan googlen avulla, ei tähän ketjuun spoilausta kiitos!
Mä katon tätä nyt ekaa kertaa enkä mä pääse tähän ollenkaan sisälle. Tässä on ilmeisesti jotain flashbackejä? Mä en myöskään tiedä mitään taustatietoja tästä sarjasta, mikä tässä on se punainen lanka, ihmissuhdevatvominen vai etsivätouhut. On vaikuttanut aika pitkäveteiseltä tähän mennessä...
Joo, tiedän että pitäis varmaan katsoa alusta asti mutta ajattelin nyt katsoa kun kerrankin muistin.
Joo, älkää spoilatko pliis! Kohta alkaa kolmas jakso, olen koukussa. Myös Matthewiin.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 08:01"]Eilisen jälkimmäinen jakso (neljäs jakso siis) oli kyllä loistava! Olen alusta asti tykännyt sarjasta, mutta nyt jäin todella koukkuun. Mua kiehtoo siinä kaiken muun lisäksi tuo syvä etelä; olen matkustellut jonkin verran Louisianassa ja siellä on paikoitellen oikeasti juuri noin outoa, kuin sarjassa kuvataan!
[/quote]
Kääks, mulle iski sarjan toisen kerran katsottuani hinku päästä Louisianaan, ja jos todellisuudessakin outoa meinkinkiä, niin kai se on mentävä.
Dallas Buyers Club hyvä leffa muuten.
Katsoin nyt viimein ekan kauden loppuun. Ihan hyvä sarja oli, mutta ei mitenkään mullistava. Ehkä koska odotin enemmän etsivätoimintaa kuin sitä kahden päähenkilön hahmojen luonteiden kuvausta ja ihmisyyden pohdintaa.
Jäi harmittamaan, kuinka murhaajan motiivit ja kaikkien niiden rituaalimerkkien syvempi merkitys jätettiin pimentoon. Keskityttiin liikaa päähahmoihin, ja unohdettiin, että murhaajankin hahmoa olisi pitänyt kasvattaa ja avata edes jotenkin. Vai oliko se juuri tässä ideana, että jätetään se ihan auki, kun ei tuollaista sairautta edes voisi selittää?
Äh, olen vähän pettynyt, mutta olenkin Poirot-fani, jossa pikkuvihjeista arvellaan murhaaja.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 18:45"]Mikä kanava?!
[/quote]
Kakkoselta tulee! Näytetään kaksi jaksoa, jotka eivät tule peräkkäin.
Eka kausi katsottu, ja onhan tuo ihan loistava sarja.
Olen katsonut HBO-kanavalta. Tykkäsin! Tosin loppu oli jotenkin lievä pettymys, mutta ei siitä sen enempää, etten spoilaa.
Tv2 klo 21 ja kaksi jakso tulee peräkkäin (uutiset tosin tuossa välissä taisi tulla). Eka kausi katsottu ja tykkäsin paljon, suosittelee lämpimästi :) Kakkoskautta odotellessa.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 18:47"]Eka kausi katsottu, ja onhan tuo ihan loistava sarja.
[/quote]
Sama, tosi hyvä.
Pahus kun tulee niin kovin myöhään, haluttais kattoa...