Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laittaako kukaan muu kahvinkeittimeen kaiken valmiiksi illalla, niin sen voi aamulla vain napsauttaa päälle?

Vierailija
31.10.2021 |

Minä laitan, koska inhoan yli kaiken sitä kun aamulla herää ihan unisena ja pitää alkaa räpeltää suodattimien ja kahvinpurujen kanssa ja puolet puruista lentää ihan muualle kuin sinne suodatinpussiin. Tämä on aamujeni pelastus.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei mun tartte

Akka keittää mulle kahvit valmiiksi joka aamu

HAHAHHAH, mulle taasen keittää ukko usein mulle kahvit, sillä hän on tänä tautisena aikana aloittanut jo etätyönsä tietokoneen ääressä keittiössä ennen minua, ja on usein keittänyt kahvinsa ennen minun heräämistäni, ja sitten keittelee uuden pannullisen meille kahdelle, kunnes mä virkoan ylös.

Vierailija
62/84 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesi seisoo myös vesijohdoissanne ja vesihuoltolaitoksenne runkolinjassa. Sitä ennen se seisoo vedenottamoissa.

No juu seisoo ja seisoo, siinähän seisovat itse valutan vettä turhaan vain silloin kun se on liian kylmää mennäkseni suihkuun.

Vesi vaihtuu meidän putkissa niin nopeasti kun vettä menee joka paikkaan (esim.vessanpyttyyn, pyykkikoneeseen, tiskikoneeseen, suihkuun, aamupalalle) ja järjestyksen voi aamullakin itse valita itsellä tulee vesi vanhasta lähdekaivosta, eipä ole kukaan valittanut veden laadusta, mutta kehuttu on kahvia. No kahvin keittimessä en kyllä vettä seisota.

N40+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan.

Silloin keittimessä on yön seisonutta tunkkaista vettä.

Lisäksi kahvista haihtuu osa mausta.

Seisova vesi lisäksi kerää yhteen bakreereita, eikä keitin vettä kuumenna 100 asteeseen.

Valuta aina raikkaan veden keittimeen aamulla, samalla kun itsekin juon puolilasillista vettä.

Eihän se nyt ole homma ei mikään ladata kahvinkeitin aamulla ja saada siten hyvät aamukahvit.

Mulla on niin hieno kahvinkeitin, että siinä on oma kansi vesiastian päällä. Hyvin pysyy vesi raikkaana.

Lisäksi meidän keittiössä ei ole pöpöjä jotka mittaisivat kuumeneeko vesi 100 asteiseksi vai vähän alle. Ne kuolee jo paljon ennen kuin ehtivät mitata veden kiehuvan.

Vierailija
64/84 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain olen nähnyt ohjeenkin keittää kahvi "hapetettuun veteen". Eli siis ilmattuun/seisoneeseen veteen. En ole testannut, että olisiko se parempaa. Tuskin maistaisin eroa.

Mutta ne purut kyllä härskiintyy. Vanhan kahvipaketin pohjimmaiset purut on paljon huonompia kuin seuraavan, juuri avatun paketin purut. Silti en tiedä huomaisinko eroa yön yli ilmatuissa puruissa...

En tee noin, mutta joisin kyllä jonkun toisen noin keittämää kahvia mielelläni.

Vierailija
65/84 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan keittimen ym valmiiksi illalla. Joudun heräämään ennen viittä ja yritän välttää etten her5m5ätä naapureita.

Vierailija
66/84 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä keitän illalla teeveden valmiiksi niin ei tarvitse enää aamulla kuin lämmittää.

Vierailija
67/84 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

DolceGuston kapselikeitin ja muutamassa sekunnissa valmista!

Vierailija
68/84 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska jauhan (alle kuukausi sitten paajdetut) pavur itse jotta ne ovat tuoreita ja teen kahvin suodatetusta vedestä aeropressillä. Juon kahvia maun, en kofeiinin takia. Ja ei siinä mikään marketin mokka yön yli seisoneena maistu enää miltään jos on oikean makuun päässyt.

Vierailija
69/84 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan keittimen ym valmiiksi illalla. Joudun heräämään ennen viittä ja yritän välttää etten her5m5ätä naapureita.

Millä tyylillä sä oikein heittelet puruja keittimeen, jos naapurisi heräävät siihen???

Vierailija
70/84 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Vesi kun seisoo siinä säiliössä yön niin kahvi ei maistu yhtä hyvälle.

Juu, parempi, että se vesi seisoo putkissa.

Vierailija
71/84 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teette siis kahvinne pitkään seisseeseen veteen. Kahvi tulee aina parempaa juuri hanasta otettuun tuoreeseen veteen. Täysi pannullinenkin suodattuu alle 10 minuutin, sillä aikaa voi tehdä muita aamutoimia.

'

Teen. Tiedostan täysin, että saisi varmaan kahvista marginaalisesti parempaa tekemällä sen juuri hanasta otettuun veteen ja juuri paketista otettuun kahviin, mutta se ei ole lähellekään sen arvoista, että se kahvi on oikeasti jo valmiina aamulla, kun herään. Olen toivottoman aamu-uninen ihminen ja se kunnolla herääminen ottaa aina sen puolisen tuntia täysin riippumatta siitä, kuinka paljon ja kuinka hyvin olen nukkunut. Ei ole mitään aamutoimia, mitä pystyisin kuitenkaan tekemään sitä kahvia odotellessani. Se aamun ensimmäinen suoritus on sängystä kahvipannun kautta sohvalle. Siihen ei voi mitään ylimääräistä kuvitellakaan. 

Vierailija
72/84 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tyylillä sä oikein heittelet puruja keittimeen, jos naapurisi heräävät siihen???

Jos kaappejaaukoo ja sulkee jne niin kuuluu. Toisilla tietty kaikki roju pöydillä

Vierailija
73/84 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kahvia aamulla. Vasta aamupäivällä töissä ja kunnon cappuccinon. 

Vierailija
74/84 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaappejaaukoo ja sulkee jne niin kuuluu. Toisilla tietty kaikki roju pöydillä

Järkyttävän huonosti rakennettu talo jos kaapin avaaminen herättää naapurin.

Vierailija
75/84 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka huonoa vettä ja pahaa kahvia teillä on, joilla  ne härskiintyy pilalle yön aikana? Peskää kunnolla ne vesisäiliöt ja suodattimet, niin tulee parempaa. Meillä perkolaattori, jolla tulee hyvää kahvia ajastettunakin. Kuinka moni säilyttää avatun kahvipaketin ilmatiiviisti?

Ei siinä veden ja porojen mittaamisessa mene kuin minuutti, mutta kyllä kahvin valmistumisessa menee vähintään toinen minuutti. Joillekin meistä on yksi elämän suuria nautintoja aloittaa aamu valmiilla kahvilla.

Vierailija
76/84 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran laitoin ja vesi oli jostainsyystä alunut pöydälle. En laita enää.

Keitin oli muuten ihan kunnossa.

Vierailija
77/84 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, koska jauhan (alle kuukausi sitten paajdetut) pavur itse jotta ne ovat tuoreita ja teen kahvin suodatetusta vedestä aeropressillä. Juon kahvia maun, en kofeiinin takia. Ja ei siinä mikään marketin mokka yön yli seisoneena maistu enää miltään jos on oikean makuun päässyt.

Voit olla oikeassa, mutta valmiiksi keitetty kahvi ensimmäisenä aamulla on monille meistä tärkeämpää kuin erinomainen maku. Nautiskellaan oikein hyvästä kahvista sitten paremmalla ajalla.

Vierailija
78/84 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tehty jo parikymmentä vuotta.

Ja ihan hyvää kahvia on.

Niin, se on  hyvää sun ja teidän perheen mielestä.  Koska olette tottuneet sellaisen kahvin makuun.

Joku vieras ja oudompi saattaa maistaa teidän aamukahvinne hyvinkin pahan makuiseksi.

Kyllä sen tuntee kun kylässäkin, käy että kellä on likainen kahvinkeitin.

Kahvi on pahan ja tympeän makuista.

Kaikille ei riitä se, että hörppäsee mukillisen kahvia aamutuimaan tai milloin.

Jotkut todellakin maistavat myös, mille kahvi maistuu.  Ja maistuuko kahville ollenkaan.

Oletpa supermaistaja. Haastan sinut tekemään puolisosi tai kaverisi avustuksella kaksoissokkokokeen, jossa vertaat kahvia, joka on keitetty yön yli keittimessä olleeseen veteen verrattuna vasta raanasta laskettuun veteen. Toinen kierros yön yli suodattimessa olleet verrattuna aamulla purkista otetut.

Raportoi sitten tänne.

Vierailija
79/84 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne keittimen putkiin jää aina vettä. Siksi kannattaisi aina keittää/juoksuttaa keittimestä ensin pelkkä vesi läpi, jos keitin on ollut päivänkin käyttämättä. Tästä syystä en itse oikein tykkää valmiiksi lataamisesta, vaan keitän monesti kierroksen pelkällä vedellä ennen kahvin lisäämistä. Kiitos etätyö, niin aikaa on.

Vierailija
80/84 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole kahvinkeitintä.